Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:14

Als ik jou berichtjes lees voel ik me altijd zo machteloos. Ik kan alleen maar toekijken hoe slecht jij je voelt. Ik zou graag willen dat ik er iets aan kon doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:14

Alleen dat zeggen doet me al goed :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:17

Pollewoppy schreef:
@ Daijano: Ik ben in je boek begonnen hoor. Wat een positief boek. Misschien ben ik te negatief hoor, maar ik denk nu vooral: "Was het allemaal maar zo makkelijk..." en "Ik kan dat toch niet" Maar ik lees dapper door. Ben nu bij hoofdstuk 6 'Weerstand tegen verandering'. Ben benieuwd naar dat hoofdstuk ;) Het boek leest wel heel prettig weg trouwens.

Het lezen van het hoofdstuk is zooo herkenbaar: "De grootste categorie van weerstand is angst, angst voor het onbekende"
Ik zit nog erg in de fase van verzet / weerstand. Vind het wel een goed boek, heel veel dingen die ze schrijft zijn gewoon waar, alleen het is zo moeilijk...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:19

Angela_ schreef:
Als ik jou berichtjes lees voel ik me altijd zo machteloos. Ik kan alleen maar toekijken hoe slecht jij je voelt. Ik zou graag willen dat ik er iets aan kon doen.

Dat heb ik ook altijd, zowiezo bij de 'slechte' berichten van de mensen hier. Kan het me heel erg aantrekken, stom eigenlijk he. Las vanmiddag hier even snel iets over HSP, ik herken me daar heel erg in en mijn haptonome had dit ook al een keer aangehaald.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:22

Ik ga m'n bed in.
En nu maar hopen dat ik morgen meer hoor.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:27

Jeetje wat gaat het hier hard zeg... helaas is het meeste slecht nieuws :(

PW wat balen zeg dat je 'niks' te horen heb gekregen. Heb je je de hele dag druk lopen maken en ben je geen steek verder. Kan je er niet zelf achteraan voor meer info? Denk goed om jezelf hoor.
Sifra meid wat heb je een drukke dag gehad. Hoop dat het goed ging bij de psych en dat je weer even vooruit kan. Knap hoor dat je toch nog zolang bij je oma bent geweest ondanks dat ze zo kwaad was.
DC wat stom van dat bedrijf, is wel zo netjes om te reageren. Probeer om je er niet zo over op te winden, kost je alleen maar energie.
CIV hopelijk kan je morgen wel met je baas overleggen? Die extra uren moet je niet gaan doen hoor! Fijn dat je woensdag een hele dag vrij hebt. Hopelijk kan je er wat van genieten.

Pffff was pas half 7 thuis van mn werk. Mn collega was ziek dus moest ik een uur langer :( Merk meteen dat het moeilijk gaat, ben erg moe en hoofdpijn en heb geen zin om te socializen.

edit: PW ik hoop dat je lekker kan slapen en ga voor je duimen!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:30

Dank je.
Als ik morgen niks hoor gaat mijn vriend er achter aan bellen.
Durf dat zelf niet, heb niet zulke positieve ervaringen met het bellen met de receptie van de betreffende instelling, vandaar.

Edit: Jammer dat het uurtje langer zoveel van je vraagt. Hopelijk kan je nu een beetje bijkomen. Neem je rust, je hebt het nodig.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:26

PW, weet niet goed wat ik van woensdag moet verwachten, het wordt mn 1ste x, dat klinkt wel wat raar. Gelukkig gaat mn ma mee, dat is erg fijn. Als ik iets voor je kan doen dan roep je maar, wij helpen je er wel doorheen. Hoop voor je dat je snel iets hoor. Slaap lekker.

Petulan, hoe is het met jou?

RR, wat rot dat je langer moest werken, moet je nog meer voor haar invallen? Ik heb vorige week al 12 uur overgewerkt. Zou maar 20 uur moeten werken maar dat schijnt de 1ste weken niet mogelijk te zijn, ben nu net 1 week terug aan het werk. Woensdag ben ik vrij maar dan hebben we een dag voor de thuisblijvers op mn vriend zijn werk (hij is 6,5mnd op uitzending) en smorgens komt de dierenarts voor mn paard dus echt relaxen is het niet.

Zal zo ook eens naar bed gaan, heb niets meer gedaan verder vanavond, het lukt gewoon niet. Ben echt kapot als ik 's avonds thuis kom en dan te bedenken dat ik vroeger van half 7 tot half 7 van huis was en 's avonds nog vanalles deed??? Waar is die tijd gebleven.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:44

Meiden, voor allemaal een dikke knuffel :(:)

Ik hoop echt dat je morgen meer hoort PW, ik weet ook niet zo goed wat ik verder moet zeggen. Vind het gewoon zo rot voor je allemaal.

