Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:22

Das wel snel mis weer dan.. ;(

Nee, er staat ontlasting op kweek.. Dat er een bacterie zit, lijkt duidelijk. Alleen de vraag is welke. Ze kunnen nu antibiotica geven, maar doen het liever als ze weten welke bacterie het is. Komt er uit het laatste onderzoek ook niets, dan is het een "gewone" bacterie.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:27

Tjah tis niet anders als vorig jaar eigenlijk ben ik bang...
Morgen de HA maar weer bellen mocht t morgen nog zo zijn.
Nu na veeeel pufjes gaat t eindelijk beter :+
Heb weer wat meer lucht maar uurtje twijfelde ik nog om te bellen :o

Oef owke wanneer hoor je er meer over?

bobomelo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:06

goeieavond!
Dus nog steeds goed ziek Maaike! gats hoor! en Kido ook niet helemaal zoals het wezen moet?
Wens jullie beide sterkte!

Ik had gister keelpijn en dacht ook.....niet weer he...had ook beetje koortslip, spul erop, zet nog niet door gelukkig! en keelpijn zet ook nog niet door!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:17

Jeetje, iedereen dus een beetje aan het kwakkelen met de gezondheid..
Is het daarom zo stil hier??

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:35

Heb een tijdje geen tijd gehad om te lezen dus ga het zo even doen!
Beterschap voor degene die niet lekker zijn!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:37

Lees nog steeds mee, maar heb de kracht niet om te posten helaas, sorry.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:25

Geeft niet, hopelijk haal je af en toe uit het meelezen wat tips waar je iets mee kunt :)

Ondanks dat het lichamelijk nog even neit helemaal goed gaat, gaat het hier verder wel goed..
Ik had niet verwacht dat ik dat zou zeggen, maar het is waar *\o/*
Zou het de vakantie naar Afrika zijn geweest? Even een break, even eruit?
Geen idee, maar het heeft me geloof ik goed gedaan.. Ben nu al aan het kijken of ik met de kerstvakantie even een paar
dagen met m'n zusje een weekendje weg kan. Gewoon leuke stad, hotelletje etc. Ben dus een beetje aan het
rondkijken al. Heeft iemand een leuke tip, altijd welkom :)
Hoop maandag weer te gaan werken en hoop dat ik dit gevoel dan vast kan houden :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:26

Fijn dat het goed met je gaat Maaike!
Ik hoop dat het zo goed met je blijft gaan! :D

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:31

Hoe is het met jou Lieszje?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:01

Met mij gaat het al een week of 3 heel erg goed :)
Eerst wisselde het nogal, dan ging het een dag goed en dan weer even slecht.
Heb af en toe nog weleens een dipje, maar vergeleken met eerst gaat het super :D

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:12

Fijn dat het goed gaat :)
Een dipje af en toe mag best, dat heeft iedereen wel eens.. Zolang het maar niet weer te erg wordt :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:15

Ja inderdaad :)
Als het weer erger wordt dan geef ik het gewoon bij de therapeut aan.
Als ik veel met iemand praat voel ik me daarna vaak al een stuk beter :o

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:19

Dat is wel fijn dat dat oplucht.
Bij mij lucht het meestal niet op, het roept alleen maar meer vragen op := :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:43

Ow das minder dan :(
Ik heb bijna een jaar lang met problemen gelopen, en heb niet echt iemand gehad met wie ik toen kon praten.
Denk dat ik gewoon mijn verhaal kwijt moet, ik krop het denk ook teveel op..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:51

Ik loop al jaren met problemen...
Ik krop het ook heel erg op, maar kan het dan vervolgens zo vertellen alsof het over een ander gaat.
Het doet me dan niets.. Dat is wel jammer, want het lucht dan ook niet op :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:03

Ik ga ook nog eens proberen te reageren
Hier gaat het echt niet goed ...
Maandag een blauw oog door men broer , Daarvoor op gesprek geweest en heel veel details moeten zeggen loodzwaar . Donderdag was het oudercontact . Ze gaven goede kritiek maar toch moest ik beginnen te huilen . Mijn mama even uitgelegt wat er met me scheelde . Leerkrachten begrepen het wel en ben daarna maar door gegaan naar huis ...

iets positief is dat ik een 3de paard krijg voor Cross wedstrijden mee te gaan rijden .

Heel veel beterschap aan de zieken !
Ik lees morge wel bij als ik wat geslapen heb ..

