Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 19:32

Poehhhh wat een stevig windje vandaag zeg! Net terug van een rondje 60 km inclusief pannenkoekje onderweg. Was best ploeteren op de heenweg. Jullie nog gefietst?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 20:08

De heide stond en staat er echt prachtig bij!

Vandaag weer een dik uur bezig geweest om thuis te komen vanaf het werk |o . Er staat nu een fiets in de gang en mijn tas is al gepakt; morgen ga ik op de fiets naar het werk. Beetje jammer van de windkracht 4-5 op de terugwerk, maar het gaat sneller zijn dan met de auto.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 05:33

Jaaa *\o/* , gisteren anderhalf uur in het zonnetje gefietst {:}
Leverde ook weer een leuk plaatje op :D

Afbeelding

En nog erg blij met mijn opruim/schoonmaak actie van maandag :=
Mijn fietskelder ziet er zo netjes uit <3

Oh Maaike , ja echt he .Het is zo zonde zo lang in de auto te zitten omdat het niet opschiet -O-

@Padoertje , een verdiende pannenkoek met die wind :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 06:43

Ja gaan we weer met die wind, gaan de temperaturen naar lekker fiets weer, is die rot wind er weer |o

Lekker opgeruimd en gefiets Jeanette, je zit in een lekker flow zo te lezen. Hoe gaat het met je knie?

Maaike, groot gelijk, stomme verkeer, en dan is de vakantie nog niet eens voorbij.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 05:14

MarliesV schreef:
Ja gaan we weer met die wind, gaan de temperaturen naar lekker fiets weer, is die rot wind er weer |o

Lekker opgeruimd en gefietst Jeanette, je zit in een lekker flow zo te lezen. Hoe gaat het met je knie?

Het trainen gaat op het moment wel redelijk , vorige week op 10 uur gekomen .
Ja af en toe is het wat schuiven met trainingen , en gisteren heb ik mijn looptraining geskippt :o
Na ja knie voel ik altijd wel iets , het is niet altijd pijn .
Wat voor mijn gevoel problemen geeft is als ik extra vocht in mijn knie heb .
(Hydrops ??) Qua trainingsbelasting moet ik proberen goed aan te voelen wanneer ik misschien
even een stapje terug moet doen .Ik "hoor" het af en toe ook knakken , dacht eerst dat het bot
op bot was . Maar dat schijnt dus vocht te zijn .Vergelijkbaar als je met je vingers knakt .
ig op hoop van zegen dat ik in Turkije mijn wedstrijd "normaal" kan doen .
Ik ben iig al wel fitter dan begin van het jaar .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 20:20

Ik heb vandaag voor het eerst een damesrit gereden met 3 collega’s. Ging echt heel leuk en ondanks dat er eentje nog maar net rijdt, toch nog gemiddeld 26,5 over 60km. Zelf heb ik er ruim 75 gereden om naar het vetrekpunt te rijden en daarna weer naar huis. Wel grote moe nu, want ik heb de eerste 48 km kopwerk geleverd. Plus ervoor en erna in m’n uppie naar huis. Was er ook wel klaar mee met ook nog een flinke regenbui op m’n kop. Volgende keer hopelijk een zonnetje erbij, dat fietst een stuk leuker haha.

We worden toch een daagje ouder Time. Dat merkte ik vandaag ook weer met 3 meiden die toch zo’n 20 jaar jonger zijn dan ik.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 09:39

Padoertje schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst een damesrit gereden met 3 collega’s. Ging echt heel leuk en ondanks dat er eentje nog maar net rijdt, toch nog gemiddeld 26,5 over 60km. Zelf heb ik er ruim 75 gereden om naar het vetrekpunt te rijden en daarna weer naar huis. Wel grote moe nu, want ik heb de eerste 48 km kopwerk geleverd. Plus ervoor en erna in m’n uppie naar huis. Was er ook wel klaar mee met ook nog een flinke regenbui op m’n kop. Volgende keer hopelijk een zonnetje erbij, dat fietst een stuk leuker haha.

