[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:00

Ik heb een staafje en bevalt me prima,geen hoofdpijn,geen gewichtstoename etc.

Als je vragen hebt over staafje oid pb gerust.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:37

Aria_zz schreef:
en anders zag ik de nuvaring wel als een optie, leek me het minste van alle kwaden. Maar is dat niet verevelend als je bv gaat lopen of paardrijden ofzo?

Waarom zou het vervelend moeten zijn?
Ik merk zelf niet eens dat hij er zit, in het begin controleerde ik hem zelfs elke keer bij het plassen omdat ik bang was dat ik hem kwijt was.
Ik laat hem zelfs tijdens de seks zitten dan hebben zowel mijn vriend als ik er ook geen last van.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:37

@aria_zz: vul eens in het balkje hieroner nuvaring in, dan zul je in dit topic heel veel tevreden gebruiksters vinden en veel ervaringen! De kans is enorm groot dat je de ring namelijk helemaal niet voelt zitten (ik voel hem in die 3 weken hooguit 1 of 2 keer zitten, en dat dan een minuutje, verder voel ik hem nooit! niet met sporten, niet met gewoon lopen, niet met sex, nergens bij! En zo zijn er veel vrouwen zoals ik. Er zijn ook vrouwen die hem wel voelen, die het niet prettig vinden of waarbij het bij de sex niet past (voor dat laatste is een oplossing dt je hem 3 uur per 24 uur uit mag). maar het is toch een kwestie van proberen, en het is het proberen zeker waard!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:09

Aria_zz, het is net alsof ik een bericht van mezelf lees :P Behalve die optie van het staafje dan. Ik denk er verder precies hetzelfde over als jou en heb daarom voor nuvaring gekozen. Gebruik hem nu al een jaar of 3 en ben nog steeds positief!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:16

Ilsemarie schreef:
@aria_zz: vul eens in het balkje hieroner nuvaring in, dan zul je in dit topic heel veel tevreden gebruiksters vinden en veel ervaringen! De kans is enorm groot dat je de ring namelijk helemaal niet voelt zitten (ik voel hem in die 3 weken hooguit 1 of 2 keer zitten, en dat dan een minuutje, verder voel ik hem nooit! niet met sporten, niet met gewoon lopen, niet met sex, nergens bij! En zo zijn er veel vrouwen zoals ik. Er zijn ook vrouwen die hem wel voelen, die het niet prettig vinden of waarbij het bij de sex niet past (voor dat laatste is een oplossing dt je hem 3 uur per 24 uur uit mag). maar het is toch een kwestie van proberen, en het is het proberen zeker waard!

dit zelfde kan je ook doen voor implanon (het staafje)
ik heb het staafje en ben er super blij mee...in vergelijking met de pil: ik kwam niet aan (verloor zelfs de kilo's die ik door de pil was aangekomen), had geen hoofdpijn meer en wat kanker betreft...hier heb ik nog nooit iets over gehoord...ik ben er in ieder geval alleen maar blij mee.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:43

Ja zal ik doen! Heb al een deel doorlezen, maar nog niet bij optie zoeken.
Tara, merk je dan geen verschil met hoe je 'normaal' bent?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:40

Hoe bedoel je normaal? Voordat ik met de Nuvaring begon? Ik ben wat huileriger, maar dat kan natuurlijk ook door de leeftijd komen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:01

ja idd voor je er mee begon, heb nogal schrik dat het teveel invloed op mijn gemoed zal hebben

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:04

Tja dat merk je pas als je ermee begint natuurlijk :P Ik heb er verder niet echt problemen van. Heb alleen gemerkt dat toen ik zo rond de 17/18 was, kreeg geen enkele film me aan 't huilen. Nu, 22, wil dat wel wat sneller zeg maar :P Maar daarom zeg ik, kan ok zijn dat ik toen net die leeftijdsverandering had ofzo.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 12:51

