Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:45

hetbommeke schreef:
27 volgens mij amazone

ja klopt :o heb het net even laten uitrekenen op de pc :D ''vroeger'' woog ik 68 :D
voordat de kindjes kwamen haha
70 lijkt voor mij een prima gewicht......maar het valt niet mee om daar te komen :+

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:55

Ik heb nog geen kindjes :+ Dat zal ook meehelpen denk ik :+

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:56

Wat hebben jullie veel gekletst, gezellig :D

voor de grap ook even uitgerekend, ik zit op 20 :+

Ik ben nog steeds niet weer begonnen, wilde vanmorgen vroeg maar er kwam weer wat tussen.. schiet ook lekker op zo. Nou ja vanavond dan? Al hoe wel ik geloof dat het hier echt spookweer wordt vanmiddag/vanavond...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:20

amazone77 schreef:
hetbommeke schreef:
27 volgens mij amazone

ja klopt :o heb het net even laten uitrekenen op de pc :D ''vroeger'' woog ik 68 :D
voordat de kindjes kwamen haha
70 lijkt voor mij een prima gewicht......maar het valt niet mee om daar te komen :+

Hier hetzelfde BMI, maar ik weet niet mijn precieze gewicht, maar ik heb het (ruim genomen) geschat. Het ergste voor mij is, dat het echt iets van de afgelopen 2 jaar is.. toen ben ik begonnen met aankomen en het stopt gewoon niet meer?!

Ik dénk dat ik goed (Gezond) eet, en dat het dus aan het bewegen ligt, maargoed, probeer het sporten nog maar eens in te passen naast 40 uur werk, een huishouden en een eigen paard.. := zwaar...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:21

Maar wat eet je dan Loesje88 want daar kan echt wel veel verkeerd in zitten hoor ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:28

's morgens ontbijt ik meestal gewoon een broodje kaas/of ander beleg. (ok tis dan wel jonge kaas dus dat zou magerder kunnen)
Dan rond een uur of 10 meestal een stuk fruit
12.30 lunch, 2 boterhammen divers beleg
15.00 crackers (droog)/ evergreen/ sultana
en dan rond 18.00 avondeten, groenten, vlees (hier zit dan nog wel te vaak 'vet' vlees bij) en gekookte aardappelen.

Qua drinken de hele dag water. En soms 's avonds een glas prik

Ik weet dat als ik boterhammen zou vervangen door bijv. crackers of 'lichter' beleg dat het al iets verschil zou maken, maar ik kan met crackers mn honger niet stillen :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:39

Je eet echt veel te weinig ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:44

ik ben ook nog eens anderhalf jaar geleden gestopt met roken......ben natuurlijk erg blij dat ik eindelijk niet meer verslaafd ben aan de nicotine,maar heb me eigen wel lens gevreten. :+

ik eet te veel,het gaat steeds beter nu,het eerste jaar na het stoppen had ik geen vol gevoel meer na het eten,kon blijven eten,maakte niet uit wat!
nu eet ik 4 boterhammen s'middags,jaar geleden nog 8 :o en dan nog best meer lusten :D

wel voel ik mijn eigen nu echt zoveel beter,gewicht komt vast wel weer goed,ben weer fanatiek aan het rijden,wil om de dag s'morgens vroeg gaan lopen.
wel vind ik dat alles wat ''strakker'' is geworden sinds ik loop.,aar helaas geen kiloos lichter.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:00

amazone, het komt vanzelf wel, merk dat als ik teveel met mijn eten bezig ben er geen ons vanaf gaat, en als ik totaal niet denk aan lijnen en gewoon gezond eet dat het dan veel beter gaat.

loesje, sultana en evergreen zitten veel suikers in. kaas kun je vervangen door mager beleg en idd meer eten maar wel mager en calorie armer. zelf ben ik niet zo'n voorstander van zoetstoffen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:04

SAKKIA schreef:
Je eet echt veel te weinig ;)

Te weinig? moet je eens zien wat ik nu eet :+ met de warmte krijg ik geen hap door mn keel.

Bovendien zie ik het niet zitten om meer te eten. ik heb een 'voldaan' gevoel na het eten, eet ik meer wordt ik misselijk. Dus ik zou niet weten hoe ik er dan nog meer in moet krijgen?