We worden toch een daagje ouder Time. Dat merkte ik vandaag ook weer met 3 meiden die toch zo’n 20 jaar jonger zijn dan ik.

Well done *\o/*

Ja , tegen wie zeg je het .
Ik ben vandaag pas om half 10 wakker geworden , heb 10 uur geslapen .
Gewoon omdat ik het nodig heb .
Het gaat gewoon allemaal niet zo makkelijk meer .
Maar hey , ben waarschijnlijk fitter dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten . _/-\o_

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 22:30

Wat een cadeautje vandaag! Die hadden ze niet voorspeld: opeens was het een heerlijke 23 graden, zon en eens geen wind. Ik ben weer heerlijk op jacht gegaan naar de mooiste heidevelden. En gevonden!

Afbeelding

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 22:37

Heerlijk zeg! Dat is echt even genieten! <3 Inmiddels weer helemaal fit?

Wij gaan dinsdag op vakantie, dus ik probeer na de vakantie het fietsen weer wat meer op te pakken. Nog wel even een weekendje naar limburg geweest 2 weken geleden, dus toen nog wel wat gefietst. :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 05:23

Goedemorgen :O

Ik zag het op Strava Maaike , lekker hoor .
En je shirt passend bij de heide :j

Ik had gisteren 96 km op de teller , moest eigenlijk nog ca 20 min .
Maar dan had ik rondjes op huis moeten fietsen -O-
Daarna nog 25 mijn hardgelopen .Dus het was wel weer een productief dagje .
Maar ik merk wel dat mijn duurvermogen beter is , ik had over die 96 km een gemiddelde hartslag van 116 :D

Het weer was idd later op de dag wel aardig , al merk je wel als de zon effe weg is of je in
de schaduw rijd , dat het frisjes word .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 07:12

Ik zat om 9 uur al op de mtb in Drenthe voor de Hunebed Highway Classic 50km, was best frisjes idd bij de start maar later heerlijk fietsweer. Wij hebben geen zon gezien maar wel prachtige paarse heide en hunebedden natuurlijk. Super goed georganiseerde tocht, was race, mtb en wandel.

Lekker Time dat je verbetering ziet qua duurvermogen, je doet het toch ergens voor he.

Heerlijk Maaike! De heide is idd prachtig momenteel <3

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 06:43

hey wat een rust hier, nog mensen fijn op pad geweest het weekend? Het was ondanks de voorspellingen best prima weer!

Ik heb nog last van mijn knie, dus even iets kalmer aan. Gisteren wel gezellig met een vriendin wezen mtb-en, zij is ziek en gaat dus niet zo hard en lang. Dus voor mijn knie een prima optie en gelijk ook gezellig bijgekletst.
Komend weekend een bbq en daar wil ik op de fiets naar toe, trein terug. Dus dat soort combinatie ritjes gaan prima.

Heb op de gravel nu wegbandjes gezet, want het is best mul, dus als ik gravelen wil, pak ik de mtb. En dan kan ik na het eten nog even een rondje op de weg met lampjes, toch nog wat kilometers sprokkelen.

16 november staat de Dutch Masters of MTB 100km weer op de planning, dus moet ondanks de knie, wel aan het fietsen blijven, want anders wordt dat wel een mega uitdaging.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:41

Ik had van de week wat geschreven, maar blijkbaar niet gepost hier (oeps).
Wij hadden afgelopen week nog een snel rondje van 53 km met 30 gemiddeld. Had mezelf wel helemaal de blubber getrapt en de wind draaide, dus het laatste stuk tegenwind rijden boven de 30 was niet grappig. Thuis ook eerst een half uur bij moeten komen voordat ik wat kon eten of onder de douche wilde. Lijf stond even in een error zeg maar }:0

Lekker Marlies, zo blijf je toch in beweging en je knie een beetje smeren zonder dat je overbelast. November is gelukkig nog even weg.

