Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:28

rijstpap (Danone) 100 gr. 137 (bron: calorietabel)
Ik denk dat zelfgemaakte nog wel effe wat meer kcal per 100 gr bevat.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:30

'T komt uit een pak van de C1000 .. Ik heb gluten allergie en vind het brood echt verschrikkelijk vies. Ik eet dan inderdaad af en toe wel rijstepap 's ochtends.
Af en toe ook wel eens een paar crackers.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:37

Ik denk dat het als ontbijt niet zo erg is. Zelf zou ik het - in een periode als je wilt afvallen - niet nemen als desert na een maaltijd.

En wat bedoel je met een pak: kant en klaar of moet je nog melk koken enzo.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:55

Duke schreef:
Ik denk dat het als ontbijt niet zo erg is. Zelf zou ik het - in een periode als je wilt afvallen - niet nemen als desert na een maaltijd.

En wat bedoel je met een pak: kant en klaar of moet je nog melk koken enzo.

kant en klaar. Alleen even in de magnetron verwarmen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:36

Volgens mij was rijstepap best slecht...
Maar als ontbijt lijkt het me in ieder geval beter als als toetje ja.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:50

Nou ik ben afgelopen week bij de dietiste geweest.. Weet niet zo goed wat ik ervan vind.. Ze is gewoon iemand die verteld wat ook op de site van voedingscentrum staat.. Ze kwam zelfs met foldertjes en dingen aan van het voedingscentrum. Op zich een heel prima richtlijn, maar had er meer van verwacht denk ik..

Wel gaf ze me de tip om op drinken calorien te besparen. Ik drink op een dag wel een aantal glazen drinken (sinaasappelsap, melk, icetea) maar daar zitten al met al best veel calorien in.. Cola light vond ze juist wel een heel goed alternatief! :D Maar kwestie van etiketten bekijken..
Ook koekjes, zoals liga en ontbijtkoek raad ze heel erg af, er zit niks anders in dan veel suiker, dus een plak brood vond zij een betere oplossing..

Daar ga ik het dus eerst mee doen ;)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:07

Wel jammer dat het gesprek een beetje tegen viel bij de dietiste.
In Ice tea zitten inderdaad veel caloriën in en veel suikers!

Ik drink zoveel mogelijk water en thee. Op een dag misschien 1 glaasje frisdrank.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:10

Hmm ik neem ook elke dag wel ontbijtkoek/sultana's e.d. want anders moet ik 10 boterhammen op een dag eten..

In ieder gevallll... heb ik gisteren op 2 plakjes kruidkoek na, niks gesnoept! :D geen koekjes/chocola/snoep/chips aanval!
Oke, ik had ze wel maar heb me zwaaaar ingehouden! Jeeej

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:15

Je kan trots op jezelf zijn Ladyjoy!

@Relaxed: dat is wel jammer dan... -O-

Ik heb de 12de mijn eerste afspraak. Ik heb haar al eens gehad, dus ik weet wie ik tref, maar ik ben benieuwd welke adviezen ik krijg. :=

Ik ga vrijdag maar weer eens wegen. Mijn idee is dat ik wel ben afgevallen of in ieder geval slanker geworden, als ik in de spiegel kijk. Maar misschien 'wil' ik dat wel zien... :o

Ik drink sowieso alleen maar (rooibos)thee, koffie en water. En 's avonds een wijntje.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:17

Nou, die kilo van vorige week is er weer af, dus denk dat dat toch gewoon vocht was... Nu maar weer kijken of ik weer écht kan afvallen...

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:23

Thanks Duke :-)

Maarre.. zien dat je slanker bent in de spiegel (of je het nou bent of niet) is ook al goed! Dat houdt je gemotiveerd en vrolijker waardoor je minder snel in een dal komt waardoor je weer gaat vreten :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:28

Ja, dat dacht ik eerder... en toen was de weegschaal niet zo vriendelijk voor me... vandaar dat ik me gewoon even een tijdje niet heb gewogen. Wil niet nogmaals mijn humeur zo verpesten. En tot ik echt bij de dietiste ben geweest, ben ik meer een beetje aan het 'overleven' qua afvallen. Sport en beweeg wel erg veel. Dus dat is wel goed en daar voel ik me ook goed door. Barst van de energie en doe van alles. Dat is ook al heel wat waard.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:34

Zie net dat het wel heeeeel mooi weer wordt de komende dagen. Toch maar proberen om woensdag op de fiets naar m'n werk te gaan (+/- 16 kilometer!). Heb ik gelijk goede beweging!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:37

Ja, eindelijk komt de lente eraan! Mocht ook wel eens tijd worden.
Wel sportief hoor zo'n eind fietsen!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:08

Zo! Als jij 16 km gaat fietsen, kan ik ook wel 7 km naar stal fietsen hihi

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:10

Naar stal (4 km) doe ik al regelmatig (streven is 1 keer per week en straks als het weer beter is, 3 keer per week).

