Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:53

Wat heb je allemaal gekocht? Gelijk een nieuwe fiets?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:59

Ja een nieuwe fiets en een complete outfit; helm, schoenen, jas, 2x shirt en een broek. En dan 2x want mijn man heeft ook een fiets etc gekocht.

Flew

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:04

Pittig! Wat voor fiets is het geworden?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:09

Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 01-04-14 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:13

Ah gaaf Karin!! Fotooo!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:17

Zie Edit. :)
Ik wilde een foto van m'n Facebook halen, maa ik zit op de iPad en dat lukt niet.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:21

Zo, die is mooi!!

Mijn fiets is vandaag naar de fietsenmaker geweest, hij heeft van alles uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, ze hadden m schijnbaar droog gemonteerd (geen idee wat dat betekent) en nu heeft ie er olie ofzo in gesmeerd. Verder alles schoongemaakt en er hoefde nog niks vervangen te worden. Derailleur versteld omdat die niet goed afgesteld stond.

Het erge is, ik ben een halfjaar geleden met mn fiets bij een andere fietsenmaker geweest, 45 euro betaald voor een beurt, en daar hebben ze dit allemaal niet gezien. Nu voor de helft van het geld maar heb nu wel het gevoel gekregen dat alles goed in elkaar zit. Baal wel van die andere fietsenmaker hoor!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:22

Dat is apart...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:49

Supergave fiets Karin!

Telkens als ik langs de fietsenmaker fiets - op mn gewone stadsfiets - en ik zie die mooie racefietsen staan, wil ik ook een eigen ^) maar ja, eerst zo maar eens doen, scheelt weer geld uitgeven :P tzt op zoek nar n mooi tweedehandsje. Wat is n beetje de minimumprijs voor n fietsbare fiets?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:59

Geen idee, op marktplaats kom je ze wel redelijk goedkoop tegen soms, maar die zijn dat vaak al wel wat ouder. Je moet denk ik gewoon mazzel hebben en ergens tegenaan lopen.

Ik zat met het nadeel dat ik een kleine framemaat moet hebben (50) en die zijn er tweedehands niet veel, niet op MP en ook niet bij de fietsenwinkels. Daarom ben ik voor een nieuwe gegaan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:14

Mooie fiets Karin!

Ik heb dat zadel nu ook besteld bij een nederlandse webshop. Ben benieuwd. Zeker aangezien ik dus vanaf donderdag bij een vereniging ga meefietsen en dus vanaf nu echt van plan ben flink kilometers te gaan maken, is een goed zadel een overbodige luxe lijkt me.

Ik heb mijn fiets via marktplaats gekocht voor 350. Ik ben zelf best klein en had dus ook een klein framemaat nodig. Als ik het goed onthouden heb, heb ik nu een 45, of 47 of zo. Aanbod daarvan is tweedehands inderdaad wel minder, maar het is er wel als je goed zoekt. Het is natuurlijk geen super deluxe nieuwe fiets, maar hij doet het prima en schakelt fijn. Goed genoeg om 1 of 2 seizoenen op vooruit te kunnen om te kijken of ik het echt wat vind. Houd er wel rekening mee dat er ook nog bakken met geld aan kleding en toebehoren bij komt. Ik denk dat ik alles bij elkaar inmiddels echt al wel minimaal zoveel als de fiets zelf heb uitgegeven aan allerlei extra dingen die je nodig hebt. Denk aan helm, schoenen, kleding, handschoenen, etc. Wat betreft afmontages zou ik voor minimaal Tiagra gaan tweedehands, en dan ook alles hetzelfde (niet voor het 1 en achter het ander)...

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:09

KarinvdM schreef:
Last van je kont of van je doos Siep?
Een dameszadel helptnoverigens tegen beide, hij is breder want bij ons zitten de zitbeenknobbels verder uitelkaar dan bij mannen en er zitbeen gat/gleuf in waardoor je lieftallige lipjes wat meer ruimte krijgen. :D

Doos :Y) Iemand nog andere tips daarvoor?
Kunnen mannen ook op zo'n dameszadel rijden? Mijn vader en ik doen namelijk samen met de racefiets :Y)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:28

Hebben jullie echt zulke kleine fietsen? Jeetje! Ik fiets op een 56.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:46

Hoihoi,
Na een tijdje meelezen wil ik toch ook maar meepraten. Ik fiets 1x in de week met de groep (duurrit/oefeningen) en zelf 1-2x, voornamelijk duurrit. Zondag mijn eerste tijdrit, spannend!
Verder ehmmm, ik heb een heel mooi, lief klein carbon fietsje (maat 52), 2x10, Campagnolo Record afgemonteerd. Ben er superblij mee <3

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:09

Ja klein he :P ... Ik ben zelf maar iets van 1.64m en heb naar verhouding ook nog eens korte benen en een lang bovenlichaam. Binnenbeen lengte is dus maar iets van 70 cm of zo, en dan kom ik op een framemaat 47/48 uit, volgens mij heb ik 47, weet niet meer precies. Zit er in ieder geval goed op. Ik moet mijn broekspijpen onderaan ook altijd omvouwen omdat ze te lang zijn :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:19