Wij vertrekken woensdag voor een weekje Mallorca en de fietskleding gaat mee. Dus ik denk dat we daar wel een dag of 2 een racefiets gaan huren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 11:13

Mallorca is prachtig fietsen (tenminste dat zegt mijn wielrennende vader), heerlijk even er tussenuit, geniet er van!

Idd rust roest dus met niet te gek veel belasting, lekker in beweging blijven. Ben al 2x geopereerd aan die knie, dus weet inmiddels wel waar de pijn vandaan komt. Overbelast op vakantie dus nu even een stap terug.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 05:19

Mallorca is idd geweldig om te fietsen , en fiets verhuurders zouden er genoeg moeten zijn .
Ik was zaterdag in Renkum om te jureren ( triatlon) .Gelukkig waren we rond 15:00 klaar .
En zondag iets meer dan 2 uur gefietst , een beetje lopen twijfelen binnen of buiten .
Maar in de middag werd het weer toch iets beter , en dus naar buiten gegaan :j
Een stukje over de dijk ( uiterwaarden ) gefietst , maar man wat is alles droog .
Daar waar normaal overal water staat , is alles opgedroogd -O-

Deze week nog werken , zondag jureren in Eindhoven .
En dan maandag gaat het voor een weekje naar Almere , voor de Challenge Almere . *\o/*

Hoop dat het allemaal gaat lukken met je knie Marlies .

@Padoertje , klinkt als een tikje te ver gegaan . :oo

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 08:04

Afgelopen weekend zou ik eigenlijk een weekend gaan gravelen, alleen werd dat afgezegd door de organisatie: wolf Bram loopt nog altijd los rond. Nu heb ik het vermoeden dat wolf Bram kinderen lekkerder vindt dan een gravelfiets, maar ik snap het wel.

Uiteindelijk last minute besloten om een mini bikepacking tripje te doen van 1 nacht (je moet ergens beginnen als uitprobeersel). We zijn met de trein gegaan naar Yerseke en van daaruit naar Rotterdam, geslapen op de boot van mijn paps en de volgende dag terug naar Almere. Een mooi tripje van 215 km! En twee letters voor het alfabet verzameld: de ‘Y’ van Yerseke en de ‘C’ van Capelle aan den IJssel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:13

Ja Mallorca is goed fietsen. Vorig jaar ook een mooie rit daar gemaakt en mijn man gaat nu voor de 3e keer in 1 jaar tijd. Die hebben afgelopen voorjaar daar nog een trainingsweek gehad. Helaas toen veel regen, dus hopelijk kunnen we nu Cap de Formentor met een zonnetje doen. Verder wordt het vooral uitrusten op het strand denk ik.

Leuk! Maaike. Heb je bij Capelle de dijk gefietst?
Die pakken wij vaak vanuit hier als we richting de Brienenoordbrug gaan.

Jij kunt ook niet stilzitten hè Time hahaha. Leuke vooruitzichten in ieder geval.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 13:09

Ja! Mijn vader woont aan de overkant (kijkt uit over het water en de van Brienenoordbrug). We zijn bij het gemaal afgeslagen en richting Gouda gegaan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:09

Mooi weer km gemaakt @Maaike *\o/*
En beviel het backpacken ?
Wel jammer van je graveltocht .

Padoertje schreef:
Jij kunt ook niet stilzitten hè Time hahaha. Leuke vooruitzichten in ieder geval.

Mijn kalender is idd altijd vrij vol :=
Ach , zo lang het nog kan .

