Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xkusssx

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 00:27

Dankjewel voor je bericht! (2 stappen???)
Weet je zo ook of fitness onder die begeleiding vergoed word
door het zkfonds? Want heb mijn eigen paard als sport en vriend
zijn karpervissen (beide dure dingen) en hij ziet me al aankomen
dat ik er ook nog bij wil fitnessen, is ook het het goedkoopst.

*Ik ga het eens nazoeken, en ook meenemen in het gesprek
met de huisarts.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:46

Yes zonet weer 300 gram eraf.

Woensdag was altijd mijn officieele weegdag. dus die ga ik nu aanhouden.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:47

Aah xkusssx dat is niet niks zeg, wat je door je ongeluk er aan over heb gehouden!!

Met mij gaat het zo slecht :( ik snap er niks van!
Ik ben gewoon bijna 2 kilo aangekomen terwijl ik juist veel gezonder en minder eet dan eerst..

's Morgens begin ik met een bakje optimel vla met Special K... Dan eet ik 's middags 2 boterhammen en 's avonds eet ik heel normaal. Ik eet helemaal geen snoep/koek en dat soort dingen, ik neem zelfs bijna niks tussendoor omdat ik er geen behoefte aan heb en toch kom ik aan... :(
Zoveel als nu heb ik nog nooit gewogen terwijl ik voorheen véél meer snoepte! Echt, de moed zakt me zo in de schoenen..

Wel hebben we sinds een aantal weken een andere weegschaal en daar ben ik eigenlijk nog niet tevreden over geweest. Hij geeft soms gewon 3x een ander gewicht aan! :? Dan sta ik er dus zeker 5x op en wanneer ik 3x het zelfde gewicht zie weet ik mijn gewicht ongeveer..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:50

Hoelang ben je bezig DebbieY? Ik denk dat je wat meer moet gaan eten, je lichaam gaat nu in spaarstand en daarom slaat het zeer waarschijnlijk alles op! Je eet dan ook wel te weinig!

Beweging onder begeleiding van fysio kan vergoed worden, ligt aan je polis! Dus ik zou even opzoeken in je polisvoorwaarden! Maar goed dat je deze stap neemt zeg!

Verder zit ik nu op 58.2 :)! Nog 200 gram te gaan voor mijn streef voor vakantie en die vakantie is zaterdag :D!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:53

Suzanne F. schreef:
Ik heb de datum, ik ga 27 augustus onder het mes. Lipo van de bovenbenen, zowel binnen als buitenkant en een bovenooglidcorrectie..... :=

Oeeeh spannend! Ik ga ook voor je duimen! Echt blij voor je! Ga je foto's laten zien?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:55

Ik doe het op het gemakje Loesss, net als afgelopen zaterdag ben ik uiteten geweest maar hou het dan wel netjes. Ik zit de laatste tijd ook best snel vol eigenlijk.

Mijn vriend zei dat het misschien kwam dat ik vocht vast hield, maar daar heb ik nu helemaal niet zo'n last van omdat ik niet in de zon zit vanwege stage..

Verder eet ik voor mijn gevoel niet te weinig? Ik heb bijna geen hongergevoel terwijl ik dat eerst wel had en dan pakte ik maar weer een boterham of 2. Als ik meer eet dan blijf ik steeds op hetzelfde hangen, dat is ook echt super irritant..
Ik wil ook echt graag naar die 59 terug maar volgens die nieuwe weegschaal heb ik dat nooit gewogen, dus misschien heb ik dat dus daadwerkelijk al lang niet meer gewogen :+... Helaas, ik heb bijna vakantie en wil er gewoon goed bij lopen maar dat gaat 'm niet worden denk ik!

Als ik straks klaar ben met stage ga ik echt veel sporten! Dan ga ik zomaar 3 dagen werken, 3x fitnessen, 2x zwemmen en 5x paardrijden in de week. Dan moet er toch wel iets gaan gebeuren denk ik hihi.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:07

Hmm ja maar of je geen honger hebt betekent niet dat je genoeg eet natuurlijk. 2 boterhammen en wat yoghurt overdag is echt te weinig! Probeer zeker 1200 kcal binnen te krijgen.

Je lichaam gaat nu alles opslaan wat je eet en daarom val je niet af. Hoe raar het ook klinkt om af te vallen moet je vaak meer gaan eten in het begin, alleen dan goede keuzes!

Hoe groot ben je? En hoeveel weeg je nu?

Als je gaat sporten zal het al sneller gaan, maar schrik ook dan niet als je weinig afvalt door dat je spieren ontwikkelt!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:15

xkusssx schreef:
Dankjewel voor je bericht! (2 stappen???)

