Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tootje71 schreef:De pijn is snachts enorm minder dus dat is super maar overdag toch nog wel veel last.
Ook blijf ik erbij dat ik onbeschoft ben behandeld door die arts in de kliniek ik mocht niets zeggen alleen ja en nee en hij vond dat alleen artsen gelijk hadden dus die second opinion was onzin...
Flapdrol..Ik heb al zo vaak gezegd ik wil graag een scan maar die krijg ik maar niet.
En ook mijn fysio werd uitgemaakt voor iemand die er geen verstand van heeft nou ik blijf erbij dat ie wel degelijk gelijk heeft betreft de beknelling want als ik die band om heb dan gaat mijn arm zeer doen en als ik hem niet om heb en meer kan bewegen is er niets aan de hand..
Dus ga toch nogmaals naar huisarts om mijn beklag te doen maar denk dat ik er weinig mee verder kom...
Jolandaa schreef:En afwisselen met de bovenbenen helpt dat niet?
Mt type 2 ben je toch insuline afhankelijk of is dat type 1?
Moet een verslag maken over insuline spuiten en moet dat er dus ook in verwerken maar weet het ff niet meer
Noukie schreef:Ik prik zoals me geleerd is door dbvk, en nog met de kortste naaldjes ook, maar aders etc liggen sowieso heel hoog bij mij.
Maar, als je wil, graag, want als er tips in staan die ik nog niet gehad heb, dan kan ik er alleen maar beter van worden!
Calypso84 schreef:Jolandaa schreef:En afwisselen met de bovenbenen helpt dat niet?
Mt type 2 ben je toch insuline afhankelijk of is dat type 1?
Moet een verslag maken over insuline spuiten en moet dat er dus ook in verwerken maar weet het ff niet meer
Ik vond dit wel een goeie ezelsbruggetje voor mezelf:
Type 1 is voor 'jongeren'. Bij hun werkt de alvleesklier niet tot nauwelijks en moeten daarom insuline spuiten. Genezing is niet mogelijk en zitten hier dus heel hun leven aan vast.
Type 2 is voor 'ouderen' en mensen met overgewicht. Hun alvleesklier werkt nog wel, maar niet voldoende. Zij kunnen het nog af met pilletjes.
Dit is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel globaal, maar zo hielp het mij erg om te onthouden