Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukShel

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:39

Ook ik meld me weer even vandaag 2 weken en 1 dag gestopt met roken!! En
Ook mij kost het niet veel moeite ondanks dat je af en toe echt wel is trek hebt.
Maar ach het is voor een goed doel :-) goed voor je gezondheid en beter voor me portomonee..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:17

Super hoor Anouk ook alweer twee weken gestopt.
Zo´n drie keer per dag denk ik en nu even zitten en een lekker sigaretje.
Maar het gekke is dan ga ik iets doen en dan vergeet ik het weer.
Deze keer gaat het me echt gemakkelijker af dan andere keren.

Hihi Zera inderdaad wat Nelleke zegt snel het boek uitlezen en hier ligt geen sneeuw :+
Ik ga nu even naar dat zadeltopic kijken. :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 08:47

Haha ja maar wanneer? Dat is het probleem momenteel. Zal denk ik pas na de carnaval worden. maarja ondertussen gewoon lekker minder roken. Scheelt ook weer :-)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:36

Hihi inderdaad het minder roken scheeld ook al. :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:34

Goedemorgen!

Iedereen een fijn weekend gehad?
Is het niet-roken nog vol te houden? :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:00

Nelleke, ik lees net je topic, moeilijk...
Ik heb een extreem brede Haflinger met ook altijd hetzelfde gezever, vanalles geprobeerd
Afbeelding
Momenteel heb ik een Kentaur Penelopa boommaat 4, maar eigenlijk rij ik niet meer met hem, dus kan je niet vertellen of het nog past :+ De laatste keer in elk geval wel (wil met mooi weer het rijden wel weer op gaan pakken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:45

_Nelleke_ schreef:
[naam], ziet er agressief uit! Zit er alleen zoutoplossing in?

Ja, alleen zout water :j

Ik moest vroeger ook met een spuit zout water in mijn neus spuiten na een neusoperatie (moest toen nog gewoon met keukenzout en gekookt water, zelf mengen :') ), dat vond ik nog wat meer hardcore dan de Physiomer Strong Jet om te doen.

Nelleke, ik ga maar niet posten in je zadeltopic want ik had hetzelfde met mijn fjord maar heb daar een massimo trail voor gekocht die goed bevalt, alleen zit ik dus niet met het vertelbare boomprobleem. Maar mijn fjord kreeg van zijn vorige zadel ook enorme witte plekken en dat was ook normaal omdat het door de wrijving kwam wat helemaal niet erg was 8)7
Ik vond de frustratie en wanhoop toen zo erg... je wilt dat het meteen goed komt, hebt er alles voor over, zoekt de beste vakmensen maar je wordt steeds weer belazerd, arrgh!! Ben blij dat ik nu eindelijk een goede ambachtelijke zadelmaker heb gevonden :Y)

Quellian, wat heb je toch een geweldig mooie haf! Echt een sprookjespaard! *jaloerskijkt* :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:13

Quellian, wat een mooie haf inderdaad. Zo breed is die van mij niet hoor. Het grootste probleem is eigenlijk het korte, dan het brede, en dan dat ie van postuur veranderd :+

Repelsteel, inderdaad, ik vind het verschrikkelijk frustrerend. Vooral omdat het geld bij mij echt niet op m'n rug groeit, ik heb een iets-beneden-modaal inkomen dus een wow of een zadelmaker of op maat gemaakt zadel is voor mij echt een smak geld waar ik maanden voor moet sparen. Dat maakt het nog extra frustrerend. Al gaat het sparen wel iets sneller nu ik niet meer rook :D

Zera, heb je je boek nou al uit? ;)

Anouk, netjes hoor 2 weken. Ik ook bijna :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:51

Nope nog steeds niet nelleke. Ik ga het.boek morgen lekker uitlezen. Vandaag gaat dat toch.niet meer lukken. Morgen is carnaval trouwens ook voorbij. Dus dan krijg ik weer wat meer tijd :-).

Zo ga de paardjes weer even verzorgen en dan moeten we ons weer klaarmaken voor straks.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:22

Nelleke, lastig inderdaad :j Maar mijn Stanley verandert ook continue. Op die foto was hij 5 en a.s. mei wordt hij alweer 14, hoop veranderingen gehad tussendoor.

Repelsteel, dank je wel :D

Zera, succes met het restje boek!

Ik heb het de laatste dagen wel weer makkelijk, niet meer aan roken gedacht eigenlijk.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:23

Citaat:
niet meer aan roken gedacht eigenlijk.

*huil* ik heb grote rook....
hoe doen jullie dat toch.......?

