In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:53

Ja er is hier ook een topic maar daar doen de mensen er heel grappig over terwijl het voor mij al
zo ver gaat dat ik er geen enkel grappig aspect van kan opnoemen hoor.. Ik denk dat het die mensen
misschien (sowieso veel minder) niet echt beïnvloed in hun dagelijks leven op een heel negatieve manier.

Ik kan niet meer samen eten met mijn familie, ik erger me werkelijk dood aan alle mensen die eten. Ik eet altijd
apart en alleen en loop weg van situaties waarbij iemand wel iets eet in mijn omgeving. Savonds word ik zo'n
beetje gedwongen om aan tafel te komen en dan kan ik niet meer genieten van mijn eigen maaltijd. Het roept
een gevoel van pure agressie op en dat is zo frustrerend want ik haat de mensen die eten niet, maar het geluid wel!!

Zo lastig uit te leggen en iedereen reageert hetzelfde; joh stel je niet zo aan.. Of: je maakt zelf ook wel eens geluid hoor?
Maar ik wil mensen gewoon de ogen uitkrabben als ik slik (aahhh als ik het type word ik al gek) , kauw en ademgeluiden
moet aanhoren.

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:31

Dat lijkt me idd heel zwaar, maar ik denk dat het onbegrip nog het meest klote is. Wellicht is dat nog het grootste punt om aan t werken in therapie. De acceptatie dat het niet geaccepteerd wordt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:34

Ja misschien wel inderdaad.

Wat fijn dat ik het hier even kan uitten allemaal.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:22

Jolien verwoord het precies goed!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:28

Ben je vandaag nog naar school geweest Sophianemo? Hoe ging dat?

Hoe is het met de rest? Miranda, gaat het al wat beter? Heb je je therapeuten nog te pakken kunnen krijgen?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:12

Voel me nog steeds erg onrustig. Nog steeds geen contact kunnen krijgen. Vindt dat echt niet kunnen. Woensdag gesprek staan met psychologe. Moet dan naar het nieuwe ziekenhuis. Vindt het nu al moeilijk. Het andere ziekenhuis was zo vertrouwd de afgelopen 7 jaar. Als ik er aan denk krijg ik al pijn in mijn buik. Vanachter niet gegeten. Manlief was uit eten en ons zoontje at bij een vriendje. Ga nu lekker naar bed. Hoop wat te kunnen slapen.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:15

xApple schreef:
Ja er is hier ook een topic maar daar doen de mensen er heel grappig over terwijl het voor mij al
zo ver gaat dat ik er geen enkel grappig aspect van kan opnoemen hoor.. Ik denk dat het die mensen
misschien (sowieso veel minder) niet echt beïnvloed in hun dagelijks leven op een heel negatieve manier.

Ik kan niet meer samen eten met mijn familie, ik erger me werkelijk dood aan alle mensen die eten. Ik eet altijd
apart en alleen en loop weg van situaties waarbij iemand wel iets eet in mijn omgeving. Savonds word ik zo'n
beetje gedwongen om aan tafel te komen en dan kan ik niet meer genieten van mijn eigen maaltijd. Het roept
een gevoel van pure agressie op en dat is zo frustrerend want ik haat de mensen die eten niet, maar het geluid wel!!

Zo lastig uit te leggen en iedereen reageert hetzelfde; joh stel je niet zo aan.. Of: je maakt zelf ook wel eens geluid hoor?
Maar ik wil mensen gewoon de ogen uitkrabben als ik slik (aahhh als ik het type word ik al gek) , kauw en ademgeluiden
moet aanhoren.

Als ik dit zo lees zou het best heel goed kunnen dat ik dit ook heb! Inderdaad ik kan mij ook werkelijk dood irriteren aan etende mensen en stofzuigen doe ik met een geluiddichte koptelefoon.. Heel vervelend maar ik schreef het altijd af aan mijn hoogsensitiviteit.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:48

Miranda40 schreef:
Voel me nog steeds erg onrustig. Nog steeds geen contact kunnen krijgen. Vindt dat echt niet kunnen. Woensdag gesprek staan met psychologe. Moet dan naar het nieuwe ziekenhuis. Vindt het nu al moeilijk. Het andere ziekenhuis was zo vertrouwd de afgelopen 7 jaar. Als ik er aan denk krijg ik al pijn in mijn buik. Vanachter niet gegeten. Manlief was uit eten en ons zoontje at bij een vriendje. Ga nu lekker naar bed. Hoop wat te kunnen slapen.

