Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeetje

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:32

Klinkt goed Mirkim, misschien zie ik je daar wel :) Vriendin van me gaat waarschijnlijk ook de 5 lopen .. Wel naar dat die tijden zo van elkaar af liggen, zij zal dan 12.15 starten en de 10 km start om 13.30u .. Zit je te koukleumen van tevoren .. :=

Succes met lopen !!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:07

Angela, je bent een topper, je loopt hem wel uit! En idd mensen langs de kant van de weg, zullen je het niet nadoen!!

Ik ben ook een beetje aan het kijken voor 5km, het lopen gaat zo lekker, dat ik over een maand of 2, dit toch zou moeten kunnen. De meesten van jullie hebben er al wat op zitten. Welke ladiesruns zijn aan te raden?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:54

Mooie tijden voorbij zien komen +:)+

Heb gisteren bijna 5 km gelopen in 30 min. Toen had ik geen zin meer :') Maar ik ging prima, had wel moeite om mn goede tempo te vinden, normaal ga ik in het begin harder van start, maar wilde nu meteen op een vast tempo komen. Daar had ik dus wat moeite mee, maar had op het einde nog best door kunnen lopen dus de 6 km haal ik wel de 10e. Heb wel het weerbericht bekeken voor de komende twee weken en dat is dus alleen maar regen... ^) Wordt dus fijn met trainen en met de marathon zelf :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:07

Regen is toch heerlijk? Veel meer zuurstof in de lucht! Ik loop dan altijd echt super lekker.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:09

Ik vind regen ook heerlijk, maar toch hield dat me gisteren mede tegen om te gaan lopen :n Ik was moe, het weer wat prut en had het de hele dag al koud :n

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:21

Miezer vind ik heerlijk, maar echte regen dat je na 1 km compleet doorweekt ben, nee daar pas ik voor :+
Met paardrijden of fietsen oid geen probleem, ik kleed me gewoon waterdicht, maar dat kan met rennen toch niet zo goed :P

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:05

Mag ik inhaken?

Ik heb vorige week zaterdag met een groep getrefbalt, bounchbalt e.d en dat gevoel van sporten (en vooral na het sporten) was zo lekker dat ik besloten heb om het hardlopen weer op te pakken.
Teamsport lijkt me nog leuker, maar dat gaat niet lukken met mijn werk.

Ik heb eerder regelmatig met een vriendin hardgelopen, maar nadat zij op kamers ging is dat helaas doodgebloed.
Dus: tijd voor actie!
Ik wil starten met 2xp.w. hardlopen, rondje van 2,5 km.
Ik hoop dat ik van dit topic leer en er de drive uit haal om vol te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:15

Welkom Superlotje!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:19

Dank je!

Het ziet ernaar uit dat ik het tijdens mijn eerste tochtje vanmiddag ook niet droog ga houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:20

Ik denk het ook niet, het regend nu al de hele dag!

Volg je een soort van schema ofzo?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:26

Nog niet.
Ik wil eerst mijn "oude" rondje gaan lopen en kijken in hoeverre ik dat volhoud.
Dus afhankelijk van hoe het gaat vanmiddag wil ik verder gaan opbouwen.

Ik heb eerder met Start to run gelopen, misschien dat ik dat weer oppak.
Moet sowieso op zoek naar nieuwe schoenen als het bevalt.

Hoe ver/fanatiek ben jij? (sorry, heb niet het hele topic doorgespit)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:35

goed van je superlotje dat je het weer op wil pakken .. :D
Hoe lang geleden is het dat je voor het laatst hebt gelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:40

superlotje schreef:
Nog niet.
Ik wil eerst mijn "oude" rondje gaan lopen en kijken in hoeverre ik dat volhoud.
Dus afhankelijk van hoe het gaat vanmiddag wil ik verder gaan opbouwen.

Ik heb eerder met Start to run gelopen, misschien dat ik dat weer oppak.
Moet sowieso op zoek naar nieuwe schoenen als het bevalt.

Hoe ver/fanatiek ben jij? (sorry, heb niet het hele topic doorgespit)

Ik ben behoorlijk fanatiek, te fanatiek soms. :o Ik loop nu ongeveer een jaar, en ben sinds mei lid van een atletiekvereniging. Ik loop iedere maand wel een of meerdere wedstrijdjes. Ik ben nu aan het trainen voor de 7 heuvelenloop (15 km) en de Venloop (halve marathon) maar ik loop graag kortere afstanden zoals de 5 km omdat ik graag hard ren en dat harde rennen hou ik nog niet zo lang vol. Ik ben weer begonnen met trainen na een blessure die ik heb opgelopen tijdens een val tijdens de Marikenloop in mei. Ik ben denk ik 3 maanden uit de running geweest.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:52

Angela_ schreef:
Ik ben behoorlijk fanatiek, te fanatiek soms. :o Ik loop nu ongeveer een jaar, en ben sinds mei lid van een atletiekvereniging. Ik loop iedere maand wel een of meerdere wedstrijdjes. Ik ben nu aan het trainen voor de 7 heuvelenloop (15 km) en de Venloop (halve marathon) maar ik loop graag kortere afstanden zoals de 5 km omdat ik graag hard ren en dat harde rennen hou ik nog niet zo lang vol. Ik ben weer begonnen met trainen na een blessure die ik heb opgelopen tijdens een val tijdens de Marikenloop in mei. Ik ben denk ik 3 maanden uit de running geweest.

