Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poppetjes_

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:27

Ja ik vraag me ook af of dat normaal is, zie wel dat veel mensen zeggen dat het nog lang rood blyft enzo maar niet echt dat het zeer doet?
Ik smeer nog wel elke dag met de litteken crème van Biodermal, zonder dat gaat het heel erg trekken en word het keihard.

Ja ik denk dat dat bij iedereen anders is.. Sommigen kunnen na 8 weken al een beugel bh dragen maar ik kan dat dus na 4 maanden nog niet. :P

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:24

Tamaramt, ik weet niet of het mogelijk is.. Aangezien ik voordien ook al vaker ingetrokken tepels had.. Is afwachten wat ze in oktober over mijn controle zeggen. En dan ook hoelang ik er voor moet stilzitten daarna :P

Poppetjes, wat vervelend dat je er nog zo'n last van hebt!
Ik ken je probleem wel een beetje. Al kan ik wel fijne bh's vinden. Ik heb dan ondertussen ook wel eens beugelbh's aan, ik ben naar de hunkemoller gegaan en heb een dame daar mijn verhaal verteld en ze heeft me heel goed geholpen. Ik zou zeggen ga gewoon eens naar een lingeriewinkel? Voor mij viel de maat die ze pakte even tegen := 75F, maar het zijn balkonnetes en die vallen een stuk groter zei ze. Daar vertrouw ik dan maar op :P
Ik heb wel lang gewacht voordat ik een beugelbh aandeed. Ik denk dat ik een maand of 4 na de operatie voor het eerst durfde te proberen. Ik ben toch bang dat ik de littekens teveel stoor in hun genezing O:)
Ik denk dat die pijn best normaal kan zijn. Ik mocht na 6 weken op mijn buik slapen, maar kon dat echt nog niet. Deed me teveel pijn! Heeft denk ik nog een maand geduurd voordat dat ging. Op de zij mocht ik ook na 2 weken, maar kon ik ook pas na in totaal 4 weken. Het is bij iedereen weer anders :)
edit; en als je het niet vertrouwd, gewoon het ziekenhuis bellen. Daar zijn ze voor! ;)

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:25

Haha oke dan, ja de Hunkemöller is niet mijn favoriete zaak, de kwaliteit van de BH's en de steun ervan is echt drie keer niks naar mijn mening. Een kennis van mij heeft haar eigen lingeriezaak en zij heeft ook verstand van, maar zelfs bij haar kan ik niks vinden en zij heeft echt heel veel verschillende vormen, maten en merken.. Daarom ben ik een beetje nerveus. Maargoed misschien heeft het gewoon nog tijd nodig.
Hihi 75F, dat is idd nog best groot voor na een verkleining? Qua beugel heb ik dat ook wel nodig idd maar qua vulling niet! Daar heb ik zeg maar ruimte over in de bh :)

Oh oke jy hebt er dus ook wel langer mee gewacht dan ze zeiden.. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik inderdaad wel even. Maar dat doe ik nu niet zo snel omdat ik na de operatie elke week terug moest (ben in Bilthoven geopereerd en woon in Rotterdam) vanwege ontstekingen en dergelijke.. en het is niet echt naast de deur!

Wat voor creme/gel gebruiken jullie voor je littekens als ik vragen mag?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:24

@poppetjes: als ik het goed begrijp heb je hetzelfde probleem als ik: voor de breedte heb je een E/F nodig maar voor het "hang" gedeelte kun je met een D of misschien zelfs een C toe.
Gewoon een kwestie van geduld hebben. Bij mij duurde het zeker een maand of 7 voordat mijn borsten uitgezakt waren en ik een beugel bh aankon zonder plooien aan de onderkant. Ik heb een bh van Prima Donna die goed past en eentje van Anita.

Deze dus van Anita / Rosa Faia collectie:
Afbeelding

het grote voordeel zijn de brede schouderbanden en dat je de bh dicht doet met 3 haakjes. Voelt lekker stevig aan maar is geen oma bh. :+

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:18

wat balen dat het bij sommigen zo lang duurt, ik mocht na 6 weken weer beugelbh's dragen en ben in de 5e week er al 1 gaan kopen. Ben van een H naar een E cup gegaan. Ben nu 3 maanden geleden geholopen en draag alleen nog maar beugelbh's :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:23

Pebblesther schreef:
Hey Poppetjes.
Vervelend zeg dat je 4 maand na je operatie nog steeds last hebt van je littekens en nog niet op je zij en buik kan liggen!! Ik kan inmiddels al wel weer een beetje op mijn zij liggen.

