Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 09:20

Bellex schreef:
Wat lief Pressent dat je dochter zo lief is voor haar zusje!
En Set_Elkol en ImkeTarek hele enthousiaste grote broers, zo zoet <3

Maartje hoe gaat het met jou en de kleine meid? Hoe ben je uit de bevalling gekomen en is je bloeddruk weer omlaag, en hoe reageert jullie oudste op zijn zusje?

Het gaat goed met ons, was even wat "lastig" met aan de borst krijgen, nu met tepelhoedje gaat dat goed en morgen komt de lactatiekundige.

Ik weet even niet wat ik al verteld had. Maar dinsdag ben ij dus medisch geworden omdat ik aan de medicatie moest voor de hoge bloeddruk en moest ik in ziekenhuis bevallen, dat vond ik best lastig omdat ik graag thuis wilde. Vervolgens dat nog helemaal geen plekje kunnen geven en toen begon het dinsdagavond al.

Dinsdagavond moest ik dus naar ziekenhuis, moest ik aan de ctg heb ik een halfuur huilend aan gelegen omdat ik gewoon heel onprettig behandeld werd door zuster (vond ik). Toen wel fijn gwsproken met verloskundige. Omdat ik toen nog geen weeeen had mocht ik naar huis. Bij thuiskoms begonnen vrij snel wel de weeen. Ik heb nog wel in bed gelegen maar niet geslapen. Wisselend was het wel regelmatig, in ochtend opnieuw gebeld moest ik weer komen. Daar in bevalbad gegaan.

Ik wilde helemaal niks, als in gewoon natuur zijn gang laten gaan. Ze wilde me constant wwn de ctg, dat wilde ik evenmin wsnt gaf me enkel onrust en zag er de meerwaarde niet van dus die ginf na eem halfuur weer af.

Volgens mij vonden ze me lastig, dus na een tijdje kreeg ik te horen dat mijn eigen verloskundige de bevalling mocht doen en ik zelfs thuis mocht bevallen. Toen dsar gebeleven want terug in de auto zag ik niet zitten. Maar eigen VK toen wel gekomen.

Maar mn eigen verloskundige zeiden later ook dat ze beetne gevoel kregen alsof ze van me af wilden :+ "ja doen jullie het maar want wij kunnen toch niks voor dr doen".

Nouja ik vond prima dat mn eigen verloskundige het hebben kunnen doen.

Heb wel richting het ziekenhuis personeel steeds erg mijn grenzen moeten aangeven, qua bijv mij bijna direct na de bevalling spuiten willen geven, geen constante monitoring met ctg etc. EN ik hechte veel waarde aan "informed consent" of tewel goed geinformeerd zijn in wat ze willen doen, waarom ze het willen doen, voor en nadelen van iets wel en niet doen en dan zélf bepalen of ik dat wel of niet wil (en dat waren ze geloof ik niet gewend :+ ) dus opeens hoefde ik geen 24u in ziekenhuis te blijven na bevalling ondanks dat dat eerst wel moest ivm die medicatie.

Kan iig wel met goed gevoel op bevalling terug kijken. Doordat ik gelukkig mijn eigen verloskundige had en goed mijn wensen en behoeften heb bewaakt.

linoleum

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:27

Vervelend dat ze in ziekenhuis niet leken te willen meewerken aan jouw wensen. Wel heel goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en je eigen verloskundige heeft kunnen assisteren. Dat heeft vast veel goeds gedaan voor de ervaring!
Geniet ervan samen <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 11:27

Klinkt best heftig, gelukkig was je verloskundige er.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:24

@ pressent: wat een mooie naam!

@ maartje: klinkt heel heftig hoe je behandelt bent maar wel fijn dat t uiteindelijk ging zoals je wou!

