Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anthea schreef:youngster schreef:Dat is juist de bedoeling. Het is heel irritant I know, maar puistjes ontstaan door overactieve talgklieren. Als je het schoonmaakt droog je het uit en gaat het schilferen en krijg je nieuwe huid. Dat is precies wat er moet gebeuren om het over te laten gaan.
Als je het schoonmaakt en je smeert er iets op dan smeer je het dicht en het maakt dan echt niet uit wat je erop smeert. Alle cremes en make-up ( foundation of poeder doen dit).
Je huid maakt zelf weer talg aan en je droogte los zichzelf weer op in de loop van de dag.
Maar je kan beter voor het slapen gaan die schuimgel gebruiken dan s' morgens, want dan heb je overdag je natuurlijke talglaag die je beschermt.
En iedereen zegt weer iets anders, want als je een vette huid droog 'maakt' dan gaan je talgklieren overuren maken waardoor het alleen maar erger word.
Heb gisteren weer spulletjes bij de Lush gehaald, kost even wat maar mijn huid is een ramp nu.. Altijd fijn als de apotheek je zomaar ineens op een andere pil zet.
Cynn_x schreef:Hier ook maar eens een update van mij.. ik ben radeloos.![]()
Het ging zó enorm goed.. maar laatste tijd, echt niet meer..
M'n voorhoofd zit vol met bultjes en is hartstikke rood. Ik word er gek van..
Ik slik nog steeds die pillen waar het eerst zo goed mee ging, maar het maakt niets uit.
Ik weet dat ik in de zonnige periode veel zonnebrand en aftersun enz heb gebruikt, maar het is hier al tijden weer shít weer en ik heb de zon niet gezien en dus niets gebruikt verder meer. Dus ik dacht dat het wel weer zou bijtrekken.. maar nee dus..
Het enige wat ik kan bedenken dat er veranderd is dat ik een baantje heb, het allemaal erg wennen en stressvol nog een beetje is, en ik een baarmoeder ontsteking heb..
Is het dan echt de stress en de hormonen die het zo erg kunnen maken zo opeens?