GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:33

Oyeru schreef:
Berdien klinkt heel herkenbaar!

Ik heb weinig trek en maak daardoor ook echt andere keuzes die m.i gezonder zijn dan wat ik anders zou doen. Tevens ook kleinere portie van bv avondeten.

Bizar wat dit met je doet! Minder foodnoise herken ik ook.

Qua bijwerkingen vandaag met name wat maagzuur en boeren. Het wisselt elkaar een beetje af door de dag heen. Niet meer zo heel flauw geworden gelukkig. Eind vd ochtend, net voor lunch even een glucose geprikt op werk en was 5.7 wat heel keurig is.

Heb geen diabetes maar was toch nieuwsgierig...

Hoe is het met je misselijkheid? Je bent toch afgelopen donderdag begonnen?
En wat neem jij ozempic of mounjaro?

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:33

Ik heb gisteravond teveel gegeten (nootjes) en te laat. Heb er slecht van geslapen en voel me nog vol. Nog niks kunnen eten vandaag.

Goede les.

Ik combineer GLP 1 injectie met intermitterend vasten en eet normaal niet meer in de avond. En al helemaal geen snaai.

karrij

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:50

Ja hoor is ze weer.

Ik wilde me aanmelden bij getwellis, maar je hebt toch eerst een gesprek met een arts? Of heb ik dit helemaal mis?
Kies je zelf welk middel je wilt gaan gebruiken?

Ik durfde toch niet verder aan te melden, ik ben nog zo aan het twijfelen of ik er wel goed aan doe.

Hoe doen jullie het als je op vakantie gaan? Hoe nemen jullie de spuit mee,moet toch gekoeld blijven, toch?

Twijfel twijfel, het is toch een hoop geld,niet dat ik het niet heb,maar denk toch jeempie waar begin ik aan..durf het m'n omgeving niet eens te vertellen.

Hebben jullie ook zoveel twijfel gehad?

Ben eigenlijk nooit zo'n twijfelkont

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:57

Ik heb daar een insulinetasje voor besteld. Er zitten 2 icepacks bij. Ik ga in de zomervakantie mijn familie in NL 2 weken bezoeken en voor mij is dit voldoende, ik leg het eenmaal daar weer bij mijn moeder in de koelkast.

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:05

Waar heb je die besteld opisop?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:06

En een aangebroken spuit mag bij kamertemperatuur worden bewaard. Wij adviseren dat zelfs.
Hangt natuurlijk een beetje van je vakantie af, want een tent in de zon lijkt me minder handig.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:07

Wij gaan met de auto op vakantie en hebben een elektrische koelbox. En op locatie een appartement.

Ik ga nog zo’n tasje bestellen, van Frio waarschijnlijk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:07

Die van mij komt van Temu maar bij Amazon hebben ze het hier ook.
In NL vast ook wel via Bol of iets dergelijks te bestellen. Insuline of diabetes koeltas.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:32

Ik denk dat ze bij de apotheek ook te koop zijn. Ik heb er 1 voor mijn biological. Maar ik word daar ziek van, dus ik plan mijn vakanties om het spuiten heen. Maar kan hem voor de saxenda gebruiken. De biological is van glamour Smith kline.

Ik voel me wat minder ellendig, ben met andere medicatie gestopt. Dus ben nu tich gaan ophogen zoals de internist adviseerde. Kan nu ook wel weer wat meer eten dan 400 kcal. Viel daar ook niets mee af.

Ik ga over een paar weken op vakantie. En zoals ik me nu voel kan ik in ieder geval een voorgerecht of Griekse salade bestellen. Ben ik tich een leukere tafelgenoot denk ik.
Ik hoop ook van het klimaat profijt te hebben dus wil ook echt wandelen en zwemmen voor de conditie.

Koeltasje van de BENU:
https://www.benushop.nl/apotheek/divers ... latie-etui

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:40

Ik heb bij wellis zo’n etui erbij gehad bij de eerste spuit.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:51

Klopt Karrij. Dat heeft nu plaatsgemaakt voor die oprispingen, met beetje misselijkheid tussendoor. Maar al met al niet erger dan 4/10.

Ik heb ozempic.

Edit: volgens mij had ik gesprek met een verpleegkundige en de arts beoordeelt op papier en schrijft het recept uit.

Niet te lang bij stil staan want al met al is het proces eigenlijk te makkelijk :')

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:03

karrij schreef:
..durf het m'n omgeving niet eens te vertellen.

Heb hier overheen gelezen. Je hoeft je omgeving niet te vertellen erover toch?
Ik heb m’n vriend en 2 vriendinnen verteld.
Ene vriendin is zeer geïnteresseerd in m’n proces en heeft het zelf niet nodig.
Andere vriendin heeft er nooit meer naar gevraagd. Wat ook prima is.

En ik heb ook lang getwijfeld, sinds afgelopen december :o

En daarna lang getwijfeld tussen Wellis en Yazen. Zelfs nog nadat ik díe knoop had doorgehakt.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:15

Oyeru schreef:
Klopt Karrij. Dat heeft nu plaatsgemaakt voor die oprispingen, met beetje misselijkheid tussendoor. Maar al met al niet erger dan 4/10.

Ik heb ozempic.

Edit: volgens mij had ik gesprek met een verpleegkundige en de arts beoordeelt op papier en schrijft het recept uit.

