[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:22

xxxdonja schreef:
Moiryn schreef:
Ontkleuren. :+

Maar een spoeling is er toch meestal wel na een paarkeertjes wassen uit ?

Het zit er nu bijna 3 weken in. Maar ik weet niet wat eronder zit, omdat het groen was voordat de spoeling erin kwam :+ Ik zit niet weer te wachten op 1 of andere rare kleur :=

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:23

weten jullie wat ik misschien met mijn haar kna doen?? ik heb haar tot net over mijn schouder en heb het in laagjes... ik heb altijd maar hetzelfd staartje....

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:23

Vriendin van me deed ook spoeling erin maar dat kreeg ze er gewoon niet uit

Moiryn

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:05

Mahoniebruin is met rood he? Rood krijg je er echt heel moeilijk uit..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:11

:j is inderdaad roodachtig :j

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:30

Wat gebeurt er als je blond haar bruin gaat verven met vef van de drogist weet iemand dat?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:53

Hoe blond is het Vace?
Vriendin van mij heeft namelijk bruin haar en dat was eerst donkerblond, maar dat ziet er gewoon goed uit en heel natuurlijk. Als het lichtblond is of zelfs witblond moet je misschien een tintje donkerder nemen en/of kijken hoe de kleur uitkomt op de haarkleur die je hebt. Daar staan meestal van die dingen voor achterop dat je het een beetje kunt zien.

Maar als jij dat haar niet gebleekt hebt ofzo moet het gewoon kunnen volgens mij. Heb gehoord dat bleek nog wel eens de kleuren wil vervormen en dan krijg je misschien knalgroen haar hihi. :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:31

carien, je haar word niet groen van donker naar licht, wel oranje en geel, groen word je haar als je van blond naar bruin gaat, niet groen groen maar wel een gloed, zie het bij een klasgenootje.

de eerste keer witblond moet je ook bij de kapper laten doen, daarna kan je zelf uitgroei behandeling doen met perioxide, kijk naar mij, ik ben spierwit, en geen groen of geel te bekennen :D

@ Vace idd hoe blond is het? en hou er rekening mee dat het heel moeilijk word je eigen haarkleur weer terug te krijgen!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:49

En pas alsjeblieft op, donkerbruin is in het echt veeeul donkerder dan op het pakje! :D (ervaring :=)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:45

Weet iemand hoe het kan dat mijn donkerroodbruine haar wat dinsdag is geverfd, nu al lichtroodbruin is? Is 4x gewassen :+

_Marianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:41

Hallo

Ik heb natuurlijk blond haar en wil eens experimenteren met haarverf dat er na 8wasbeurten uit is. Ik heb een middenbruine kleur genomen, maar op de verpakking staat dat het geschikt is voor donkerblonde tot bruine types, jammergenoeg is mijn haar redelijk licht maar ik wou per se een donkerder kleurtje hebben dan hetgene wat bedoeld was voor lichte blondines (dat was dan donkerblonde haarverf) anders leek het me niet veel verschil uit te maken.
Iemand ervaring met dergelijke haarverf?
Waarop moet ik allemaal letten om het aan te brengen, is de eerste keer dat ik dit doe.
Heb lang haar

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:59

Ik zit met een dilemma. :D Ik had eerst altijd bruin haar (geverft), en heb het sinds de zomer weer wat blonder. Nou hoor ik van een aantal dat bruin me mooier staat en weer anderen zeggen blond.

Ik vind zelf dit blonde wel ideaal want hoef mijn haar nu nier meer te verven omdat het meer mijn eigen kleur is. Maar bruin vind ik voor de winter ook toch wel weer mooi.
Help? :D

http://i36.tinypic.com/6geo1y.jpg

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:49

aagje26 schreef:
weten jullie wat ik misschien met mijn haar kna doen?? ik heb haar tot net over mijn schouder en heb het in laagjes... ik heb altijd maar hetzelfd staartje....

misschien kun je eens een knot proberen, een speldje, een dun haarbandje of een vlechtje ( bijv. zo http://www.girlscene.nl/images/library/ ... hill05.jpg )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:29

Pasamba schreef:
Ik zit met een dilemma. :D Ik had eerst altijd bruin haar (geverft), en heb het sinds de zomer weer wat blonder. Nou hoor ik van een aantal dat bruin me mooier staat en weer anderen zeggen blond.