Gewoon MP3-speler inpluggen (niet te hard, want je moet wel het verkeer horen) en gaan met die banaan... uh, fiets. :D

Ben ook benieuwd of ik het ga trekken. Op zich heb ik twee jaar geleden ook veel dat stuk gefietst. Toen woonde ik zelf nog in Zoetermeer (waar ik werk) en ging ik naar stal met de fiets (10 km). Dus die paar km extra moet ook te doen zijn. Heb er wel zin in!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:22

Dat is pas een goed voornemen Duke +:)+
ik moet er niet aan denken. Ik woon 15 km enkele reis van m'n werk af, maar ben bang dat ik een hele dag moet bijkomen als ik s'ochtends erheen ben gefietst :D

Super superrizzo! Je doet je naam eer aan!

Ik heb een weekje alles losgelaten, ik ben een weekend weg geweest, daarna hadden de kids vakantie, en haalde mijn vent ook nog zijn diploma. Nu dus weer aan de bak, en de schade is gelukkig beperkt gebleven.
Ennnn, het mooie weer komt er weer aan. Ik heb weer op de fiets en het paard gezeten! Woensdag maar eens met de voortuin starten :):)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:25

Hoe gaat het met jou Keebs???

Ik ben vandaag aan poging 989 begonnen.............En hoop nu niet na 1 week stil te komen staan.........

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:25

Nou Iris, die 3 kerstkilo's, die zijn er af. Maar verder nog geen gram ^) Dus ik kan je de hand schudden...

Ik had bedacht dat dat waarschijnlijk kwam doordat ik door dat winterweer niet meer op en neer fiets naar school, niet meer paardrij e.d..
Dus toen ben ik er vorige week maar mee gestopt en deze maandag met frisse moed weer begonnen. De schade is +4 ons.
Nu maar eens kijken of ik het MET wat beweging wel weer in beweging krijg :+
Want ik voel me lekker in dit lijf nu, maar er mag toch echt nog wel een hoop vanaf.

Maar zo fijn als het lijnen ging toen ik nog 30 kilo te zwaar was, nee, dat is het helaas niet meer -O-

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:21

sommige van ons zijn erg goed bezig! mooiz o, ga zo door :)

vandaag..:
O: brinta met cruesli +thee en grapefruitsap
T: crunchy liga
L: 3vk boterhammen
T: 2 appels+ balisto :o
T: thee en een cracker
A: mihoen!

ik heb mezelf verschrikkelijk ingehouden vandaag.. meisjes uit mn klas hadden in de 2 tussenuren hele zakken chips en snoep, koekjes en lekkers uitgestald en ik nam niks :D
wel een baslisto. na het sporten..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:38

O: drinkmaaltijd
T: mueslireep
L: maaltijdreep
A: Bami pangang, kroepoek en mini loempia's.
Niet erg gezond dus. Onverwachte gasten die langs kwamen. :+

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:51

Haaai! was ik ook weer eens ;)
Ik ben hier niet zo vaak met berichtjes.. Ik lees wel mee, maar al die eetschema's zijn mij te veel werk haha!

Ik ben sinds 1 januari 2010 inmiddels 3 kilo afgevallen :D :D

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:34

Jeeeeeeej I'm proud of myself!!

Kom net thuis van werk en het was daar draaaamaaa! Cliënt was gaan flippen, echt zwaaar energie zuigend.. je gaat er echt kapot van! Dus.. met koffietijd (terwijl ze nog steeds aan het flippen was), kwamen de koekjes te voorschijn. Roze koeken, bokkepootjes, koekjes met chocola en nog 3 boterkoekpuntjes. Ik heb ini mini klein stukje boterkoek genomen en dat was het.. terwijl ik zoveel meer kon (en wou..) nemen haha!
Zo en nu ga ik wat soja yoghurt eten!

Ow ja mijn dag
O: 2 br boterhammen; vruchtenhagel
T: banaan
L: 4 br boterhammen; 2x kipfilet, 1x halve plakje 30+ kaas, 1x eetlepel eiersalade
T: Sultana peerkaneel + 1 glas sinaasappelsap
A: klein beetje boerenkool + 1/3 stukje runderrookworst (collega had te weinig gekookt :()
T: 2 eierkoeken + 1 ini mini stukje boterkoek
T: schaaltje soja yoghurt, 1 peer

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:00

Ik ga mijn eten niet eens neerzetten, het was een hele rommelige dag namelijk en ik heb bij het avondeten echt een vreetbui gehad en moet zo nog wat eten i.v.m. antibiotica die ik vergeten was te slikken tussen de middag (en dus om 6 uur geslikt heb) daarom ben ik nu ook nog op. Zo douchen en daarna slikken en nog een boterham eten.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:26

Ben ik ook weer. Gisteren best goed gegaan. :) 's avonds zelfs nog even 15 min. op de crosstrainer.