Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:19

Zo schema aangepas.... met regen is het handig om met een petje op te lopen zodat de druppels niet in je ogen komen

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:57

Hallllooooow,

Nou goed hehe ik heb de dicipline gevonden en ben aan het hardlopen gegaan. Ik had het mooie schema vanuit de Yes voorgenomen en ben gaan rennen.. Inmiddels staat nu week 3 voor de deur... spannend en ik moet zeggen: zo zwaar het de ene dag is, zo makkelijk gaat het de andere dag!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:12

Het schema van de YES?
Staat die ergens online? (Ik zit op m'nw erk, ken nu zelf nie zoeken nie)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:28

Zo even een oplader voor de laptop gefikst en ik ben er dus weer.
Hele douche en keuken zijn blinkend schoon :j Wasjes gedraaid, administratie weggewerkt, was opgevouwen, afgewassen, draadjesvlees gemaakt, nu zo nog even stofzuigen :j
IS wel een voordeel hoor als je niet kan computeren :+ Het verplicht je om andere dingen te doen :D

Net speculaasjes gegeten, te veel uiteraard :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:32

whaha lekker bezig geweest Sakkia!!
Ik ga denk ik vanavond weer lopen, ga nu echt doorzetten, al moet ik 's nachts lopen, wor der niet goed van moet elke keer opnieuw beginnen omdat ik gewoon geen tijd heb!! Grrr

:D

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:07

Tita, goed idee! Daar had ik nog niet aan gedacht. Het zal denk ik ook wel helpen tegen natte haren die in je gezicht gaan hangen. Daar had ik namelijk net last van.

Zo, lekker bezig Sakkia!

_Rosa, goed zo! Je kunt het! :D

Ik heb er net een rondje op zitten. Ging best lekker, ik hield het goed vol! Ben wel nat geworden want het regende wel zachtjes, waardoor je toch wel nat wordt als je er een poosje in loopt.

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:09

Femme_ schreef:
Hallllooooow,

Nou goed hehe ik heb de dicipline gevonden en ben aan het hardlopen gegaan. Ik had het mooie schema vanuit de Yes voorgenomen en ben gaan rennen.. Inmiddels staat nu week 3 voor de deur... spannend en ik moet zeggen: zo zwaar het de ene dag is, zo makkelijk gaat het de andere dag!

Heeei,

Nee het schema staat elke week in de Yes, als je nu yes koopt ben je bij week 3 ik kan eventueel nog de eerste 2 weken morgen even mailen. Moet de oude Yes(sen) thuis nog wel hebben liggen!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:12

Lieke schreef:
Mirkim, mijn huisgenootje die af en toe meegaat heeft ook moeite met ademhalen, maar door er heel bewust op te letten dat ze goed uitademt gaat het wel wat beter. Maar voor jou lijkt me een bezoekje aan de dokter geen slecht idee, hopelijk heeft die een goede oplossing.
.

Ja, nouja, ik kijk wel even. Als ik eenmaal op stoom ben, gaat het wel, begin is alleen even lastig! (is ook vaak zo bij inspanningsastma, dat een goede warming-up belangrijk is, maar goed, ik loop even en ga daarna direct rennen... is misschien niet zo handig!)

Vanavond weer! Les 3 alweer! Moet ik 4-3-2-4-3-2 minuten hardlopen, ben benieuwd hoe dit gaat. Zaterdag had ik het vrij moeilijk..!!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:17

patos schreef:
Had bij het beginnen met lopen trouwens weer steeds wat last aan de binnenzijden van mijn knieën, na even doorlopen leek het weer minder te worden. Iemand een idee wat dat kan zijn? Ik ga voor de zekerheid denk ik maar even langs de podotherapeut om m'n zooltjes te laten checken, want bij deze afstand zou ik toch nog geen last moeten krijgen.