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:51

Maaaike schreef:
Ik loop al jaren met problemen...
Ik krop het ook heel erg op, maar kan het dan vervolgens zo vertellen alsof het over een ander gaat.
Het doet me dan niets.. Dat is wel jammer, want het lucht dan ook niet op :+

Heel herkenbaar Maaike, dat doe ik ook altijd. Het is soms de enige manier om het eruit te kunnen gooien, omdat de gevoelens heel overweldigend kunnen zijn ;)

Met mij gaat het de ene dag goed, de andere dag slecht. Wisselt heel erg.Ik merk wel dat regelmatig hardlopen, wat ik sinds kort doe, echt goed helpt. Volgens mijn dokter is het zelfs therapeutisch :-). Het maakt je hoofd lekker leeg.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:03

goedeavond!
fijn om te lezen dat het bij de meesten dus toch de goede kant opgaat!!
en arme daaaph met een blauw oog!.....
wel fijn dat je ouders het even uitgelegd hebben!, en een 3e paard om te rijden? dat je daar de puf voor hebt haha! maar wel stoer, cross rijden!

en miss charlie die hardloopt! ook dapper! niks voor mij, wordt schijtchagarijnig van hardlopen! stom he?! :+

ik heb net springles gehad, ging goed, moesten korte wendingen maken en schuin over de hindernissen, beetje barrage training, maar dan niet in hoog tempo!
en net een mega knal van mijn paard haar hoofd tegen mijn hoofd gehad, dus was flink pissig, want zag me toch een flitslicht toen ik die knal kreeg, en heb nu koppijn!

voor de rest gaat het hier ook al paar dagen aardig goed!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:14

Pfoeh, zo'n kopstoot van een paard kan hard aankomen! Hoop dat je hoofdpijn snel over is!
Haha, ja ik was ook al verbaasd over mijn hardloopkunsten. En dat ik het volhou, 3 keer in de week :O

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:27

net maar paracetamol gehad! niet me hoofd schudden dan is het wel goed! en knap hoor 3 keer in de week! ik fitness tegenwoordig, ook heerlijk! had ik nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden!

zal me bed opzoeken! iedereen een fijne avond!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:57

MissCharlie; ik heb het ook gedaan. Hardlopen, met een vrouw (Evy?) die zegt wanneer je moet hardlopen en mag wandelen? En ondertussen muziekjes draait? Ik heb het ook 3 weken volgehouden.. :\ Helaas match hardlopen (of sowieso iets wat meer inspanning) op dit moment niet met m'n medicijnen. Alles gaat draaien en krijg 'schokken' door m'n lichaam. Heb dus maar even besloten om het stop te zetten, want dat was erg vervelend. Maar het blijkt inderdaad dat het helpt. Sommige therapieën hebben ook een onderdeel van hardlopen/sport erin zitten, dat is niet voor niets :). Stoer dat je begonnen bent hoor!! En ik heb ook best wel eens een lesje dubbel gelopen als het moeizaam ging, zodat ik weer wat meer succes zou ervaren.. Zelf goed kijken wat je aan kan en goed naar je lijf luisteren!

Bobomelo; auw, dat moet zeker zeer hebben gedaan! Kijk je goed uit en doe je rustig aan als je lichaam (in dit geval je hoofd) het nodig heeft? Hier kan je best wel even last van hebben! Hopelijk helpt de paracetamol en kan je lekker slapen! Trusten!

Ik heb afgelopen week veel geslapen toen ik ziek was. Normaal lig ik rond dit tijdstip al láng te slapen. Ben nu nog niet eens zo moe. Al het slapen had ik dus wel nodig blijkbaar. Maar zoek zo toch maar lekker m'n bedje op!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:36

Dankje! Er lopen best veel mensen met Evy inderdaad (: ik loop dan gewoon met mijn vader of iemand anders, gezellig en ik heb gelijk een personal coach.
Ik ken trouwens wel dat 'alles gaat draaien'. Als ik me veel inspan dan ga ik snel van m'n stokje, geen idee waarom eigenlijk.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:28

goedemorgen dames!
harlopen schijnt idd heel gezond voor je geestelijke gesteldheid te zijn! en vooral die kick van: zo toch maar weer gedaan/volgehouden....

hier wat stress wat betreft mijn moeder. en de "communicatie"tussen mijn vader en moeder... wss komt mijn moeder niet weer thuis en gaat ze richting verpleegtehuis oid omdat mijn vader het niet allemaal meer aan kan/wil...
dus mijn moeder zit nu in de fase van: hij is me liever kwijt, ben lastig!
nou, moet je net mee bij mij wezen dus.....not....
weet gewoon niet wat ik hier mee aan moet en hoe ik daar mee moet omgaan wat betreft tussen mijn vader en moeder.

Iedereen weet dat dit er op den duur aankomt, maar op de manier waarop.....lastig, stress, verdrietige moeder, een vader die verder op zich lief is maar waar je niet echt een "gesprek"mee kan hebben...

(bedoel, net als in begin met mij zegt hij ook: meid, waar maak je je druk om, je hebt een lieve man, een huis, werk en een paard!.....nou thats it, dus moet je maar gelukkig zijn) dus ja....echt praten over zulke dingen zit er niet echt in!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:13

Nou een positieve update...
Mijn zus heeft heel goed met onze vader gepraat!
Want was net bij mijn moeder in het ziekenhuis, en die zei: we hebben voor het eerst es een goed en fijn gesprek gehad!
Dus veel dingen zijn opgehelderd, en geloof dat ze er ook goed over hebben gehad kwa "reageren"op bepaalde dingen.