Ik weet niet of er hier Bokkers zijn die regelmatig plantaardige "melk" drinken ?
Maar ik heb vorige week een Mylky aangeschaft , wat een geniaal ding zeg .
Zelf plantaardige drink maken van noten , havermout .En dat binnen 1 minuut klaar *\o/*
Geen gesleep van liter pakken soja of haver drink , en vooral geen afval meer .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 17:11

Time, wel soms in de ochtend met havermout, maar te weinig om het zelf te gaan maken. Overigens wist ik ook niet dat je dat zelf kunt maken haha.

Even spammen, want dit is toch wel genieten op Mallorca. Cap de Formentor, 60 km en bijna 900 hoogtemeters.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 04:56

Wat een mooie foto die laatste <3

Ja Cap de Formentor ken ik maar al te goed :j
Ben met mijn vroegere vereniging zeker drie of 4 keer op trainingskamp op Mallorca geweest

Gisteren een productieve dag gehad ; 1400 m gezwommen , 77 km op de bike , en nog een korte run erachteraan .
Tussen de workouts door , de was ophangen , vouwen en weer een machine aangooien :=
Want dat gaat ook gewoon door

Vandaag Jureren bij Hightech Triathlon in Eindhoven , en dan morgenvroeg mijn auto inpakken en
op naar Almere .
Het word een mooie dag vandaag , geniet er allemaal van .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 06:45

Oh heerlijk Padoertje, geniet van jullie vakantie!

Hier op de weg getraind de laatste week, dinsdag rondje in de avond en gisteren 50km tegen de wind in naar een verjaardag.
Wil ik naar huis, gaat de trein niet vanaf Enschede, maar pas vanaf Hengelo, dus fietsspulletjes weer aan en ff een recordje gebroken op de 10km om naar het station te komen, met wijn fietsen gaat blijkbaar prima :D

Had nog wat meer willen doen maar had een wervel in mijn rug verkeerd zitten, het lijkt voor nu opgelost en anders wordt het toch even naar de fysio. Maar linker schouder en bovenrug zijn niet heel happy, gelukkig ging het wel om gisteren op de fiets te zitten. Zaterdag was compleet knudde.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 07:13

MarliesV schreef:
Wil ik naar huis, gaat de trein niet vanaf Enschede, maar pas vanaf Hengelo, dus fietsspulletjes weer aan en ff een recordje gebroken op de 10km om naar het station te komen, met wijn fietsen gaat blijkbaar prima :D

_O-

En succes met je rug Marlies .

Ik ben vandaag ook wat stijf uit bed gekomen .Was een erg lange dag staan gisteren .
Leuke start series ouder & kind triatlon , en de hit van de dag was toch wel relay team de Flamingos :D
Niet echt aerodynamisch , maar wel leuk bedacht .

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 07:38

Hahaha, Time _O- , wat een ontzettend leuke foto. Wat een lol!

En wat een mooie foto’s Padoertje, geniet nog even lekker verder van de vakantie!

En Marlies, sterkte met je rug! Ik weet dat wijn en fietsen niet zo goed gaan bij mij….

Ik ben gisteren gezellig met Thami op pad gegaan. Het was een ontzettend gezellige dag en we hebben heerlijk 117 km gekletst en gefietst. De route had, voor onze smaak dan, een tikkeltje teveel asfalt, maar het was heerlijk zo in het zonnetje.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 09:37

Zag jullie voorbij komen op Strava idd, zag er iig uit als een gezellige rit!

Time wat een leuke foto. Succes met de komende dagen, niet te gek doen, lekker genieten van de sport, zonder zelf teveel in te spannen.

Rug is knudde, was vanmorgen best optimistisch maar liep net ff de productie in. Het is net of ik helemaal uit het lood ben. Dus om half 2 de manueel maar even de boel laten recht zetten.

Haha die wijn hielp wel met rugpijn blijkbaar. Was bijna zo overmoedig om nog naar huis te fietsen (40km in totaal), de wijn zei: dat kan prima. Mijn verstand won, ga niet een uur in het donker fietsen met alcohol op, rugpijn en niet echt goed gegeten :+