[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:03

Mij apotheek is gewoon stom Clown ze doen er 5 jaar over een simpel receptje te pakken, lopen altijd samen te smoezen. En zodat er dus bijna altijd een lange wachtrij staat.

Kimonoo : ik slik die pil ik ben er helemaal niets van aan gekomen, alleen mijn boobies zijn nog meer gegroeit Huilen van het lachen Maar ik denk af en toe dat al mijn vet daar naartoe gaat.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:07

Ik slik ook de M30.
En ook ik heb alleen grotere borsten gekregen.. mocht ook wel Huilen van het lachen

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:39

Even een vraagje, ik had van het weekend voor de 4e keer blaasontsteking, nu had ik daar antibiotica voor gekregen maar na de bijsluiter te hebben gelezen (had er al 2 op) hadden we het ziekenhuis gebeld. Er stond dat je het niet mocht slikken als je Pfeiffer had. Ok ik moest een andere antibiotica halen. Die slik ik nu dus.

Nu had ik eergister ochtend een soort doorbraak bloeding geloof ik. Ineens toen ik op de WC zat kwam er eerst een klein beetje van dat donkere vloei gebeuren, en daarna helderrood bloed. Daarna nergens meer last van gehad, en geen vloeiingen.
De huisarts zei dat het niet door (beide) antibiotica's kon komen (had ze opgezocht), dus ik snap er niks van!
Ik moest gister stoppen met de pil, en meestal duurt het 3 dagen en dan krijg ik donkerbruine afscheiding en wordt ik langzaam aan ongesteld. Maar het was eergister zo ineens, en nu heb ik niks geen bloed...!

Ik maak me toch wel zorgen, ik weet niet wat het was. Vooral ook omdat ik daarvoor zon buikpijn had..
Heb het nog nooit gehad.
Of is het toch een gewone doorbraak geweest?

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:57

lijkt er wel op....dat het een doorbraakbloeding is geweest

Ik heb ook een vraag: Kan ik gewoon overstappen van de nuvaring naar de pil? Zo ja, wanneer kan ik dit het beste doen? Zou het ook per direct kunnen....(zit nu in de 4e achtereenvolgende week van de nuvaring)

Heb de pil namelijk nog liggen en nu heb ik weeral wat spotting bij de nuvaring...word er niet goed van Sigaar

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:37

Ik heb een vraagje: Het gaat niet echt over de pil, maar over de morning-after pil. Het is toch zo dat je deze in de apotheek kunt kopen? En weet iemand ongeveer de prijs? Het is niet voor mij, maar voor een vriendin. Ze is niet zwanger ofzo:D maar ze neemt voormaatregelen(als je dat zo zegt), omdat er misschien meer gaat gebeuren met haar vriend, en ze wil zeker niet zwanger worden (ze gaat alles veilig doen hoor) maar ze wil van alles echt zeker zijn.
V.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:27

Je kunt ze vrij bij de apotheker halen in België, en het kost ergens 10 euro. Je kunt ze innemen tot 72 uur na onbeschermde seks.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:01

@Veerle:
Je kunt ze inderdaad zonder recept bij de apotheek halen. Ze kosten rond de 10-15 euro. Meestal word de MAP vergoed door je verzekering, maar dan krijgen je ouders er wel bericht van. Als je vriendin wil dat haar ouders niet weten dat ze een MAP heeft gehaald, kan ze beter gewoon contant betalen.

Toch wil ik nog even zeggen dat als je vriendin zeker weet dat alles veilig is gegaan, ze de MAP niet hoeft te slikken. De MAP is niet echt goed voor je lichaam, je kunt er bijwerkingen etc. bij krijgen en eigenlijk is de MAP ook niet bedoeld als voorbehoedsmiddel.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:04

Kimonoo schreef:
Ik ben vandaag naar de dokter geweest voor de pil en ik heb Microgynon 30 gehad, maar ik had een vraagje zijn er mensen die deze pil ook slikken. En zijn jullie er van aangekomen of iets anders?

Ik slik deze pil ook sinds 4 maanden ofzo. Ik heb eerst altijd de Stediril 30 geslikt, maar deze hadden ze niet bij de apotheek bij de huisartsenpraktijk dus heb ik deze meegekregen (dezelfde hormonen). Ik heb er geen last van gehad, maar was van de Stediril 30 al wat aangekomen en ook grotere borsten gekregen. Ik weet niet of dit ook bij jou gaat gebeuren, maar dat verschilt per persoon.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:37

Zoals jullie een aantal pagina's terug misschien wel hebben gelezen, ben ik zo'n 2 maanden geleden gestopt met de pil. Dat omdat ik al een hele tijd vrijgezel was, de pil af en toe vergat en ik niet echt een reden had om het te slikken. Ik wilde toen aan de prikpil, maar daar heb ik toch maar van afgezien.

Na het stoppen van de pil duurde het zo'n 6 weken voordat ik weer een keer ongesteld werd. Dit met helse buikpijn. Ook m'n vette huid kwam terug met bultjes/puistjes, terwijl ik hier noooooit last van had toen ik de Diane slikte.

Dus maar weer besloten de pil te bestellen en weer te gaan slikken. Ook omdat ik sinds kort (toeval?) een vriend heb.

