Bellex schreef:Wat lief Pressent dat je dochter zo lief is voor haar zusje!
En Set_Elkol en ImkeTarek hele enthousiaste grote broers, zo zoet
Maartje hoe gaat het met jou en de kleine meid? Hoe ben je uit de bevalling gekomen en is je bloeddruk weer omlaag, en hoe reageert jullie oudste op zijn zusje?
Het gaat goed met ons, was even wat "lastig" met aan de borst krijgen, nu met tepelhoedje gaat dat goed en morgen komt de lactatiekundige.
Ik weet even niet wat ik al verteld had. Maar dinsdag ben ij dus medisch geworden omdat ik aan de medicatie moest voor de hoge bloeddruk en moest ik in ziekenhuis bevallen, dat vond ik best lastig omdat ik graag thuis wilde. Vervolgens dat nog helemaal geen plekje kunnen geven en toen begon het dinsdagavond al.
Dinsdagavond moest ik dus naar ziekenhuis, moest ik aan de ctg heb ik een halfuur huilend aan gelegen omdat ik gewoon heel onprettig behandeld werd door zuster (vond ik). Toen wel fijn gwsproken met verloskundige. Omdat ik toen nog geen weeeen had mocht ik naar huis. Bij thuiskoms begonnen vrij snel wel de weeen. Ik heb nog wel in bed gelegen maar niet geslapen. Wisselend was het wel regelmatig, in ochtend opnieuw gebeld moest ik weer komen. Daar in bevalbad gegaan.
Ik wilde helemaal niks, als in gewoon natuur zijn gang laten gaan. Ze wilde me constant wwn de ctg, dat wilde ik evenmin wsnt gaf me enkel onrust en zag er de meerwaarde niet van dus die ginf na eem halfuur weer af.
Volgens mij vonden ze me lastig, dus na een tijdje kreeg ik te horen dat mijn eigen verloskundige de bevalling mocht doen en ik zelfs thuis mocht bevallen. Toen dsar gebeleven want terug in de auto zag ik niet zitten. Maar eigen VK toen wel gekomen.
Maar mn eigen verloskundige zeiden later ook dat ze beetne gevoel kregen alsof ze van me af wilden

Nouja ik vond prima dat mn eigen verloskundige het hebben kunnen doen.
Heb wel richting het ziekenhuis personeel steeds erg mijn grenzen moeten aangeven, qua bijv mij bijna direct na de bevalling spuiten willen geven, geen constante monitoring met ctg etc. EN ik hechte veel waarde aan "informed consent" of tewel goed geinformeerd zijn in wat ze willen doen, waarom ze het willen doen, voor en nadelen van iets wel en niet doen en dan zélf bepalen of ik dat wel of niet wil (en dat waren ze geloof ik niet gewend

Kan iig wel met goed gevoel op bevalling terug kijken. Doordat ik gelukkig mijn eigen verloskundige had en goed mijn wensen en behoeften heb bewaakt.