CIV, vind de situatie waar jij nu in zit ook zo oliebol. Ben je net weer aan het werk, wat een hele grote stap is, en dan loopt het zo. Hoop dat je het echt zsm kunt regelen dat je gewoon de uren werkt waar je voor aangenomen bent. Sterkte meid.

Vanmiddag naar de psych geweest, moet echt weer verder met mn gedachten. Ik vind het heel moeilijk om me bewust te worden van mijn gedachten, ik focus iedere keer maar op die ademhaling, maar moet juist proberen om dan op mijn gedachten te letten (snappen jullie het nog). Nouja, daar ga ik dan maar weer even mee stoeien. Het verhaal opzich is heel logisch, ik heb een gegeneraliseerde angststoornis en een paniekstoornis. Door die gegeneraliseerde angst is mn spanningsboog al hoger dan normaal en daardoor krijg ik ook weer sneller paniekaanvallen. Dus we moeten proberen om die (basis)spanning wat omlaag te krijgen. Door exposure lukt dat niet echt, daar zijn we al zo lang mee aan het klungelen. Nu proberen we erachter te komen wat ik (onbewust) allemaal denk. Maar dat vind ik wel moeilijk. En ja, medicatie zou ook een optie zijn (daar blijven ze daar maar op hameren), maar dat wil ik niet. Ik weet zeker dat ik het zo op ga lossen. Ooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:44

Civ, geen wonder dat je nu nergens aan toe komt. je lijf en geest moeten wennen aan je nieuwe ritme dat kost tijd.
geef jezelf die tijd ook hoor!

pw, sterkte meisje en slaap lekker voor zover mogelijk. kop op hoor!!!

RR, jeetje,een uur langer werken kan soms erg vervelend zijn. Neem een lekkere douche(ofzo), dat wil mij nog al eens helpen!

Ik zit aan een verslag en heb de bibbers voor morgen,stomme bedrijfsarts en daarna direct een late dienst in tot 22.30 gadverdamme..
en mijn bijrijdster heeft twijfels of ze nog wel wilt rijden op mn arab, ze denkt dat ze te zwaar is...wat een dilemma's.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:52

Wat vervelend DC, doe morgen gewoon rustig aan, vertel wat je moet zeggen en maak het niet mooier dan het is. Wie weet moet je wel minder gaan werken en hoef je die dienst van morgen niet te draaien maar dat is misschien te mooi om waar te zijn. Tja en je bijrijder, denkt ze in 1x te zwaar te zijn geworden? Wel jammer als ze zou stoppen natuurlijk, zijn er geen andere gegadigden? Zelf zoek ik ook iemand maar het valt niet mee, is mijn ervaring. Sterkte in ieder geval morgen.

Je hebt gelijk dat ik nog moet wennen maar ik zou maar 20uur per week moeten werken en ergens baal ik ervan dat het zoveel uur worden, vandaar morgen het gesprek. Kom nu thuis nergens meer aantoe en als ik minder zou werken (mn normale uren) dan denk ik dat het me wel zou lukken. Mn boodschappen etc. moet ik nu in t weekend doen omdat door de weeks hier de winkels 's avonds dicht zijn waardoor ik weer minder tijd heb om te poetsen etc. Het komt gewoon allemaal even slecht uit, nog wennen aan het alleen zijn en dan bijna dubbele uren moeten maken, daar weer aan wennen. Nouja je snapt het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:06

Ik snap je heel goed hoor Civ, maar juist daarom...take it easy.
Ik werk nu onregelmatig,ook lange diensten,maar ben regelmatig door de weeks vrij. Als ik eraan denk dat ik misschien over een tijdje ook wel die kantoortijden zal moeten werken begin ik ook te zweten. Niet vanwege de uren,die zijn niet meer, maar de werktijden verschuiven dan.
Niks meer overdag in de tuin en paardrijden, maar 's avonds alles doen.
Staat tegenover dat ik wél weekenden vrij zou zijn dan, en alle avonden, in plaats van slaapdiensten enzo.
maargoed.

Mijn bijrijdster reed natuurlijk eerst mijn haflinger,die was stukken breder dan de arab..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:41

Pollewoppy schreef:
Pollewoppy schreef:
@ Daijano: Ik ben in je boek begonnen hoor. Wat een positief boek. Misschien ben ik te negatief hoor, maar ik denk nu vooral: "Was het allemaal maar zo makkelijk..." en "Ik kan dat toch niet" Maar ik lees dapper door. Ben nu bij hoofdstuk 6 'Weerstand tegen verandering'. Ben benieuwd naar dat hoofdstuk ;) Het boek leest wel heel prettig weg trouwens.