@Bom; De suikers is rond 15.00 echt even wat ik nodig heb... Zoals je misschien wel gemerkt heb, zit ik vrij veel op bokt tijdens werkuren. nu we richting de zomer gaan is het erg rustig hier, en kak ik in de middag echt in. Koffie drink ik niet dus daar kan ik geen 'oppepper' uithalen.

Zucht, lastig hoor, je leven qua eten/beweging goed in balans krijgen :=

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:12

ja maar dan kun je rond 3 uur toch ook een appeltje of banaantje naar binnen werken? dat zijn "goede" suikers waar je een langere oppepper van krijgt.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:33

Hmm daar heb je gelijk in! Zal morgen inderdaad 2 stuks fruit meenemen ipv een evergreen :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:35

goed zo! braaf kind ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:58

:')

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:29

Ben helemaal heppiedepeppie *\o/* Vanochtend voor controle naar de chirurg en het was dicht en zag er goed uit, mocht alles weer doen :j

Dussssss thuisgekomen direct omgekleed en naar paardebeest gegaan, nieuwe 2e hands zadel erop en heeeeeeerlijk gereden. Zadel zat goddelijk en paardje liep super ontspannen. Wat is het toch een lekker dier, 2 weken stilgestaan (wel hele dag op de wei) en vandaag hup erop en super braaf :D

Loesje, 2 fruitjes mee vandaag?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:07

*\o/* Go Bom!! Ook wel lekker dat je peerd zo braaf was :)

En jup ik heb braaf 2 fruitjes mee (voor de middag een banaan, zitten veel suikers in :j )

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:10

+:)+ *geeft schouderklopje* :')

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:35

Super Bom!!
Heerlijk hoor :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:42

geweldig nieuws bommeke! geniet maar lekker van je nieuwe zadel.en lief van je paardje dat ze zo braaf voor je was. :D
en nu de eerste 10 jaar geen gekke dingen meer he!!!! }>

ik ben net klaar met werk,ben aan het lunchen en zo de jongste ophalen bij schoonmoeder,de oudste gaat na school ergens spelen,dus die zie ik pas om 5 uur.

straks even het dorp in voor shirts voor mn schatje,heeft nog maar erg weinig in zijn kast liggen. ;)
morgen mag ik weer lopen,maar ga dan s'avonds in plaats van s'morgens vroeg,
vanavond willem rijden. *\o/*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:48

Ik ga vanavond weer even lopen :j Gisteren niet aan toegekomen want moest even bij mijn broer langs.

Ik heb net lekker aardbeien op :9

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:55

hmmm aardbeien, lekker!

Ik ben gister ook niet aan lopen toegekomen, heb een soort van kracht training gedaan, weide palen in de grond geslagen :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:16

amazone, doe mijn best. dacht vorig najaar al dat mijn strippenkaart vol was. ach... de zorgverzekering is weer blij met mij ;) en de chirurg kan weer op vakantie naar de madeliefjes (Malediven) :+ zo hou ik ze een beetje bezig in het ziekenhuis.

Ik mag morgen weer lekker lopen, nog even bedenken wanneer, kids zijn hele dag thuis en 's avonds ben ik ana het knolhobbelen. Vrees dat het wekkertje om 6 uur gezet moet worden >;)

Ga zo ook de aardbeitjes schoonmaken, vanochtend al een bak watermeloen naar binnen gewerkt :9 Heerlijk al dat zomerfruit.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:11

het doet even zeer zo vroeg uit je bed,maart echt als je dan aan het lopen bent.....ik vind het heerlijk zo vroeg,alleen die vroeg bouvakkers he! :)ddd ach zolang ze nog naar mij fluiten is het goed he? haha geloof dat ik het erger zal vinden als ze niks meer zeiden hihi.

zo ben geslaagd in het dorp voor mn schatje,hij kan er weer even tegen. :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:22

had paar weken geleden een busje dat langzaam van achter naast me kwam rijden, tot hij zag dat 't een jonge blom van 36 was, toen trapte hij snel het gaspedaal in :')

en als ze wat roepen, zeg ik meestal dat IK mijn biertje WEL verdient heb O:)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:51

ik knip oog altijd. ;) vinden ze leuk haha
verwachten ze meestal niet. :D
over 10 jaar zal dat wel anders zijn haha