Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:15

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.. En niet alle situaties zijn hetzelfde..
Dat zijn dingen waar veel bokkers niet aan denken..
"Ik denk zo, dus dat IS zo."
Goed dat je het ook in het topic gezegd hebt.

Maar het is niet zo PW, jij hebt echt, maar ook echt, gedaan voor Jecko wat je kon doen.
Ik weet niet hoe ik het je nog meer duidelijk kan maken.. :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:18

Eigenlijk weet ik dat ook wel. Maar toch voel ik me al rot dat ik hem waarschijnlijk terugbreng dinsdag. Zeker nu mijn vriend niet eens meer meegaat. Als ik dan die berichten lees maakt me dat heel verdrietig, ik had het gewoon zo graag anders gezien...

|(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:22

PW, als je de makkelijkste weg had gekozen, had je je nu niet zo gevoeld.
Het doet je gewoon heel veel en dat mag ook, maar dat zegt wel hoeveel Jecko je in zo'n korte tijd is gaan doen.
Dat je dan deze beslissing kan maken, is alleen maar knap.
Voor jou is het ook heel moeilijk dat je vriend je hierin niet steunt.. maakt het nog extra moeilijk.
En huilen mag, niet erg.. Ik vind het meer dan logisch dat je je klote voelt!

Ik hoop dat je straks een beetje kan slapen..
Moet je morgen naar therapie?

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:27

Ja alleen morgenochtend...

Hoe is het met jou?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:30

De steken komen en gaan..
Ik probeer het schaatsen een beetje te volgen..
Ga daarna lekker slapen, tenminste, proberen.

Ik sluit de laptop alvast af.
Neem jezelf niet teveel kwalijk! Probeer een beetje je rust te vinden.
Slaap lekker voor straks.
Succes morgen en ik spreek je snel weer :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:35

Tot snel, kalm aan he!
En weltruste alvast! Bedankt dat je er even voor me was ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 09:31

Ik heb echt bijna niet geslapen...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:00

Hallo, hoe is het hier?

Ik ben een tijdje niet geweest in dit topic. Het ging een poosje heel erg goed, helaas gaat het nu weer een beetje de verkeerde kant om. Het blijft watertrappelen...

Pollewoppy ik ken niet de hele situatie maar soms is het gewoon het best om een (wat anderen denken) makkelijkere weg te kiezen. En trek niet teveel aan van wat anderen vinden!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:49

Hoi Nathalie,
Ik kon me je eerlijk gezegd niet herinneren, dus heb even teruggezocht wanneer je eerder in het topic zat. Zag dat het in aug. 2008 was. Veel heb je toen iet gepost, dus ik ben wel benieuwd hoe het je sindsdien is vergaan? Eerst een tijd heel goed dus en nu weer minder? Kun je er wat meer over vertellen?

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:50

Jeetje pollewoppy wat lastig toch allemaal met de hond. En niet leuk als je van die vervelende reacties krijgt. Lees dat je niet zo goed hebt geslapen vannacht? Mijn nacht was ook niet super. Zou er echt veel voor over hebben eens een normale nacht te maken pffff...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:00

Klopt PW. Augustus 2008 liep ik tegen de lamp, en hard ook. Een en ander werkgerelateerd maar dat zet ik liever niet op internet. Je weet maar nooit wie er mee leest. In eerste instantie ging iedereen, ook ik, uit van een burn out. Na een maand thuis zitten en alleen maar dieper wegzakken in de put heeft mijn huisarts me doorverwezen naar het GGZ. Ik was al getest op depressie maar volgens hem kon ik dat niet zijn want ik had geen zelfmoordneigingen.

Toen ik bij de GGZ kwam en daar mijn verhaal had gedaan is alles in een stroomversnelling gegaan. Ik bleek harstikke depressief en werd meteen aan de medicijnen gezet. Tevens kwamen daar ook slaapmedicatie bij omdat ik al geruime tijd amper sliep. Ik ben daar ontzettend goed opgevangen, had (en heb) individuele therapie en heb daar ook in een groep gezeten. Eindelijk herkenning!

Afgelopen augustus ben ik weer aan het werk gegaan. Langzaamaan opbouwend. Ik voelde wel dat er iets niet goed zat maar wilde niet zeuren, ik was immers al een jaar onderweg. Ik werd genezen verklaard van mijn depressie maar bleef wel in therapie. De laatste maand begon het bergafwaarts te gaan. Ik slaap weer minder, voel me ontzettend klote en mijn vriend kreeg een hoop te verduren. Mijn psycholoog heeft me toen zo ongeveer bevolen om me een week ziek te melden en na te denken over hoe nu verder, want dat het niet goed gaat zo ziet zij ook.

Ik heb een hele grote (en enge) knoop doorgehakt en aangegeven op mijn werk dat ik wil praten over mijn toekomst bij dit bedrijf. Dat gesprek is over een half uur. De zenuwen gieren door mijn keel. Zodoende kwam ik weer bij dit topic terecht. Het hielp echt om hier even doorheen te lezen. Het ik-ben-niet-alleen gevoel.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:03

Heel veel sterkte nathalie. Je bent zeker niet alleen!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:08

Dank je wel Wendy! Dat is echt een fijn gevoel, ookal gun je het niemand om zich zo vervelend te voelen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:24

Nathalie: Je bent zeker niet alleen. Je verhaal klinkt heel herkenbaar. Ik ben ook thuiskomen te zitten met een burnout en daarna flink depressief geworden. Fijn dat je de juiste hulp hebt gehad. Bij mij heeft het een jaar geduurd (vanaf het moment dat ik thuis kwam te zitten) voordat ik bij het GGZ terecht kwam en daarna nog eens een halfjaar voordat ik uiteindelijk de hulp kreeg die bij me paste. Wat dat betreft heb je het getroffen.