Je klinkt ook een beetje..... afgemat? :(:)
Ik heb het met je te doen... Erg rot dat je geen contact kunt krijgen met je therapeute. Misschien is ze ziek of om een andere reden afwezig? Apart is het wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:58

Hoe gaat ht met het afkicken jorine?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:11

Van de alcohol of van de medicatie? :')

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:36

Jorine ik kreeg helemaal geen contact met de afdeling. Heb vorige weer vanaf woensdag t/m vrijdag gebeld, telefoon bleef overgaan maar niemand nam op. Een vriendinnetje was er donderdag maar door de verhuizing een grote chaos.
Maar goed, eindelijk mag ik er morgen heen. Voel me echt down.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:01

Hoe gaat het nu Miranda?

En met de rest?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:50

Nou ik ben vandaag gebeld door mn psychiater.
En ze kunnen mij bij psyq niet helpen. Ze gaan me doorverwijzen naar een andere instelling.
dus weer wachten, deze week gaat hij me doorverwijzen, en dan moet ik volgende week contact opnemen hoe lang het gaat duren voordat ik in behandeling genomen wordt.
het dok heet het, is voor mensenbdie grensoverschrijdende gedrag hebben of kunnen krijgen -O-

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:45

Hier gaat het wel ondanks nog steeds minder goede nachten. Komende week 3 avonden op rij één of andere vorm van therapie.

Hoe gaat het met jou Jorine? Lukt het met afkicken?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:45

Ja, gaat goed! Wel af en toe moeilijke momenten maar die gaan ook weer weg. Ben nu bijna 7 weken (dacht ik? kunnen er ook 8 zijn :D ) clean.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:54

_Jorine schreef:
Ja, gaat goed! Wel af en toe moeilijke momenten maar die gaan ook weer weg. Ben nu bijna 7 weken (dacht ik? kunnen er ook 8 zijn :D ) clean.

*\o/*

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:20

_Jorine schreef:

Super!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:29

:):)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:07

Wat fijn om te horen. Ga zo door meid!!!

Hier veel gesprekken achter de rug. Met de psychologe liep niet zoals het moest gaan. Voelde me helemaal niet op mijn gemak in het nieuwe ziekenhuis. Daar kwam ook nog bij dat de kamer waar we zaten nog niet haar kamer was, de verhuisdozen nog tot aan het plafond stonden en de stoel waar ik altijd fijn in kon zitten nog ingeklapt stond. Door dit alles was ik totaal afwezig. Kreeg ook niet echt handvatten hoe ik verder moest gaan.
In diezelfde week gesprek met mijn psychiater. Nou daar ben ik dus even helemaal klaar mee. Heb ook geen nieuwe afspraak gemaakt. Zij was alleen maar bezig hoe ik me maar moest gaan voorbereiden voor het afscheid met mijn psychologe. Ik kon wel janken. Ik, die op dat moment er gewoon even doorheen zat doordat ik die week ervoor geen contact kon krijgen met de afdeling en dus ook geen medicijnen kon vragen, moest nu in deze toestand gaan denken over afscheid? Nou ze kon me wat. Daar ging ik dus, wederom met een rotgevoel en van binnen vol emoties naar huis.
Gelukkig had ik afgelopen woensdag een afspraak met mijn EFT-therapeute. Wat was ik blij met haar. Ook zij had er nog moeite mee om haar draai te vinden in het nieuwe ziekenhuis dus ze begreep maar al te goed wat dat dan met mij moest doen. En dat ik geen contact kon krijgen was zij ook niet over te spreken. Dus mijn reactie en heftigheid die naar boven kwam tijdens EFT begreep ze maar al te goed. Zij heeft me weer even op het goede pad gezet.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:59