In december heb ik mijn kniebanden in mijn linkerknie verrekt. Inmiddels zijn we vele weken verder en merk ik ook dat ik last heb van mijn knie aan de binnenkant (dezelfde pijn als toen met mijn kniebanden). Als ik doorloop lijkt het ook alsof ik er doorheen loop en dus minder pijn meer heb. Maar goed, nog even aanzien, anders de fysio er maar weer bij..!
Is denk ik alleen maar goed om wel die pijntjes in de gaten te houden, straks maak je de blessure alleen maar erger!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:47

Wat een weer he? Ik hou er ook niet van, maar ben net toch braaf een rondje geweest. Was wel lekker, iets te hard van start, maar daardoor had ik het iig lekker warm.
Gelukkig werd het vrij snel droog, loop nml gewoon in een joggingbroek en trui, dat raakt al snel doorweekt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:59

Mirkim schreef:
patos schreef:
Had bij het beginnen met lopen trouwens weer steeds wat last aan de binnenzijden van mijn knieën, na even doorlopen leek het weer minder te worden. Iemand een idee wat dat kan zijn? Ik ga voor de zekerheid denk ik maar even langs de podotherapeut om m'n zooltjes te laten checken, want bij deze afstand zou ik toch nog geen last moeten krijgen.

In december heb ik mijn kniebanden in mijn linkerknie verrekt. Inmiddels zijn we vele weken verder en merk ik ook dat ik last heb van mijn knie aan de binnenkant (dezelfde pijn als toen met mijn kniebanden). Als ik doorloop lijkt het ook alsof ik er doorheen loop en dus minder pijn meer heb. Maar goed, nog even aanzien, anders de fysio er maar weer bij..!
Is denk ik alleen maar goed om wel die pijntjes in de gaten te houden, straks maak je de blessure alleen maar erger!

Ja, heb je gelijk in, ik houd m'n knieën even wat extra in de gaten. Hopelijk gaat je oude blessure bij jou ook geen roet in het eten gooien!

Heb trouwens vannacht enorm last van mijn enkels(banden) gehad na het lopen. Door mijn platvoeten komt daar extra druk op, maar zelfs met zooltjes wil het nog niet extra lekker gaan. Mijn enkels doen vandaag ook de hele dag nog zeer bij het afwikkelen van mijn voeten, morgen een extra rustdagje voor les 8.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:25

Nou, ik ben officieel geen beginner meer :D en ben 1 groep overgeslagen en zit nu in groep 5... Zo zeg, het was best heavy, met een aardig tempo, maar wel lekker en een voldaan gevoel! Maar het is even wennen en aanpoten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:29

Marrke schreef:
MamboBeach schreef:
Ik ren ook altijd met regen, sneeuw maakt niet uit, wij gaan altijd gewoon door! :D :j

Ik heb gewoon een hekel aan regen. Vooral in de combinatie met wind.. Verder loop ik eigenlijk altijd wel, van de winter ook met sneeuw en in de vries kou gelopen.

Ik vind lopen in de regen eigenlijk heel lekker... :o Beetje raar misschien... :D

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:32

+:)+ goed bezig allemaal in die regen .. !

Ik heb me net aangemeld voor de marathon van leeuwarden .. die hebben ook een 5 km run :') die is 6 juni, dus hebben we nog om even te trainen .. :j rond die tijd zijn we bij les 23 .. dus moet wel lukken .. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:34

Ik wilde al helemaal hyper gaan doen Dreeetje dat je de marathon ging lopen... _O-
Maargoed, 5 km is ook toppie!!! :j

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:36

:') klinkt leuk de marathon .. dat duurt nog heeeeeeeel lang voor ik zover ben .. :P

Vind mezelf al heel wat dat ik me heb aangemeld .. maar dan werk je wel naar een doel toe .. is wel fijn .. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:44

Hartstikke goed hoor Dreeetje, het is toch een begin!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:36

Dreeetje schreef:
Ik heb me net aangemeld voor de marathon van leeuwarden .. die hebben ook een 5 km run :') die is 6 juni, dus hebben we nog om even te trainen .. :j rond die tijd zijn we bij les 23 .. dus moet wel lukken .. :)

Gaaf!!! Misschien dat ik deze ook wel mee wil rennen! (wel die 5 kilometer dan :Y) ) Lijkt me wel fijn om te kijken hoever ik dan ben met die loperij enzo! Of ik het dan al 5 kilomter kan volhouden... En hoe dit gaat, zo'n marathon..

maar eh, wel onwijs stoer van je!!! (ook dat je dan al in les 23 zit!)