Jammer dat je 'niet wilde zeuren' en niet naar je gevoel geluisterd hebt, aan de andere kant heel erg goed dat je er nu wat mee doet! Ik vind het dapper van je! Ik vind het al heel wat dat je na een jaar weer aan het werk was. Dat je nu goed gaat nadenken over je toekomst is alleen maar heel goed. Maar het zal niet makkelijk zijn en misschien ga je wel een onzekere tijd tegemoed. Sterkte in ieder geval.

Ik hoop dat wij je hier in het topic hier en daar wat kunnen steunen!

Wendy: Zeker een gedoe met de hond. Morgen de beslissing...
Hoe gaat het met jou nu? Hoe was je weekend?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:21

Pollewoppy: Wat vervelend dat het zo lang heeft moeten duren! Ik ben in ieder geval heel blij dat dit niet bij mij het geval was. Gaat het nu wat beter?

Ik baal ook wel dat ik niet eerder naar mijn gevoel heb geluisterd. Gelukkig ben ik er nu redelijk op tijd bij. Ik heb net een gesprek gehad met mijn baas en de personeelsfunctionaris en het heeft erg opgelucht. Ik moet nog een concept zien (het wordt een ontslagovereenkomst zodat ik zonodig recht hou op ww) maar het viel me alles mee. Ik kan per 1 maart stoppen en wordt doorbetaald tot en met 1 mei. Ik vind de aankomende tijd wel eng maar ga hard op zoek naar een baan die beter bij me past.

Bedankt voor jullie steun, het heeft me er vandaag echt wel even doorheen gesleept. Fijn dat ik hier terecht kan!
Ik hoop dat ik ook hetzelfde voor jullie kan doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:34

Blij om te horen dat je gesprek goed is gegaan. Kan me voorstellen dat het wel moeilijk is. Spannend om op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Naar wat voor iets ga je op zoek?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:26

Iets administratiefs. Ik werk nu op een notariskantoor en doe hier ook echt van alles. Het allerbelangrijkste vind ik dat ik me er goed bij voel.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:31

Nathalie fijn om te horen dat het gesprek zo goed is gegaan.

Pollewoppy mijn weekend was redelijk. Heb vrijdag op zaterdag zowaar 6 uren geslapen. Een persoonlijk record voor mij! Het gaat echt met ups en downs. Heb met name nu veel last van een drukkend gevoel op de borst, daar zit alle spanning nu vast voor mijn gevoel. Ben vandaag even naar mijn werk geweest om even te kijken, zodat morgen de drempel wat minder hoog is. Heb er wel zin in om wat te gaan doen. Vraag mijn moeder of ze me wil brengen en halen dat voelt wel zo vertrouwd.

Ik heb ook het idee dat ik niet op de juiste manier geholpen wordt nu. Vraag mezelf heel erg af wie ik nou eigenlijk ben, wat ik wil en wat ik belangrijk vindt. Wil zo graag een keer de juiste weg bewandelen in mijn leven, maar weet echt niet waar ik moet beginnen. Heb een eigen huis, auto, baan leuk paard onder mijn kont, best veel vrienden en toch voel ik me eenzaam en alleen en ben ik ongelukkig.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:41

Heel herkenbaar Wendy. Ik denk dat je eerst goed moet uitzoeken wat je wilt. Pas dan kan je echt beter worden.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:57

Ja, dat denk ik zelf ook. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen en wie me daarbij zou kunnen helpen. Je schrijft heel herkenbaar. Heb je het zelf meegemaakt? Zoja, welke wegen heb jij bewandeld??

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:59

Ik heb heel veel hulp gehad van mijn psycholoog. En nog steeds helpt ze me ermee. Het is erg fijn als iemand met je mee denkt die buiten je eigen familie/vriendensfeer staat.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:48

Kun je globaal aangegeven waar je bent begonnen zeg maar??

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:36

Liep jij nog niet bij een psycholoog Wendy? Sorry, weet het even niet meer.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:23

Nathalie: welkom hier. Wat fijn dat je gesprek fijn verlopen is. Hopelijk vind je een baan die beter bij je past. Geeft het opluchting nu je weet dat je daar weg kan/mag?

JustWendy: Goed dat je alvast bent wezen kijken op je werk. Voelde je je er goed bij? Of voelde je je erg gespannen?
Wat vervelend dat je niet het idee hebt dat je goed geholpen wordt, krijg je hulp van een psych?

PW: Balen dat je zo slecht geslapen hebt zeg, maar wel logisch.. Hoe is het vandaag gegaan? Vanmorgen naar de groep geweest?
Kon je je ertoe zetten?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:40

Hoe gaat het met jou Maaike? Rustige dag gehad? Ben je naar je werk geweest (wwarschijnlijk wel ;) )

Vandaag was klote. Ben wel naar de groep geweest vanmorgen en heb ook nog gesport daarna. Wel lekker dat ik dat na twee weekjes niet te zijn geweest weer heb opgepakt.

Heb mijn vriend nog weer proberen te overtuigen om Jecko nog een kans te geven, maar hij wil het echt niet. Ik ben er echt ziek van. Ik vind die hond geweldig en hij begint al te veranderen. In huis is hij meer op zijn gemak en begint echt zijn draai te vinden. Buiten krijgt hij steeds meer aandacht voor me, het kan nog veel beter, maar zonder serieuze oefening, vind ik deze vooruitgang echt super. Zegt genoeg over Jecko ;)

Maar helaas moet ik morgen afscheid van hem nemen...