Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 13:06

Hier gaat het ook goed. Inmiddels weer een tijdje aan het werk. Borstvoeding rustig aan het afbouwen. Sinds een week slaapt Freek door. Dus ik voel me langzaam weer een beetje mens. Zo fijn.

Hapjes hebben we geen haast mee. Hij heeft wat geproefd, maar zit er niet echt om te springen. Komt later dan wel.

Fijn dat het bij jullie zo goed gaat nicole_floor. Jammer van je vergeetachtigheid. Komt niet echt meer goed, maar werd deze keer niet erger dan na de eerste :') . Dat groeien gaat hier ook in sprongen. Zolang ze een beetje blij en energiek zijn zit het wel goed.

Wat maakt je onzeker redbutton?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 13:59

Nee dat zei mijn collega ook al, dat het niet meer goed kwam. Wel goed om te weten dat het bij jou bij de 2de niet erger is geworden. :')

Fijn dat Freek nu goed doorslaapt en je je borstvoeding af kunt bouwen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:20

Redbutton, ai de eerste verkoudheid. Helaas gaat het snel met de ziektebeestjes op de opvang heb ik al ondervonden -O-
Misschien alles wat samen inderdaad? Hier waren er na de buikgriep ook enkele dagen dat ze weinig dronk. Momenteel is ze aan een inhaalbeweging begonnen en drinkt ze eigenlijk te veel (+1000ml) :')

Omdat ze zoveel drinkt willen we ook starten met oefenhapjes.
Ik ben benieuwd hoe ze daar op reageert :D Want ze heeft wel interesse in ons eten, dus wie weet.

Fenn, goed dat je weer wat kan slapen!

"Mom brain" heb ik niet zoveel last van denk ik (misschien vergeten :') ) Enkel een lichaam dat nog steeds in de war is van alle hormonen. Ik ben ook kaal aan het worden |(
Ik heb nu bij Vitakruid allerlei post-partum supplementen gekocht, hopelijk helpt dat bij het ontzwangeren

Hier zijn we vorige week begonnen aan sprong 4 en slaapregressie, joepie :+ :Z :Z
We hadden vrijdag haar 6de en laatste vaccinatie rondje *\o/* De kinderarts heeft haar dan ook nog eens gemeten en gewogen: 18weken en 65cm groot, 43 cm hoofdomtrek en 6,55 kg (vorige week was ze 6,620 maar dus afgevallen door de buikgriep)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:32

Ik bied 5x 180+6 aan, tot 2 weken terug ging dat goed maar vorige week liet ze gewoon echt de helft staan, nu drinkt ze 3/4e denk. Er is ook veel veranderd en ze is ziek geweest en erna de vaccinaties (ze had wel wat buikpijn van de rota) dus ik probeer het los te laten. Ze is blij en dat is belangrijkste.

@nicole_floor dat van her geheugen is heel herkenbaar, vergeet alles.

@fenn, wat fijn doorslapen! Droom ik van.

@farjen wij zijn ook aan sprong 4 begonnen denk ik, ze slaapt nog steeds prima maar onrustiger. Rond 4u wordt ze wat onrustig en is ze vaker wakker, overdag slaapt ze ook wat onrustiger.
Hoe gaat het met de banenjacht?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:01

Bodi is ook idd een paar nachten rond 2 uur wakker geweest en overdag sliep die wat moeilijker.

Mijn lichaam heeft nog wel wat meer last van de hormonen en het ontzwangeren.

Farjen jammer dat je zon last hebt van haaruitval. Laatste vaccinatie al jaa in België. Krijgen ze dan echt helemaal niks meer? Want hier Krijgen ze pas hun laatste vaccinatie als ze 14 jaar zijn ofzo. Wij hebben ook nog maar 2x een vaccinatie rondje gehad, waarvan de 1ste het drankje van de Rota virus was. De 20ste krijgt Bodi ook weer vaccinaties.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:18

nicole_floor schreef:
Bodi is ook idd een paar nachten rond 2 uur wakker geweest en overdag sliep die wat moeilijker.

