me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:09

Issy schreef:
@Highwaykind, dat jij de test al in huis hebt, ik wacht al vanaf 8 juni, nog niks ontvangen. De test bewijst overigens niet dat je ME hebt, het bewijst dat je teveel waterstofsulfide hebt (H2S) en teveel metalen, kan ook duiden op een darminfectie van de dunne darm. Maar het feit dat deze behoorlijk donker gekleurd is geeft wel aan dat de H2S aardig verstoord is, en die repareert zichzelf niet, daardoor ben je ook nog eens extra bevattelijk voor virusinfecties. Ik ben benieuwd hoe de mijne kleurt.

Leuk hè, huisdieren... ;)

En ja, de test bewijst niet per definitie dat het ME is, alleen bij negatieve test kan ME wel worden uitgesloten (volgens de gebruiksaanwijzing).
(Het staat het wel half overal als "test voor ME", maar er moet eerst nog bekeken worden of er positieve resultaten zijn bij andere ziektes, en of bepaalde medicatie vals positief kan testen)
Dit was ook meer voor mezelf om te kijken of dit H2S verhaal inderdaad bij mij ook zo was, en om te kijken hoe donker het kleurde (meteen pikzwart betekent ellende met prionen).

Heb ook wel een heel standaard post-viraal ME verhaal, en ben er dan ook wel zeker van dat dit de juiste diagnose is voor mij.
Was dus allemaal volgens verwachting (en toch ook even spannend) dat hij verkleurde, en qua kleur ook volgens verwachting ergens tussen middel en heel donker in. Beetje dubbel ook wel, bevestiging van iets wat ik eigenlijk al wist en weer een stukje van de puzzel erbij, en tegelijk erg balen omdat de H2S betekent dat je jezelf half aan het vergiftigen bent.
(slik alleen schildklier medicatie dus vals positief lijkt me bij mij uitgesloten, ook gezien de donkere kleur)

En het verklaart wel mooi alle klachten, en de crash na "te veel doen" - hoe meer je doet, hoe meer H2S, hoe beroerder je je voelt en lichaam kan het niet snel genoeg weg werken? Hierdoor is de "strak en snel opbouwen CGT" versie ook geen goed plan. Ritme en binnen je grenzen opbouwen werkt veel beter.

Heb eigenlijk nauwelijks darmklachten (klaag veel harder over alle andere ME symptomen :D) dus denk dat het geen echte infectie is (geen pijn, geen koorts), en teveel zware metalen was al bekend (is getest).

Ga dus weer fanatiek aan de antioxidanten en glucosamine, onder het motto alle kleine beetjes moeten samen toch hopelijk aardig wat helpen, en houd me aan mijn dagindeling met genoeg rust tussendoor, en stuur de dok in Amsterdam even een briefje met deze info en dan hoor ik wel of hij het er mee eens is ;)

Kan wel even kijken hoe veel tijd er bij mij tussen betaling en test ontvangen zat als je wilt?

Davinia_

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:52

Ik heb ook informatie opgezocht van dat CGT en het lijkt er wel op, ja. En daar zijn de resultaten niet zo best van! Dus denk niet dat ik dat ga doen dan ;)
Maar ga wel proberen meer te doen, zit nu hele dagen thuis achter de tv, laptop of te lezen. Ga dus wel meer conditie kweken enzo.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:12

De postbode kwam net de test afleveren *\o/* dus morgenochtend an de slag met de ochtendurine, ben toch wel benieuwd.

Highwaykind, werkt antioxidanten goed om de H2S af te breken? of zorg je er dan voor dat je minder H2S opbouwt in je lijf?
Is het zo dat hoe meer je doet, hoe meer H2S opbouwt? want dat is mij nog niet bekend, dus las je info hebt hoor ik het graag. Tja en die metalen zoals kwik, lekker in je lijf, toch zou je denken dat je dan ook een lever hebt die het zwaar te verduren heeft. Ik heb afgelopen woensdag bloedgeprikt om de leverfunctie te bekijken, hoor aankomende woensdag de uitslag.