Ik vind zelf dit blonde wel ideaal want hoef mijn haar nu nier meer te verven omdat het meer mijn eigen kleur is. Maar bruin vind ik voor de winter ook toch wel weer mooi.
Help? :D

http://i36.tinypic.com/6geo1y.jpg

op die linker foto is het moooi!
ik zeg laten! vind het hele donkere niet zo :n

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:44

ben ik het mee een! linker foto leuker :D lekker spontaan

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:48

ook ik heb helaas niet erg gemakkelijk haar
ik heb namelijk een enorm bos krullen..!

wil graag wat anders en doe een poging om het langer te laten groeien..en dan ook echt lang
het valt nu ruim over mijn schouders heen..

mijn haar pluist ook gauw..ik doe er altijd andrelon perfecte krul controle creme in en brylcreme..

http://94.100.114.162/732500001-7325500 ... _vXJ0.jpeg
hier is mijn haar nog 'nat'

http://94.100.113.164/490600001-4906500 ... _lYnP.jpeg
zo had ik het afgelopen januari, maar lukt niet meer om het zo te krijgen :( en vind het eigenlijk ook best kort..boven mijn schouders..

wat zouden jullie doen?

kijken hoe het staat als ik m'n haar echt lang heb? nog wat anders?
ik denk wel zo. als dat lange me niet bevalt kan ik het er altijd weer af knippen..
en heb er eigenlijk al vaker over gedacht om het langer te laten groeien...

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:08

_x_Vace_x_ schreef:
Wat gebeurt er als je blond haar bruin gaat verven met vef van de drogist weet iemand dat?

Ik heb het zondag met een spoeling gedaan. Het moest chocoladebruin worden.. het wert zwart, pikzwart. Nu na 2x wassen zie je het wel iets lichter worden, maar eh. Ja. Het kan dus opzich best, maar ik zou als ik jou was echt rekening houden dat het wel eens donkerder uit zou kunnen vallen.. :))

xxxdonja schreef:
En pas alsjeblieft op, donkerbruin is in het echt veeeul donkerder dan op het pakje! :D (ervaring :=)

Inderdaad, wat je maar zegt. :+

Eigen haarkleur:
http://94.100.114.135/766350001-7664000 ... _vJGH.jpeg

Nieuwe haarkleur, spoeling:
http://img44.imageshack.us/img44/8411/neuhaar1.png

Ik ben trouwens wel bang dat het heel lelijk terug gaat verkleuren, dat het grijzig wordt ofzo. Of in iedergeval dat ik alle tinten bruin voorbij moet zien komen voordat het enigszins weer een blonde kleur aan gaat nemen.

Dus waarschijnlijk ga ik het gewoon permanent zwart doen, want ik vind het stiekem toch wel heel erg gaaf, terwijl ik eerst altijd gezegd heb het nooit zwart te verven. :))
Wat zouden jullie doen, wachten tot het echt lelijk wordt en zorgen dat ik die verf alvast in huis heb zodat ik in kan grijpen als het 'mis' gaat? Of gewoon maar permanent doen?

Mijn moeder doet het trouwens bij mij, want ze heeft haar eigen haar ook altijd zelf geverfd en doet het ook nog wel eens bij andere mensen, al is ze niet bevoegd kapster ofzo. Maar ze weet wel wat ze doet, dus wat dat betreft zou ik echt niet naar een kapper hoeven ofzo.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:50

Jennx, heel mooi je nieuwe haarkoleur. Ik zou het niet zwart gaan verven, maar donkerbruin. Dat maakt het net iets zachter. Vaak vind ik zwart geverfd haar een beetje trashy.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:56

Ik ga binnenkort ook weer naar de kapper maar vind mijn haar een beetje saai worden.