Mijn lichaam heeft nog wel wat meer last van de hormonen en het ontzwangeren.

Farjen jammer dat je zon last hebt van haaruitval. Laatste vaccinatie al jaa in België. Krijgen ze dan echt helemaal niks meer? Want hier Krijgen ze pas hun laatste vaccinatie als ze 14 jaar zijn ofzo. Wij hebben ook nog maar 2x een vaccinatie rondje gehad, waarvan de 1ste het drankje van de Rota virus was. De 20ste krijgt Bodi ook weer vaccinaties.

Ooh jawel hoor :D Maar bedoel de laatste deze periode. De volgende is pas op 12 maanden :D
Hier heeft ze wegens vroeggeboorte de basis vaccinatie een keertje meer gekregen.
In Belgïe is het basisvaccin op 6w en 16w (en bij prematuur dan nog eens op 12w), Bexsero op 10 en 18w
en dan RSV vaccin was er ook nog eens tussendoor :+

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:10

Freek drinkt ook soms een hele fles en soms ongeveer de helft oid redbutton. Wij overwegen nu een speentje die iets groter is (van difrax s naar m). Bij twijfel kan je altijd het CB nog bellen natuurlijk :) Fijn dat ze verder wel blij is!

Vervelend van het haaruitval Farjen! ontzwangeren is echt prut ook eigenlijk. Hopelijk doen de suplementen wat.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:59

Zolang ze blij is en goed poept en plast ben ik ook blij, zeiden ze vorige week op het CB ook dat dat prima was. Net heeft ze weer een hele fles op, grotere speenmaat hebben we al anders viel ze of in slaap, of ze was afgeleid of ze werd boos.

Haaruitval heb ik nu ook maar niet zo erg als jou farjen.

Ik heb afgelopen week op marktplaats een doos vtech speelgoed gekocht en ze vindt het echt fantastisch met die lampjes en geluidjes.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:40

redbutton schreef:
Hoe is het met iedereen?

Hier zelf weer aan het werk en we hebben de eerste opvang verkoudheid al gehad. Ze wil alleen wat slecht drinken sinds een week, de ene dag beter als de andere. Groei was ook wat afgevlakt op de curve (zat iets boven gemiddelde en nu op het gemiddelde), maar ze is verkouden (geweest), begonnen op de opvang en gevaccineerd afgelopen woensdag dus genoeg redenen voor het slecht drinken maar blijf er toch onzeker over zijn.
Verder is ze gewoon haar blije zelf, zijn begonnen aan de 4 maanden sprong volgens mij dus tijd vliegt.

@jasz jij gaat via de rapley methode vaste voeding aanbieden toch? Begin je wel met oefen hapjes op 4 maanden?

Volgens mij gaan veel baby's wat minder drinken rond 4 maanden. En niet nodig om je zorgen te maken, maar wel herkenbaar helaas. Dante heeft ook net z'n prikken en 2e rotavirus vaccin gehad en die was ook wat moeizamer met drinken. Maar door de ervaringen met de andere 2 krijg ik dan ook stress. Hij is alleen al 7 kilo en zit helemaal bovenaan de curve en was echt maar heel minimaal wat minder hard omhoog gegaan, dus ook echt geen reden voor zorgen. Vandaag ook de eerste 68 al aan gedaan. Hij is morgen 3 maanden.
Hier ook 5x 180+6 en meestal 1x 150+5 snachts en ene keer gaat alles op en soms maar de helft. Maar eindigt altijd tussen de 900 en 1000cc.

Nee ik wacht gewoon tot de 6 maanden. Ze hebben het daarvoor nog niet nodig en mijn ervaring is ook dat ze er vaak nog niet zo aan toe zijn dan. Ik wacht tot hij in de triptrap kan en zelf kan en wil eten.

