[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:09

idd no response naar zon hersenloze opmerking..

Over dat aspartaam je afvallen kan stilleggen zal ik binnekort opzoeken in mn boeken!

lynndenise hoeveel kg wil jij er nog af?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:10

LynnDenise schreef:
Ja ga vooral roken, maar daar val je echt niks mee af hoor _O- op mn zwaarst rookte ik... en als je ziet hoeveel kilo ik nu ben afgevallen en dat ik er nogsteeds niet bent kan je wel even nagaan hoe zwaar ik een beetje was ;)

Zo dan, dus ik begrijp dat je én bent gestopt met roken, én bent gestopt met ongezond eten?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:12

Rebeccaa schreef:
Natasja91 schreef:
Wat onder andere in mijn verwijderde post stond...
Als je stervende bent door de longkanker, val je meteen flink af, mooi meegenomen.. :roll:

Vind dit echt een top reactie ja. echt fantastisch.

Goh, dit riekt naar sarcasme. ;)4
Weet je, mijn vader heeft uitgezaaide longkanker en kan niet meer behandeld worden.
Heeft vroeger ook veel gerookt.

Ik kan me dan echt heel erg pissig maken om het feit dat mensen op het idee komen om te gaan roken om af te vallen..

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:13

Dat is ieder zijn eigen keuze om te gaan roken dus ik vind dit soort opmerkingen echt te ver gaan.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:14

Weet je, rebecca's moeder is geloof ik overleden daaraan.. dus ik snap wel dat dat ff aankomt

Maar nu, ophouden over zon achterlijke opmerking en to the point, GEZOND afvallen!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:15

wat zou ong. een goed gewicht zijn voor als je 1.68 bent

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:19

Kun je dat niet uitrekenen met zon BMI meter? Of werkt dat zo niet?
Ik heb namelijk geen idee. Haha. :+

Deze hele week is al redelijk flut met het afvallen, maandelijkse feest zorgt voor veel problemen.
Soms totaal geen eetlust en soms enorme eetbuien. Niet erg prettig. Maar goed, we gaan stug door.
Volgende week word vast beter. Hoe gaat het hier verder met iedereen? :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:19

A_man, je kunt dat heel makkelijk zien op bmi checkers.
Volgens mij heeft site van voedingscentrum zo een.
Dan vul je leeftijd, geslacht, lengte in en kun je met het gewicht pijltje heen en weer schuiven, zie je precies wat nog een gezond BMI is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:36

SdaphneS schreef:

Deze hele week is al redelijk flut met het afvallen, maandelijkse feest zorgt voor veel problemen.
Soms totaal geen eetlust en soms enorme eetbuien. Niet erg prettig. Maar goed, we gaan stug door.

Ik heb dat ook heel erg rond mijn "feestweek". verschrikkelijk. Maar ben dan ook gewoon echt mezelf niet.. ben niet te genieten en gigantisch onstabiel qua emoties. :') Met mij gaat het goed! Paar daagjes slecht gegeten maar nauwelijks aangekomen. Nog 5 kilo en ik ben tevreden! :D
Eerst 2 weekjes frankrijk.. ben benieuwd haha. Neem in elk geval sportkleren mee en ga lekker veel zwemmen!

(overigens is mijn mama niet overleden aan longkanker, maar wel aan kanker. Maar ik vind het gewoon een rare opmerking die echt een beetje te ver ging. zal er nu over ophouden maar vind dat je met zulke opmerkingen gewoon een beetje op moet passen. Je mening erover uiten is goed - ben zelf ook absoluut niet voor roken - maar vond dit wel heel ver gaan.)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:39

Rebeccaa schreef:
SdaphneS schreef:

Ik heb dat ook heel erg rond mijn "feestweek". verschrikkelijk. Maar ben dan ook gewoon echt mezelf niet.. ben niet te genieten en gigantisch onstabiel qua emoties. :') Met mij gaat het goed! Paar daagjes slecht gegeten maar nauwelijks aangekomen. Nog 5 kilo en ik ben tevreden! :D
Eerst 2 weekjes frankrijk.. ben benieuwd haha. Neem in elk geval sportkleren mee en ga lekker veel zwemmen!

(overigens is mijn mama niet overleden aan longkanker, maar wel aan kanker. Maar ik vind het gewoon een rare opmerking die echt een beetje te ver ging. zal er nu over ophouden maar vind dat je met zulke opmerkingen gewoon een beetje op moet passen. Je mening erover uiten is goed - ben zelf ook absoluut niet voor roken - maar vond dit wel heel ver gaan.)