En wat betreft die bh's: daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Ik ben 3 week geleden geopereerd en ik zou over 3 week (als ik mijn after-surgery BH eindelijk af mag) toch wel graag een leuke beugel bh willen dragen. Maar daar heb ik dus nog geen ervaring mee.

Ik kan je dus nog niet veel verder helpen omdat ik pas 3 week geleden ben geopereerd en dus in een andere fase zit.

moet je 6 weken een after-surgery BH?? Bij mij werd namelijk gezegd dat die maar 4 weken om moest, maar dan wel dag en nacht.
Maar nee, qua gewicht maakt me ook totaal niet uit hoeveel er af gaat. Is ook maar een getal, zolang ik gewoon maar maatjes kleiner wordt en toen mijn PC zei dat hij het terug wilde doen naar een C aangezien hij dat het beste vond bij mijn figuur werd ik toch wel erg vrolijk :) Hij zei ook van tja, je hebt echt een hele grote maat, daar gaat (dacht hij) wel 800gr tot 1000gr per kant van af. Hij had zo op mij getekend en liet ook zien hoe en wat met tepelplatformverkleining en de lift en hoe het dan omhoog ging. Tilde hij dus zegmaar de tepel op de plek waar hij gaat komen en toen zei hij "alles wat hieronder zit haal ik er dan af". Schrok best wel! Dat was zoveel!! Maar super veel zin erin en ach, elke cup minder is weer een cup :)

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:02

Silvia schreef:
@poppetjes: als ik het goed begrijp heb je hetzelfde probleem als ik: voor de breedte heb je een E/F nodig maar voor het "hang" gedeelte kun je met een D of misschien zelfs een C toe.
Gewoon een kwestie van geduld hebben. Bij mij duurde het zeker een maand of 7 voordat mijn borsten uitgezakt waren en ik een beugel bh aankon zonder plooien aan de onderkant. Ik heb een bh van Prima Donna die goed past en eentje van Anita.

Deze dus van Anita / Rosa Faia collectie:
http://www.anita.com/assets/img/media/0 ... 698586.jpg[/img]

het grote voordeel zijn de brede schouderbanden en dat je de bh dicht doet met 3 haakjes. Voelt lekker stevig aan maar is geen oma bh. :+

Ja klopt! Precies dat heb ik dus ook haha. Oh toch wel, ja ik hoopte al dat ik gewoon geduld moest hebben, maar dacht, stel je voor dat het zo blijft!
Oke, dat ziet er idd wel goed uit, stevigheid is voor mij ook wel belangrijk, dat vind ik fijn. Ik zal wel eens gaan rondstruinen bij verschillende lingeriezaken dan, die van anita is ook beugelloos toch? Die zou ik dan gewoon aankunnen. :)

Lotte_Wessel schreef:
Moet je 6 weken een after-surgery BH?

Ik moest hem ook 6 weken aan.. Maar korter had bij mij ook echt niet gekund hoor, ik had het naar mijn idee wel echt nodig. Het verschilt per ziekenhuis/kliniek wat ze aanbevelen, ik heb weleens 3 weken gelezen, maar ook 8 weken :')

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:40

@poppetjes; bij mij zijn de littekens ook heel lang gevoelig gebleven! ik ben op 11 maart 2011 geopereerd en heb pas sinds een maand of 4/5 geen gevoelige littekens meer. Ik heb ook ruim 6 weken dag en nacht sportbh aangehad en daarna nog zeker 8 weken overdag. Beugelbh deed ook wat zeer in het begin. Heb zelf ook een erg brede borst en ook geen goede ervaring met hunkemoller; beugels zijn te smal en modellen te laag.
Ik heb nu hele fijne bhs van calvin klein en triumph; wat hogere modellen met brede beugel.
ik had hele lelijke littekens(hypertrofe) en ze zijn nu nog zeker niet mooi maar wel veel mooier als ik verwacht had; heb alhydran littekencreme gebruikt(heel duur; € 120 of zo?) en scarban siliconenpleisters.
Beide hebben heel goed geholpen

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:21

@poppetjes: De Anita bh op de foto is met beugel.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:45

Ik moet mijn BH inderdaad ook 6 weken dag en nacht om hebben. Ben benieuwd of ik de beugel bh straks een beetje verdraag na die 6 week. Wil toch wel een keer weer een leuke bh om :=

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:06

Ik zou er niet op rekenen hoor pebble esther.
Na die 6 weken durfde ik mijn sportbh bijna niet meer uit, nadat ik de eerste weken dat ding gehaat heb!
De meeste beugelbh's pasten toen nog niet omdat je borsten nog opgezet zijn en de beugel is vaak vervelend op je littekens.

Ik heb eerst nog een paar weken een hema after sugrery bh gedragen en daarna de beugelbh rustig aan opgebouwd met steeds een uurtje langer.

