[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:11

Desteney_ schreef:
Van die papilotten misschien?

Die heb ik niet :')
Moet dus of met krul of stijl tang.

mlc

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:24

Nee hoor, je kunt ook prima improviseren. Heb op youtube filmpjes gezien van mensen die stukken van papieren zakken e.d gebruiken om hun haar mee te krullen. Zelfde idee als papillotten. Misschien kun je daar naar zoeken op youtube?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:27

Desteney_ schreef:
Giolli schreef:
Vriendlief is 25 en heeft zich al 8 jaar niet meer helemaal 'glad' geschoren. Dat staat ook écht niet!
En ehm... Moh-wattes?

een hanenkam, hahaha! Nee, het mag echt enkel bij een stoppelbaardje blijven hoor, langer écht niet! :Y)

Hanenkam inderdaad. Is overigens wel vervelend als je zelf geen tondeuse hebt.
En een stoppel baardje mag ook, maar het prikt en schuurt zó erg (en vriendlief is dan zo lief om even met zijn wang over die van mij te wrijven, omdat hij wéét dat het net schuurpapier is) dat ik het toch liever gladgeschoren heb bij hem.

Maar we gaan een beetje offtopic. :o

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:09

Hahaha, nee oke, daar geef ik je gelijk in. Maar vind het wel sexy staan, dat schuurpapiergevoel is inderdaad niet zo eh, fijn. :+

Om het nog een beetje ontopic te houden, ik ga vanavond denk ik even lekker puntje van m'n haar knippen, haha!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:02

Morgen komt de kapster mijn haren inlaagjes bijknippen en een stuk er af :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:20

Over punten bijknippen gesproken, moet ik ook nodig weer eens doen. Eens even geld en tijd bijeen schrapen om langs de kapper te gaan binnenkort. Ik twijfel of ik weer naar brain wash ga. Het kost me dan maar 15 euro, maar vond ze de vorige keer niet erg vriendelijk overkomen (op één iemand na, maar natuurlijk was dat niet de gene die mijn haar knipte) en ook het wachten vind ik vervelend. Vorige keer ruim 1,5 uur zitten wachten terwijl het niet eens echt druk was.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:21

Dat jij zo lang gaat wachten? :oo
Ik was na een half uur al weggegaan :')

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:32

Tsja, dat had ik al eerder gedaan (weg gaan) maar het moest echt geknipt worden en ik had alleen die dag tijd, daarna had ik een paar waken geen tijd. En ik ken mijzelf: als ik het toen niet gedaan had, zou ik het nu nog niet gedaan hebben.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:40

Ik heb een thuiskapster kost iets voor 3 personen knippen 30 euro..

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:14

Bij ons in de buurt is er ook iemand die je haar thuis komt knippen voor ik dacht 13 euro p.p :j Maar doe liever zelf de puntjes, en als het echt zo is dat ik een heel ander kapsel wil dan rij ik wel even naar de overkant hier zo.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:23

Zelf punten bijknippen heb ik lang gedaan, maar toch beter resultaat bij de kapper. Daarnaast moet mijn haar sowieso even bijgeknipt worden. Ik ben bezig met mijn pony laten groeien, hij is al aardig lang maar moet even zo geknipt worden dat hij mooi bij de rest van mijn haar valt en hoe ik dit zelf moet doen zou ik echt niet weten.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:03

_vivi_ schreef:
Help!
Ik heb een party/gala vanavond en ik wil mijn haar krullen (draag het altijd stijl) maar GRRR het krullen lukt me niet :(
Heb al allemaal tutorials beken op youtube en als ik het doe ben ik een wandelende bos afro stro :')
Op een of andere manier pluist het bij mij heel erg terwijl die youtube meiden hele mooie glanzende krullen krijgen.

Ik heb zowel met stijltang als krultang geprobeerd (stijltang werkt net wat beter) maar echt mooie krullen worden het niet.

Heeft iemand een goede krul tip voor mij! Ik ben hele dag vrij dus kan hele dag oefenen hahah :P

Dit is hoe ik het ongeveer wil hebben, beetje 50's stijl grove krul met 1 kant opzij vast met speldje. Die krul pony moet je even wegdenken ik heb van mezelf al een gewone pony :)
[ Afbeelding ]

super leuk gestyled, doe ik zelf ook wel eens, dit vond ik de beste totorials: https://www.youtube.com/watch?v=MT7rIOAWwsI https://www.youtube.com/watch?v=MXl4I7pCz0M

Is je eigen haar wel stijl? is je krultang wel heet genoeg? miechien krulspelden proberen ipv tang en heel veel spul erin smeren/spuiten :j

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:55

Blon_D schreef:
Morgen komt de kapster mijn haren inlaagjes bijknippen en een stuk er af :)

