[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:48

Orrie_VBW schreef:
ja, daarom twijfel ik ook.
IK heb gelezen dat als een implanon goed geplaatst is, dat ie erg betrouwbaar is.
En dat bij de vrouwen die zwanger zijn geworden, de implanon dus niet goed geplaatst was.(vaak zelfs niet eens aanwezig)

En bij een spiraaltje lees ik dan weer verhalen dat je m kan verliezen zonder dat je het weet.
Ik heb net een k*t zwangerschap achter de rug, dus zit er niet op te wachten om direkt weer zwanger te zijn.

Het klinkt heel l*llig, maar met de Mirena kan je de touwtjes nog voelen :oo .. Dan zit hij er gewoon nog..
En vertrouw je het niet, even langs de huisarts en ze kijken eventjes :o

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:50

zeanine schreef:
Orrie_VBW schreef:
Bij mij zou het dan ook om de mirena gaan.
Ik ben pas bevallen, het schijnt dat het dan minder pijnlijk is?

Dat zeggen ze wel, doordat de baarmoeder dan groter is.
maar ik denk ook dat als een vrouw eenmaal de pijn van een bevalling heeft gehad, het plaatsen van een spiraal maar kinderspel is.

Ik ben nog nooit bevallen en ik vond het plaatsen wel meevallen. Moet er wel bij zeggen dat ik van de arts twee plaatselijke verdovingen in mijn baarmoedermond heb gehad.

Ook ik kan daar niet over meepraten.. Was zelf niet bij zinnen toen het geplaatst werd.. :+
Wel wat krampen erna gehad, maar daar heb ik nog geen maandje last van gehad.. :D

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:26

Ik heb een vraag:
ik ben sinds 2 weken aan de pil. En dat ging allemaal goed maar heb ik al 2/3 dagen een soort van bruinachtige/rodige afscheiding. Wel echt dikkig spul. Ik heb deze week meerdere keren sex gehad zonder condoom.
Wat kan dit nou zijn? Ik had al wat gegoogled maar is het gewoon een doorbraak bloeding ofzo iets?

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:34

Misschien heb je inderdaad een doorbraakbloeding. Was de pil betrouwbaar toen je seks had?
Als je het niet vertrouwd even naar de huisarts gaan :)

Niet om mensen hier af te schrikken, maar bij mijn gyn doen ze niet aan verdovingen voor het plaatsen van een mirena, en ik ging echt door de grond van de pijn. Terwijl ik een aardig hoge pijngrens heb.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:38

Daar ga ik wel vanuit.. ik was volgens mij 6 of 7 dagen aan de pil toen ik sex had.
Ik kijk het nog even aan en anders misschien even naar de HA inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:42

Was je ongesteld toen je aan de pil begon?

Citaat:
U kunt het beste op de eerste dag van de menstruatie met slikken beginnen: de pil is dan direct betrouwbaar. Begint u later tijdens de menstruatie, dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar.

Dat stond ook in de bijsluiter van mijn pil toen (microgynon). Lees even de bijsluiter van je pil :)
Maar het kan prima gewoon een doorbraakbloeding zijn, dat komt wel vaker voor als je net met de pil bent begonnen.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:48

Ja die heb ik ook! Ik ben gelijk op de eerste dag dat ik ongesteld werd met de pil begonnen. Dus dan moet hij wel betrouwbaar zijn. Nou dan zal het wel goed zijn:)

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:46

kent iemand deze pil ook?

Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A
ik heb em meegekregen ga er zometeen mee beginnen..
jullie ervaringen met deze ''lichte'' pil?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:30

kwpn123 schreef:

Ik heb hem, net aan mijn 2e strip begonnen eerste strip de hele tijd licht bloedverlies gehad maar nu nergens last van.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:42

kwpn123 schreef:

Ik heb m sinds een paar maand ook, is toch hetzelfde als de microgynon30? Deze had ik hiervoor althans en via
de apotheek kreeg ik deze als afhaalrecept ..

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:29

als ik in mijn stopweek weer eerder begin aan de pil omdat ik
bijvoorbeeld woensdag in plaats van vrijdag dan beschermd de
pil toch wel gewoon al gelijk die woensdag?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:57

Kimmey schreef:
Misschien heb je inderdaad een doorbraakbloeding. Was de pil betrouwbaar toen je seks had?
Als je het niet vertrouwd even naar de huisarts gaan :)

Niet om mensen hier af te schrikken, maar bij mijn gyn doen ze niet aan verdovingen voor het plaatsen van een mirena, en ik ging echt door de grond van de pijn. Terwijl ik een aardig hoge pijngrens heb.

Mijn gyn wel, ik kreeg 2 plaatselijek verdovingen in de baarmoedermond (niet dat die prikken pijnloos zijn) maar het kan dus wel met verdoving

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:11

ben vandaag naar de dermatoloog geweest. Ik had voordat ik de dianepil kreeg last van acne, en heb nu sinds ongeveer 2 maanden een spiraaltje.
Nu begin ik dus steeds meer last te krijgen van acné en heb dus maar snel een afspraak gemaakt.