Dat mijn moeder niet meer lang thuis kan blijven straks is wel duidelijk, maar nu er duidelijk gepraat is en het niet meer het gevoel is van: hij is me liever kwijt dan rijk....is het toch heel anders!

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 00:07

Hier weer even een reactie van mij,

MissCharlie Ook ik loop nog steeds de hele dag met mijn zonnebril op mijn kop, vooral in de auto draag ik hem vaak. Anders knijp ik erg met mijn ogen en word ik beetje wazig weer, moeilijk kunnen concentreren.
'Fijn' dat er niks uit de bloedtests gekomen is.. Al hoop je toch inderdaad ergens dat iets 'aantoonbaarders' is denk ik.
Vind het ook knap dat je het hardlopen volhoudt 3x in de week! +:)+ Doe het je nog niet na denk ik. Hier ook een therapie gecombineerd met sport en (hard)lopen. Maar hangt echt van mijn dag af of het wandelen of ook joggen word bij mij.

Charlot Dankje! Ben er erg blij mee, het doet me goed, merk het echt! Hoe is het met je? Ik ga ook weer werk zoeken. Moet begin december weer gaan solliciteren. En ben me er mentaal een beetje op aan het voorbereiden en ik denk ergens dat het wel weer goed voor me is, al heb ik ook een beetje dezelfde angst of ik het wel aankan..

Maaike Jeetje je hebt het goed te pakken, heftig zeg! Was je in je vakantie al erg ziek..? Heb je wel kunnen genieten?
Klinkt niet lekker allemaal zeg, heel erg vervelend bah..
Fijn dat je je ondanks alles toch mentaal best goed voelt! Vind het knap, vooral nu je zo ziek bent. Maar misschien kom je wel bewust even wat meer tot rust op deze manier.. Hoe is het nu met je, knap je al wat op?
Ik ga in december naar Parijs. Toen ik had gezegd dat ik mee ging, had ik er eigenlijk helemaal geen zin in, maar dat komt steeds meer. Ik heb momenteel ook kriebels om een vakantie ofzo te boeken, lijkt me heerlijk in de winter een weekje naar de zon.

Dat je problemen/moeilijkheden over jezelf zo nuchter kan vertellen herken ik heel erg. Je weet dat het heftig is, veel met je doet, maar toch voel je het niet. ik heb dat vaak ook. Ik voel me dan ook bot en ongevoelig, alsof het me niks kan schelen.

Bobomelo Zware tijd voor jou nu zeg.. Fijn dat je het bij je zus lekker kwijt kan!
Niet best zo'n kopstoot van je paard! Heb je nog steeds last van je hoofd? Anders even langs de dokter hoor, lichtflits is niet goed lijkt me. Pas op dat je niet rondloopt met een (lichte) hersenschudding.

Jee wat kan ik me goed voorstellen dat het moeilijk is nu met je moeder en ook je vader, zou ook niet weten wat ik er mee moest als ik in jou situatie zat.. Erg sneu.. Valt niet mee en brengt jou ook weer meer stress..
Gelukkig een positieve update! Fijn ook voor je moeder dat de vervelende gevoelens uitgesproken zijn en dat er goed gepraat is. Zal jou ook iets meer rust geven nu denk ik of niet?

Kido Balen dat het met je astma niet echt goed gaat.. :(:) Bevalt de therapie wel?

Lieszje Wat goed om te horen dat het goed gaat met je! Hier ook, herken de dipjes, maar ze zijn de laatste weken lang niet zo heftig als voorheen. Houden zo!

Barbalala Lief dat je aan ons denkt en meeleest. Sterkte

Daaph Jeetje een blauw oog door je broer! :\ Wel goed dat je confronterende dingen besproken hebt en dat de tranen eruitgekomen zijn en dat je het aan je moeder hebt uitgelegd.

Wat leuk dat je er nog een paard bij krijgt! Wel druk, 3 paarden! Wanneer komt ie, en heb je al wat op het oog? Ben benieuwd, leuk!

Hier gaat het de afgelopen weken eigenlijk ook goed! Heb weer meer zin in dingen en merk dat dat ook positief op mijn energie werkt. Zit weer na te denken wat voor een werk ik wil gaan doen en heb er stiekem best weer zin in. Al moet ik realistisch wezen en weet ik niet of ik naar een fulltime baan moet gaan solliciteren, ben ergens ook bang of ik het wel aan kan. Maar ik denk dat het wel weer eens tijd word om me weer wat meer onder de mensen te brengen en weer wat aan te pakken. Ik hoop dat dit gevoel blijft!
En ik geniet ook meer bij de paarden. Vandaag ook lekker in de wei bezig geweest en in het zonnetje mijn boterhammetje opgegeten. Ik geniet dan toch zo van mijn paardjes die lekker staan te grazen.