Klopt, alsof wij vrouwen in een ander persoon veranderen in de feestweek. Haha. Mijn vriend geniet altijd met volle teugen! :')
Hoeveel is er al af als ik vragen mag? Zwemmen in de vakantie is echt aan te raden! Heerlijk! Je kunt lekker zwemmen en daarna de hele dag lui zijn en toch nog actief zijn geweest! Haha. :D

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:39

dit zegt ie:

Datum

Lengte (cm)

Gewicht (kg)

BMI

vandaag

1

65,8

658000

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:45

Hebben jullie trouwens tijdens het afvallen ook van die momenten dat je het idee hebt dat je al een tijdje rond hetzelfde gewicht bungelt?

Iemand tips daarvoor?

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:49

A- Man, Bmi en goede gewichten uitrekenen gaat heel makkelijk via de BMI meter van het gezondheidscentrum.

Bij een lengte van 1.68 en een gewicht van 65 kg is je BMI 23. Met 55 kg heb je een BMI van 19, dat nog net gezond is. Met bijv 69 kg is je BMI 25 wat grenst aan overgewicht. Je ligt er dus tussenin, het gemiddelde genomen is 60 kg een gezond gewicht ( BMi 21)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:19

Natasja91 schreef:
LynnDenise schreef:
Ja ga vooral roken, maar daar val je echt niks mee af hoor _O- op mn zwaarst rookte ik... en als je ziet hoeveel kilo ik nu ben afgevallen en dat ik er nogsteeds niet bent kan je wel even nagaan hoe zwaar ik een beetje was ;)

Zo dan, dus ik begrijp dat je én bent gestopt met roken, én bent gestopt met ongezond eten?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ja, daar ben ik ook echt heel trots op :D

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:42

Dat is echt super LynnDenise!! Wel knap hoor. Tegelijk ook? :=
Helemaal dubbel zo knap eigenlijks!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:29

Nee niet tegelijk, stoppen met roken al een jaartje eerder ;)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:51

O super zeg! Heb je ook gemerkt dat je aangekomen bent na het stoppen met roken?
Misschien is het een te persoonlijke vraag :o , maar ben toch nieuwsgierig. excuseer mij dan en antwoord er niet op ;)

Ik heb zelf nooit gerookt of de interesse gehad om het te doen (ik had -heb- mijn paard, veeeeeel leuker :D )
Mijn vriend rookte in het weekend en doordeweeks gewoon niet. Liet hij het makkelijk staan.
Nu is hij gelukkig in het weekend ook (dus gewoon helemaal) gestopt. Ik vind het maar een vieze stinkzooi eerlijk gezegd. Alles stinkt dan daarna.
Heb zelfs liever niet dat iemand die net gerookt heeft mijn zoontje oppakt, vind hem dan ook zo er naar stinken, bah :P
En begrijp mij niet verkeerd, ik heb niks tegen rokers hoor.. maar ik vind het gewoon stinken :=

Vandaag veel gefietst. Wie weet helpt het voor morgen op de weegschaal. haha!!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:12

Dankje miloetje.. Wil ook richting de 60..
Wat is volgens jullir intensiever hardlopen of skeelere ?
wel goed door skeeleren uiteraard

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:57

Aaah ik ben aangekomen! Woog laatst 73, was daar heel blij mee... nu is het weer 75. Week later, zelfde tijdstip.

Zo slecht ging het niet met eten... Alleen gister een eetbui gehad, de rest perfect eigenlijk := Sporten ook niet super weinig... :( Grr, niet leuk dit.

Enige dat ik kan bedenken is dat ik misschien maar eens naar de HA moet ivm wel erg lang ongesteld zijn.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:00

Als je ongesteld ben hou je meestal ook meer vocht vast he. Misschien dat je daardoor ook een stukje zwaarder bent?
Ik hou wel altijd veel vocht vast en was afgelopen 1,5 kilo zwaarder. :=

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:04

Dat zou ook raar zijn... vorige week was het ook al 'feest'

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 05:09

Allejandro, in die tijd woog ik me niet, maar het zou me verbazen als ik niet was aangekomen. Afvallen deed ik in elk geval niet. :')

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 06:46

Oke dan :)

(wat was je er vroeg bij trouwens.. pfff. en ik denken dat ik vroeg ben :P )

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:15

Moest van 6-9 werken := Dus ik heb weer gesport vandaag, flinke krachttraining gehad :))

Vanavond BBQ en ik ben toch wel benieuwd wat jullie altijd eten met een barbecue.
Ik eet meestal een stukje kip en iets van rund. Daarbij een paar stukjes stokbrood met kruidenkaas light, 1 schepje pindasaus en een heel bord sla :=

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:44

Ah oke vandaar! Ik moest 6:40 beginnen (maar gelukkig wel thuis, ben gastouder).

Ik heb toevallig ook een bbq. En ik eet altijd gewoon wat ik lekker vind........ :o
Bbq'en doe ik niet zo vaak en meestal ben ik de dag na de bbq wel aangekomen. Maar weer een dag later is het er wel weer af..... :)