Hij meende dus dat het van het spiraaltje komt en als het met de zalf die ik gekregen heb niet minder wordt dan moet het spiraaltje er maar uit :(
Dat gaat dus mooi niet gebeuren. Als dit niet werkt laat ik een second opninien doen, maar dat spiraaltje gaat er niet uit.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:56

nou als ik acne krijg van het spiraaltje gaat hij er toch echt uit bij mij, hoe blij ik er ook mee ben...

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:26

@ hermlein1989, na hoeveel tijd begon de acné terug te komen?

Is ook bekend met welke spiraal je eerder acné kan krijgen? Ik had zelf het idee dat de kans bij de Mirena groter is, waardoor ik de koperspiraal heb gekozen.

Wat gek dat de ervaringen m.b.t. het plaatsen van de spiraal anders is. Ik heb het zonder verdoving gedaan en ik vond het echt heel erg meevallen. Het was klaar voor ik er erg in had. Maar dat zal bij iedereen anders zijn..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:37

hij zei bij de kopersiraal zou je er minder last van hebben. het punt bij mij is dat ik er zowieso al last van had, en het nu dus niet meer onderdrukt wordt door de vele hormonen die in de diane pil zitten.
Het is dus gewoon logisch dat het terugkomt omdat ik minder hormonen mijn lijf in pomp.

ik weet niet precies waneer hij terug begon te komen, het gaat heel langzaam. En nu sinds 1 week krijg ik ook weer acne op mijn borst :(

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:45

T is geen probleem toch om een dag te vroeg met je stopweek te beginnen? (Nuvaring)

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:26

chance schreef:
Heb testje gedaan en niet zwanger. Dus het is nu wachten op mijn periode.

Deze week zou ik dus weer ongesteld moeten worden, ben dus benieuwdt. Voel er tot nu toe nog niks van terwijl ik normaal stik van de buikpijn.
Heeft iemand hier ervaring daarmee?

Slik al 12 jaar de microgynon 30. En ben altijd keurig ongesteld. Behalve de vorige periode dus overgeslagen en nu deze afwachten....
Moet wel zeggen afgelopen jaar wel een paar keer goed de buikgriep gehad en zowiezo regelmatig last van buik/maag.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:44

Door de mirena heb ik ook meer pukkels gekregen. Maar je lichaam schijnt even te moeten wennen aan de verandering van je hormoonhuishouding. Doordat ik eerst de pil slikte en nu een mirena heb.
Nu na een paar maanden wordt het al minder.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:56

_janet_ schreef:
Door de mirena heb ik ook meer pukkels gekregen. Maar je lichaam schijnt even te moeten wennen aan de verandering van je hormoonhuishouding. Doordat ik eerst de pil slikte en nu een mirena heb.

Ik heb er ook iets meer last van, in het begin erger dan nu (1,5 jaar na plaatsing) Maar goed ben er verder erg tevreden over dus neem die pukkels maar voor lief

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:16

_janet_ schreef:

Dat is hier idd ook het geval :j

Overigens zijn mijn touwtjes al vanaf het begin onvindbaar.... maargoed als ik me zorgen ga maken, ga ik wel een scan laten maken :)

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:39

Even een ander vraagje..

Je hoort wel is dat je zwanger kan raken terwijl je de pil ook slikt..
Maar nu was mijn vraag wat ik op internet niet kan vinden..
Hoeveel weken kan je zwanger zijn,als je week overtijd bent,maar die 4weken er voor nog wel gewoon ongesteld ben geweest?? is het dan net 1 week?? of hoe kan je dat het beste tellen??

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:45

Bij mij kun je de touwtjes ook niet vinden. Met een echo zie je het echter wel zitten. Over een maand laat ik weer een echo maken, dan weet ik zeker dat die er nog zit. Ik weet niet of je het normaal gesproken altijd moet kunnen voelen?

Ik had voor de Diane ook pukkels. Maar misschien is er een verschil tussen jeugdpuistjes en acné? Je hoort namelijk ook weleens dat mensen met de Diane stoppen en het niet terug komt (helaas hoor je vaker de slechte verhalen)! Bij mij zie je nu wel een paar pukkeltjes, maar ik ben pas 2 weken gestopt met de pil....

@hermlein1989: wat vervelend zeg! Hopen dat het wegtrekt!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:46

Vrijdag gaat mijn spiraaltje eruit omdat ik toch echt te veel last hou van steken in mijn buik en soms niet eens meer kan lopen ervan..
Maar ga je erg nabloeden?

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:37

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik slik de pil en ben deze periode 2 pillen "vergeten". De eerste was de eerste dag van week 2, hier was ik ontzettend misselijk en kon ik de pil niet binnenhouden. Ik heb de volgende dag 2 pillen geslikt. Nu zit ik nu in mijn derde week en ben wederom ziek, nu last van de dunne.... Heb gister wel gewoon mijn pil gelsikt maar kan dus niet zeker weten of ie ook werkt. Nou weet ik niet zeker wanneer ik weer veilig ben en wat nu de beste optie is. Nu stoppen met de strip en mijn stopweek ingaan of deze nog opmaken en de stopweek overslaan (dit staat iig in de bijsluiter bij vergeten pil in week 3). Wat denken jullie of heeft 1 van jullie hier toevallig ervaring mee?

Groetjes,

Marjolein