Nu vraag ik me af of ik moet wachten tot de eerste dag dat ik weer ongesteld werd, met het slikken van de pil of dat ik nu gewoon kan beginnen? Dit in verband met de veiligheid, het heeft toch een bepaalde periode nodig? Of geldt dit niet omdat ik (maar) 2 maanden geen pil heb geslikt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:34

Als je op de eerste dag van je regels begint is hij gelijk veilig, anders duurt het 14 dagen.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:31

Ik ga binnenkort beginnen met de pil
ben ik dan al direct beschermt of duurt dat een poosje ?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:14

Zie de post boven je Knipoog

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:33

Dankjewel Lachen

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:11

Hoi! Ik had even een vraagje of het doorslikken van de pil..

Ik heb echt een ontzettende hekel aan ongesteld zijn.
Nou had ik in de zomer de pil doorgeslikt maar ik kreeg veel buikpijn..
Maar ik had nu ook de pil doorgeslikt omdat ik in de meivakantie ongesteld zou worden en ik dan op Gran Canaria zit.
En nu had ik nergens last van!!
Ik had ooit eens gehoord van meiden die 3 strips doorslikken, dan stopweek en dan weer 3x doorslikken

Kan dit zomaar? Is dat niet schadelijk?
Ik zou het wel erg handig vinden als dat kon Ja

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:00

Je kan de pil zolang doorslikken als jij wilt. Dat is niet schadelijk. Alleen hoelanger je doorslikt, hoe meer kans je krijgt op een tussenbloeding. Dat is niet erg, alleen vervelend.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:07

Klopt, ik ken ook een hoop mensen die 3x doorslikken, dan een keer ongesteld worden en dan weer doorslikken.

Nog even een vraagje: Ik heb dus de morning after pil geslikt, dit is nou ongeveer 3 weken geleden (in mijn eerste week van de strip) ik ben nu ongesteld geworden, heb in die weken daarna geen seks meer gehad, ik wou eerst ongesteld worden zodat ik zeker wist dat het goed zat. Nou het zit dus goed, ik ben zo ongesteld als ik maar zijn kan, maar nu is dus mijn vraag:
Moet ik de pil doorslikken een weekje zodat ik zeker weet dat hij veilig is of is hij al meteen veilig?
Ik heb de pil gewoon de weken na de map goed geslikt, heb alleen niet op diarree-tijden gelet (heb dus wel last gehad, maar weet niet meer of dat 3-4 uur daarna was)

Zal ik nou dan maar voor de zekerheid een weekje doorslikken + voorbehoedsmiddel gebruiken of is hij zoiezo gewoon veilig?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:09

En ik ben blond geweest en ben niet mijn pil vergeten maar heb er 2 op een dag geslikt. Clown
Oftewel een pil tekort aan 't eind van de strip.
Ik neem aan dat ik gewoon eentje van de nieuwe strip moet nemen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:46

Dat is vind ik echt het voordeel van de pil, je kunt em doorslikken en zo wordt je dus niet ongesteld. Mega uitvinding wat dat betreft Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 23:15

MissHaffie schreef:
En ik ben blond geweest en ben niet mijn pil vergeten maar heb er 2 op een dag geslikt. Clown
Oftewel een pil tekort aan 't eind van de strip.
Ik neem aan dat ik gewoon eentje van de nieuwe strip moet nemen?

Klopt helemaal!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 23:16

Marly_ schreef:
Klopt, ik ken ook een hoop mensen die 3x doorslikken, dan een keer ongesteld worden en dan weer doorslikken.

Nog even een vraagje: Ik heb dus de morning after pil geslikt, dit is nou ongeveer 3 weken geleden (in mijn eerste week van de strip) ik ben nu ongesteld geworden, heb in die weken daarna geen seks meer gehad, ik wou eerst ongesteld worden zodat ik zeker wist dat het goed zat. Nou het zit dus goed, ik ben zo ongesteld als ik maar zijn kan, maar nu is dus mijn vraag:
Moet ik de pil doorslikken een weekje zodat ik zeker weet dat hij veilig is of is hij al meteen veilig?
Ik heb de pil gewoon de weken na de map goed geslikt, heb alleen niet op diarree-tijden gelet (heb dus wel last gehad, maar weet niet meer of dat 3-4 uur daarna was)

Zal ik nou dan maar voor de zekerheid een weekje doorslikken + voorbehoedsmiddel gebruiken of is hij zoiezo gewoon veilig?

De pil is sowieso veilig. Een weekje doorslikken hoeft niet, mag wel.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:51

ik moet6 antibiotica slikken.. en nu werkt de pil dus minder goed, van de dokter moet ik dan 2 week met condoom vrijen, maar denk dat ik er wel 3-4 week van maak,, zijn jullie ook altijd zo voorzichtig?..

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:00

Welke antibiotica heb je?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:04

Ik ben vandaag voor het eerst om de pil geweest, eerst een paar vragen en of je zelf nog vragen hebt.. Dus ik heb Microgynon 30 gekregen..
Mijn vraag is nu eigenlijk : word je daar echt zo dik van want dat hoor ik wel eens.. ? Bloos

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:40

die heb ik ook, maar ik word dr niet dikker van.. maar anderen weer wel. dat weet je niet vantevoren

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:10

Ik zal het wel merken, anders stop ik gewoon hoor.