Kan me voorstellen dat je je niet op je gemak voelt daar, als alles nog in verhuismodus staat! En inderdaad, dat je geen contact kon krijgen met de afdeling is niet netjes nee. Fijn dat je wel wat gehad hebt aan EFT.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:21

Hoi allemaal,

Ik wil me graag melden hier als het kan. Ik loop nu zo'n 9 á 10 jaar rond met een groot geheim en ongeveer een jaar geleden heb ik voor het eerst aan een vriendin verteld waar ik mee zit. (Ivm. privacy wil ik hier in het topic niet te veel op in gaan, eventueel wil ik het wel via pb vertellen). Ze raadde mij toen aan om hierover met iemand te gaan praten, te beginnen met de huisarts, want het vreet aan me en het bepaalt onderhand mijn leven.

Ik vind het ontzettend moeilijk om die eerste stap te zetten en naar de huisarts te gaan, hoe hebben jullie dat aangepakt? Als ik er alleen al aan denk om over mijn 'probleem' te moeten praten met iemand krijg ik de kriebels, maar ik denk wel dat het iets is waar ik aan moet gaan geloven. Hoe zet je die stap?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:03

Tuurlijk mag dat, welkom!
Het begin is ontzettend eng. Ik vond het ook zó erg om met mijn huisarts te gaan praten, ik werd al helemaal naar bij het idee alleen al, maar gelukkig was ze heel begripvol en stuurde ze me door naar een psycholoog. Toen heb ik nog een half jaar gewacht en heb ik pas wat met de doorverwijzing gedaan. Het kan je zeker gaan helpen, zeker als het je leven gaat beheersen is het tijd om er wat aan te gaan doen!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:03

ik ben bijvoorbeeld wel eerst naar mijn HA gegaan. Het was voor mij ook een lastige stap geweest. Maar ik heb aan hem gevraagd of ik een gesprek kon krijgen met een Psycholoog. Hij vaagt natuurlijk waarom en zo zijn we aan het praten gegaan. Het is nooit prettig om je bloot te geven aan iemand. Maar het kan je wel helpen.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:34

De eerste stap is moeilijk. Maar dat zal je wel lukken.
Ik vond het in het begin ook heel moeilijk om het aan mensen te vertellen wat er aan de hand was. Nu heb ik er ook nog wel problemen mee om erover te praten, maar ik weet dat ik erover moet praten en probeer dat dan ook te doen.
Je moet ook niet noodzakelijk alles in één keer vertellen he. Wat ik meestal doe als ik het aan iemand nieuw 'moet' vertellen, is het gewoon uitleggen in een 2-tal zinnen. Ik zeg dan zeer algemeen wat er gebeurd is, zonder verder veel details te geven. Voor mij werkt dat wel. Zolang ik niet te fel in detail moet treden, lukt het me nog wel om aan te geven wat het probleem is. En als men meer wil weten, zullen ze het wel vragen. Die vragen helpen dan ook wel weer wat om meer te vertellen.
Veel succes in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:37

Hallo,

Ik zou al dat kan mezelf ook willen melden.
Vanmorgen (weer) gebeld naar mijn huisarts voor een afspraak. Ik heb dagen dat het heel goed gaat en dat ik super in mijn vel zit. Maar dagen dat ik met de gedachte rond loop dat ik hier allemaal niet meer wil zijn. 2 jaar geleden is bij mij PTSS vast gesteld maar ik heb de behandeling nooit afgemaakt. Eigenlijk geen enkele behandeling. Als het wat slechter ging moest ik maar terug komen, maar iedere keer liet ik het maar gaan. Nu praat ik regelmatig nog met een psycholoog maar niet voldoende.
Dus ik wil nu naar mijn huisarts gaan voor een ander soort therapie en/of medicatie. De slechte dagen worden helaas steeds heftiger en dat wil ik liever niet.

Ik praat graag met jullie mee als dat zou mogen.