Niet te lang bij stil staan want al met al is het proces eigenlijk te makkelijk :')

Ok bij mij werd helemaal niet gesproken over een gesprek! Ik moest zelf kiezen welk merk ik wilde. Ik begon,natuurlijk, alweer te twijfelen, dus ben de actie gestopt voor ik moest betalen.

Waar heb jij het aangevraagd?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:15

Midoy schreef:
karrij schreef:
..durf het m'n omgeving niet eens te vertellen.

En daarna lang getwijfeld tussen Wellis en Yazen. Zelfs nog nadat ik díe knoop had doorgehakt.

En waar heb je uiteindelijk voor gekozen? En waar heb je spijt van gehad achteraf

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:18

Midoy schreef:
Ik heb gisteravond teveel gegeten (nootjes) en te laat. Heb er slecht van geslapen en voel me nog vol. Nog niks kunnen eten vandaag.

Goede les.

Ik combineer GLP 1 injectie met intermitterend vasten en eet normaal niet meer in de avond. En al helemaal geen snaai.

Ik weet niet of je hier informatie over hebt ingewonnen die ik nog niet ken, maar ik dacht eens te gelezen te hebben dat intermittant fasting niet lekker combineert met glp1 spuiten. Maar mss al weer achterhaald hoor

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 17:25

karrij schreef:
Ja hoor is ze weer.

Ik wilde me aanmelden bij getwellis, maar je hebt toch eerst een gesprek met een arts? Of heb ik dit helemaal mis?
Kies je zelf welk middel je wilt gaan gebruiken?

Ik durfde toch niet verder aan te melden, ik ben nog zo aan het twijfelen of ik er wel goed aan doe.

Hoe doen jullie het als je op vakantie gaan? Hoe nemen jullie de spuit mee,moet toch gekoeld blijven, toch?

Twijfel twijfel, het is toch een hoop geld,niet dat ik het niet heb,maar denk toch jeempie waar begin ik aan..durf het m'n omgeving niet eens te vertellen.

Ik heb heel erg mijn twijfels gehad. keer omdat ik heel slecht op medicatie kan reageren. Op vakantie heb ik de spuit in de handbagage en op bestemming in de koelkast.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 18:48

Je krijgt zo’n tasje erbij bij Wellis. Met koelelement.

Intermittend fasting gaat prima met GLP1. Ik doe 18/6.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:11

karrij schreef:
Midoy schreef:

En waar heb je uiteindelijk voor gekozen? En waar heb je spijt van gehad achteraf

Ik heb voor Yazen gekozen.
Nergens spijt van uiteindelijk.
Denk dat ik met de keuze voor wellis ook geen spijt had gehad.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:15

My_Little_P schreef:
Midoy schreef:

Goede les.

Ik weet niet of je hier informatie over hebt ingewonnen die ik nog niet ken, maar ik dacht eens te gelezen te hebben dat intermittant fasting niet lekker combineert met glp1 spuiten. Maar mss al weer achterhaald hoor

Zoekresultaten IF + GLP in het Engels. Evt kunnen ze door de vertaalmachine.

https://www.google.nl/search?q=glp+1+in ... gws-wiz-hp

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:35

karrij schreef:
Ok bij mij werd helemaal niet gesproken over een gesprek! Ik moest zelf kiezen welk merk ik wilde. Ik begon,natuurlijk, alweer te twijfelen, dus ben de actie gestopt voor ik moest betalen.

Waar heb jij het aangevraagd?

Het is ook echt niet heel diepgaand. Maar geeft je wel de kans eventuele vragen te stellen. Waar zij vooral zorg voor moeten dragen is dat er geen contra-indicaties zijn die jou schade kunnen opleveren. Dat staat ook zo in hun algemene voorwaarden.

Ik heb ozempic van Wellis. Moest wel eerst afrekenen, maar mocht het zo zijn dat je het niet mág gebruiken krijg je het terug.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:49

Nouja zeg, blijkbaar zijn alle Nederlandse Facebook groepen over Wegovy/Saxenda/Ozempic/Mounjaro verwijderd. Ik was lid van 1 groep en die is inderdaad verdwenen. Anderstalige groepen zijn er nog wel

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:37

@karrij je moet idd eerst betalen. Daarna wordt er een intake via telefoon ingepland (je moet daarvoor wat documenten uploaden) Ik had dat gesprek met een verpleegkundige die prima wist waar ze het over had (ik heb nogal wat medicatie) en daarna wordt de medicatielijst goedgekeurd door een arts.

Ik heb ook zo'n koeltasje bij mijn 1e pen Ozempic gekregen via GetWellis.
Ik had er al 1 voor mijn maandelijkse migraineinjectie. Als ik met het vliegtuig op vakantie ga, vraag ik de crew altijd of het in de koelkast mag aan boord. Is nooit een probleem. Met de auto in zo'n 12v koelbox (maar de migraineinjectie moet ook echt gekoeld blijven, de Ozempic mag op kamertemperatuur indien reeds aangebroken)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:55

Ik moet straks spuiten, maar heb net een glas baileys gehad op bezoek bij iemand.. Ik heb er niet meer aan gedacht..

En ja, het was maar 1 glas.. :))

Kan dat kwaad?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:57

Het kan geen kwaad maar er zijn gebruikers die erg veel last krijgen van het drinken van enig alcoholische dranken

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:05

Hoe laat op de dag spuiten jullie het liefst? Juist in de avond of juist liever op een ander moment?