[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:14

nou het is inmiddels zaterdag,ik heb donderdagmiddag de mirena laten zetten.
een woord:afschuwelijk.
ik vond het echt vreselijk pijnlijk, de eendebek voelde ik niks van maar het aanhaken van de baarmoedermond en het plaatsen zelf...auwssss...
de rest van de dag(werd om 2 uur gezet)heb ik vreselijke pijn gehad en bloedverlies,nu gaat het allemaal wel.
Ben benieuwd,over 4 weken een echo,om te kijken of ie goed geplaatst is...wat moet ik me daarbij voorstellen?
Verder ben ik er nu iig nog erg blij mee,nooit meer pillen vergeten en meenemen enzo..

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:49

Had je iets pijnstillends ingenomen vooraf? Ik denk dat ik maar wat Ibu'tjes naar binnen gooi. Nagelbijten / Gniffelen Ik denk dat ik dit weekend ongesteld word, dus dan ga ik hem volgende week laten plaatsen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:09

Anoniem schreef:
nou het is inmiddels zaterdag,ik heb donderdagmiddag de mirena laten zetten.
een woord:afschuwelijk.
ik vond het echt vreselijk pijnlijk, de eendebek voelde ik niks van maar het aanhaken van de baarmoedermond en het plaatsen zelf...auwssss...
de rest van de dag(werd om 2 uur gezet)heb ik vreselijke pijn gehad en bloedverlies,nu gaat het allemaal wel.
Ben benieuwd,over 4 weken een echo,om te kijken of ie goed geplaatst is...wat moet ik me daarbij voorstellen?
Verder ben ik er nu iig nog erg blij mee,nooit meer pillen vergeten en meenemen enzo..

Over die echo dat kan ik je maandag vertellen... dan heb ik m gehad, ik begreep wel dat het inwendig was. En die pijn, ach joh gaat wel weer over Haha! (Zeg mevrouw lekker optimistisch Knipoog)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:11

Bealy schreef:
Had je iets pijnstillends ingenomen vooraf? Ik denk dat ik maar wat Ibu'tjes naar binnen gooi. Nagelbijten / Gniffelen Ik denk dat ik dit weekend ongesteld word, dus dan ga ik hem volgende week laten plaatsen.

Je kan ook even aan de dokter om wat vragen, die kan je dan wat sterkers voorschrijven dan ibu. Ik kreeg er ook twee (nyproxen of iets in die richting) 1 de avond voor de ingreep en 1 een uur voor de ingreep.
Succes!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:30

Thanx voor de antwoorden op mijn vraag over de diane pil op de vorige pagina.
Weet iemand of er ook een pil is die ook tegen puistjes helpt maar waarvan je niet aankomt?
Zit er niet echt op te wachten om aan te komen. Ga het maar even goed in de gaten houden....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:55

@ sammetjë: gezien je foto's in je profiel is het echt niet dramatisch al je 3 kilo aankomt Knipoog
Dan ga je maar wat fanatiek rondjes joggen ofzo, dan zijn die extra kilo's er zo weer af. Je krijgt trouwens niet alleen van de pil meer gewicht, maar vaak doordat je eetlust meer wordt. Het kom er niet 'vanzelf' aan meende ik, je eet het wel eraan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:48

hallo,
wanneer ik ongesteld ben (erg onregelmatig) heb ik erge last van mijn rug, daarbij is de onregelmatigheid enorm irritant, helpt de pil hier aan?

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:52

thabs schreef:
Iemand ooit trombose gehad van de pil?

Niemand?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:09

pharagirlke schreef:
hallo,
wanneer ik ongesteld ben (erg onregelmatig) heb ik erge last van mijn rug, daarbij is de onregelmatigheid enorm irritant, helpt de pil hier aan?

Ja!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:10

Je moet ook echt naar de dokter wanneer je de pil neemt?
Moet daar een van je ouders bij zijn of mag je ook alleen gaan (ik en 16)?
en weet iemand hoe het onderzoek verloopt? Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:11

Je mag zelfstandig naar de dokter, dokter heeft een zwijgplicht. Je hebt gewoon een normaal gesprekje met de dokter over dat jij aan de pil wilt en waarom. Dokter houd een voorlichtingsverhaaltje, geeft een recept mee en bij de apotheek haal je je pil op. Daar krijg je tevens heel veel info materiaal mee Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:13

Welshcobfan: aah oke Lachen want mijnj moeder wil maar niet gaan maar ik ben het zooo beu om ze altijd even onregelmatig te krijgen Scheve mond
slik jij je pil soms door?

zijn er ook mensen die met de prikpil bezig zijn?

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:35

nog een vraagje. Ik slikte tot een 3 maand geleden Stediril 30, en ben nu met een andere pil begonnen (na 3 maanden niks dus). Ik heb ze ingenomen op de eerste dag van mijn menstruatie (gisteren), en sinds vanmiddag is mijn menstruatie gestopt. Hebben jullie dat ook al voorgehad en is dit normaal (door de hormonen)?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:42

pharagirlke schreef:
Je moet ook echt naar de dokter wanneer je de pil neemt?