Zijn er hier ook mensen die zich hebben opgegeven voor de 4mijl van Groningen? 15 mei is er zo'n workshop ronde. Zit te twijfelen of ik er al dan niet heen ga... Zie de meerwaarde eerlijk gezegd ook niet zo goed, maar misschien dat anderen hier al wel eens geweest zijn!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 06:40

Morgen gister avond nog wezen rennen eitje moest 3x10 min met herhalingspauze van 2 min helaas was ik eerder thuis :') maar goed was een snelle duurloop 4.7km in 32.16 min incl stappen.
Vandaag mag ik weer ook een eitje 8x3min met herhalingspauze van 2 min
Kan me niet voorstellen dat ik hier dus over paar maanden de halve marathon ga lopen.

Planningen zijn 30 mei asic run breda 5km
13 juni de ladiesrun Rotterdam (die is echt gaaf) ook 5km
In juli zal ik waarschijnlijk overstappen op de 10km-wedstrijden iig zeker in aug

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:07

Lekker toch Tita!

Ik zou me ook niet voor kunnen stellen om de halve marathon te lopen, wanneer is dat precies?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:08

Mirkim schreef:
Dreeetje schreef:

Gaaf!!! Misschien dat ik deze ook wel mee wil rennen! (wel die 5 kilometer dan :Y) ) Lijkt me wel fijn om te kijken hoever ik dan ben met die loperij enzo! Of ik het dan al 5 kilomter kan volhouden... En hoe dit gaat, zo'n marathon..

maar eh, wel onwijs stoer van je!!! (ook dat je dan al in les 23 zit!)

Zijn er hier ook mensen die zich hebben opgegeven voor de 4mijl van Groningen? 15 mei is er zo'n workshop ronde. Zit te twijfelen of ik er al dan niet heen ga... Zie de meerwaarde eerlijk gezegd ook niet zo goed, maar misschien dat anderen hier al wel eens geweest zijn!

Ik wil de 4 mijl van Groningen lopen! Maar opgeven gaat nog niet, tenminste pas wilde het nog niet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:18

MamboBeach schreef:
Lekker toch Tita!

Ik zou me ook niet voor kunnen stellen om de halve marathon te lopen, wanneer is dat precies?

Volgens schema ben ik klaar op 19-12-2010 ik heb dan een bruggenloop op de planning staan van Rotterdam die is totaal 15km
Verder zou ik dan het weekend erop mijn eerste halve marathon willen lopen alleen mijn lief lachtte me uit :(

Schatje het is winter en jij houdt niet van kou >;) verdomme hij heeft gelijk...maar goed dan loop ik gewoon weer in maart een schema van ascis om in sept de halve marathon te gaan lopen en als alles het aan kan wil ik dus verder voor de marathon maar dan heb ik wel een choach nodig...want dat eten daar snap ik niks van

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:38

tita schreef:
MamboBeach schreef:
Lekker toch Tita!

Volgens schema ben ik klaar op 19-12-2010 ik heb dan een bruggenloop op de planning staan van Rotterdam die is totaal 15km
Verder zou ik dan het weekend erop mijn eerste halve marathon willen lopen alleen mijn lief lachtte me uit :(

Schatje het is winter en jij houdt niet van kou >;) verdomme hij heeft gelijk...maar goed dan loop ik gewoon weer in maart een schema van ascis om in sept de halve marathon te gaan lopen en als alles het aan kan wil ik dus verder voor de marathon maar dan heb ik wel een choach nodig...want dat eten daar snap ik niks van

Lijkt me ook leuk, bruggenloop van Rotterdam! Ach joh, gaat toch helemaal goedkomen! :D

Waarom ga je dan niet bij een atletiekunie lopen? Zij weten echt wel wat en hoe je moet eten!
Zeker met een marathon heb je dat echt wel nodig hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:40

Oh ja, heb me nu opgegeven voor de 4 mijl, weet alleen niet of ik het goed heb gedaan! :D

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:57

4 mijl is ongeveer 7 km? Of zeg ik dan wat raars ? :+

Fanatiekelingen hier :j
Vanmiddag ga ik les 10 lopen .. :)
Het is echt nog niet voor te stellen dat ik straks de 5 km ga doen :')