Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bromfiets schreef:Ik vind het moeilijk om te reageren op je amies...
Voor mijn gevoel is dit mijn dagboek, de enige plek waar ik wel open en eerlijk kan (en mocht) zijn. Ik lees de reacties van anderen en leg de meesten daarna naast me neer, omdat ik ze niet kan geloven. Ik weet niet of ik het voor de aandacht doe, de meeste reacties vind ik erg moeilijk om te lezen. Als het wel zo overkomt dan spijt me dat, ik wil andere mensen niet tot last zijn. Daarom zal ik hier wss minder reageren, want nu heeft het een stigma, als ik iets negatiefs schrijf doe ik anderen pijn en dat wil ik niet. Dus ook al was dit puur een dagboekje voor mezelf, ik zal het niet meer doen.
bromfiets schreef:Het heeft me ook erg zeer gedaan dat ik manipulatief genoemd werd "omdat alle borderliners dat doen". Je kent mij niet en als je me wel zou kennen zou je zoiets niet zeggen. Ik cijfer mezelf weg voor anderen omdat ik mezelf niet genoeg waard vind. Ik vind het dan ook oneerlijk om te zeggen dat ik hier enkel om aandacht vraag. Als je mij in het echte leven zou kennen zou je weten dat ik niet graag in de aandacht sta. Dit is mijn dagboek, wat ik hier schrijf is van mij.
En over het feit dat ik er nog steeds ben... Je hebt werkelijk geen idee hoe het voelt om weg te willen zijn, maar het niet kunnen omdat je weet dat je anderen dan veel verdriet doet. Als je niet egoïstisch mag zijn, maar het zó graag wilt. Je hebt geen idee wat voor een gevecht dat is met je jezelf en hoeveel pijn het doet om elke morgen wakker te worden met zo'n slecht gevoel, om geen hoop te hebben, maar toch door te moeten voor de mensen om je heen.
bromfiets schreef:Van mij denken ze ook altijd dat het goed gaat, voor de meeste mensen om me heen komen die opnames meestal uit de lucht vallen omdat ze denken dat ik zo vrolijk ben. Ik hang ook meestal de clown uit, maak mezelf belachelijk voordat een ander dat kan doen. Zeker als ik in een dis zit kan ik heel goed doen of alles op rolletjes loopt, maar daar weer uit komen en zelf gaan voelen.... Dat is zwaar, dan kan ik dat masker niet meer ophouden en ben ik een zielig hoopje mens (Tenzij ik boos ben, dan ben ik eerder een tornado.).
Maar dan manipuleer je je omgeving niet, manipuleren is in mijn ogen moedwillig de situatie naar je hand zetten. Ik probeer me dan alleen maar te verstoppen en zo klein mogelijk te maken. Ik zal niet zeggen dat mijn gedrag mijn omgeving niet beïnvloedt, dat is zeker waar maar ik doe het niet moedwillig of met opzet zo om mijn zin te krijgen.