Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Ik vind dat niet duidelijk, wat jij stelt, omdat het er effectief letterlijk bij geschreven staat. Dat is niet zomaar dingen van internet plukken, het staat op hun eigen pagina, als expertisecentrum. Wat jij schrijft is meer iets dat "maar op het internet" staat, dan medisch gegronde informatie van een ziekenhuis.
Tenzij jij haar arts bent is er geen reden om aan te nemen dat dit advies (niet van mij, van het ziekenhuis) niet zou kloppen en TS hier hulp bij nodig heeft. Dat heeft niks met onzeker maken te maken, het gaat om haar gezondheid na een ingreep. En er komt nog een ingreep aan.
Essie73 schreef:Moderatoropmerking:We zien in dit topic veel mensen die het beste voor hebben met TS en dat is fijn om te zien. TS is bezig met een medisch traject en wil jullie graag op de hoogte te houden, vandaar dat we het topic weer openen. We zouden jullie dan ook willen vragen om de rest van het topic te focussen op de inhoudelijke informatie van TS en de Bokt-regels in acht te nemen. Alvast bedankt!
secricible schreef:De dietist ís betrokken en heeft adviezen gegeven. Vervolgens wordt hier door iemand geadviseerd dat TS het anders moet doen dan haar dietist heeft aangeraden. Dat is toch medisch advies geven?
Folders zijn bedoelt om een advies te ondersteunen. En blijkbaar is er bij TS afgeweken van het advies in de folder. Dat gebeurt regelmatig, dan geef je dus de folder niet mee.
Petpa schreef:secricible schreef:De dietist ís betrokken en heeft adviezen gegeven. Vervolgens wordt hier door iemand geadviseerd dat TS het anders moet doen dan haar dietist heeft aangeraden. Dat is toch medisch advies geven?
Folders zijn bedoelt om een advies te ondersteunen. En blijkbaar is er bij TS afgeweken van het advies in de folder. Dat gebeurt regelmatig, dan geef je dus de folder niet mee.
Sorry maar ik lees nergens dat iemand TS adviseert het anders te doen dan de diëtist zegt.
Op basis van je reactie dat de diëtist betrokken is en adviezen heeft gegeven en er bij TS afgeweken is van het advies in de folder concludeer ik dat jij de behandeld diëtist bent. Wellicht is het handig gedurende een consult TS wat duidelijkheid te verschaffen.
Petpa schreef:Sorry maar ik lees nergens dat iemand TS adviseert het anders te doen dan de diëtist zegt.
Ibbel schreef:Petpa schreef:Sorry maar ik lees nergens dat iemand TS adviseert het anders te doen dan de diëtist zegt.
Tieneke plaatst de folder/info van de website van Meander waar algemene adviezen staan over een andere operatie en geeft daarbij aan dat TS die adviezen (oa vloeibare voeding) zou moeten volgen wánt ze komen van de website van het ziekenhuis waar TS is geopereerd.
Dat is toch echt afwijkend advies.
En een bokker mag er van uitgaan dat een behandelend dietist uit datzelfde ziekenhuis donders goed weet wat z'n eigen ziekenhuis voor algemene adviezen op de site heeft staan en gewoon heel goede gronden heeft om een advies op maat aan TS te geven en níet naar de algemene adviezen te verwijzen. Ongetwijfeld omdat die in geval van TS niet goed zijn.
Petpa schreef:Sowieso zie ik dat niet als advies maar als feit.
Het staat op de site; da's een feit.
Petpa schreef:Als TS dan zegt te leven op 2 crackers met kaas + vegaham, wat komkommer met hummus en nog wat kleine dingen.
Ja, dan gaan ook bij mij alle alarmbellen af.
En dan vind ik dat er wat moet gebeuren!
Ibbel schreef:Petpa schreef:Sowieso zie ik dat niet als advies maar als feit.
Het staat op de site; da's een feit.
Het staat op de site en refereert aan een totaal ander soort operatie. Dat is een feit dat niet van toepassing is en waar je dus niets aan hebt.Petpa schreef:Als TS dan zegt te leven op 2 crackers met kaas + vegaham, wat komkommer met hummus en nog wat kleine dingen.
Ja, dan gaan ook bij mij alle alarmbellen af.
En dan vind ik dat er wat moet gebeuren!
En daar ga je gewoon te ver in je commentaar.
Je kunt ook zeggen: "TS, ik hoop dat je in overleg met je dietist je voeding zonder dat je weer misselijk wordt langzaam kunt gaan opbouwen."
Dan laat je het aan TS en haar dietist, ipv 'te vinden' dat er 'iets zou moeten '