Ik ben gisteren ook eindelijk bevallen *\o/* *\o/*

Ik moest dus donderdag avond al binnen voor de ballon. Mijn man is daarna thuis nog gaan slapen. Ik kreeg al meteen vrij heftige harde buiken/weeën. Dus om half 12 extra pijnstillers gekregen om de nacht door te komen. Uiteindelijk wel wat gedoezeld maar niet echt veel geslapen.
Smorgen werd de ballon verwijderd en had ik wel wat opening maar trokken de weeën weg.
Tot 3 keer toe weeënopwekkers gekregen, die elke keer maar eventjes hielpen. Door de onderzoeken had ik ondertussen ook hevig bloedverlies.
Daarna rond 12u de vliezen gebroken. Ook dat bracht de boel niet echt op gang. De baby bleef ook hoog zitten.
Om 3 uur had ik wel hevige weeën maar de rest wou niet vorderen. Toen werd er een open gesprek gestart waarin ook na voren kwam dat als dit doorging, ik een keizersnede zou krijgen. Door t bloedberlies moest ik de hele tijd aan de monitor.. en de optie epidurale verdoving werd nog eens uitgelegd met een positief gevoel zo van 'meid denk aan jezelf, bij een keizersnede krijg je ook al die slangetjes, dit is echt geen goede situatie voor jou nu..'
Dat alles werd me even te veel en ik heb denk ik een uur er echt door gezeten. Toen werd om 16u dus de epidurale gezet. En ondanks dat ik het nog altijd niet fijn vond, ben ik wel blij dat ik het gedaan heb.
Ineend schoot toen ook de boel in gang. Om 8u werd er zelfs al lachend gezegd, misschien beval je wel in mijn dienst voor 10u. Helaas kwamen we er toen achter dat ze een sterrenkijker was en heb ik toen met bepaalde houdingen nog heel lang geprobeerd om haar te laten draaien.
En om 11u10 mocht ik dan eindelijk beginnen persen.

Om 4 minuten voor middernacht is dan eindelijk onze Charlotte geboren!
Met 3.965 kilo en 54 cm was ze een behoorlijke baby.

Ik ben achteraf nog ziek gewonden. Denk van de stress, inspanning en klap op mijn blaas/nieren. Dus de rest van de nacht was nog afzien. Maar ondertussen zie ik het positief in voor de dag van morgen.

Ik ben vooral blij dat ze eruit is en dat ik nu al meer kan dan voorheen _/-\o_
Wij vrouwen zien toch af he..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:31

Klinkt super vervelend hoe je behandeld bent maartje1990

Jojoni gefeliciteerd!! Behoorlijk avontuur zo dus.

Hier nog steeds last van voorweeën,inmiddels 2 dagen gekolfd maar helaas nog geen effect dus laat het er maar bij.
Dinsdag maar afwachten of er gestript kan worden.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:52

Maartje wat vervelend dat er zo slecht naar je geluisterd werd. Fijn dat je eigen verloskundige het overnam, bekend gezicht is dan wel fijn.

Jojoni, gefeliciteerd met jullie Charlotte! *\o/* klinkt wel als een heftigere ervaring zo.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 20:56

Gefeliciteerd Jojoni!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 21:16

Gefeliciteerd jojoni!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:57

Maartje fijn dat het uiteindelijk wel gegaan is zoals jij wilde, en dat alles goed is met jullie dochter en jou!

Jojoni gefeliciteerd *\o/* *\o/* Wat een pittige bevalling heb je gehad, maar heel fijn dat het gelukt is!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:01

Gefeliciteerd jojoni, mooie naam <3 het is een bumpy ride geweest zo te lezen, maar gelukkig met een happy end voor jullie allen. Ik hoop dat het genieten nu/snel gaat beginnen voor jullie :*

Lastig verhaal Maartje. Het is in ieder geval jammer dat jullie niet op dezelfde golflengte zaten. Gelukkig kon je eigen VK je goed bijstaan en kijk je er toch positief op terug!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:11

Gefeliciteerd Jojoni, lekker genieten nu! :D

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:16

Wat vervelend dat je zo'n lastige start had in het ziekenhuis Maartje! Je ongewenst voelen in zo'n situatie waar je ontspanning het meeste nodig hebt lijkt me erg zwaar!
Gelukkig kon je eigen VK het over nemen en kun je uiteindelijk fijn terug kijken op je bevalling!

Gefeliciteerd met je dochter Jojoni, fijn dat ze er eindelijk is!
Wel ook vervelend voor jou dat het zo'n lange en zware weg was!