Ja ;)
Je hebt "verraden" wat je gewicht is én (veel belangrijker) je hebt besloten dat er wat aan gedaan moet worden :)

Trouwens, op dat gewicht ben ik ook gestart hoor en tot nu toe ben ik 23 kilo afgevallen (zonder sporten trouwens). Dus bij jou gaat het vast en zeker ook lukken :j
Of "Fysiofit" vergoed wordt door je verzekering, zou ik niet weten. Dan zou je de voorwaarden van je verzekering even moeten checken.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:24

Mag ik vragen hoe je dat is gelukt dat afvallen.. ik vind het zelf bijv. heel moeilijk in te schatten
wat goed is om te eten en hoeveel ik dan overal van moet eten. Dus dacht misschien kan een
dietist mij op de goede weg helpen.. maar weet dus ook niet wat ik bij haar/hem moet verwachten,
ben nog nooit bij zo'n iemand geweest. Ben al wel begonnen met ontbijten, dat heb al zeker 2 jaar
niet meer gedaan denk ik.

Wat fijn trouwens dat ik hier zomaar welkom ben!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:04

Tuurlijk ben je welkom!
Ik ben officieel gestopt met dieeten. Ik ben het zat. Probeer wel weinig te snoepen en genoeg groente en fruit te eten en veel te bewegen
:+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:19

Welkom xkusssx

Achosie Bonechi :(:)

Voor mij voelt eten nu nog steeds als obsessie....
Echter de tijd tikt door......
En de kilo's blijven er maar aan hangen zoniet komen ze er alleen maar bij ;(
Heb me voorgenomen om deze week niet teveel te letten op voeding, tijden van voeding e.d. en volgende week hopelijk met frisse moed een nieuwe start te maken :D

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:28

Daarom ben ik het zo zat.. dat constante nieuwe starten. Terwijl ik echt niet hopeloos de fout in ga. Dat hele idee van 'gezond eten als levensstijl' staat me wel aan, maar volgens mij lukt dat maar weinigen van ons. Het blijft toch meer met ups en downs lijnen...

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:21

Hallo :D wil ook graag mee kletsen, probeer al erg lang om 5 kilo af te vallen. Een makkie zou je denken maar niet voor mij dus. Ik houd super van eten en kan het echt niet laten om te snoepen en te snacken. Ga het nu weer proberen, bedoeling is om nu toch echt van lekkere extra's af te blijven en verder normaal te eten (wel wat gezonder dus rijst met kip ipv stamppot met verse worst).

DebbieY, is het toevallig een weegschaal van Iventum? Ik heb ook net een nieuwe gekocht en die doet het ook en best grote verschillen. Soms verschild het 1 kilo tussen de eerste keer en de keren erna!! :( Gelukkig geeft ie eerst het meeste aan dus ik ga er meestal maar 3 keer opstaan en dan neem ik het laagste :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:22

You'r more than welcome RustyK :D

Bonechi_ schreef:
Daarom ben ik het zo zat.. dat constante nieuwe starten. Terwijl ik echt niet hopeloos de fout in ga. Dat hele idee van 'gezond eten als levensstijl' staat me wel aan, maar volgens mij lukt dat maar weinigen van ons. Het blijft toch meer met ups en downs lijnen...

Ik heb geen keus ter wille van mijn gezondheid moet er echt wat vanaf ;(

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:25

Oh :o ik weeg trouwens 72 en zou heel graag 65 wegen maar met 68 ben ik al heeeeeeeeel blij! 8-)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:26

Welkom RustyK.

Tsja..
Ik vind mijn BMI gewoon te hoog en ben bang dat ik mijn lichaam er niet veel goeds mee doe om dit BMI te behouden.
En ach, wat is diëten?
Ik probeer ongezonde dingen uit mijn eetgewoonten te vervangen door gezondere dingen en denk na hoe en wat ik eet (voornamelijk gestructueerder).
Gewoon gezonder is mijn manier, ik wil gezonder worden van binnenuit.
Ik denk dat het beter is voor je lichaam om gezond te eten.

Edit: Typo.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:03

Zo net een afspraak gemaakt bij de fysio voor mn knie. Zag op hun website dat ze ook een cursus ofzo hebben dat Sportief Afvallen heet. Ik ga denk als ik er maandag ben even wat informatie hierover vragen. Kan nooit geen kwaad ( http://www.fysiofitzuidlaren.nl/Index2.swf ) en dan kopje sportief afvallen.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:13

CoSa, je moet je onderschrift natuurlijk wel even aanpassen als je al op -20 kilo zit he :D

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:32

Joonsel schreef:
CoSa, je moet je onderschrift natuurlijk wel even aanpassen als je al op -20 kilo zit he :D

Zo gauw ik op de - 20 zit ga ik dat zeker aanpassen! Ben alleen bang dat het deze week niks wordt. Wat gezeur op het werk enzo.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:36

Oh ik dacht gelezen te hebben dat je daar al op zat? Dan heb ik dat niet goed gezien!

