Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:59

Zal ik het eens proberen, gewoon even kijken of het nog op te krikken is en hoe lang dat duurt :=
Raar hoor dat ik eigenlijk geen afscheid kan nemen van bv terwijl ik aan de andere kant zo blij ben dat ik er vanaf ben :j

Mini heeft nog geen tandjes hoor, wel kwijl en vieze poep en last maar geen tandjes :n

WowAmigo

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:27

Oh ik kon dat ook niet, maar na een tijdje was het ook wel weer lekker dat ik mezelf weer terug had. Af en toe mis ik het nog!

Ik heb idd ook heeeeel lang gehad dat er nog wat uitkwam, geen hele voedingen meer, maar toch. Heul bijzonder.

Als je zolang gevoed hebt zijn je borsten trouwens wel heel flexibel hoor, Ninita, denk dat ze dat wel trekken! ik voedde op thuisdagen ook gewoon en kolfde maar 1x en soms helemaal niet meer. Maar gesprekje eraan wagen kan geen kwaad!

Nathalie trouwens wat gaaf dat je bv geeft, ik heb gelezen dat je het niet makkelijk hebt gehad! Maar gefeliciteerd met je kindje, hopelijk kunnen jullie nu gaan genieten!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 22:32

Ik hoop ook dat ik nog niet hoef te stoppen,... wil nog graag tot de kerst ongeveer kunnen redden... dan is ze maand of 18/19...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:37

Cyntje schreef:
Ik moest in het ziekenhuis ook kolven om in mijn geval de voeding op gang te brengen, dus dat kan ook het geval zijn en bij mijn voorlichtingsavond zeiden ze dat dit ook mogelijk is ;)

Ik heb mijn BH ook in eind maand 8 gekocht, ook veel te groot daarna... zei ik haar nog... ik heb normaal 90, maar moest toch echt de 100 hebben zei ze :z

Maar Cyntje, ik geloof niet dat je mijn berichtje goed hebt gelezen of begrepen. ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 22:38

Ik reageerde ook niet op jou, dus dat kan dan kloppen :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:44

Dan vat ik het niet... :n

Ach, BV blijft een mooi iets, maar het is weer een volgende stap dat ze overgaan tot iets anders, althans voor mij. Ik vind BV mooi en goed maar niet te lang maar dit verschilt natuurlijk voor iedereen.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:17

Ik kolf inderdaad veel, maar kolf ook altijd pas later als dat hij eet. Omdat ik op het werk zit probeer ik maar 1x te kolven, hoewel hij eigenlijk 2x eet (soms kolf ik nog wat extra als ik thuiskom).
Ik wacht eigenlijk altijd tot ik echt veel melk voel zitten, daarom dat het ook zoveel heb.

Rhune heeft weer geslapen van 21u-6u30! Paar keer eruit gemoeten voor hem, tutje brengen, maar op zich wel weer een heerlijke nacht!
Zit sinds dit weekend ook op 4 voedingen, en blijkbaar merkte ze dat gister wel, om 11u dronk jij 280ml op!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:33

Welkom Nathalie!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:23

nathalie, tessa valt 's nachts ook in slaap aan de borst. als ik wil dat ze doordrinkt maak ik haar wakker door haar luier te verschonen (was de eerste 2 weken). nu ga ik er vanuit dat ze dan gewoon verzadigd is en leg ik haar weg. risico is dan wel dat ze wat eerder weer komt, maar dat is dan maar zo.

thanx voor je compliment ninita!
kan je op je werk niet meer tijd regelen? of is je werkgever niet zo coulant? heb je zelf geen pauzes waarin je kan kolven?

cyn, lekker wijs je mond houden idd.

guccio, heb je geen last van je borsten dan?

