Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:36

Paar dagen al niet gereageerd in dit 'actieve' topic zie ik! Ik heb zelf al veel langer niet gereageerd! Maar ik ga NU mijn hardloopkleding en -schoenen aantrekken en dan ga ik 2x10 min hardlopen met 2 min wandelen tussendoor! Ik ben benieuwd...wordt echt tijd! Heb steeds wel een excuus gehad, nieuw hondje, studiebezigheden, huisklusjes, boodschappen etc. Maar ik ga NU echt...

Rivaldo

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:39

Ik wil weer beginnen O:)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:53

Ik sla even een week over... Mijn tand is eruit getrokken en is gehecht en ik heb daar veel last van.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:07

Ik ben nog steeds niet begonnen :o, ik wil graag eerst weten hoe jullie zijn begonnen.
Toen jullie voor het eerst begonnen he, hoeveel en hoelang liepen jullie?

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:21

Rivaldo...pak snel je hardloopschoenen en ga gewoon! ;) Werkt het allerbeste..uiteraard met een opbouwende rustige training!

Antheman...dat lijkt me idd niet prettig om dan te gaan hardlopen, dreunt natuurlijk nog extra door als je gaat hardlopen. Dus lekker even een weekje rustig aan doen. Volgens mij zet jij ook altijd wel door. Dus dat komt vast goed. ;)

SemdeLorijn...ik zou als ik jou was een beginnersschema van internet halen. Er zijn genoeg hardloopschema's die je goed kan gebruiken. Op www.prorun.nl of www.runinfo.nl staan volgens mij ook goede schema's.

Ik ben zelf gelukkig ook weer gegaan vandaag. Ging lekker, heb het goed kunnen vol houden. Zelfs door de zwaar besneeuwde paden gerend in het bos...lekker zwaar! ;) Goed gevoel weer gelukkig!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:00

zo ook ik heb weer eens gelopen :j
Was wel beetje koud zo op de vlakte en glad door de aangereden sneeuw, bijna onderuit gegaan maar ging net goed haha.
Ben gewoon weer helemaal bij les 1 begonnen om rustig op te bouwen voor mijn been. En op het einde moest ik eigenlijk 3 min lopen maar het ging zo lekker dat ik dacht ik loop nog even door en toen had ik 6 min gelopen.. oeps hihi!

@Antheman: auw, nie zo fijn idd, even rustig aan en dan gewoon weer lekker verdergaan!

@Marjoleintje: is toch wat zwaarder he die sneeuw.. vind het opzich ook altijd wel weer fijn om wat zwaarder te lopen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:01

Sinds 2weken terug loop ik ook :))
Helaas lukt het nu ff niet met het weer, maar net bij fitness centrum ook stuk op de loopband gerent :j

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:37

net 7km rondje in een rustig doorren tempo gedaan.

kreeg alleen bijna thuis ineens flinke steek in mijn rechter zij moest echt ff stilstaan en voorover voor ik verder kon en daarna was het weer goed. Heel raar. Het doet dan echt pijn, pijn!
Iemand ervaring hiermee? heb het eerder ook wel eens gehad maar geen idee waar het vandaan komt. Soms nergens last van en soms moet ik echt ff stoppen.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:04

Wildflower: dat heb ik ook wel eens, dan moet je gewoon echt stoppen. Doet inderdaad echt pijn, pijn!
Ik heb het een paar keer gehad, zo ineens en soms gaat het ook zo weer weg en soms blijft het doorzeuren.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:10

Gelukkig dat ik niet de enige ben.. Jij enig waar het vandaan komt of hoe het te voorkomen is?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:11

als ik niet meer ziek ben ga ik ook weer beginnen....

ben al drie weken strontverkouden :(

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:18

Die pijn in je zij is je milt.... wat wel eens wil helpen ( vraag me niet waarom, maar heb ik geleerd tijdens conditie training toen ik nog volop sportte) is met je duim in je vuisten gaan lopen.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:32

duim in mijn vuisten... okey. Klinkt niet geheel alsof het één iets met het ander te maken heeft maar ga ik zeker proberen :j