Marilla, TV kijken en hangen is ook niet goed voor, maar er is een verschil tussen actief sporten en wat beweging, ik zou voor het laatste kiezen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:31

Ja actief sporten ben ik zeker niet van plan. Maar wat bewegen wel. Ik ga nu 2 keer in de week fitnessen. Op 3 verschillende aparaten doe ik dan cardio en dat is bij elkaar 20 minuten. Dus dat is niet echt actief sporten ;)
Ik wil gewoon wat meer gaan doen, omdat ik nu gewoon echt niets doe. Maar ik ga echt niet gelijk zo ver en over m'n grens heen hoor ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:21

Hallo,

Was hier al een tijdje niet meer geweest(op mijn laatste inbraak na :P ) ik loop ook nog steeds te modderen en heb redelijk mijn draai gevonden.Kan veel beter vond ik en mijn revalidatie arts ook,hij heeft mij gevraagd of ik aan VertiGo mee wil doen en daar heb ik "ja" op gezegd.
Je moet af en toe eens wat proberen vind ik...maandag lab.formulier ophalen en bloed prikken.

Op mijn werk gaat het redelijk,werk wel nog maar 30%.Helaas vond mijn manager dat het toch te lang duurde en heeft zonder overleg mijn werkschema veranderd.Verre van blij mee en daar kwam hij ook mee terwijl de therapie in aanvraag was :+ Even kijken hoe dat recht gezet kan worden.

Moet wel zeggen dat ik een wereldse bedrijfs arts heb :j hij heeft enorm veel interesse in het hele gebeuren en heeft een gesprek met mijn RCA arts gehad.Dit gaat binnenkort zijn vruchten afwerpen...ze waren beide zo enthousiast over elkaar dat de BA uitgenodigd is voor een congres over ME/CVS en dat RCA arts op mijn bedrijf een lezing gaat houden hierover.

Vond dat geen verkeerd resultaat :D

Verder moet ik nog even melden dat ik gister voor het eerst weer gereden heb sinds 2 weken :D Mijn paard was enorm fanatiek en ik heb mij stiekum mee laten slepen.Zijn iets verder gegaan dan in de planning zat en heb ook iets meer gedaan dan ik had bedacht...
Helaas wel de prijs betalen vandaag maar was de moeite waard :D Ben nog van aan het nagenieten :j

Wat spannend om die test te doen,had er al wel over gelezen...Issy,wanneer geef je verslag :D
MissPromiss...gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

Even over de dag delen...doe ik ook hoor :j

Ik verplicht mijzelf om een groot ding te doen op een dag,dat kan zijn: werk of mijn paarden.
Dan ben ik klaar en kan ik de rest van de dag kijken waar ik nog energie voor heb.Ga eerst uurtje tv kijken op de bank en vaak een tukje doen.Daarna zie ik wel of ik nog puf heb in iets :o
Bewegen doe ik relatief gezien best veel,fietsen,lopen,tillen...maar alles met mate en alles bekijken op dat moment.

Als ik echt moe ben en mijn ogen vallen dicht dan ga ik mijzelf niet wakker vechten hoor,gewoon even tukje van half uur tot 2 uur.Dat verschilt per dag.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:40

Marilla schreef:
Ja actief sporten ben ik zeker niet van plan. Maar wat bewegen wel. Ik ga nu 2 keer in de week fitnessen. Op 3 verschillende aparaten doe ik dan cardio en dat is bij elkaar 20 minuten. Dus dat is niet echt actief sporten ;)
Ik wil gewoon wat meer gaan doen, omdat ik nu gewoon echt niets doe. Maar ik ga echt niet gelijk zo ver en over m'n grens heen hoor ;)

Nou toch behoorlijk wat hoor, ik hield het op n gegeven moment niet meer uit na 5 weken. (samen met school en 1 a 2 keer per week stal rommelen)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:44

Zo weekend. Had vanochtend nog school. 1 uur thuis, tot 4 uur geslapen/gelegen in mijn heerlijke bedje.
Daarna even 3 kwartiertje naar divoza geweest, nieuwe stalschoenen gehaald.
Nu behoorlijk belabberd, maar straks moet ik nog wel even de kooi van mijn ratten fatsoeneren.
Ik denk, net als vd week, half 10 in bed en oogjes dicht. (wat voelt dat toch altijd raar he, nog zo licht buiten.. lijkt wel alsof je om 8 uur naar bed gaat met al die stemmen nog buiten)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 19:46

