Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:17

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:23

K_im schreef:
Moiryn schreef:
He bah. Ik heb langer dan een week heel goed m'n best gedaan, ook qua bewegen, en ben gewoon niks afgevallen..

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ook niet je eetpatroon gelezen, maar mag ik vragen wat je zoal eet op een dag?

Ehm nou aangezien ik vakantie heb kom ik nogal laat uit bed,(denk aan 2 uur :') ) dus ik lunch niet echt, dan is het meer een tussendoortje. 's Ochtends neem ik 2 crackers met kaas, of yoghurt met muesli. Als 'lunch' dan wat fruit, en dan m'n avondeten. Als ik echt nog honger heb daarna pak ik nog wat yoghurt of fruit.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:34

Zijn die crackers cracottes of andere (bijv. Wasa) crackers? Ik vind het, ondanks dat je, elke dag?, om 2 uur pas je bed uit komt, toch wel erg mager.. magere yoghurt met een kopje musli en een appel zijn samen maar 302 kcal. Stel je eet flink wat avondeten (bijv. 600 kcal) Dan zit je nog niet aan de 1000 kcal. Ookal kom je laat je bed uit, probeer wel goed te eten:

1400: opstaan/douchen/aankleden etc.
1430: ontbijten; 2 volkorenboterhammen met mager beleg (ookal is kaas niet mager, als je ervan houdt, lekker nemen ;) )
1600: tussendoortje; 2 stuks fruit? of bijv. een eierkoek.
Je zou evt. zelfs nog een tweede tussendoortje erbij kunnen nemen.
1830: avondeten
2030: tussendoortje; waterijsje of yoghurt met fruit of iets in die richting.

Ben je trouwens niet enorm moe? Ik zou me echt helemaal gesloopt voelen als ik geen normaal ritme had in mijn dag. 2 uur opstaan zou ik echt niet kunnen.. Af en toe half 12 (op zondag) vind ik lang zat, maar dan moet ik er ook echt uit.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:39

Die crackers zijn cracottes ja, ik kan 's ochtends (of voor mij, 's middags :') ) maar weinig eten anders word ik misselijk, en wasa crackers vind ik wat te zwaar..

Ik ben altijd moe :o

Maar dat heb ik ook gewoon als ik een normaal ritme heb (school dus), ik ga niet echt laat naar bed ofzo op een schooldag (10 uur) maar ik slaap echt heel slecht, ik kom heel moeilijk in slaap, juist rond die tijd ben ik helemaal wakker.

En daarbij komt nog dat ik vaak geen tijd heb om te eten. Ik moest vanochtend om half 10 m'n bed uit, toen heb ik me aangekleed en gedouched en toen was het al 10 voor elf en heb toen ontbeten, 2 crackrs mt kaas dus. Heb vanmiddag 2 puntjes gegeten, 1 met niks en de andere met oude kaas. En heb net een appel op dus.

En wij eten hier thuis ook op een hele vervelende tijd ivm mijn vaders werk, standaard om 5 uur, en dan kan ik moeilijk om 4 uur gaan lunchen.

K_im

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:55

Probeer toch wat meer te eten. In cracottes zitten echt heel weinig voedingsstoffen. Daar schiet je niet heel veel mee op.. Als je niets anders weg krijgt, neem er dan 3/4 en de volkoren variant als je die nog niet had.

En ik zou toch zeggen, ook al heb je vakantie. Neem een normaal ritme aan. Dan hoef je natuurlijk niet meteen om 8 uur op te staan ;) Maar wanneer je een beetje een normaal ritme aan neemt, heb je en meer aan je dag, kun je ook een normaal eetpatroon aannemen en zul je straks, wanneer je weer naar school gaat, minder moeite hebben met het vroege opstaan ;)

Voor mij is het ook vaak lastig om op normale tijden te eten. Ik werk vaak van 5 tot 8 in de avond, dus moet ik of om 4 uur in de middag avond eten of om 9 uur in de avond. Ik neem om 4 uur 1 broodje en in de avond nog mijn avondeten. Zo heb ik ook niet meer de behoefte om in de avond te gaan snoepen.

Wanneer je rond 5 uur al eet, kun je best rond 8 uur nog een bak magere yoghurt met fruit eten :) vult goed en is heerlijk en gezond :D

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:29

Nou mensen, mijn dag is echt een beetje apart vandaag.. Voor de geïnteresseerden, dit is mijn schema van vandaag:

Ochtend: 6 volkorenboterhammen met halvarine + 1 plak 30+ light kaas
Tussen de middag: -
En 's avonds spinazie met aardappelen en kip.

