Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:48

jakkes, je word het zo zat he... Gister zat ik ook gewoon ff een potje te janken op de bank, omdat ik gewoon wou dat het weg ging. Ik raak nogal gefrustreerd als mn medicijnen niet werken of als ze uitgewerkt raken ;)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:13

Ja ik zag het vanochtend ook even niet meer zitten, komende week weer een drukke week enzo. En ik raak door de migraine én door de medicijnen gewoon erg vermoeid.
Maar goed, heb nog steeds niet echt migraine, maar voel dat het wel opkomt, of het blijft bij deze verschijnselen. Krijg dan een wazig en moe linkeroog.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:18

Ik had vorige week voor het eerst sinds tijden weer een migraine aanval, dit keer weer eens zonder hoofdpijn, dus ik snapte het niet meteen.
Wilde even boodschappen gaan doen en ik voelde me al duizelig. Eenmaal in de Appie werd ik misselijk, begon wazig te zien en m'n hart ging te keer. Ik heb snel even wat uit de schappen geplukt, afgerekend en naar huis gefietst met veel moeite.
Toen ik thuis was bedacht ik me dat het weleens migraine kon zijn :)* en idd, de maxalt werkte perfect :j

Ik had de avond ervoor voor het eerst sinds tijden weer eens een tosti gegeten, met rookkaas, dus ik neem aan dat dat toch echt de boosdoener was.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:42

Hoihoi, even een vraagje las dat er ook een aantal Maxalt gebruikers waren.

Hebben jullie ook nadat jullie Maxalt hebben ingenomen de hoofdpijn binnen een paar uur weer terug komt? Ik ben nooit zo'n fan van zoveel medicijnen slikken. Ik had namelijk Dinsdagavond, woensdagochtend, vanmorgen al medicijnen ingenomen maar ik heb er nu nog steeds last van.

Ik denk toch dat ik de ha morgen maar even bel... Maar mijn laatste optie voor me migraine waren bètablokkers, iemand ervaringen daarmee?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:55

Ik slik dagelijks een betablokker, maar daarmee voorkom ik de migraine niet. Is puur om de bloeddruk laag te houden en daarmee de aanvallen te verminderen. Maar ik vraag me eigenlijk af of dat echt zo werkt ....

Bij aanval neem ik imigran, maar ook daarbij komt de aanval terug net zoals jij bij de maxalt beschrijft. Blijkbaar gebeurt dat vaker.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:25

Laatste keren deed Maxalt bij mij helemaal niks. Eerste 2 keren wel super en toen kwam het wel iets terug maar niet echt de heftige vorm.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:08

Lang stil geweest hier.

Maxalt heb ik geen ervaringen mee. Bloeddruk verlagers lijken wel eens het goede effect te hebben, had een collega van mij veel baat bij.
Voor mij is het helaas geen optie, want mijn bloeddruk is van zichzelf al heel erg laag.

Iedereen hier wel een goed functionerend hoofd gehad de afgelopen weken, ook toen het zo warm was?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:13

Hallo Allemaal,, Tijd geleden dat ik hier heb gepost...
Is er hier nog iemand die aan de botox zit voor zijn/haar migraine..? Zo ja, heb je de dag zelf en de dag erna dan ook ALTIJD migraine en blauwe plekken??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:15

Nee, nooit gehoord dat ze botox gebruiken bij migraine...

Hier gaat het eigenlijk wel aardig na mijn laatste post! Maar ik heb het idee dat er weer iets zit te broeden... Hopelijk heb ik het bij het foute eind ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:59

Van die botox heb ik een tijd geleden al eens gehoord ... maar nooit iemand die dat ook werkelijk deed!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:02

Ik heb er echt nog nooit van gehoor. Waar gebruik je dat dan precies vraag ik me af.