Ja, maar Hannanas, het verschil is dat jij nog naar school gaat en op stal rommelt.. Ik doe echt verder helemaal niets he. Zit niet op school, werk niet etc.
En voor mij is het gewoon goed vol te houden, ben daarna niet meer moe dan eerst.. Is voor ieder persoon anders he :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:18

hm dat is idd een heel andere situatie, dan is het idd een goed idee dat fitness! Wel een beetje in beweging blijven/slepen. Heel veel succes, het zal je vast goed doen.

Je bent daarna niet moeier dan anders? Geen spierpijn shot na 1,5 dag a 2 dagen? Geen algehele malaise volgende dagen?

heheh ratjes weer gedaan. Zo lekker op de bank ploffen en naar bed.
Fijn weekend allemaal!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:20

@Issy; Ik ben erg benieuwd naar jouw uitkomst van de test. Maak je er ook een foto van?
@Tinky; Leuk zeg dat je gisteren hebt gereden! Nagenietse!
@Hannanas; Jij ook een fijn weekend!

En ohja, een vraag. Vroeger had ik na elke keer dat ik door het weiland had gelopen wel een teek. Tegenwoordig echt helemaal nooit meer. Maar nu had ik gisteren dan toch een teek op mijn knie, dus ik naar beneden om de tekentang te pakken. Was ik beneden, was ineens die teek weg. :? Ik vind dat zo raar, vroeger zat ik eronder en nu lusten ze mij niet meer of iets? En nu vraag ik mij af, als je de ziekte van Lyme hebt, 'lusten' teken je dan nog?
Laatst bijgewerkt door Helderder op 19-06-09 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 20:20

Nee, gisteren gefitnesst, geen spierpijn vandaag. Wel moeier dan daarvoor, maar moe van sporten, niet moe van ME. Bovendien ga ik niet als ik doodmoe ben ;)

Fijn weekend en rust lekker uit!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:01

Paula, als je Lyme hebt lusten ze je nog wel hoor...tijdje geleden iemand gesproken die meerdere keren besmet is geweest :+ .Misschien moet je beter adverteren... bordjes met "All you can eat" of "Tick's diner" :D

Wij hebben hier teken met vlaken,het ene jaar zitten er regelmatig teken op de hond en kat...andere jaar niets.Toevallig vorige week een bij de hond en 2 mini bij de kat.
Op mensen zijn we ze bij ons in de uurt nooit tegen gekomen (gelukkig)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:58

Ik heb de test vanochtend gedaan, ook bij mij kleurde deze heel donker.
In de eerste minuut gebeurde er niks, en in de 2e minuut veranderede opeens de kleur, bij 3 minuten heb je het eindresultaat. Tja en dan weet je dat je teveel H2S in je lijf hebt en teveel metalen zoals Kwik. Kortom ik vergiftig mijn eigen lijf 8)7

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 08:04

Hoe veel kost die test? En waar kan je die bestellen?
Waarom doen jullie die test eigenlijk? Gewoon omdat jullie het leuk vinden of het te weten of willen jullie er echt iets mee gaan doen?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:14

De test kost 15,- en geloof 4,- bezorgkosten.

Ik doe de test omdat ik:
A. Nog steeds geen diagnose heb.
B. Wil weten of ik H2S heb, dat verklaart een hoop van mijn klachten.
C. Wil weten of ik teveel metalen (kwik) in mijn lichaam heb, ook dit verklaart mijn klachen.
D. Als ik bovenstaande heb, dan kan ik uitzoeken welke supplementen en behandeling beter passen.
E. deze uitslagen niet met eenvoudige bloedprikken gemeten worden, dus nooit eerder opgemerkt zijn.
F. Voor mezelf en bevestiging dat het niet psychisch is, en dat ik echt ziek ben.
G. Mijn huisarts er nu niet meer omheen kan dat ik ziek ben (want ik stelde me maar aan).
H. Dat ik hiermee aantoon dat een CGT behandeling niet werkt omdat ik lijfelijk wat mankeer en het niet tussen mijn oren zit.