Wat fijn dat hij doorslaapt Fenn!

Dante sliep een paar weken door en daarna niet meer haha. Maar nu ook wat last van alle prikken enz.

Fijn dat het zo goed gaat Nicole_floor!

Fijn dat het bij jullie ook goed gaat Farjen!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 16:39

Farjen al iets gehoord na je dagje meelopen? Haaruitval is ook vervelend, als het goed is komt het uiteindelijk wel weer in orde.

Fenn wat fijn dat je jezelf weer een beetje mens kan voelen nu en dat het goed gaat.

Redbutton, altijd leuk om een leuke deal op marktplaats te scoren ;)

Hier gaat het z'n gangetje, hij is nu 7 weken. Vind het wel een lastige periode. Veel kramp en hij heeft ook veel (verborgen) reflux. Resulteert vaak in huilen na de voeding. Ik heb flink productie en hij verslikt zich er vaak in. Dat maakt wel onzeker. Ik weet dat je borsten zich nog flink moeten aanpassen aan de vraag, maar hoop toch dat ze vaart maken want vind het echt zo sneu voor hem. Soms kolf in af en geef in een flesjes als hij er die dag veel moeite mee heeft.
Hij groeit echt gigantisch hard. Hij past nog maar een paar dingen maat 56, verder gaan we echt al in de maat 62. Ik heb hem onlangs niet gewogen maar ik gok dat we de 6.5 kg al wel voorbij zijn, hij was op 4 weken 5.4 kg.

Afgelopen nacht eens geprobeerd om hem zonder te voeden weer in slaap te krijgen, heb toch het idee dat ik hem in de nacht te vaak al te vroeg pak en hij dan om een voeding begint te vragen. Vannacht duidelijk onrust door 'actieve slaap'. Een hand op zijn buikje was voldoende om verder te slapen en dat heeft hij tot 6:00 volgehouden (vanaf 22:30) *\o/* . Ik zit namelijk echt wel op een flink aantal voedingen, meestal zo'n 10x in 24h }:0 . Hij vraagt waarschijnlijk ook meer vanwege de reflux, de melk verzacht dan zijn slokdarm maar dan kom je in een cirkeltje terecht van teveel drinken, reflux, overactieve borsten, etc. :(:) Overdag probeer ik ook echt minstens 2 uur tussen de voedingen te houden, meestal lukt wat langer ook wel. Af en toe een beetje afkolven probeer ik ook uit. Wat een gedoe soms :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:03

@horsiegek, ik vond 7-8 weken ook geen leuke periode. Ik ben toen ook de borstvoeding gaan afbouwen omdat ik niet meer sliep van de onzekerheid en het gepieker. Heb zitten janken op het consultatiebureau :') maar, het gaat over! Daarna was echt een hele relaxe periode. Dus voor nu een dikke knuffel, hopelijk voelt de kleine zich snel beter en helpt het kolven een beetje. Ik heb daar verder geen ervaring mee dus kan je niet helpen. Misschien een lactatiekundige wel?

Hier vol in de 4 maanden slaapregressie, heb de babyfoon vannacht uitgezet, ze kan zelf in slapen maar doet dat met geluid en eer ik bij haar kamer ben is ze stil of is ze gewoon in slaap geluid aan het maken waardoor ze de speen niet wil. Nu wordt ik wakker als ze wat langer doorgaat. Scheelt weer een aantal keer per nacht.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:38

redbutton wat irritant dat je auto dan niet klaar stond. Natuurlijk maar iets kleins maar dat kost wel even lekker extra tijd. Wat een ellende die slaapregressie, hopelijk is het snel voorbij