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:38

Was dat maar zo. Maar wel bijna :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:58

xkusssx schreef:
Mag ik vragen hoe je dat is gelukt dat afvallen.. ik vind het zelf bijv. heel moeilijk in te schatten
wat goed is om te eten en hoeveel ik dan overal van moet eten. Dus dacht misschien kan een
dietist mij op de goede weg helpen.. maar weet dus ook niet wat ik bij haar/hem moet verwachten,
ben nog nooit bij zo'n iemand geweest. Ben al wel begonnen met ontbijten, dat heb al zeker 2 jaar
niet meer gedaan denk ik.

Wat fijn trouwens dat ik hier zomaar welkom ben!

Ik zit zelf bij de WeightWatchers en Kebie, die hier ook komt, ook.
We gaan niet wekelijks naar zo'n bijeenkomst, maar zijn online-lid. Dat is goedkoper, maar het vergt wel meer zelfdiscipline -want geen steun/controle van een groep-.
WW is niet echt een dieet in de zin van speciale dingen eten. WW is je bewust worden van wat je eet en hoeveel dat 'kost'. Afhankelijk van je sexe, lengte, leeftijd, gewicht, streefgewicht en je dagelijkse beweging wordt je een puntenaantal toegekend. Dat aantal punten mag je elke dag opeten. Vanzelfsprekend is elk voedingsmiddel dus een aantal punten waard ;)
Door elke dag te noteren wat je eet en drinkt en wat dat kost aan punten, word je je bewust van wat je naar binnen schuift.
Je leert bewust kiezen: het is óf dit, óf dat en niet meer én dit, én dat. Je kan bijvoorbeeld wel die dikke Marsreep gaan opeten, maar die is 8 punten waard; daar krijg je ook een complete maaltijd voor.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:08

Oooohww...ik heb zulke lekkere kersen gekocht. Hele dikke en mooi donkerrood :9

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:35

RustyK schreef:
Hallo :D wil ook graag mee kletsen, probeer al erg lang om 5 kilo af te vallen. Een makkie zou je denken maar niet voor mij dus. Ik houd super van eten en kan het echt niet laten om te snoepen en te snacken. Ga het nu weer proberen, bedoeling is om nu toch echt van lekkere extra's af te blijven en verder normaal te eten (wel wat gezonder dus rijst met kip ipv stamppot met verse worst).

Jij zit in net hetzelfde schuitje als ik :+ , ik woog ook 72/73, wil naar 65, maar ik hou zoooooo van lekker eten (én drinken!)! Ik ben helemaal niet bezig met een dieet ofzo, maar probeer wel gezondere keuzes te maken (en eet dus niet meer elke avond chips, zoals ik wel deed toen ik nog met mn ex samen was....). Sinds juni ben ik dus wat 'bewuster' gaan eten, zit nu op 68/67kg! Héél traag en gestaag dus, maar er gaat allesinds gewicht af, en het komt er niet bij!
Eens lekker uit eten, of mijn lekkere pasta's of af en toe een ijsje kan ik wel écht niet laten :D, vandaar dat het waarschijnlijk zo traag gaat!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:15

Loes; ik weeg volgens deze weegschaal soms 60,6 en soms ineens 61,6 bij een lengte van 168. Ik heb nog nooit zoveel gewogen en ik ben ook totaal niet aangekomen voor mijn gevoel. Eerst ging er bijna elke dag een twix in maar dat is al maanden niet meer zo, verder snoep ik ook niet super veel, wel elke week een snoepje of koekje; soms een stroopwafeltje en met een snoepje bedoel ik dan 5 werters original. Dit is echt maximaal maar ik heb zoiets, als ik het niet doe pest ik mezelf. Ik ben jong en die snoepjes en koekjes zijn er niet voor niks, andere kunnen het ook eten dus 1x in de week mag ik er ook wel 1 :+.

Rustyk: Hmm dat merk komt mij wel bekend voor?! Ik ga morgenochtend eventjes kijken, lig nu lekker met de laptop op bed en heb geen zin om naar beneden te gaan (wel goed voor de lijn :+ alle beetjes helpen haha!)

Verder heb ik gekeken op de site van Special K. Daar moet je 3 vragen over jezelf invullen en dan vul ik in dat ik geen tijd heb om te koken, en dan krijg ik menu's mee voor een dag; ongelofelijk! Dan moet ik 's middags friet in de oven doen, en tagliatelle eten en allerlei burgers. Nou dat gaat 'm toch niet worden, ik neem aan bij veel mensen niet, mensen werken toch overdag! Je eet dan dus 2x als het ware avond eten, best bijzonder!
Nou nog even goed nadenken hoe ik nu verder ga!