@hier:
gisteren voor de eerste echte keer naar het consultatiebureau. 11 dagen geleden had ik haar alleen laten wegen en was ze van 3120 geboortegewicht in 3 weken naar 3470 gegaan. toen vonden ze dat de ondergrens... nu sprak ik dus gisteren de arts en is 80 gram gewicht erbij per week de ondergrens en deed tessa het dus keurig. Maaaaaar.... Tesssa is in 10 dagen van 3470 naar 3790 gegaan! flink gegroeid dus met 320 gram!
verder heeft ze het consternatiebureau direct gestraft voor de stress en schrik die ze moeder hadden bezorgd, want tijdens het wegen plaste ze op de weegschaal en tijdens het meten poepte EN plaste ze op de mat :D
de rest van de controles waren allemaal goed; hoofdje, gewicht, lengte allemaal keurig op het gemiddelde (ze is al 5 cm gegroeid in 5 weken, nu 53 cm!), verhemelte netjes gesloten, geen spruw of kort tongriempje, sterk nekje en mooie groeiwolkjes op haar huidje.
hartje klopte mooi en toen de arts haar op haar zij legde om naar haar longetjes te luisteren sliep ze lekker verder :Z
nog even de vragen over het onrustige drinken kunnen stellen; dat komt omdat het dan OF te langzaam OF te snel stroomt. bij mij ws het laatste. dan moet ik haar loskoppelen, bij laten trekken qua ademhaling en opnieuw aanleggen. Dat heb ik gisteravond en vannacht gedaan en warempel lijkt de kloof op mijn linkertepel zich nu ook te sluiten...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:52

Ba: fijn dat alles goed was. Wij mogen a.s. maandag voor het eerst.

Nathalie: gefeliciteerd met je dochter. Goed dat je met wat aanpassingen toch BV kunt geven.

Rest heb ik wel gelezen maar kan ik nog niet over meepraten.

Hier een onrustige nacht achter de rug, gister met de avondvoeding kreeg Marinde erge krampen ze dronk heel onrustig, heeft een uur aan een stuk gehuild wat ze anders nooit doet. Sliep daarna wel 3 uur aan een stuk, maar de voedingen erna sliep ze heel onrustig, veel kreunen e.d. dus ik heb zelf niet echt kunnen slapen daarna. Ze was alleen stil als ik met mijn hand over haar buikje wreef, maar je krijgt echt een lamme arm als je dat een tijdje aan een stuk doet. Volgens mij is ze ook wat verkouden, helpt ook niet mee natuurlijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:08

dat had tessa hier ook vorige week susan. idd, alleen wrijven helpt dan. heb je infacol in huis?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:03

Nee niet in huis, was ook de eerste keer sinds 2 weken dat ze last van krampjes had. Denk dat het komt door wat ik gisteravond heb gegeten. Nu overdag is ze weer rustig, het kwam echt door de laatste voeding van gisteravond. Ga het wel in huis halen als ze vaker last krijgt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:42

jeuj! gisteren voor het eerst gekolft (1 borst) en 100 ml!!!
dat staat nu in de vriezer. Zaterdag ga ik ook kolven en mag hans de eer van het eerst flesje. ben benieuwd!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:51

Da's goed ba!! Melk in overvloed dus!

Zorg maar dat je de camera in aanslag hebt. Vond dat een heerlijk moment, Tom gaf ook Rhune's eerste flesje, straalde helemaal!

Ga zodadelijk maar eens kolven, want begint pijn te doen... Rhune gaat de laatste dagen vroeger naar bed (rond 21u ipv 22u30) en dat werkt goed. Houden hem iets langer wakker op de avond, en hoeven hem ook niet meer wakker te maken voor de laatste voeding. (Zit al een paar dagen op 4 ipv 5) Slaapt 's morgens gewoon evenlang, dus wel leuk!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:58

camera houden we zeker in de aanslag, hans kijkt er nu al naar uit! nu hopen dat tessa de fles wil pakken :+

lekker dat rhune zo goed slaapt zeg!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:10

Flesje wil ik ook gaan proberen binnenkort, waarschijnlijk volgende week. Is toch wel handig ivm de opvang straks, dat we haar daar nu alvast aan wennen. Leuk dat je man er al zo'n zin in heeft.

Gisteravond was het feest, we lagen net lekker in bed en Marinde had gedronken, geboerd en lag lekker rustig, komt er ineens een grote golf naar buiten en kunnen we het hele bed verschonen (ze lag bij ons in bed).

