Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:07

Moguh ehhhh middag, ik heb vannacht weer plaatjes mogen draaien, ben benieuwd hoe lang ik mijn werk nog kan doen zucht..... neem aan dat ze mij niet meer boeken als ze weten dat ik zwnager ben zucht..... Gelukkig heb ik nog een boekingskantoor voor vrouwelijke DJ's die ik zo kan inzetten......

Zhalina: wel vervelend hoor, hoop dat het allemaal meevalt.....

Ik ga pas echt alles voorbereiden qua spullen, kaartjes, etc zodra ik rond de 20 weken ben, wil toch graag weten of alles goed zit zegmaar... Ik krijg van mijn zusje haar babykamer in bruikleen, maar wil die pas neerzetten als ik 20 weken ben... Wel erf ik heel veel van haar :D ga dinsdag langs om maar vast wat positiekleding te passen..... Handig dat mijn kleine zusje mij 3 jaar voor is....

Gisteren trouwens wel een emo bui gehad, ik was zo vresleijk moe en ik slaap al zoveel, ik ben dan gewoon tot niets meer instaat, heb voor mijn draaien dan ook weer een chauffeur ingezet merk anders dat ik het gewoon niet trek......

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:10

Hier ook geen geboortebedankjes gedaan eigenlijk. Al hoor ik wel vaker dat mensen dat doen!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:11

zahlina ik had zelf ook een dikke slijmprop met bloed maar aanstaande dinsdag alweer 18 weekjes.. time flies, ik blijf hopen voor je :j

mer, ik zelf heb ook nog niets gekocht tot ná 12 weken, wel kleinigheidjes gehad (unisex babypakjes) maar vorige week babykamer opgehaald, had dat ook echt niet gedaan met 6 weken :n

aanstaande vrijdag geslachtsbepaling, begin september 20 weken echo.. ben dan wel iets later maar kan geen vrij nemen want zit alleen op kantoor, iedereen is op vakantie :')

hier ook geen geboortebedankjes, ik poep iets uit met heel veel kracht en ik ga hun bedanken? :')

wel een kaartje hier en beschuit met muisjes als ze op bezoek komen :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:16

Ik heb al een kaart van vrienden gehad met 2 uberschattige baby sokjes :D en ik heb ook al een mini mutsje gehad.....

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:22

Rinske schreef:
Geboortebedankjes? Kom je uit België :D ? Volgens mij is dat hier in NL niet zo normaal dat je die hebt :D .

Nee, ik kom niet uit Belgie. Maar ik zie dat steeds meer aanstaande moeders die het doen, vandaar de vraag

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:25

Ben ondertussen al aan het rondneuzen voor een kinderwagen, welke hebben of willen jullie graag?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:31

Ik heb een Stokke (wel 2e hands).

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:37

Ik een i'coo met luchtbanden, ik ben een echte wandelmens bos/park/strand dus grote wielen waren hier een must.

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:47

i'coo die ken ik niet, heb je daar een foto van?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:51

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:52

Afbeelding

ik zelf heb deze versie:

bruin/suede met hele gave details, heb nog geen goede foto, alleen met flits en dan verkleurd ie.. in september komt er een goede foto :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:18

Joanne ja snowboarden met vrijgezellenfeest ja...dat sleutelbeen staat nog steeds niet helemaal ok... :=
Wij hebben een 2de hands Quinny nog-wattus. Drie luchtbanden, het voorwiel werkt mee in de bocht.
Enne, geboortebedankjes, ga mee met Friemel, met pijn en moeite zo;n gebakje uitpoepen en dan ook nog een ander gaan bedanken? Neuh dankje, ze hoeven niet te komen kijken, het mag. ;-)
En Mer, ik zou even navragen in hoeverre men het niet afraad om te draaien, ivm geluidsgrenzen etc, ik heb daar wel eens iets over gelezen dat dat helemaal niet zo gezond schijnt te zijn?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:00

@Fanci, als Dj heb je juist het minste geluid, de boxen staan van je af, je kan alles reguleren, ook de moritoren kun je laag houden mits je technisch op je headphone kan draaien, ik ben niet doof en kan dat dus :D. De verloskundige zei dat ik dat gewoon kon doen zo lang ik wil. Echter, mits mijn kwaaltjes het toelaten en het publiek naar een zeekoe wil kijken zegmaar......

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:11

Ik weet niet in wat voor muziek branche draait maar in mijn branche maakte het er niet uit hoe je eruit zag of zwanger bent of whatever, als je goede muziek draait boeit dat die mensen niet.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:14

Nou hehe, ik ben aan het hikken en kreeg even een schop onder het mom van wiebel eens niet zo :')

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:23

Ik heb een quinny speedi
Afbeelding
ook met adapters dat je er een maxi voi op kan zetten, en later kan je er weer een buggy van maken.

Zahlina :(:) Hoe gaat het nu?