Het lezen van het hoofdstuk is zooo herkenbaar: "De grootste categorie van weerstand is angst, angst voor het onbekende"
Ik zit nog erg in de fase van verzet / weerstand. Vind het wel een goed boek, heel veel dingen die ze schrijft zijn gewoon waar, alleen het is zo moeilijk...

Heel stom maar dat had ik dus ook, er zijn meer dingen geweest die ik eng vond, zeker al sje het een paar keer leest, er komen steeds meer dingen waar ik dan denk .. oh ja... en ja sommige dingen zijn niet voor ieder weggelegd, maar deze kunnen over een jaar of maand wel weer van toepassing zijn.
Meis slaap lekker en als er wat is mag je pben , bellen maakt niet uit wat!
Ik hoop dat je je beter voelt morgen en dat je morgen meer te weten komt!maak me erg zorgen om je meis

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:49

Sorry dames ik heb beetje bijgelezen, maar krijg het niet voor mekaar , was tot vanmiddag helemaal happy en nu voel ik me beetje onzeker, ben op stal geweest rijden ging best k u t, :o weitjes gedaan, met men dinnetje en nog iemand erbij en toen sloeg bijna de stop door, kon gevoelsmatig niet met meerdere omgaan, dus ben op tijd mijn eigen ding gaan doen, was even zwaar, maar ik was op tijd, wil de sfeer niet beinvloeden dus dan kan ik beter gaan. Voel me nu gewoon wat leeg.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:20

Met mijn domme kop dacht ik dat het topic was stilgelegd omdat hij niet meer boven in mijn recente topics stond.
Zal de laatste berichten proberen enigsinds bij te lezen. Ik moet in iedergeval nog 3 weken colleges volgen enz en dan hoop ik op stage te kunnen, maar dat regelen is een verhaal appart..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:52

nou meiden,ik ben vergaderen,bedrijfsarts,en werken.
heb welgeteld 1 uur geslapen vannacht en voel me zo beroerd...
vraag me af wanneer ik echt mijn grens heb bereikt en ik(en anderen)mezelf serieus gaat nemen..

tot vanavond na 2300...zucht.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:44

@ Darkchrystal: Zo te horen heb je je grens bijna bereikt. Pas echt goed op jezelf. Ik hoop dat je bedrijfsarts de ernst van je situatie in ziet.

@ Fairytail: Toevallig dacht ik laatst nog aan je. Zie je op tegen je stage of heb je er zin in?

@ Daijano: Goed dat je op tijd je eigen ding bent gaan doen. Jammer dat het rijden niet goed ging. Alles bij elkaar kan ik me voorstellen dat je je onzeker voelt. Zou ik ook hebben. Hoe voel je je vandaag? Hopelijk weer wat beter.

@ CIV: Spannend, vandaag hopelijk een gesprek met je baas. Je bent dapper en je kan het! Zet hem op (al lees je dit van te voren niet meer). Hopelijk krijg je het wat rustiger na het gesprek. Ik duim voor je. Fijn voor je dat woensdag je moeder mee gaat, dat scheelt al wel een heleboel.

@ Sifra: Waren dat nou ook G-schema's waar jij mee bezig bent? Dat je zeg maar op het piekmoment (van je emotie) je gedachte moet vangen? Hoe logisch het verhaal ook kan zijn, er zit is een groot verschil tussen weten en toepassen ;) Je klinkt in ieder geval gemotiveerd. Goed van je dat je het zonder medicijnen wil proberen, maar met medicijnen is ook geen schande. (Zeg ik, omdat ik wel medicijnen heb :+ )

Ik had gehoopt dat ik langer zou kunnen slapen maar helaas. Nu begint het wachten weer en ik zit er eigenlijk nu al doorheen. Hopelijk bellen ze gauw en weet ik meer.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:51

DC, hoop dat je wat bent opgeschoten bij de bedrijfsarts.

Fairytail: Das idd even geleden.. Zou ook iets voor mij zijn om te denken dat het topic was gestopt haha. Hoe gaat het nu met je?

Daijano; goed dat je naar jezelf luistert! Voel je je nu wat beter?

CIV: Ik duim ook voor je! Hoop dat het gaat lukken en dat je flink terug gaat in je uren. Sterkte en succes!

PW; Wat is dat wachten rot he. Zou goed zijn als je je gedachten op wat anders kunt zetten, maar kan me voorstellen dat dat echt niet gaat lukken. Je voelt je slecht en dus ben je alleen maar daar mee bezig. Ken dat maar al te goed helaas. Maar als het te lang duurt kun je misschien vragen wanneer je uiterlijk bericht krijgt, dan kun je je daar iig op instellen? (of was dat nou eind van de week?)