Wow! Dat je dat in een jaar tijd minus blessuretijd kunt bereiken.
Hoeveel train je wel niet?
Is de 7heuvelenloop bij Groesbeek? Die heuvels heb ik nl. wel wandelend afgelegd.

@Dreeetje: Het is een jaar geleden dat ik voor het laatst hardgelopen heb, maar ik heb nooit meer dan 4km gelopen. Ik heb wel een redelijke basisconditie doordat ik lange afstanden wandel, maar dat is heel iets anders dan hardlopen.
Ik vond het altijd wel lekker op te hardlopen, maar ben voor mijn gevoel nooit echt met het virus besmet.
Als ik soms mensen hoor die helemaal vol zijn van hardlopen, herken ik dat (nog) niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:57

Inderdaad, die is in Groesbeek. :j Ik train niet zo heel veel hoor! Ik loop op dinsdag op de atletiekbaan en daar doe ik dan intervaltraining. Voor morgen staat bijvoorbeeld op het programma: 1 x 1000m, 2 x 800m, 3 x 600m op zone 4 en daar tussen 400 - 300- 200m dribbelen. Zoiets is het ongeveer iedere week.
Op donderdag loop ik met de club een duurloop van ongeveer anderhalf uur en in het weekend loop ik of een wedstrijdje of een duurloop.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:59

Toen ik weer begon in mei, was het ook een jaar geleden dat ik weer was begonnen, het is dan wel makkelijker opbouwen merk ik ..

En ja die 'verslaving' van hardlopen herken ik nu absoluut wel .. Ik heb vorige week maar 1x gelopen om energie te sparen voor de run van gister .. en het kriebelde overal om toch nog even een rondje te gaan doen .. Hoef mezelf ook echt niet meer te motiveren/stimuleren om te gaan .. :) weer of geen weer .. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:01

Inderdaad na mijn blessure liep ik zo weer 5 km. Geen enkel probleem. Je conditie gaat niet zo heel hard achteruit.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:06

Superlotje, gaef dat je weer gaat beginnen!

Regen....echte harde regen vind ik niets, dan plakt alles, maar zo'n miezer wat ik net had, vind ik zeker oke!
Net dus gelopen: 11,3km aan één stuk!!! *\o/* 75min gelopen. Afstand ben ik blij mee, maar verder ging t echt flut! Laatste kwartier kon ik echt bijna niet meer..... :( Hoop dat t vrijdag dan toch stuk beter gaat!
Nu eerst lang douchen!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:10

Angela_ schreef:
Inderdaad na mijn blessure liep ik zo weer 5 km. Geen enkel probleem. Je conditie gaat niet zo heel hard achteruit.

Dat klinkt in ieder geval hoopvol.

Ik ga zo naar mijn paardje toe. Laat vanavond wel even weten hoe het lopen gegaan is.

Enne... bedankt voor jullie belangstelling! Geeft me meer motivatie :o

@Jaan81: Knap dat je toch volhoudt als je er helemaal doorheen zit.
En die afstand, daar kan ik alleen van dromen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:15

Jaan81 schreef:
Superlotje, gaef dat je weer gaat beginnen!

Regen....echte harde regen vind ik niets, dan plakt alles, maar zo'n miezer wat ik net had, vind ik zeker oke!
Net dus gelopen: 11,3km aan één stuk!!! *\o/* 75min gelopen. Afstand ben ik blij mee, maar verder ging t echt flut! Laatste kwartier kon ik echt bijna niet meer..... :( Hoop dat t vrijdag dan toch stuk beter gaat!
Nu eerst lang douchen!

Een slechte generale is een topwedstrijd he? ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:17

Oh wat ben ik blij als alles na het weekend weer 'normaal' is. :o Heb wel wat extra's te rijden (superleuk) maar dat is wel passend te maken.
Heb zo'n zin om weer te lopen, maar dan wel zonder tijdsdruk. Als ik maar 20 minuten heb loop ik gestresst en das ook niet lekker. Hoop dus op zondag (dan kan ik weer 'echt' gaan lopen) beetje lekker weertje, niet te warm enzo en dan ga ik weer lekker 7 km lopen, op het gemakje... :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:55

Welkom Superlotje! Dit topic werkt vaak echt wel motiverend :j Succes en veel plezier!

Ik ben echt geen ochtendloper.. Mén wat ging het beroerd vandaag :n 6,5 kilometer in een heuleboel minuten... Ik heb nog anderhalve week,, maar hoe het vanochtend ging hoef ik niet eens aan de start te komen tijdens de 4Mijl :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:01

Angela_ schreef:
Een slechte generale is een topwedstrijd he? ;)

Dat hopen we dan maar.....Ga nu woensdag nog intervalloop doen van 7 of 8 km ongeveer en dan moet t maar vrijdag....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:03

Ik zou woensdag rustig aan doen, niet te veel van jezelf vragen. Gewoon even lekker inlopen, op een heel rustig tempo. Spaar jezelf, des te meer energie heb je aankomende vrijdag.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:04

Ja, was ik ook van plan. Gewoon opt gemakje. 45min ofzo en steeds 6min hard, 2 wandel oid.