Alwiene schreef:Kom met terug van 'Het hoofdkwartier' en de enige berichten die ik hierover op bokt kan vinden in dit topic zijn vrij oud. Ik zou graag weten hoe meer anderen autisten dit ervaren, al meer mensen die geweest zijn?
Ik ben uitgeput, maar niet van die 7 minuten, maar van een half uur wachten in de rij, met geroezemoes en koffiekopjes etc. En praten met een paar mensen voor en na die tijd.
De ervaring zelf? Iedereen ervaart het als 'heel heftig' en 'doodvermoeiend' etc. Ik dacht altijd dat ik in het dagelijks leven niet zo veel last had van overprikkeling, maar ik ervaar de nabootsing helemaal niet als superheftig, ja het geluid stond zo hard dat het pijn deed aan mijn oren, maar qua filmpjes en geluiden vond ik het chaotische wel meevallenKan daar eigenlijk alleen van maken dat ik blijkbaar in mijn dagelijks leven al een véél afwijkender manier van prikkels ervaren heb dan ik zelf in de gaten had
Geinig Alwiene!
Ik zou daar ook best heen willen, ik ben benieuwd wat het met me doet.
Dat wachten zou ik ook een drama vinden.
Laatst heb ik examen gedaan voor het vliegen, daar moest ik al voor naar Utrecht.
Daar was ik al nooit geweest, groot gebouw en allemaal wildvreemde mensen want er was nog niemand van mijn club.
Er waren daar 2 roltrappen die continu herrie maakten en ook nog eens licht hadden wat telkens veranderde en alles zowat van glas.

Godzijdank was Joost, de big boss van de club er ook, dat was zo'n opluchting. Tenminste iemand die er van weet.
De hele avond heb ik in een roes gezeten met voor mijn gevoel alleen maar lawaai en vier muren om me heen.

Nu had ik wel al van tevoren een oxazepam ingenomen, ik wil niet weten hoe het was geweest zonder medicijnen.

Het examen zelf ben ik achteraan begonnen, ik had 5 delen: Vliegpraktijk, materiaalkennis, aerodynamica, meteologie en regelgeving. Ik wist dat ik van aerodynamica en meteo het meest in de war zou kunnen raken, en ben achteraan beginnen omdat dat als eerst aan bod kwam.
Nagepraat heb ik niet, ik was als een van de eersten klaar en schijn zowat dat lokaal uitgerend te zijn.