Farjen wat rot dat je de eerste virussen al te pakken hebt gehad. Zo zal het wel door blijven gaan gok ik :( hoe was je meeloopdag?
Ik heb ook zo'n last van haaruitval |( hopelijk stopt dat snel

horsiegek ik snap dat je het lastig vindt, zo klinkt het ook. Het gaat voorbij hoor! Ik heb ook best lang wat last gehad van overproductie en ik weet niet meer precies wanneer dat overging, maar het is wel gestopt, uiteindelijk past je lichaam zich aan denk ik. Ik wilde niet teveel kolven/stimuleren dus ik deed soms met de hand even voor het voeden wat druk eraf halen zodat het makkelijker was voor baby

Het gaat nu wat beter met mij, nog steeds veel stress van werk en ik heb extra moeite met de opvang straks omdat ik dan ook terug moet naar een onprettige omgeving. Hopelijk kan ik snel wat anders vinden. Ik moest eigenlijk een afspraak met een psycholoog maken en weer terug naar de huisarts de afgelopen weken, maar een familielid van mijn man is onverwacht snel slechter geworden en overleden, dus van al het andere is niets gekomen.

Op mijn werkstress na gaat het wel goed met ons. Baby zit zichzelf de afgelopen dagen wel in de weg heb ik het idee, slapen is weer onrustiger, en ze schreeuwt/huilt overdag meer- ik vind het best pittig. Ze is vanochtend weer gevaccineerd, ze was 67cm en 7,7kg met 19 weken, dus is nog steeds een grote baby

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:48

Wat balen dat je zoveel stress van je werk hebt lien. Ben je al aan het solliciteren?

Hier heeft ze deze week voor het eerst in weken 2 nachten doorgeslapen, helaas maar 2 nachten :') maar het komt wel weer.

We zijn vrijdag voor het eerst gaan babyzwemmen en dat was zo leuk. Ze vond het fantastisch en ik vond het heerlijk dat we even wat quality time hebben zo. Het is toch vaak haasten met alles wat gedaan moet worden dus het was genieten. Ga komende week weer denk ik.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:18

Redbutton, hier vorige week ook een Vtech speeltje gekocht. Helpt goed bij tummy time :D
En leuk hé die slaapregressie :') Al mogen we niet klagen, het gaat ondertussen al wat beter. Enkel de dutjes overdag zijn lastig. Wat leuk dat babyzwemmen, dan ga je samen het zwembad in?
Ik hou het maar bij babyspa, dan hoef ik zelf niet in zwempak :+ :o

Lien, phoe heftige periode achter de rug.. Ik hoop dat je snel je rust kan terugvinden en het werk-gedoe achter je kan laten :(:) Gaat het ondertussen al wat beter met je kleintje?

Jasz, ook een stevig kereltje :D

Horsiegek, nee nog niets gehoord van de meeloopdag -O- Zo frustrerend!
En wat een mooi gewicht al op 7 weken! Reflux is niet fijn, dat hield hier haar echt wakker omdat het zoveel omhoog kwam. Kan je niet voor een voeding al een klein beetje kolven zodat hij zich minder verslikt?
Maar ik heb geen ervaring met borstvoeding, ik was een fulltime kolver.

Ik schreef hier vorige week dat ons meisje een inhaalbeweging aan het doen is qua drinken. Maar dat is voorlopig nog niet voorbij :+ Ik merk er voorlopig niets van dat ze op 4 maanden minder drinken :+ :+ Ik heb er wel wat stress over dat ze zoveel drinkt, altijd 1020ml ongeveer.
Dus deze week begonnen met oefenhapjes en het gaat erg vlot. Mondje gaat vlotjes open en qua tempo moet het vooruit gaan volgens haar :') Gisteren was de 4de keer en at ze al een potje leeg van 20gr (en daarna nog eens haar volledige fles := )
Hoe bouw je groentepap best op qua hoeveelheid? Gewoon zoveel ze zelf willen of toch in stapjes? Ik had gehoopt dat ze na groentepap wat minder zou drinken maar helaas, mevrouwtje heeft dan nog steeds grote honger