Nee.
Je kan ook een recept (en eventueel de pil zelf) aanvragen via www.pilonline.nl

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:52

maar telt dit dan ook voor belgie?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:59

pharagirlke schreef:
maar telt dit dan ook voor belgie?

Dat weet ik niet, zou je even moeten kijken of dat mogelijk is. Denk het niet eigenlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:00

daar vreesde ik al voor, maar ik kan het evnetueel even vragen via mail.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:42

Phara, gewoon een afspraak maken met je HA en uitleggen waarom je aan de pil wil.. Je ouders moeten niet meegaan.
Meestal stelt de HA je een aantal vraagjes (waarom je de pil wil etc) en schrijft hij je dan een voorschriftje uit en krijg je nog wat uitleg over de pil (hoe nemen etc).

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:01

Welshcobfan schreef:
@ sammetjë: gezien je foto's in je profiel is het echt niet dramatisch al je 3 kilo aankomt Knipoog
Dan ga je maar wat fanatiek rondjes joggen ofzo, dan zijn die extra kilo's er zo weer af. Je krijgt trouwens niet alleen van de pil meer gewicht, maar vaak doordat je eetlust meer wordt. Het kom er niet 'vanzelf' aan meende ik, je eet het wel eraan.

Nou eh... eigenlijk zou dat wel vrij dramatisch zijn Knipoog
Ik ben namelijk al 5 kilo aangekomen. (was ook wel nodig hoor...) maar als ik nu nog meer aankom pas ik mijn kleren niet meer....

Ik heb natuurlijk wel altijd de pil geslikt dus mijn lichaam is hier wel aan "gewend". Ik hoop dan ook maar dat ik er nu verder niet van aankom.

Toen ik ooit (een jaar of 9 geleden) begon met de pil kwam ik wel een aan. Maar na verloop van tijd verdwenen die kilo's ook wel weer.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:03

pil helpt trouwens niet tegen rugklachten hoor tijdens je menstruatie. Wel heb je grote kans dat je menstruatie lichter wordt

Heeft iemand ervaringen met het gewone spiraaltje? Ik vraag dit omdat ik het liefst zo snel mogelijk die troep uit mn lijf wil. Mar voor ik aan de pil begon had ik al die zware menstruaties, veel pijn, erg veel bloedverlies, zou dat terug komen bij het gewone spiraaltje?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:59

Ik had nog ongeveer een halve strip liggen, heb die eerst opgeslikt, en ben daarna met een nieuwe begonnen. Ben daar nu ook op de helft mee.
Ben afgelopen week 1 keer mn pil vergeten te slikken en heb met mn domme hoofd wel gemeenschap gehad. Hoe ernstig is het om 1 pil te vergeten......?

Ik vergeet dat kreng nooit..... En nu dan toch een keer....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:04

@pam: je hebt kans dat het nog erger wordt bij een gewoon spiraaltje. Een van de bijwerkingen is namelijk een heftige menstruatie.

Over aankomen... vraag me niet hoe, maar ik kreeg het extra gewicht er dus met geen mogelijkheid af toen ik nog aan de pil was. Verschillende dieten, niet meer snoepen, hardlopen en heel fanatiek sporten... niks hielp, behalve stoppen met de pil dus.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:15

Das één van de redenen dat ik wil stoppen met de pil dus. Zit nog steeds op 65 kilo.
Mar ik wil geen hormonen meer slikken.. Alleen maar troep. Zijn er alternatieven? (behalve condoom)

Fairie raak je niet sowieso ontzettend in de war als je steeds per halve strip slikt?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:12

Nee, dit was de eerste keer dat ik met een halve strip begon. Omdat ik daar voor 3 en een halve strip had geslikt en toen wegens een doorbraakbloeding direct ben gestopt. Ben daarna na 7 dagen eigenlijk meteen al weer verder gegaan met die strip. Had het inderdaad anders moeten aanpakken.

Maar ik weet echt 100% zeker dat ik hem vergeten ben.
De maandag pil zat er nog in, dat is de pil na alle gemeenschap. Probleem is dat ik me niet kan herinneren of ik hem maandags heb genomen (ja, heel dom...). Kans zit er dus dik in dat ik hem ben vergeten in de week er voor en dus de hele boel een dag is verschoven, en ik er pas later achterkwam.

Ook heb ik niet vanaf de andere kant perongeluk genomen. Want ik weet op welke dag ik met die strip begonnen was Lachen

Gister had ik trouwens een héél klein beetje een bloeding. Wat ik ook gek vind, na ongeveer één strip.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:15

Als je een pil vergeten bent minder dan een week na de stopweek is het wel een risico ja.
Ik zou voor de zekerheid gewoon bij de huisarts langs gaan voor eventueel een morning after pil als dat nog kan.