[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:59

Ik kom me hier ook melden :) Als dat mag tenminste. Heb niet zo zeer overgewicht, maar wil gewoon wat lekkerder in mijn vel zitten door vooral gezonder te eten. En minder, want ik heb nu af en toe grote vreetbuien en dat werkt natuurlijk niet echt mee ;)

Ga geen specifiek dieet volgen, maar word hopelijk wat bewuster van mijn eetkeuze zo. Wil me vooral door de weeks hieraan gaan houden en het weekend wat minder, zodat ik ook een goede motivatie blijf hebben en de drang naar iets lekkers niet steeds groter wordt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:09

Croisantjes zit erg veel vet in las ik laatst, ik laat de 80 eindelijk achter me.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:22

@SSDesign: hoeveel wil je afvallen? Of gaat het meer om wat je zelf vindt van jouw lichaam? Ben zelf ook pas nieuw in dit topic!

RubyRed schreef:
Ik eet wel gewoon lekkere dingen (zoals croissantjes, mc donalds) maar zorg wel dat ik binnen mijn aantal calorieen blijf..

Heb je dan de rest vd dag niet erge honger? Als je wat eet van Mac Donalds blijft er weinig over voor de rest van de dag of valt dat wel mee?

Ik geef mezelf een schop onder de kont want wil voor het werk hebben gesport!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:59

marleen_usar schreef:
Croisantjes zit erg veel vet in las ik laatst, ik laat de 80 eindelijk achter me.

goed zo!! *\o/*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:42

Oh, wat fijn Marleen! Dat duurt als alles goed is bij mij nog ongeveer 5 weekjes..
@Chillse, al aan het sporten nu dan :P?
@Ruby, Pff, dat zou niets voor mij zijn. Ik zou dan veelste veel ongezond vet binnen krijgen en te weinig gezonde voeding.

Nou, mijn dagje ziet er best goed uit. Moet om 12 uur beginnen, dus straks de wii fit maar weer eens bekijken :+, Maar eens even bedenken welke gezonde groente ik nou eens ga koken/eten op mijn werk, als ik dan vrij ben ga ik lopend naar mijn vriend, zijn moeder is jarig, en dan ga ik geen taartje eten is de planning :).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:37

Goed zo geen taartje :j ,ik heb nog 2 nieuwe broeken in de kast liggen, die liggen er al heel lang.Normaal kwamen ze niet verder dan mijn heupen, en nu ik had hem aan hij zat dicht ik kon lopen maar er nog niet mee zitten. Waha heb er mee door de kamer gedanst van vreugde.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:46

Nouja, het is niet dat ik dat vaak eet ofzo, eigenlijk eet ik elke dag best gezond, denk dat ik 1 keer in de week ongeveer iets ongezonds eet. Ik had laatst bij mc donalds een happy meal met cola light, waren 600 kcal. Dus dan kan je de rest van de dag toch wel genoeg eten. Maar ik let wel op dat ik dat niet te vaak doe hoor ;). Alleen als vrienden ofzo ziets gaan eten wil ik niet niet mee kunnen omdat ik per se gezond wil eten...
En goedzo iedereen bij wie het goed gaat!! Hier gaat het ook goed :). Kleren zitten alweer lekker, geen idee of er ook al wat af is want ik ga niet meer elke dag wegen :P.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:48

Zit nu aan een opkikker (soep) met een volkoren soepstengel, normaal eet ik altijd chocolade koekjes, ben gisteravond baantjes wezen trekken :) Heb er 22 gedaan...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:50

Lekker fanatiek Ruby... Goedzo!!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:57

Alleen ontbijt is nog echt verschrikkelijk , want ik heb dan juist heel erg honger en wil dan al graag een boterham met pasta of hagelslag nemen... daar moet ik nog even aan werken :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:58

dat is een kwestie van wennen,ik neem een bordje havermout met havermelk.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:10

Ik neem wel gewoon 2 boterhammen, maar met mager beleg zoals kipfilet, en dun beleg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:12

Ik ga me nu concentreren op mijn lunch,ga het boek er maar eens bij pakken ben inspiratieloos.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:16

Hihi, weet je wat het is met taart enzo.
Je hebt het binnen een kwartier op, en dan denk je: Nou, dat was weer heel veel kcal :P.
Nu is het een kwartiertje doorbijten, en dan denk je: Nou dat was geen heel veel kcal :P.

Ik neem ook altijd 2 boterhammen en een glas optimel :). Soms mager beleg, maar soms ook 'gewoon' beleg.
Had vandaag kaas met tomaat op mijn broodjes gedaan.

Denk dat ik voor tussen de middag een eitje ga koken
@Ruby1995, 22 baantjes, dat is knap! Ik hou op dit moment niet zo van zwemmen, misschien als ik 10 kilo kwijt ben :P
Moet vroeg eten, want moet op 12 uur beginnen. Dus dan heb ik een hele lange middag voordat het avondeten is.