Fijn dat het goed gaat Joyce, hopen dat het zo blijft.
(ik herkende je trouwens niet, je hebt een nieuwe Ava of niet?)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:03

haha ja heb een nieuwe ava, k had er eerst eentje van mezelf te paard (op een vos). Maar ik wou zo graag een gekke ava van Will&Grace, dus dat heb ik even geritseld voor mezelf ;)

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:04

Zou graag iedereen die paroxentine (antie depresief) en migrane middel maxalt gebruiken vertellen dat deze medicijnen niet samen mogen gebruikt worden.ik ben er jaren lang super ziek van geweest.want telkens als je een maxalt neemt breekt dat je werking van je anti depresief af.Dus heb jaren en jaren op en afgebouwt met mijn paroxentine zonder dat ik het wist.Ik wou dit toch graag even melden zodat mischien iemand er iets aan heeft.
Over mijn hoofdpijn .
Als ik laat in de avond hoofdpijn krijg , is het foute boel.Foute boel betekend 4/5 dagen zeer zware hoofdpijn.Dit heb ik ongeveer twee keer per maand.Als ik het heb , heb ik totaal geen kracht in mijn spieren van mijn nek en schouders.eigenlijk zou ik gewoon die dagen in mijn bed moeten liggen,maar ik ben mama.Wie herkend dit en hoe gaan jullie ermee om?
oja en niks van pillen werkt.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:05

Hihi, hij is wel vrolijk Joyce, jammer dat er geen geluid bij zit.
Zo'n lach kun je wel gebruiken als je even een dipje hebt volgens mij.

Heb je het idee dat je verschil merkt nu je met de pil gestopt bent?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:08

@Yvonne, ik ken dat gevoel niet van slap in nek en schouders, bij mij voelt het juist vaak heel erg pijnlijk en strak...

@Laurabram: Ik kan die lach me gelijk voor de geest halen als ik die ava zie en in het begin lag ik steeds in een deuk als ik mn eigen ava langs zag komen. Maar het zou idd nog leuker zijn als het geluid er bij zou zitten, hij is zo grappig! Dan moet je op zn minst even glimlachen als je dat hoort ;)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:39

Bij mij ook geen slap gevoel, idd ook heel strak, net zoals Joyce zegt.
Morgenvroeg om 8,20u heb ik een afspraak bij de HA.
Ik word er gek van dat ik elke keer als ik een eisprong heb en ongesteld wordt aan de migraine zit.
Toch maar eens kijken of ik niet toch een anticonceptie moet gaan nemen die me niet poepsjacherijnig maakt (dan heeft mijn gezin ook nog een beetje lol van me). Hopelijk worden de migraineaanvallen dan ook minder.

Zo, nu ga ik eens naar bed, mijn adrenalinelevel is weer een beetje gezakt na mijn spannende (2e) springles in minstens 7 jaar.....

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:39

xyvonnex schreef:
Zou graag iedereen die paroxentine (antie depresief) en migrane middel maxalt gebruiken vertellen dat deze medicijnen niet samen mogen gebruikt worden.ik ben er jaren lang super ziek van geweest.want telkens als je een maxalt neemt breekt dat je werking van je anti depresief af.Dus heb jaren en jaren op en afgebouwt met mijn paroxentine zonder dat ik het wist.Ik wou dit toch graag even melden zodat mischien iemand er iets aan heeft.
Over mijn hoofdpijn .
Als ik laat in de avond hoofdpijn krijg , is het foute boel.Foute boel betekend 4/5 dagen zeer zware hoofdpijn.Dit heb ik ongeveer twee keer per maand.Als ik het heb , heb ik totaal geen kracht in mijn spieren van mijn nek en schouders.eigenlijk zou ik gewoon die dagen in mijn bed moeten liggen,maar ik ben mama.Wie herkend dit en hoe gaan jullie ermee om?
oja en niks van pillen werkt.

Serieus? Ik heb beide maar zowel huisarts als apotheker heeft mij hier niks over verteld.. Nu gebruik ik amper maxalt trouwens..

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:28

landvrouw schreef:
Hallo Allemaal,, Tijd geleden dat ik hier heb gepost...
Is er hier nog iemand die aan de botox zit voor zijn/haar migraine..? Zo ja, heb je de dag zelf en de dag erna dan ook ALTIJD migraine en blauwe plekken??

Heb er wel eens een plastisch chirurg over gesproken, die zei dat als ze mij was het nog niet zou doen. (vanwege de leeftijd, te jong)

Ik wacht het nog even af met de ha bellen. Nu is me hoofdpijn weer weg. Kan ik eindelijk weer paardrijden dus ga eens lekker het bos in. :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:55

Die botox ben ik ook wel benieuwd naar, hoe gebruik je dat, wanneer, waar, hoevaak?

SSRI's en triptanen kunnen inderdaad een wisselwerking geven. De kans is echter zeer, zéér klein. Wat uiteraard niet wegneemt dat het heel vervelend is als het je overkomt, maar het is geen reden om het niet te gebruiken. Zeker niet als je het niet zoveel gebruikt (de maxalt dan).

