Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Stille meelezer komt met een kook-tip. Is "uitgekookt" iets voor jullie? Niet altijd, dat wordt te duur, maar zo af en toe, als het zo uitkomt?
https://uitgekookt.nl/
rien10 schreef:Oprechte vraag: is de herziening van het uitkeringen stelsel per definitie een slechte zaak? Het is waar dat het bar ingewikkeld is allemaal. Stel nou dat het met de veranderingen simpeler wordt, of betere fraude herkenning, dat is dan toch ok?
Earth schreef:Wel naar dat jullie zoveel stress krijgen ervan, dat zou niet moeten maar ik zie ook dat het UWV heel wisselend is in hun aanpak. Sommige mensen worden goed behandeld, anderen niet.
Telpeva schreef:Had ik dit kookboek hier al eens gepost? Er is een kookboek voor mensen met hersenletsel, volgens mij zitten er meer in het topic die dit hebben, misschien dat iemand hier iets aan heeft?
https://www.verdermethersenletsel.nl/kookboek/
Vervelend dat het niet goed ging met je Iris! Voel je niet rot over niet meelezen, volgens mij zitten hier juist mensen die zich daar prima een voorstelling bij kunnen maken, ook als je niet terug zou lezen want dat zal veel zijn.
rien10 schreef:Stille meelezer komt met een kook-tip. Is "uitgekookt" iets voor jullie? Niet altijd, dat wordt te duur, maar zo af en toe, als het zo uitkomt?
https://uitgekookt.nl/
Telpeva schreef:Vinden jullie een review van Uitgekookt leuk?
Mijn 1e maaltijden van Uitgekookt zijn vanmiddag binnen gekomen en ik heb er zojuist eentje op. Nu zegt 1 maaltijd natuurlijk nog niet alles, maar goed. Als ik het vergelijk met kant en klare maaltijden uit de supermarkt dan lijken de maaltijden van Uitgekookt in elk geval vers, het ruikt beter en smaakt ook beter, tot nu toe ben ik in ieder geval positief
Dankjewel voor de tip Rien!
Telpeva schreef:Net op het nieuws bij NPO, VVD wil de bijstand minder hard laten stijgen als het minimumloon. Ik kan er zo snel geen link bij vinden met meer info.
Yesilgos staat zo ontzettend niet aan de kant van mensen die niet meer kunnen werken en al in armoede leven, hoppa pak ze nog meer af, alsof die mensen een keuze hebben!
Telpeva schreef:Vinden jullie een review van Uitgekookt leuk?
Mijn 1e maaltijden van Uitgekookt zijn vanmiddag binnen gekomen en ik heb er zojuist eentje op. Nu zegt 1 maaltijd natuurlijk nog niet alles, maar goed. Als ik het vergelijk met kant en klare maaltijden uit de supermarkt dan lijken de maaltijden van Uitgekookt in elk geval vers, het ruikt beter en smaakt ook beter, tot nu toe ben ik in ieder geval positief
Dankjewel voor de tip Rien!
xSagan schreef:Ik zou haast zeggen, laat ze maar meer snelheidsmetingen ect. gaan doen en lang links rijden. Denk dat je dan ook leuk kunt vangen en mochten ze mensen nodig hebben en opleiden daarin, wil ik er best over nadenken…..denk serieus dat je dan echt meer vangt dan korten of beperken.
_Karlijn schreef:Ik wil hier voorzichtig aankloppen.
(alvast excuses voor de mensen die moeite hebben met lange teksten).
Sinds de start van het topic heb ik meegelezen, af en toe plaatste ik wel een berichtje inhet "Lucht je hart, verdrietig zijn mag"- topic maar daar voelt het alsof iets teveel voor inmiddels. Maar af toe meegepraat, maar wist niet zo goed of/wat voor toevoeging ik hier zou zijn Dus ik hoop dat ik hier welkom ben voor met meer text en uitleg tijdens mijn post.
Zal mezelf even voorstellen: ik ben 32, op mijn 17e kreeg ik (waarvan we achteraf beseften dat het de 2e al was) een psychose. Ik heb de diagnose schizo-affectieve stoornis (combinatie tussen schizofrene en bipolaire stoornis), complexe PTSS, en herstellende van anorexia wat we nu maar gewoon eetstoornis noemen. Ontelbaar veel opnames meegemaakt zowel vrijwillig als zonder mijn toestemming, waar ik ook weer trauma's heb opgelopen.
Daarnaast lichamelijk ook behoorlijk in de soep, aangeboren hartafwijking (geopereerd 2020), gebroken rugwervel + 2 hernias opgelopen tijdens een stomme val (2018). Daarnaast van rugpijn heb ik nog altijd heel veel last, maar eigenlijk is mijn hele lijf een grote pijnbom.
Zelf vermoed ik dat ik naast de makkelijker aantoonbare aandoeningen, ik ook EDS en POTS heb. Ik heb eigenlijk altijd pijn en daar komt de schizoaffectieve stoornis nog eens een schepje bovenopdoen qua achteruitgang van cognitieve symptomen.
Sinds mijn 17e ben in ik non-stop op anti psychotica gezet, nu ben ik 32 en sinds juli vanwege omstandigheden, en in oktober heb ik bepaalde symptomen ontwikkeld die de de neuroloog heeft bestempeld als tardieve dyskinesie. Dat is een bijwerking van antipsychotica die na langdurig gebruik, maar zelf jaren na het stoppen ermee kan optreden. Hier heb ik zelf ongecontroleerde bewegingen/rigide standen van mijn rechtervoet en constant onwillekeurige bewegingen van m'n tong/mond/gezicht. Echt vreselijk. Sinds ik op m 18e begon met antipsychotica (en ik heb in de loop der jaren heel veel verschillende soorten gehad, zowel enkel als combineert, hoge en lage dosissen) en uitgerekend op het moment dat ik geen AP slik, ontwikkel ik dit. Zondag heb ik een MRI om andere oorzaken uit sluiten maar de neuroloog was 95% zeker van het feit dat het tardieve dyskinesie wasen de prognose is dat het in alle waarschijnlijkheid niet meer over gaat en ik mogelijk de rest van mijn leven geen antipsychotica meer kan slikken, terwijl dat wel een essentieel onderdeel is voor mijn schizo-affectieve stoornis..
Momenteel is mijn behandeling bij de GGZ on-hold gezet vanwege gebrek aan personeel en onenigheid tussen mijn behandelaren en mij. Ik mijn momenteel ook 0,0 medicatie voor mijn psychische problemen.
Ik zal het voor nu hier bij houden, hoewel ik wel een boek zou schrijven als indrouctie alleen al haha, maar heb je vragen: voel je vrij.
Ik ga zo naar de huisarts voor een nieuwe partytrick: verschillende groottes pupillen en heel veel oogpijn en tal van andere klacht
DuoPenotti schreef:Wat heftig Karlijn.
Maar die verschillende pupillen is dat dan ook een bijwerking van die medicijnen?
Of zou er dan zondag toch wat uit de mri komen en al je klachten verklaren?
Heel veel sterkte iig