De wii had goed nieuws vandaag, ik was 0,2 kilo afgevallen :'), vergeleken met gisteren.
Wil eigenlijk niet elke dag wegen, maar als ik op de wii ga, dan doe ik altijd de daily test :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:17

Klopt taart is lekker maar zo naar binnen,ik hou me zelf vaak voor dat je iets zo hebt opgegeten.Maar het er weer af zien te krijgen gaat heel wat langer duren.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:18

Ik heb net mijn pontbijt op. ik was het vergeten.......
Mijn Dr Dukan ontbijt bestaat uit een bakje magere yoghurt met 1,5 eetlepel haverzemelen en een schep zoetstof. Voor mij is dit echt genoeg terwijl ik rustig 2 boterhammen en een beschuit at s ochtends (moest ik wel minimaal een uur wakker zijn hoor, anders lukte dat niet...)
Die haverzemelen zetten uit in je maag dus zit je snel en lang vol!! ideaal!!

Vanavond een beetje spinazie proberen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:19

Welke zoetstof neem jij, want zoetstof uit een pot zorgd er voor dat je juist meer trek krijgt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:27

Mjetterd schreef:
Hihi, weet je wat het is met taart enzo.
Je hebt het binnen een kwartier op, en dan denk je: Nou, dat was weer heel veel kcal :P.
Nu is het een kwartiertje doorbijten, en dan denk je: Nou dat was geen heel veel kcal :P.

Ik neem ook altijd 2 boterhammen en een glas optimel :). Soms mager beleg, maar soms ook 'gewoon' beleg.
Had vandaag kaas met tomaat op mijn broodjes gedaan.

Denk dat ik voor tussen de middag een eitje ga koken
@Ruby1995, 22 baantjes, dat is knap! Ik hou op dit moment niet zo van zwemmen, misschien als ik 10 kilo kwijt ben :P
Moet vroeg eten, want moet op 12 uur beginnen. Dus dan heb ik een hele lange middag voordat het avondeten is.

De wii had goed nieuws vandaag, ik was 0,2 kilo afgevallen :'), vergeleken met gisteren.
Wil eigenlijk niet elke dag wegen, maar als ik op de wii ga, dan doe ik altijd de daily test :P

Ik zwom een paar jaar geleden nog de zwemvierdaagse mee , 4 avonden lang 20 baantjes.... Toen kon ik het nog met gemak, maar gister dacht ik bij het 10e baantje; ooh dit is best wel zwaar. Ha,ha. Ik hou er ook niet van om in bikini te verschijnen maar niet iedereen is perfect denk ik maar zo....

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:47

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben in het verleden van 78 kg naar 53 kg gegaan (niet op goeie manier).
Nu weeg ik weer 64 en wil graag weer terug naar die 53 alleen nu op de gezonde manier ik vind het alleen moeilijk daar een balans in te vinden.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:34

chillse schreef:
@SSDesign: hoeveel wil je afvallen? Of gaat het meer om wat je zelf vindt van jouw lichaam? Ben zelf ook pas nieuw in dit topic!

Ik heb geen gewicht in mijn hoofd ;) Liefst een kilo of 4 afvallen (ben inmiddels al 3 afgevallen), maar vooral beter in mijn lichaam voelen en wat minder vetrolletjes :P Mijn bedoeling is overigens om niet te gaan 'minderen' op ontbijt, lunch en avondeten, dat vind ik niet nodig, maar vooral op tussendoortjes. Die moeten beter en gezonder. Als ik te weinig eet bij de 3 maaltijden, merk ik dat ik liever wat anders pak tussendoor, dus dat heeft geen zin.

Suuzepuus, 1 schep zoetstof? Een grote schep, of een kleintje? Zoetstof is echt zoet namelijk vergeleken met suiker :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:40

Pfff zeg, als ik niet bezig was met afvallen had ik vandaag echt een vreetdag..
Moet me nu dus ook gigantisch inhouden, maar tot nu toe gaat het prima.
Vanavond biefstuk en andijvie met spekjes, daar baal ik van. Veelste veel kcal. Mja, niets aan te doen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:47

Goed van je, Mjetterd, dat je je zo goed kunt inhouden!!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:54

Biefstuk is gezond hoor mjetterd!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:57

Nou, het gaat wel met pijn en moeite :+

Ooh, dat wist ik niet. Maar de spekjes niet :o. Bijna 400 kcal per 100 gram.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:14

Hallo,

ik meld me hier ook. Er moet nu echt wat van af. Ben 24 jaar, 1.68m en weeg 93 kg. Bewegen doe ik veel door de dag heen. Bij mij ligt het echt aan snoepen, ik vind alles lekker, vooral chips/chocola/koekjes.

Sreefgewicht is 75 kg.

Is dit een gezond patroon om af te vallen? :

ontbijt : 3 bruine boterhammen, kopje melk

tussendoor : 1 stuk fruit

lunch : 3 bruine boterhammen, kopje melk

tussendoor : ontbijtkoek/mueslireep of iets in die trant

avondeten: minder aardappels/vlees, meer groente, geen sauzen

tussendoor: bakje yoghurt/kwark/optimel of iets in die trant

drinken door de dag: water of thee

als ik trek heb evt een wortel tussendoor

Wat vinden jullie hiervan?