Ik had even opgemeten en heb geloof ik 56 of 57 nodig. Kan dus ook mooi samen doen met m'n vader op dit moment gelukkig :Y)
xSiep, je zou eens moeten kijken wat voor zadels ze op de sportschool bij spinning hebben. Die zitten voor mij ook prima en moeten natuurlijk multifunctioneel zijn. Die op m'n pap's fiets zit minder fijn iig..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:23

Ik heb nog net geen kinderfiets, volgens mij framemaat 46. Maar ik heb echt extreem korte benen :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:24

Ik ben ook maar een kleintje met m'n 1.64, al heb ik voor mijn lengte wel vrij lange benen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:28

Imd; anders mag je ook wel eens op mijn 56 fietsen hoor. :j Woon toch in de buurt.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:18

Ik heb een 54 geloof ik.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:11

Ik heb een omgebouwde 60S..

Ik had voor mn binneneenlengte een 64 nodig, voor mn bovenlijf een 56 dus mijn fiets is uiteindelijk op maat gemaakt..

Wil eigenlijk ook een op maat gemaakt zadel; aangezien ik zonder zeem fiets. Die triathlon; je draagt dan een soort badpak met broekspijpjes waarin je kan zwemmen, fietsen en rennen. Maar daar zit geen zeem in omdat dit niet werkt; je gaat vanuit het water op je fiets zitten en met een natte zeem rij je meer blaren dan zonder.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:15

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:15

Romyv schreef:
Ik heb een omgebouwde 60S..

Ik had voor mn binneneenlengte een 64 nodig, voor mn bovenlijf een 56 dus mijn fiets is uiteindelijk op maat gemaakt..

Wil eigenlijk ook een op maat gemaakt zadel; aangezien ik zonder zeem fiets. Die triathlon; je draagt dan een soort badpak met broekspijpjes waarin je kan zwemmen, fietsen en rennen. Maar daar zit geen zeem in omdat dit niet werkt; je gaat vanuit het water op je fiets zitten en met een natte zeem rij je meer blaren dan zonder.

Lijkt me echt zo zwaar zo'n triathlon, knap hoor!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:37

het mooie aan triathlon is dat je helemaaal dood kan gaan op een discipline en dan begin je weer aan de volgende. Misschien is het psychisch maar dan laad ik weer helemaal op :D Ik ben nogal snel verveeld (voor mij geld bij alles een 1.5 uurś regel: na 90 minuten ben ik het hoe dan ook zat! O:)). Tot de halve marathon ben je nooit langer dan 1.5 uur bezig met 1 discipline; met cross als uitzondering want daar zit je wel eens 2 uur op je MTB als je pech hebt :=

Volgend jaar wilt mn vader een veulentje van mn merrie hebben; dan gaat ze 1.5 jaar naar hem toe. Dan wil ik gaan trainen voor de halve Ironman in Miami!!!! Kost ongeveer 16 uur per week, dus red ik niet met een paard, werk, studie ed.

Whaaaa nee, kende ik niet maar geniaal!! ben het er neit helemaal mee eens... maar sommige dingen :')

"3.16 Iemand die spatborden op zijn racefiets monteert is rijp voor het krankzinnigengesticht"
:J

"6.6 Merkentruien worden alleen gedragen door renners die voor dat team rijden en daar betaald voor worden. Indien je dan toch zo nodig een teamtrui wil dragen, dan moet de hele uitrusting passend zijn. Dus: geen Rabotrui met een broek van Quick Step en sokken van Sky. Ook zal je dan op het merk fiets van die ploeg rijden."

Zooo mee eens!! niets zo cool als iemand inhalen die voor veelste veel geld nepsponsor kleding heeft gekocht en gemiddeld nog de 30km/h niet haald of met zn bierbuik op de stang fietst..

"7.1 Wil je een goed doel steunen doneer dan geld, ga niet met 10.000 man tegelijkertijd een berg in Frankrijk oprijden."

_/-\o_

# 16
Ligsturen, triatlonsturen en andere opzetmaterialen die het gemakkelijk maken om tegen de wind in te rijden mogen alleen maar gebruikt worden als men 1. alleen fietst en 2.men een verzet duwt van 53X11

Ghegheghe, hier ga ik een heleboel mensen mee plagen :+

"# 19
Men zal rijden met het materiaal dat men verdient. Rij je geen deuk in een pakje boter, dan is dat geen schande, alleen maar een reden om harder te trainen, maar je zult niet op een fiets rijden van 2000 euro of meer. Aerodynamische velgen hebben pas nut vanaf 40 km per uur, als je dat niet kunt rijden gebruik dan ook die velgen niet. Het staat stom en belachelijk.

*\o/*
Maar zooo gaaaaaff!!! Ik wil ze ook, te g**L!
Plus, ik rij gemiddeld boven de 38km/h dus hele grote stukken boven de 40km/h.. dan mag het :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:47

Dan rij jij harder dan ik. :))

Mijn fiets breekt een regel: er zit een sticker op. En blijkbaar zat er ooit een hele lelijke sticker op, want die heeft iemand geprobeerd te verwijderen, zonder al teveel resultaat.