Aria_zz schreef:
Hier nog iemand zonder ervaring. Ik zie het niet zitten om de pil te nemen, en wil eigenlijk zo min mogelijk hormonen in men lijf. Ook zit ik een beetje met dat libido verminderings probleem, ik hou er van zoals het nu is eigenlijk (zonder anticonceptie).
Nu leek me een staafje wel iets, maar dan kan je daar kanker van krijgen, hoofdpijn, gewichtstoename ...
en anders zag ik de nuvaring wel als een optie, leek me het minste van alle kwaden. Maar is dat niet verevelend als je bv gaat lopen of paardrijden ofzo?

ik ga binnenkort even bij de HA langs, maar wat zeggen jullie over deze anticonceptie?

de nuvaring heeft het zelfde effect als de pil, dan kan je beter een spiraal nemen..

ik kan niet tegedn de pil ivm de hormonen, de nuvaring heb ik geprobeerd, maar die gaf bij mij precies het zelfde effect, het beste was voor mij nog de mirena spiraal maar die is na een tijd gaan verhuizen en heeft wat schade aangericht, ik ben nu helemaal schoon al langer dan een jaar... héérlijk... bedenk goed of je er echt aan wilt beginnen!

_Tara_

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:25

Nuvaring bevat wel minder hormonen en geeft het geleiderlijker af in plaats van 1 keer per dag een stoot hormonen. Denk dat dat voor andere mensen dus best verschil kan maken.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:51

@dramaqueen: mirenaspiraal heeft óók hormonen, of had je een koperspiraal?

En nuvaring geeft bij mij wel veel verschil, ik voel me er stukken beter mee dan met de microgynon 30! het heeft idd minder hormonen en het geeft ook geleidelijker af, dat scheelt echt wel.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:01

Ik zit nu net in de tweede week van mijn pil en heb een doorbraakbloeding. Ik had niet doorgeslikt. Ik heb dit nog nooit gehad (ook niet als ik doorslikte, wat ik regelmatig doe), en slik de pil toch al zo'n drie jaar denk ik.
Is dit normaal? Ik ben overigens geen enkele pil vergeten. (Pil is Yaz 24+4)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:17

nuvaring bevalt mij ook nogsteeds prima, ik had m wel uit tijdens de sex, mijn toenmalige vriend (nu ex) had er wel last van..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:34

Zou hem dan bij een volgend vriendje eerst gewoon eens laten zitten.
Mijn ex vond hem ook vervelend maar mijn huidige vriend voelt hem niet.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 10:37

uhu, ach ik zie wel hoe het loopt ;) zit er sowieso aan te denken om over te stappen op n implanon :)

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:28

Hvelreki: Als hij juist genomen is is dit niet zo erg. Kan eens eenmalig een doorbraakbloeding zijn, heb hier ook nog last van gehad. Duurt niet zo lang.

Verder ben ik ook zeer blij van de nuvaring, ik heb hier wel soms doorbraakbloedingen van, wat erg onhandig is! Maar ik denk dat het deze keer komt omdat ik slechts 5 dagen ringvrij ben geweest ipv 7. :) Verder zeer handig! Hoor ik veel goede ervaringen van en is ook betrouwbaar. Nog nooit problemen gehoord (gelukkig) :j

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:53

Ik heb vandaag een mirenaspiraaltje gekregen. Vond het erg spannend, voor het eerst zo'n onderzoek...
Had een hele aardige dokter die alles heel duidelijk uitlegde. Dat klemmetje op de baarmoedermond was inderdaad vervelend, het doet even pijn maar zodra het allemaal gedaan was viel het eigenlijk wel mee.
Heb nog een paar uurtjes last van buikkrampen gehad maar kon vanmiddag gewoon weer naar het werk/school.
De dokter had meteen een uitstrijkje gemaakt, had ik nog een oproep van liggen, is dat ook weer gebeurd...
Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder verloopt, mag de eerstvolgende menstruatie nog geen tampons gebruiken, daar baal ik wel van, voel me dan zo vies... ach ja, overleef ik ook wel weer, hihi.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:27

Nu wil ik het wel eens weten over de mirena. Misschien dat iemand hier wat weet via de zoekfunctie hier en google vind ik niets helaas.