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:31

Goed zeg van iedereen die het ook volhoudt!! En blijf het zeggen het gaat me eigenlijk echt super goed af!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:07

Kaatje.. :(:) Hoelang ben je al gestopt??

Zeraa!! Boek al uit??

Anouk, fijn he, dat het zo makkelijk gaat, ik begin me werkelijk af te vragen waarom ik toch al die tijd heb gerookt/niet eerder ben gestopt... :')

Quellian, mijn haf wordt ook breeeeed als ie het gras op gaat. Ik zit te denken om 'm dit jaar maybe toch snachts terug de paddock op te halen zodat het niet heel erg uit de hand loopt. Goed dat je niet meer aan roken denkt :D

Ik denk er nog wel aan, maar niet in de zin van 'ik wil roken' maar meer van 'oja, nu zou ik eigenlijk roken, maar nu hoef ik dat lekker niet meer' :)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:31

Nee het gaat eigenlijk best makkelijk! Af en toe een vlaag van zin, zeker bij een wijntje, maar het is echt goed te doen.

6 Weken nu, joepie!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:01

Hallo dames. Ik heb het boek nog niet uit. Ben vanmorgen bij de kapper geweest en heb daar ook een gedeelte gelezen. En daarna ben ik weer snel het bed ingekropen.

Lig momenteel lekker in bed met een flinke keelontsteking en de griep. Wat vinden jullie dat ik moet doen gewoon doorlezen en roken. Of even een dag of 2 niks en dan verde lezenm heb mijn vriend vriendelijk bedankt voor dit griepje. Vorige week lag hij plat.

Hoe gaat het hier met de gestopte rokers?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:30

Zera, dit klinkt als uitstellen ;) Nu even doorzetten, ziek op bed toch? Boek kan in een dag uit ;) Gewoon tussendoor nog even 3x en peuk en dan ben je er vanaf :D Je kan het! En beterschap :(:)

Falbala: gefeliciteerd! Voelt het al steeds makkelijker of merk je geen verschil?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:34

Nee het is niet uitstellen. Maar kan momenteel niet praten van de pijn. Heb er vannacht ook nog een blaasontsteking bijgekregen en hou mijn eten niet binnen. zal straks even de ha bellen. Kijken of er iets is dat me helpt. Kuurtje mag ik niet.hebben.

Zo ga nu weer proberen te slapen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:01

Ahhh zera! Sterkte! :(:)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:05

hoi bokkers mag ik me ook melden ik wil graag stoppen met roken.
alleen hier heb ik dus wel steun bij nodig. mijn moeder steunt me heel erg alleen ben ik niet 8 uur per dag bij haar. ook zit ik op school en al mijn vrienden roken bijna. toch wil ik graag stoppen alleen lijkt het me heel moeilijk.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:21

Aah nog meer stoppers! Mogen zich altijd melden. :) Ik ben allen carr fan, dus ik ga je gelijk maar vragen of je het boek al hebt gelezen?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:28

_Nelleke_ schreef:
Aah nog meer stoppers! Mogen zich altijd melden. :) Ik ben allen carr fan, dus ik ga je gelijk maar vragen of je het boek al hebt gelezen?

nee die heb ik nog niet gelezen, ik zal het straks eens opzoeken waar het over gaat, alle hulp is welkom zie :D

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:31

Ohh ik voel me nog steeds zo happy, net lekker uiteten geweest met een vriendin om te vieren dat ik vandaag precies 3 weken gestopt ben en zij 2,5 week.. Echt geweldig!! En
Nog geen kilo aangekomen.. Ben heerlijk aan het sporten..
En hou geld over door het stoppen!!
Tuurlijk af en toe wel trek maar daar zet je jezelf zo weer overheen..

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:20

Hallo dames,

Ik ben momenteel weer volop in het boek aan het lezen en wil het vandaag ook uitlezen. Voor de mensen die het boek.ook hebben. Hoofdstuk 21 is wel erg intressant:-P.

Heb sinds vrijdag bijna niet gerookt. Dus ben toch wel.trots op mezelf:-).

Hebben jullie eigenlijk al uitgerekend wat jullie besparen per week? En wat doen.jullie met het.geld? Appart zetten?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:23

Deed mijn schoonmoeder maar mee, ik heb nooit gerookt maar als ik daar weg kom stink ik een uur in de wind... ze rookt ALTIJD.

Vlak na het eten enz. Bah!

Maar goed, heel veel succes voor de stoppers hier! Respect :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:24

@ sanne. Is ze binnenkort jarig? Anders geef je haar.het.boek.van allen carr cadeau:-P. Kun je trouwens ook zelf lezen;-)