Vandaag moeten we ergens zijn precies rond de tijd dat ze normaal voor een voeding komt. Hoe doen jullie dat? Ik kan daar niet voeden, en wil haar dus een uurtje eerder voeden voor een keer.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:11

Deed ik het meestal ook eerder, af plande mijn afspraken ver van de 'vaste' voedingstijden... ;)

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:11

Bij Rhune was dat geen enkel probleem! Enkel dat ie zich steeds naar Tom draaide, richting "borst".
Nu doet ie zijn mond al open als de fles komt ;-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:29

"Probleempje" is alleen dat de voedingstijden nog niet zo vast zijn, toen ik de afspraak plande was de voeding ruim voor die tijd en nu zit ze ineens al een dag of 4 rond 15.00 met de voeding (maar jij hebt vast ook niet voor niks tussen aanhalingstekens gezet neem ik aan). Maar ze is nu erg onrustig dus als ik haar rond deze tijd kan voeden (hoop het nog even te rekken) moeten we ook een heel eind komen want de afspraak die we vanmiddag hebben duurt max een half uurtje/drie kwartier en is dicht bij huis.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:32

BV is nooit echt met vaste tijden idd vandaar de '', al heb ik eigenlijk altijd op schema gevoed en dat ging beter :j
Zo heb ik onze bruiloft om 15 uur gepland omdat ze toen op die tijd niet sliep :+ Nu dus wel :') maargoed...

Chiara gaat de laatste tijd echt aan mijn borsten 'hangen', hapt dus aan en duwt zich van me af, waardoor mijn tepels weer gevoeliger worden met aanhappen. Ik druk ze vaak stevig tegen me aan maar toch duwt ze haar hoofd terug, haar neus is verder vrij...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:01

auw cyn!

pfiew, wat een gekke dag vandaag!
vanaf 8 uur wilde tessa ieder uur, anderhalf uur de borst en dronk dan flink. ze was tot half 2 wakker en ligt nu nog steeds als een blok te slapen zonder om eten te vragen? regeldagje ofzo denk ik.
heb net weer heerlijk gewandeld en onderweg even op een bankje gezeten en om me heen gekeken. lekker burgerlijk haha om daar te zitten met mijn meegebrachte appeltje :Y)

heel wat anders; ik lijk aan te komen in gewicht in plaats van af te vallen. ik eet gezond en vrij weinig ten opzichte van de borstvoeding. wat kan dit zijn?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:17

Herkenbaar BA. Had ik ook, kwam weer 2 kg aan. Nu val ik weer af. Heb in 1x honger als een bouwvakker, ben die 2kg weer kwijt en merk aan mijn kleding dat het weer losser gaat zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:16

BA: hormonen? Dat is het enige wat ik kan bedenken waardoor je nu aan zou komen. Ik wil ook heel graag afvallen, ben heel blij dat ik een aantal broeken heb bewaard van 2 jaar geleden toen ik wat kiloo'tjes meer woog dan in het jaar voordat ik zwanger werd, heb ik toch iets om aan te trekken. Door mijn vooruitziende blik heb ik ze niet weggegooid. Op dieet mag nu niet, ik ga dus maar flink wandelen en fietsen de komende tijd. Op zich ben ik niet heel veel aangekomen maar het model is er wel een beetje uit zo vlak na de bevalling.

Nou, met de afspraak is alles goed gegaan ze kreeg pas honger toen we weer thuis waren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:49

Ik ben nu wel op dieet hoor, werd hoog tijd, nu benieuwd of ik het vol ga houden. BA, klinkt bekend hoor wat je zegt van dat aankomen! :j

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:12

BA, hou het even in de gaten zou ik zeggen. Als je het niet vertrouwd misschien even bloed laten prikken, volgens mij komen bijv. schildklier problemen wel vaker voor na een zwangerschap. Door een te traag werkende schildklier kun je oa. moeilijk afvallen of gewicht aankomen. Ik wil je niet onnodig ongerust maken hoor, voor het zelfde geld is er niets aan de hand, maar ik wilde het toch even kwijt.