Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:@meikemarieke, wat apart dat jij de novomix nog spuit, ik moest er ongeveer 3 jaar terug vanaf omdat het helemaal uit de handel zou gaan?!?!? Had het vooral 's avonds graag blijven spuiten. Wij eten altijd erg op tijd en daarvoor spuit ik dus kortwerkende. Wanneer je dan 's avonds een koek bij de koffie of chips eet, is die insuline niet meer echt toereikend en gaat je suiker toch weer hoger dan normaal (oke, dan moet je niet eten) Dan ging met die mix dan weer véél beter.
Citaat:@meikemarieke, wat apart dat jij de novomix nog spuit, ik moest er ongeveer 3 jaar terug vanaf omdat het helemaal uit de handel zou gaan?!?!? Had het vooral 's avonds graag blijven spuiten. Wij eten altijd erg op tijd en daarvoor spuit ik dus kortwerkende. Wanneer je dan 's avonds een koek bij de koffie of chips eet, is die insuline niet meer echt toereikend en gaat je suiker toch weer hoger dan normaal (oke, dan moet je niet eten) Dan ging met die mix dan weer véél beter.
Ik spuit geen lantus maar levemir en spuit daarvan voor het naar bed gaan 34 eenheden.
MoniqueT schreef:Ik heb geen idee waarom je bij katten 2 x daags Lantus moet spuiten. Interessante vraag ...
Misschien omdat bij 1 x de hoeveelheid teveel is op goed opgenomen te worden?
Sandeman schreef:MoniqueT schreef:Ik heb geen idee waarom je bij katten 2 x daags Lantus moet spuiten. Interessante vraag ...
Misschien omdat bij 1 x de hoeveelheid teveel is op goed opgenomen te worden?
Katten hebben een snellere stofwisseling en ik hoor net dat mensen tijdens de maaltijd zich met andere insuline bijspuiten. Is dat zo??