Dat kan ik ook wel hoor

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:09

Hallo,

Na lang google en zoeken niet gevonden wat ik zocht, en ik het geen zin om alle topic's pagina voor pagina te lezen :o

Ik heb nu blond haar en zo graag de punten roze willen. Mijn moeder is het er nu mee eens, als het er maar na 10x wassen ofzo eruit gaat/vervaagt.
Nu is mijn vraag, waar haal je dat?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:18

Kinki kappers

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:20

Ja, alleen moeten je punten waarschijnlijk wel geblondeerd worden voor je de kleur echt ziet dus de gekleurde verf gaat er wel uit, maar het geblondeerde uiteraard niet.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:24

Ik zal even een update geven betreft mijn haar, nu achteraf grappig, net nog in volledige paniek :')

Ik was hoogblond, na een ingeving wilde ik het donkerblond/bruin hebben met higlights... 120 euro verder en het was zwart groen en rood met geen highlights.. (hier ook een topic over gemaakt).

Hop naar mijn eigen kapster en eerlijk is eerlijk ze had echt haar best gedaan. Prachtige highlights en een speciale shampoo en me haar was weer toonbaar. Wel even 80 euro aftikken.

Mijn zus die een kappersopleiding had gehad zag dat mijn haar weer rood werd, discussie over nieuwe highlights of ontkleuren, nieuwe highlights was het veiligste want ontkleuren is een killer voor je haar.

Zij wilde het wel even doen, dat bespaarde me 50 euro en met de spullen van de groothandel konden we het proces regelmatig herhalen om weer "langzaam" terug naar blond te gaan.

Het resultaat van 3 uur geleden, vlekkerig oranje haar wat er uit zag alsof het nooit meer te verhelpen was. :') In volle paniek gegoogeld en zag staan astint verf. Naar de avond AH XL gereden en astingverf van loreal gekocht. Ik kon er toch niks meer aan veprutsen en anders maar kaalscheren {:)

En goddank, al had ik het nooit verwacht, is mijn haar nu prachtig donkerblond en ben ik superblij met het resultaat. <3 Enkel mijn punten zijn wat donkerder maar daar neem ik maar genoegen mee en ga ik voorlopig geen gekke kleuren meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:47

Mooi dat het goed gekomen is :D Ik vraag me wel af hoe bruin/donkerblond uit kan vallen als groen rood en zwart?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:06

Jongens! Nog tips voor een goed haarmasker/conditioner voor fijn haar met lichte slag met snel
droge punten? Zit zelf te denken aan Dove Nourishing Oil Care en dan de extra voedende conditioner
of de Aussie 3 Minute Miracle of iets van de vochtherstel lijn van Guhl.. :)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:09

Ik vind voor droge punten de rode Herbal Essences erg fijn! Die is speciaal daarvoor. Het masker dan , de shampoo en conditioner heb ik niet vaak gebruikt omdat ik er roos van kreeg :) Maar het haarmasker vind ik echt heerlijk, ruikt ook superlekker <3 en ik heb heel lang gedaan met die pot. Op dit moment gebruik ik Andrelon 1 minuut masker voor droog en beschadigd haar. (afgewisseld met aussie heat protection 3 minute, maar die is niet per se voor droge punten)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:12

Dankje! Die zal ik ook even bekijken morgen. :D

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:14

Ik gebruik de Aussie miracle moist 3MMR en dat is overigens gewoon een soort conditioner. Ik gebruik het dan ook als conditioner, niet als masker (want dat is het ook niet helemaal).

Gebruik als masker pure kokosvet en dit bevalt super. Mijn haar word er zacht van, het krijgt wat glans en het is goed voor mijn puntjes. En, niet geheel onbelangrijk: het is volledig natuurlijk. Het enige wat je nodig hebt is een pot 100% pure kokosolie/kokosvet (ja, de variant waar je ook mee kunt bakken/koken)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:15

Afbeelding
Die dus :) De leave-in conditioner heb ik ook, ruikt ook al zo lekker ^^

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:17

mlc schreef:
Gebruik als masker pure kokosvet en dit bevalt super. Mijn haar word er zacht van, het krijgt wat glans en het is goed voor mijn puntjes. En, niet geheel onbelangrijk: het is volledig natuurlijk. Het enige wat je nodig hebt is een pot 100% pure kokosolie/kokosvet (ja, de variant waar je ook mee kunt bakken/koken)

Dit doe ik ook en het werkt super mijn haar is er echt minder droog van geworden

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:18

mlc schreef:
Ik gebruik de Aussie miracle moist 3MMR en dat is overigens gewoon een soort conditioner. Ik gebruik het dan ook als conditioner, niet als masker (want dat is het ook niet helemaal).

Waar koop je zoiets (merk?) en hoe doe je dat dan? Gewoon in je haar smeren laten intrekken (hoelang?) en uitspoelen?