Heb het nu zo(alleen wat blonder geverft)
Afbeelding

Ik vind dit wel leuk:
Afbeelding

zou het me staan?
of heeft iemand andere iedeeen?:D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:42

Hallo

Ik stel een vraagje voor een vriendin van mij. Zij heeft heel erg last van stinkend haar... Ze vindt het heel vervelend en wast het elke dag, omdat het zo stinkt. Maar als ze het 's avonds wast, is het de volgende morgen alweer stinkend... Ik wil haar graag helpen. Kan het niet gewoon zijn dat haar hoofdhuid stinkt? Ik dacht er ook aan dat ze misschien een spray kon kopen met een lekker geurtje en dat niet plakt of hard maakt, en om dat elke morgen even op haar kam te doen en dan pas te borstelen. Ze zegt zelf dat haar ouders zeggen dat het van de hormonen komt. (ofzo)

Ervaringen? Ideeën? Of moet het gewoon overgaan?

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:22

Nou ik kom hier ook maar even voor tips, want ik weet ook niet wat ik met mijn haar moet. Ik heb van mezelf krullen, die de ene dag normaal doen en de andere dag zo erg pluizen dat ik snel mijn haar opnieuw moet natmaken/wassen voor ik überhaupt toonbaar ben!
Zonder stijl te maken/pony: http://94.100.116.20/468700001-468750000/468733001-468733100/468733058_5_L0B3.jpeg
Soms heb ik ook fijnere krullen/pijpekrullen, het ligt maar net aan waar het zin in heeft/hoe het is opgedroogd! :+

Van de zomer heb ik een pony laten knippen. Ik stijl het regelmatig, heb een goede stijltang (220 graden keramisch) en spul voor in mijn haar. Alleen hier heb ik écht niet altijd zin in. Kapsel moet dus stijl en met krullen een beetje draagbaar zijn. Ik doe nu óf mijn pony naar voren en staart/los of mijn pony met speltjes opzij/naar achter en in een ‘frotknot’, staart of los. Wat voor kapsel vinden jullie leuk? Ik ga morgenavond naar de kapper en wilde er in ieder geval wat high en lowlight in laten zetten om het wat op te frissen! Alle ideeen zijn welkom. Het MOET wel nog in een staart gedragen kunnen worden dus minimaal tot op mijn schouders! Mijn haar komt nu achter (voor is het korter + laagjes overal) tot een stukje onder mijn bh bandje. HELP :D !! WAt zijn de do's en don'ts voor mij? :+

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:56

xxxdonja schreef:
Hallo

Ik stel een vraagje voor een vriendin van mij. Zij heeft heel erg last van stinkend haar... Ze vindt het heel vervelend en wast het elke dag, omdat het zo stinkt. Maar als ze het 's avonds wast, is het de volgende morgen alweer stinkend... Ik wil haar graag helpen. Kan het niet gewoon zijn dat haar hoofdhuid stinkt? Ik dacht er ook aan dat ze misschien een spray kon kopen met een lekker geurtje en dat niet plakt of hard maakt, en om dat elke morgen even op haar kam te doen en dan pas te borstelen. Ze zegt zelf dat haar ouders zeggen dat het van de hormonen komt. (ofzo)

En als ze er een beetje parfum overheen spuit?
Ruik jij het ook dan? Misschien ruikt ze het alleen zelf. Of het kan ook komen ómdat ze het zovaak wast.
Ik had vroeger van die spray, langer fris, van andrélon. Met een beetje citroen lucht ofzo. Misschien is dit wel wat?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:06

ik ben vandaag naar kapper geweest!

voor:
Afbeelding
na:
Afbeelding
Afbeelding

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:25

__PrinCes schreef:
xxxdonja schreef:
Hallo

En als ze er een beetje parfum overheen spuit?
Ruik jij het ook dan? Misschien ruikt ze het alleen zelf. Of het kan ook komen ómdat ze het zovaak wast.
Ik had vroeger van die spray, langer fris, van andrélon. Met een beetje citroen lucht ofzo. Misschien is dit wel wat?

Thx, ik ruik het zelf ook als ik naast haar sta... Maar niet overdreven hoor! Maar het is natuurlijk wel vervelend. :) Ik zal het zeggen :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:32

er is van angel een speciale haar parfum, verkrijgbaar bij de douglas, angel is een erg bekend lekker geurtje, misschien moet ze die eens proberen? doordat het echte parfum is blijft het de hele dag hangen, maar misschien is de HA bellen ook een idee, want dit klinkt niet goed :n

Ik ga zo een bob laten knippen, gewoon lekker impulsief :')