Nou dat zijn de voornaamste redenen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:15

Afbeelding

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:36

Dus als je besmet bent met Lyme, kun je zo nog weer dubbel besmet worden? :+ Plek waar 'ie zat is wel een bultje geworden en jeukt verschrikkelijk. Nog geen kring dus het zal wel goed zijn...

Zo dat lijkt wel precies dezelfde kleur als bij HWK. Ik ga die test ook maar eens bestellen denk ik, waar kan dat?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 08:37

Ah oke, over nadenken of ik ook zo'n test ga bestellen :)

Ik voel me heel raar.. Ik heb soort volop energie. Ik wil ook op de bank gaan zitten en dan genieten van het gevoel. Want over een paar minuten zal het toch wel weer over zijn :+

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:47

Je kunt in het Nederlands een mailtje sturen dat je de test wilt, met je adresgegevens erbij, je ontvangt dan een bestelformulier, en dan duurt het 5 tot 10 werkdagen voordat je het thuis hebt. mailadres is:
info@proteabiopharma.com

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:43

Onderwerp: me/cvs

Issy schreef:
Foto Issy[/img]

Dit ziet er inderdaad bekend uit, zelfde donkere kleur, alleen begon de reactie bij mij meteen al.
Had jij het ding in de koelkast bewaard trouwens?
(Staat me nog iets van scheikunde bij dat op kamertermperatuur reaties wat sneller verlopen, die van mij kwam recht uit de koelkast, en was na 6-10 minuten wel diep donkerpaars)

"Gefeli" met de H2S diagnose trouwens. Dubbel hé, je bent jezelf half aan het vergiftigen, maar het verklaart wel een hoop klachten.

Hoop dat ze dat patent snel krijgen en er fanatiek naar een behandeling gezocht kan worden (doro bijvorobeeld alle CGT figuren die nu hun tijd eens goed besteden kunnen ;) )

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:44

Ik denk trouwens dat het een goed idee is om deze test te doen. Hij is niet duur, en dan weet je in ieder geval of je teveel H2S en zware metalen in je lijf hebt of niet. Niet echt "leuk om te weten" maar wel "handig".

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:50

Ik wil nu een DMPS test aanvragen bij de arts, deze meet het kwik en loodgehalte.
Lees net dat als je teveel H2S en teveel metalen hebt het ook zinvol is om je amalgaanvullingen te veranderen, omdat dit nog meer kwik afgeeft.....jemig moet ik ook nog naar de tandarts _-:(

Ben nu op onderzoek welke supplementen het beste werken. Hoor zelfs dingen dat een reiniging kan plaats vinden door een infuusbehandeling, geloof niet dat ik daar vrolijk van word :n
Ik ga gewoon met de foto naar de arts en vraag wat ik het beste kan doen.
Op de ME forums, word ook al naar informatie gezocht, en worden testuitslagen gebundeld.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:52

Oh ja de test heb ik bewaard in de koelkast. heb exact de 3 minuten gehanteerd, omdat verdere verkleuring na de 3 minuten niet meer mee mag tellen.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:00

Heb je een linkje naar een forum topic waar uitslagen gebundeld worden? (Ik heb 1 vulling trouwens, en die is wit - is dat amalgaam??)

Test zelfde gedaan als ik dus, ook op exact 3 minuten een foto gemaakt.

Reiniging door infuusbehandeling -- is dat niet een tijdelijke oplossing als de H2S actief aangemaakt wordt doordat er wat fout gaat? (kan moeilijk permanent aan een infuus gehangen worden ;)?)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:12

Een witte is geen amalgaan, you lucky woman!

Infuusbehandeling is met name om je lijf te reinigen van de metalen, met name kwik en lood, maar dat vind ik echt een laatste middel hoor, mag toch hopen dat er andere oplossingen zijn.

En je moet toch ook weten waardoor je het aanmaakt, anders is het enkel symptoombestrijding.