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:49

@ Lilian_ Ik ben even oud als jou.. En ben er nu al 9 maanden mee bezig (dus was 18 toen ik begon)

De botox spuiten ze in het ziekenhuis in. om de 3 maanden. Heb woensdag mijn 3e behandeling ervan gehad.
De eerste keer hebben ze me 2 prikjes boven mijn rechteroog gegeven, omdat ik daar altijd de hoofdpijn voelde. De 2e keer heb ik gevraagd of ze ook links wilde doen, doordat de hoofpijn rechts al een stuk minder was (2 dagen zelf helemaal geen hoofdpijn,, voor het eerst in 2 jaar tijd!!!) voelde ik de hoofdpijn aan de linkerkant ook. Dus hebben ze me dat ook gedaan.

Ik heb dus eigenlijk een chronische dagelijkse Migraine; dit houdt in elke dag HELE erge hoofdpijn (cijfer 1-10; een 8/9) En dan zo'n 2 keer per week een Migraine aanval.
Maar Sinds de 2e behandeling zijn er echt dagen bij dat ik geen hoofdpijn heb of met een cijfer van 3-6, waar ik dus al super blij mee ben.

De Prikjes doen over het algemeen geen pijn, ligt eraan hoe er wordt gespoten heb ik gemerkt. Het heeft bij mij de eerste 2 keren niet eens gebloed, had alleen de dag erna 4 kleine (onopvallende) blauwe plekjes, de 3e keer (andere arts) werd heel anders geprikt, en heb ik best flink gebloed,, druppel liep over me gezicht...

Het enige waar ik nu wel mee zit, als ik de behandeling heb gehad heb ik die dag echt ongelooflijk veel hoofdpijn, fietsen is dan echt een ramp...!!
Maar het werkt wel voortreffelijk!!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:53

Ik had gisteravond weer eens een migraine aanval. Maar een aspirine en m'n bed in heeft geholpen want ik leef nog :)

Landvrouw, ik zou genoegen nemen met die ene dag hoofdpijn ;)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:55

phormicola schreef:
Ik had gisteravond weer eens een migraine aanval. Maar een aspirine en m'n bed in heeft geholpen want ik leef nog :)

Landvrouw, ik zou genoegen nemen met die ene dag hoofdpijn ;)

Ja dat doe ik ook zeker!!!... Ben er super blij mee:)!!!
Het blijft alleen niet bij die ene dag. De constante hoofdpijn is dus bij mij verzwakt.. maar heb wel nog migraine-aanvallen.. Maar gelukkig niet meer 2-3 per weerk.. nee nu nog maar een keer per 2 weken ofzo... En ik val minder snel flauw. Ik viel eerst HEEL vaak flauw door mijn hoofdpijn.. dat is wel echt een opluchting, want flauwvallen is dus echt geen pretje hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:00

Ik weet het, toen mijn migraine aanvallen begonnen heb ik ook een maand rondgelopen. Het was alleen moeilijk om te ontdekken omdat ik er geen hoofdpijn bij had :') Maar evengoed viel ik flaue, dus ik kan me dat erg goed voorstellen :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:14

pieteritus schreef:
Bij mij ook geen slap gevoel, idd ook heel strak, net zoals Joyce zegt.
Morgenvroeg om 8,20u heb ik een afspraak bij de HA.
Ik word er gek van dat ik elke keer als ik een eisprong heb en ongesteld wordt aan de migraine zit.
Toch maar eens kijken of ik niet toch een anticonceptie moet gaan nemen die me niet poepsjacherijnig maakt (dan heeft mijn gezin ook nog een beetje lol van me). Hopelijk worden de migraineaanvallen dan ook minder.

Zo, nu ga ik eens naar bed, mijn adrenalinelevel is weer een beetje gezakt na mijn spannende (2e) springles in minstens 7 jaar.....

Gewoon de pil een aantal maanden (3 of 4) doorslikken, dan kun die migraine vast elimineren! ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:16

Landvrouw, fijn dat dat helpt bij jou! Op een gegeven moment probeer je ook gewoon alles om er maar beter van te worden! Tot je op iets stuit wat werkt! Heeft het ook nadelen, die botox spuiten?
Erg eigenlijk dat je blij wordt van enkele dagen GEEN hoofdpijn ...