Voor de rest heb ik water gedronken en vers geperste sinaasappelsap :D

Ik bereken straks wel even de kcal uit, ben benieuwd!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:37

Ik heb net de calorien in totaal uitgerekent (dus inclusief het avondeten straks) en dat wordt dan in totaal 1125 kcal voor vandaag. Netjes toch?

Misschien komt er na het avondeten nog wel een appeltje bij trouwens.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:04

Berekenen jullie eigenlijk ook het drinken bij de kcal ?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:07

Ik zit maar aan de 800 kcal ofso :oo (En ik heb toch echt níet zo krap gegeten!) En ik heb al een paar dagen geen maltesers meer op, en daar heb ik eigenlijk wel zin in :9 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:43

xChantal94 schreef:
Berekenen jullie eigenlijk ook het drinken bij de kcal ?

Lijkt me wel logisch hé ;)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:23

*gaap*

Zo, ik werd net (11 uur) wakker dankzij mijn broer en vader die opeens lawaai maakten :')

O: 2 x toast met boter en kaas, kopje koffie
T: krentenbol, glas optimel

Ik ga vanavond naar de stad, om naar de film en naar de Mac te gaan :+
Denk dat ik bij de Mac alleen een patatje en een mcflurry neem en bij de film zie ik wel :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:00

Ik neem dadelijk poffertjes :9 .(Lekker veel kcal I know, maar ik kom vaak aan de 1500 en ik mag er toch 2000 :D )

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:24

Ik heb poffertjes, een koekje en een glas yoghi op :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:13

Ik eet nu ook negerzoenen zo samen met m'n oma hoor. :j
Als ik dan verder niet teveel eet moet dat best kunnen denk ik maar zo.. Écht lijnen vind ik echt niks op mijn leeftijd..

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:17

Nouja dan meld ik me ook maar :) al ben ik wel een jaar jonger _O-
wil nu rond de 7 á 8 kilo eraf :)
Ok ik ben nouja ook weer geen 2m breed,maar een rolletje mag er wel vanaf :)
Maar wil ook geen anorexia worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:55

Als het goed is wel niemand hier anorexia 'worden' (krijgen? :+ ), mag ik toch hopen iig. :P

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:08

Nee ik niet.

Ik hoef niet af te vallen maar gezonder gaan eten :).

Krijg je anorexia dan zo 'makkelijk' ? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:23

Volgens mij valt dat allemaal wel mee. :Y)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:24

Ik dacht al :+.

Ik kreeg eerst (tijdje geleden) ook contineu opmerkingen naar mn hoofd dat ik anorexia had, maar als ik dan opnoemde wat ik zo allemaal naar binnen werkte op een dag, dan waren ze wel stil :+. (Nu kom ik trouwens véel sneller aan hoor, en dat heb ik ook gemerkt :+ )

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:30

Goedeavond :D

Hoe gaat het bij jullie?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:32

Ik weet mn kcal niet, maar wat ik op heb;

Vanochtend/middag(ik was laat opgestaan) poffertjes, glaasje yoghi, biscuitje.

En verder een flesje van 0.5 Spa & Fruit.

En als avond eten gewoon pupers,vlees,appelmoes (nu ik erover begin, ik ben vergeten groenten te pakken :+ )

Edit; ijsje (split) , was ik vergeten XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:36

Ik heb tot nu toe 1 boterham op met een half plakje 45+ kaas. Was vanochtend nog niet op. En thee (zonder suiker/melk) en water. :)

Dalijk 2 gekookte aardappelen met erwten. :7

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:37

Gaat goed :P!. En dat je thee weg krijgt zo, bahbah. Ik moet er altijd minstens 2 suikerklontjes in, als het even kan 3 :P.

Ik snap dat van 10+ / 20+ / 30+ kaas niet, wij hebben gewoon jong belegen :+ ?
Laatst bijgewerkt door Bloempotje op 28-07-09 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:37

Ik hou niet van zoet. :))
Eet zo een hele citroen op als het even kan. :9

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:38

Zo een schijfje van de ijsthee okee, maar een hele zou ik niet weg krijgen hoor. Ik hou van zoet, ook met ranja etc, een hoop siroop (a) .