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:30

Hier worden de flessen ook niet minder na de groentehapjes. En hij eet idd ook al bijna een heel potje. Woensdag moeten we weer naar het consultatiebureau, ik ga hun dan even om advies vragen. Ik heb namelijk het idee dat ik de flessen op moet hoger naar 210+7, maar dan komen we boven de 1 liter uit.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:46

Volgens mij is die liter ook wel wat achterhaalt hoor. Grotere baby's hebben ook meer nodig. Ik hou die berekening 130cc per kilo lichaamsgewicht aan. Dan heeft Dante zo'n 910cc nodig. En sommige dagen haalt hij dat echt niet en sommige dagen er echt overheen. Ze geven het wel aan hoor

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:23

Hier drinkt ze tussen de 850 en 950 op een dag denk ik. Heel wisselend, op de opvang drinkt ze heel veel en thuis minder. Ik krijg er niet meer in en ze doet het prima.
In begreep bij het consultatiebureau dat de hapjes tussen 4 en 6 maanden ook geen vervanging van de voeding zijn, alleen om te proeven. Ik heb vanochtend voor het eerst staan koken, wortel en pompoen. Restje van de pompoensoep en wortels had ik gisteren voor de paarden gehaald. Gaan over weekje starten als ze 4 maanden is maar kijk wel hoe het dan gaat.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:43

130 x 7kg = 910 ml maar ze drinkt al weken +1000ml :o
Haar maagje is een bodemloze put :')

Hier waren we begonnen met aardappel en wortel, vandaag pastinaak. Zodra ze de lepel zag was ze heel enthousiast en de hele tijd met haar mondje open en aan het spartelen :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 23:45

Haha wat schattig zo enthousiast!

Dante heeft de eerste 2 maanden van z'n leven geen restje over gehad van z'n flessen en krijg ook altijd meer dan nodig en nu drinkt ie wat minder op sommige dagen. Vandaag wel over de 1000 heen, meeste dagen rond de 900. Ik zou je er niet te druk om maken hoor.

Ik heb het met m'n oudste 2 andersom gehad, dus dronken zo vreselijk moeilijk hun flessen en vaak te weinig en ook dat kwam helemaal goed

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:30

Nou wij hadden vannacht echt een terror nacht, dat was heeeel lang geleden dat ze dat heeft gehad. Heb ook geen idee wat d'r dwars zat, zelf een fles aangeboden maar na 40cc hoefde ze niet meer dus honger was het ook niet. We houden het maar op de slaapregressie. Duimen dat vannacht beter is, heb vandaag echt van koffie naar koffie overleefd :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:37

Hier afgelopen nacht ook een slechte! Misschien het weer... duimen dat vannacht weer goed gaat.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:49

Ik heb zelfs al gekeken of het volle maan was maar dat was vrijdag :')
M'n paard voelde de vermoeidheid ook aan, wilde net de trailer niet op. Is af en toe een ding en vaak als ik niet fit ben. Morgen maar weer oefenen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:53

Oh, beterschap voor jullie :(:)
Niet fijn voor de kleintjes zelf maar ook niet als ouder :Z

Hier heeft ze sinds vorige nacht weer meer stoelgangluiers, ik dacht misschien als reactie op de vaste voeding.
Vandaag heeft ze 5 stoelgangluiers gehad (waarvan 1 keer waterige diarree) ipv 1 stoelgangluier per dag. Verder was ze wel heel gelukkig en blij vandaag, geen koorts/verhoging en de flessen worden vlotjes gedronken. Dus ik weet even niet goed wat ik ermee moet doen, even aankijken?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:54

Geen tandjes in aankomst? Hier had ze vannacht ook een dunne poep luier maar voel ze nog niet.
Moet zeggen dat ik zolang ze geen koorts heeft en drinkt me nooit zo druk maak.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:46

@fenn ik hoop dat freek afgelopen nacht net zo geslapen heeft als isa. Ik heb er pas om 6.30 een keer heen gemoeten.. wat een heerlijkheid na de nacht ervoor