En moet dat dan de hele route of alleen wanneer het pijn begint te doen?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:34

nee dat dacht ik toen de tijd ook: hoe kan dat nou helpen???!!! maar het helpt echt, ik doe het nog steeds. Gewoon alleen als je de pijn voelt opzetten.
En wat het precies met je milt is weet ik ook niet helemaal meer (is ook al 10 jaar geleden dat ze het uitgelegd hebben!)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:35

mijn ervaring is dat het absoluut geen pijn in je milt is!! Dit is veel heftiger!
Als het wel pijn in je milt is kan inderdaad vuisten maken helpen zolang je het voelt of even met je arm omhoog naar de andere kant rekken.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:47

Pijn in je milt tijdens sporten doet echt goed zeer :j zeker als je er al een tijdje tegen aan loopt te ''zeuren''.
En neem aan dat mijn instructeurs in die tijd wisten waar ze het over hadden, sportte op hoog westrijd niveau, en waren niet de eerste beste sporters waar ik les van had :=

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:30

marjoleintje schreef:
Antheman...dat lijkt me idd niet prettig om dan te gaan hardlopen, dreunt natuurlijk nog extra door als je gaat hardlopen. Dus lekker even een weekje rustig aan doen. Volgens mij zet jij ook altijd wel door. Dus dat komt vast goed. ;)

Precies, ik maak me niet druk hoor ;)

Citaat:
kreeg alleen bijna thuis ineens flinke steek in mijn rechter zij moest echt ff stilstaan en voorover voor ik verder kon en daarna was het weer goed. Heel raar. Het doet dan echt pijn, pijn!
Iemand ervaring hiermee? heb het eerder ook wel eens gehad maar geen idee waar het vandaan komt. Soms nergens last van en soms moet ik echt ff stoppen.
net 7km rondje in een rustig doorren tempo gedaan.

Dat ligt toch ook wel aan je ademhaling hoor. Je pompt te weinig zuurstof dan door je lijf. Altijd goed door je neus ademen en uitademen door je mond. Toen ik begon met lopen had ik het wel ja, maar nu gelukkig nooit meer. Het kan idd erg pijn doen.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:51

Ádemhaling heb ik juist altijd wel goed onder controle. Kan alleen niet door mijn neus ademen (word wel mee gebruikt) wegens chronische verkoudheid. Als ik wel door mijn neus ga ademen ben ik binnen no time volledig buiten adem want dan kom er echt te weinig binnen.
Ik las trouwens ergens dat je milt aan de linkerkant zit (is dat vanuit mezelf gezien of vanuit iemand die tegenover mij staat?)

Want vanuit mezelf gezien zit het altijd rechts. :=

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:22

De milt zit aan de linker kant van je lichaam, voor de kijkers rechts :+

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:35

thanks voor de uitleg :D Dan zou het mijn milt niet moeten zijn. Las ergens ook iets over luchtbel in dikke darm. Dat zit wel rechts... volgens mezelf... links voor de kijkers ;)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:39

Ik ga nu ook maar weer een blokje doen. Van de week voor het eerst weer 2 km gelopen. Na een periode van 2 x buikgriep en gebroken nachten etc.
Heb er wel zin in.

*gaat zich nu omkleden*

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:02

succes met lopen! en veel plezier natuurlijk :)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:54

Wildflower: klopt je milt zit links, het is dus geen pijn in je milt. Dat voelt ook heel anders :j

Jeannine: veel plezier en succes!!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:23

toch dan de darmbel :=

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:36

Lastig die pijn in de rechterzijde Wildflower, misschien toch een problemen van voeding waardoor het een darmprobleem wordt?

Ik ben weer goed bezig...heb net een uur spinning erop zitten, ook fijn voor de afwisseling. ;)