Ik snap het wel, wilde zelf ook eindelijk eens een leuke bh aan. maar vervolgens had ik allemaal dure bh's die ik uiteindelijk niet meer paste. zou dus nog niet spontaan een nieuwe garderobe aanschaffen :P

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:38

ik heb mijn sportbh nu bijna 4 weken dag en nacht aan en word er een beetje dol van maar an de andere kant geef hij heel veel steun en merk ik echt wel verschil als hij uit is
en zo slecht vind ik de sportbh niet er uit zien nou ja die ik heb dus

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:03

Haha Li_lee_yang ik heb precies hetzelfde. Vroeger vond ik sportbh's echt afschuwelijk en nu ben ik zo verwend met hoe lekker ze zitten en de steun die ze geven dat ik eigenlijk stiekem niet meer anders wil.. Helaas zijn ze zooo lelijk hihi :+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:17

Li_lee_yang: hmmm dan moet ik nog maar even geduld hebben dus! ja dat is zo, de eerste 2 weken vond ik die strakke bh erg vervelend en straks zitten maar nu zit hij lekker stevig en heb ik er geen last meer van!

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:14

Hallo mensen,
Kom weer even binnenvallen.
Heb een vraag aan de oudere mensen uit waarschijnlijk zelfs nog het 1ste topic.
Zijn er hier mensen die december 2010 geopereerd zijn en onder de zonnebank gaan?
Zoja bedekken jullie nog steeds de littekens of hebben jullie het al zonder geprobeerd?

(tamarant was jij niet rond dezelfde tijd als mij onder het mes gegaan?)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:20

ik ben maart 2011 geopereerd maar ben nog niet in de zon geweest/ onder de zonnebank. Ik wil wel want ik ben echt zo wit als iets ;)
waar ben je bang voor; je littekens zijn toch al lang genezen?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:27

Pebblesther schreef:
Li_lee_yang: hmmm dan moet ik nog maar even geduld hebben dus! ja dat is zo, de eerste 2 weken vond ik die strakke bh erg vervelend en straks zitten maar nu zit hij lekker stevig en heb ik er geen last meer van!

een tip koop hem 1 maatje groter dus zo als ik heb 80 normaal maar heb 85 gekocht en dat zit super niet te veel druk en wel stefig

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:08

Aha, oke dankje voor de tip nagano. Daar zit wel wat in inderdaad, gewoon de omvang een matje groter dan zit het niet zo strak.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:02

tamarant ben wel al onder de zonnebank geweest maar littkens steeds afgedekt.
Ben bang dat ze super snel verbranden, tegenover de rest. En insmeren is geen optie want dan heb je altijd een witte streep die zo breed is als je vinger dat ziet dan echt niet uit. Vandaar dat ik vroeg of iemand het al geprobeerd had zonder iets

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:09

Je kunt toch wel in de zon met de littekens e.d.? Gewoon even vragen.. lijkt me toch niet dat er iets zou kunnen gebeuren dan toch? Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?

haha, die sportbh zal voor mij niet echt wennen zijn. Heb nog nooit een andere bh gedragen dan sportbh's dus dat zal wel goed zitten. Vind het altijd zo fijn, die steun! Ook sluiten ze hoger en aangezien ik redelijk preuts ben, vind ik dat best wel fijn. Vind beugelbh's dan meteen zo "naakt" en "blood" lijken :o

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:33

Haha de eerste keer dat ik een voorgevormde bh aanhad na mijn operatie heb ik 3 keer aan mijn vriendin gevraagd. Hoort dat zo? Dat je dit zo allemaal ziet. Is dit echt niet gek. haha, nu vind ik het wel mooi.

In het begin was de sportbh vooral vervelend omdat alles toch wat gezwollen en beurs is denk ik. Ik deed bij mijn middagslaapje steeds een verlengstukje bij de sluiting, kon ik even 'luchten' haha.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:02

Hallo mensen.. ik wil me hier ook graag aansluiten. 4 juli is voor mij D-Day. Ik zit nu op 75 F/G en ga als het goed is terug naar C/D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:47

Irre schreef:
Hallo mensen.. ik wil me hier ook graag aansluiten. 4 juli is voor mij D-Day. Ik zit nu op 75 F/G en ga als het goed is terug naar C/D

Welkom Irre! Dus 4 juli wordt voor jou Cup-D day? ;)

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:12

haha ja.. op independence day. Passend he?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:57

Irre schreef:

Hey! Leuk dat jij je ook meld hier :)
Ik heb over 2 weekjes mijn operatie! :) Op 9 mei om precies te zijn. Zo spannend! :)