Sharmilla zelf zou ik pas stoppen na zaterdag denk ik, Echt even losgaan op je huwelijksdag toch? Dan wil je vast neit ongesteld zijn!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:35

Die quinny hebben wij ook! :D

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:39

kimberley12 schreef:
Ik heb een bebeqo kinderwagen, zie link. Lijkt heel veel op de Mutsy.
http://www.bebeqo.nl/kinderwagen-autost ... gains.html

Jah die heb ik ook gezien:) .. Die leek mij wel wat, alleen jammer dat je t via internet moet bestellen.
jij hebt hem al gekocht? hoe bevalt die?
Anders via PB bericht;) wil der wel wat meer informatie over als je hem idd hebt

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:40

_Friemel schreef:
[ Afbeelding ]

ik zelf heb deze versie:
[ Video ]
bruin/suede met hele gave details, heb nog geen goede foto, alleen met flits en dan verkleurd ie.. in september komt er een goede foto :D

Dit is die i'coo? die is idd wel gaaf.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:06

Hoi allemaal,
Mag ik mij hier ook melden? Ik lees hier al een tijdje mee, maar vanwege privacy (meelezers enzo) nooit eerder iets gepost.
Maar goed, inmiddels weten de meeste mensen waarvan we het belangrijk vinden dat ze geen dingen via via horen, welwat er speelt, dus ik wil toch wel erg graag meekletsen :D

MIjn man en ik zijn nu een jaar bezig met het proberen zwanger te worden, en helaas zijn we er net achter gekomen waarom dit tot nu toe nog niet gelukt is. Ik heb namelijk PCOS.
Vorig jaar juli ben ik gestopt met de pil, menstruatie kwam echter niet op gang. Er zit telkens een maand of 4 tussen. Nu weet ik dat dit altijd wel een tijdje kan duren, maar aangezien ik ooit ook aan de pil ben gegaan vanwege mijn onregelmatige menstruatie, besloot ik begin van dit jaar eens navraag te doen bij mijn huisarts, gewoon om te weten te komen wat normaal is en wat niet, en wanneer ik aan de bel moest trekken wbt zwanger worden. Natuurlijk ook wel omdat ik teleurgesteld was dat ik nog niet zwanger was, want ondanks dat je best weet dat dat vaak niet 1 2 3 raak is, hoop je dat stiekem toch. De huisarts stuurde me echter door naar de gynaecoloog, omdat ze dacht dat ik mogelijk PCOS heb (gezien voorgeschiedenis, overgewicht en het terugkeren van overbeharing na het stoppen met de pil). Ik was wel blij dat ik al zo snel serieus genomen werd en niet eerst het "verplichte" jaar hoefde te proberen.
2 maanden geleden hadden we de eerste afspraak met de gynaecologe. Ook zij neemt me erg serieus, en vond het verstandig dat we zo snel waren gekomen, aangezien je met 3 menstruaties in het jaar ook maar max 3 kansen hebt om zwanger te worden. Daarnaast is het waarschijnlijk dat er helemaal geen eisprong plaatsvind als je zo weinig menstrueert. Er is toen die eerste afspraak een inwendige echo gemaakt, en op 1 van de eierstok waren duidelijke tekenen van PCOS te zien. Aanvullend bloedonderzoek ondersteunen deze diagnose. Er is ook zaadonderzoek gedaan, om te kijken of er geen "dubbel probleem" was, dit is gelukkig niet het geval.

Toen mijn huisarts de term PCOS noemde ben ik gaan kijken wat dit inhield, gelukkig zijn de kansen om met een beetje hulp zwanger te worden best heel goed. Wat ik echter veel tegenkwam, is dat overgewicht een grote rol speelt bij deze aandoening, en dat afvallen kan helpen de cyclus op gang te brengen. Ik heb er toen voor gezorgd dat ik, voordat ik naar de gyn moest, 5 kilo was afgevallen, zodat ik in ieder geval kon laten zien dat ik daar al mee bezig was.
De gyn antwoorde op mijn vraag over overgewicht echter dat dat ging om "echt dikke vrouwen" en dat ik eerder "ehhhhh mollig??" was :') Nou ja, de kilo's kan ik maar kwijt zijn :D

Nu ben ik sinds 5 dagen bezig met het slikken van Provera, dit moet ik 10 dagen doen, het is de bedoeling dat dit de menstruatie opwekt. Dan moet ik tijdens de menstruatie Clomid slikken en de hele maand een temperatuurcurve bijhouden. Dan gaan we kijken of we een eisprong kunnen ontdekken, zo niet wordt de dosis clomid verhoogd, net zolang tot er een eisprong is (mits dit lukt natuurlijk). Anders gaan we proberen dit te bereiken met spuiten, maar goed, ik ga er nog even vanuit dat dit niet nodig gaat zijn ;)

Ik hoop dat wij ook snel aan de beurt zijn om blij nieuws te gaan vertellen :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:10

Oh Mer ok, dan is het goed ;-) Het zou mij niet uitmaken wie de muziek maakt, als ie maar goed is! Enne, kun je die buik niet een beetje verstoppen achter zo'n tafel? HIhi, ik zie je al helemaal staan....
Gaat even boven kijken voor de naam van Quinny....Tis een Freestyle (by maxi cosi). Zal ff googlen of er een plaatje van is.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:12

_ManOnnetje_ schreef:
_Friemel schreef:
[ Afbeelding ]

ik zelf heb deze versie:
[ Video ]

Dit is die i'coo? die is idd wel gaaf.

Ja je hebt veel verschillende kleuren, ik heb dus de kleur van de video, je moet alleen wel heel diep in je buideltje tasten én helemaal achter naar duitsland rijden als je hem wilt bezichtigen want in nl staat ie niet.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:15

Laura welkom! Wat balen van je PCOS. Goed dat je zo snel naar de gyn bent gegaan!

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:16

Welkom Laura!!

Dit verhaal komt me bekend voor bij een vriendin van me had dit ook... Zij is inmiddels zwanger door spuiten, ze is 3x gespoten, en is nu zwanger van een tweeling:) ..

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:19

_Friemel ... Waar heb je deze besteld of kon je deze bezichtigen?
Wij wonen aan de grens van duitsland, magoed zal natuurlijk wel net de andere kant wezen:P