De gyn besloot weer een mirena te plaatsen. Deze heb ik zo'n 2 a 3 jaar terug ook gehad vanwege mijn klachten toen (abnormale bloedingen). Maar de pijn bleef erg lang aanhouden en de gyn besloot hem eruit te halen.
De mirena zit er nu weer zo'n 2,5 a 3 weken in. En ik heb pijn, wat ik wist van de vorige keer nog.
Vlak na het inzetten werd ik ongesteld. en dit blijft alsnog aanhouden. Dus ik heb nu 2,5 a 3 weken last van enorme bloedingen. Maar niet de klachten van een menstruatie.
Ik moest weer langs komen bij het ziekenhuis en ze hebben een echo gemaakt. Dit was goed, mirena zat prima.
Nu ben ik dus aan het zoeken omdat ik de bloedingen wat abnormaal vind, zeker gezien mijn verleden hiermee.
De echomaakster zei dat ik heftige bloedingen kon hebben tot 6 weken, echter heb ik dit nooit eerder te horen gekregen. Op internet vind ik alleen maar wat een verademing het wel niet is.

Zijn er bij jullie mirenagebruikers ook bij die zoveel last hadden van bloedingen na het plaatsen van de mirena?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:35

Mijn eerste minera (die er op vijf maanden is uitgekomen) heb ik die bloedingen gehad. Had er al eerder in dit topic over gesproken lang geleden. Vreselijke bloedingen had ik, dit echt inderdaad een week of 5-7 met bloedarmoede tot gevolg. Is toen gewoon over gegaan.

Mijn tweede minera die hier nu in zit heb ik helemaal geen bloedingen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:37

Wat raar he? de eerste keer had ik max een week last van deze bloedingen.
Voor het plaatsen van de eerste heb ik 3 maanden lang elke dag bloedingen gehad. En nu na het plaatsen van de tweede is het vrij heftig. Aan de ene kant ben ik bang dat het niet komt door de mirena.
In het ziekenhuis zeggen ze dat ik me geen zorgen moet maken, maar ja die bloedingen zijn zo heftig... dat ik gewoon moe ben.. het vreet een hoop energie.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:42

Begrijpelijk, heb je die angst al tegen je gynea of ha gezegd?
Die bloedingen vertelde de dokter ook dat het kan zijn, al voelde ik me echt bedrogen. Want ik had het boekje van voor naar achter gelezen en daar beloven ze je minimaal een paar druppels.

In ieder geval als deze er weer uitkomt zal ik niet voor een derde kiezen. Al heb ik geen maandstonden ik voel me wel heel hormonaal?

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:14

Ik heb twee mirena's gehad en ben niet bekend met deze klachten.
Binnenkort laat ik de derde zetten.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 06:47

IK heb altijd op woensdag mijn laatste pil, nu dus, en wordt dan op záterdag ongesteld. Maár as zaterdag is het koninginnendag en heb niet zoveel zin om dan ongesteld te zijn, maar wil eigenlijk niet een hele strip doorslikken! Kan ik ook bijvoorbeeld een week doorslikken en dan 7 stopdagen incl. Menstruatie en dan weer aan een nieuwe strip beginnen?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:14

heb je een 3fasen pil? dan kan het volgens mij niet!
Met microgynon 30 slikte ik wel vaker een paar dagen door met bijvoorbeeld dat soort dingen of toetsweken ofzo! je hoeft geen hele strip, je kan gewoon een paar dagen of een week prima doen!
het kan misschien wel zijn dat je volgende maand een kleine doorbraakbloeding krijgt maar de kans is klein, maar je bent ff uit je ritme, dus hangt er vanaf hoe gevoelig je bent ;)