Zijn idd g schema's waar we mee bezig zijn. Het punt is dat ik niet bij mn gedachten kan. Als ik probeer daar op te richten denk ik alleen 'ok, wat denk ik' ' ik denk niks' Mijn focus ligt dan alleen op mn ademhaling en ik krijg het niet op mn gedachten. Heel irritant. Oefenen denk ik maar.
Ik vind medicijnen ook zeker geen schande hoor, ik heb oxazepam voor als ik het niet trek en dat heb ik echt tijden lang gebruikt. Nu al een poos niet meer, maar heb ze nog wel voor het geval dat of voor wanneer ik echt niet kan slapen. Met ad heb ik een slechte ervaring en bovendien ben ik er van overtuigd dat dat mijn probleem zéker niet gaat oplossen. Maar medicatie is zeker geen schande!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:11

Het wachten duurt idd vreselijk lang. Gedachten verzetten wil idd niet zo lukken. Heb wel een goede vriendin nu op msn, dat scheelt iets. Heb haar net verteld over mijn dagbehandeling. Ze schrok er best wel van. Daardoor realiseer ik me ook weer even hoe heftig het allemaal is.

Mijn vriend gaat vanmiddag bellen als ik niks gehoord heb. Hij wacht tot twee uur en belt dan. Wat mij betreft mag hij nu al bellen ;)

Ik kon eerst ook helemaal niet bij mijn gedachten komen hoor sifra, na veel oefenen werd dat wel makkelijker. Geef het de tijd zou ik zeggen en zoals je zelf zegt: Blijven oefenen.

Ik ben zelf aan de ad gegaan toen mijn woede-aanvallen begonnen. Ik raakte echt de controle over mezelf kwijt. Eigenlijk wilde ik er ook niet aan eerst, maar uiteindelijk toch maar gedaan. Kan me wel voorstellen dat je denkt dat het jou probleem niet gaat oplossen. Daar ben ik ook van overtuigd. ad lossen je probleem ook niet op, ze maken het hoogop wat makkelijker om aan je probleem te werken. Tenminste, dat is zoals ik het zie.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:31

Het is ook harstikke heftig allemaal PW. Maar je gaat eruit komen hoor! Zeker weten.
Wel fijn dat je vriend gaat bellen zodadelijk. Hopelijk komt er dan wat meer duidelijkheid.
Had je eerst ook dat je eigenlijk helemaal niks dacht (dacht je)? En kwam er dan door vaak proberen ineens wel wat naar boven? Ik merk dat ik maar een paar gedachten bewust heb, de rest (die er vast wel zijn) daar kom ik echt niet bij. Wel irritant.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:34

Ja bij mij duurde het ook een tijdje.
Het gevoel kon ik vanaf het begin wel herkennen, maar de gedachte die erbij hoorde wist ik in het begin ook niet. Het denken gaat zo automatisch dat het net is alsof je niet denkt. Je bent je er niet bewust van :n. Komt vanzelf, gebeurde bij mij ook :j.

Pffff nog anderhalf uur dan gaat mijn vriend bellen. Niet dat ik daar veel van verwacht, maar toch. Ik wordt zo gek van het wachten.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:38

En even gaan slapen lukt ook niet? :(:)

Ik ga even m'n hond naar de kapper brengen voor een plukbeurt...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:39

Ik heb net geprobeer om even op de bank te gaan liggen, maar heb er de rust niet voor.

Wat voor hond heb je?
Ik ga zo maar even een rondje doen met de hond...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:41

We hebben een Podenco van 12 en een ruwharige teckel van 8. Die teckel wordt zo geplukt. Jouw hond is al heel oud toch?

Tot later!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:43

|( Meisjes :(:) Ik ben van ellende even naar de bieb gerent om te internetten, heb dus niet de tijd om alles bij te lezen :(

Wil jullie wel allemaal laten weten dat ik nog steeds aan jullie denk, en regelmatig kaarsjes brand voor jullie allen!

Ook wil ik jullie bedanken voor het er altijd voor me zijn!!!! :*

(voel me echt schuldig dat ik er niet meer veel ben, maar kan niet altijd meer op internet en heb het erg druk met dingen regelen de laatste tijd :( )

Edit, heb net gesprek gehad bij de woningbouwvereniging, en moet maandag het huisje bezichtigen, en dan kan ik accepteren of niet. Dus eigenlijk is het huis zo goed als van mij :j

Ben er nu gelijk weer van door, even naar de omgeving van mn nieuwe huis kijken :D