Deze verhalen laten me wel echt heeeeeel hard hopen dat mijn meisje toch voor die 42 weken komt, zodat ik in alle rust thuis kan bevallen!
Met zoontje in het ziekenhuis (in Engeland) bevallen, maar die kwam met 36+4 zo onverwachts en binnen 11uur (en 6uur vanaf start weeën), dat ik dat allemaal maar over me heen heb laten komen, waardoor ik super ontspannen heb kunnen blijven..
Ben nu echt wel meer nerveus dan toen en dat voelt niet fijn -O- ...

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 02:58

Maartje van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid! Wel vervelend hoe de bevalling begonnen is, maar fijn dat je eigen verloskundige alsnog mocht komen en je er goed op terug kijkt!

Jojoni, ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter Charlotte! Een sterrenkijker is niet fijn.
Hoe is het met je man gegaan tijdens de bevalling? Jullie hadden een poos terug daar al goede voorbereidingen voor gedaan toch? :)

Hier een poosje stil geweest ivm alle drukte rondom afronding van de verbouwing! Gelukkig is de slaapkamer (op een halve pax kast na) en de babykamer af, want met 37+5 ben ik afgelopen woensdag bevallen van ons zoontje!
‘s morgens spontaan begonnen met gebroken vliezen, en uiteindelijk poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Op de juiste plek bleek achteraf want de placenta kwam niet los. Deze is op de OK verwijderd, bloedverlies wel flink, maar na een nachtje ziekenhuis nu lekker samen thuis, wennen aan elkaar en zoeken naar een ritme!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 04:10

Gefeliciteerd <3 is de bevalling goed gegaan? En hoe voel je je nu, ook ivm bloedverlies? En… ga je de naam delen :D ?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 09:55

jojoni schreef:
@ pressent: wat een mooie naam!

@ maartje: klinkt heel heftig hoe je behandelt bent maar wel fijn dat t uiteindelijk ging zoals je wou!

Ik ben gisteren ook eindelijk bevallen *\o/* *\o/*

Ik moest dus donderdag avond al binnen voor de ballon. Mijn man is daarna thuis nog gaan slapen. Ik kreeg al meteen vrij heftige harde buiken/weeën. Dus om half 12 extra pijnstillers gekregen om de nacht door te komen. Uiteindelijk wel wat gedoezeld maar niet echt veel geslapen.
Smorgen werd de ballon verwijderd en had ik wel wat opening maar trokken de weeën weg.
Tot 3 keer toe weeënopwekkers gekregen, die elke keer maar eventjes hielpen. Door de onderzoeken had ik ondertussen ook hevig bloedverlies.
Daarna rond 12u de vliezen gebroken. Ook dat bracht de boel niet echt op gang. De baby bleef ook hoog zitten.
Om 3 uur had ik wel hevige weeën maar de rest wou niet vorderen. Toen werd er een open gesprek gestart waarin ook na voren kwam dat als dit doorging, ik een keizersnede zou krijgen. Door t bloedberlies moest ik de hele tijd aan de monitor.. en de optie epidurale verdoving werd nog eens uitgelegd met een positief gevoel zo van 'meid denk aan jezelf, bij een keizersnede krijg je ook al die slangetjes, dit is echt geen goede situatie voor jou nu..'
Dat alles werd me even te veel en ik heb denk ik een uur er echt door gezeten. Toen werd om 16u dus de epidurale gezet. En ondanks dat ik het nog altijd niet fijn vond, ben ik wel blij dat ik het gedaan heb.
Ineend schoot toen ook de boel in gang. Om 8u werd er zelfs al lachend gezegd, misschien beval je wel in mijn dienst voor 10u. Helaas kwamen we er toen achter dat ze een sterrenkijker was en heb ik toen met bepaalde houdingen nog heel lang geprobeerd om haar te laten draaien.
En om 11u10 mocht ik dan eindelijk beginnen persen.

Om 4 minuten voor middernacht is dan eindelijk onze Charlotte geboren!
Met 3.965 kilo en 54 cm was ze een behoorlijke baby.

Ik ben achteraf nog ziek gewonden. Denk van de stress, inspanning en klap op mijn blaas/nieren. Dus de rest van de nacht was nog afzien. Maar ondertussen zie ik het positief in voor de dag van morgen.

Ik ben vooral blij dat ze eruit is en dat ik nu al meer kan dan voorheen _/-\o_
Wij vrouwen zien toch af he..

Dat laatste, nou echt ik zie het mannen niet doen? :)) Ik wist pas na de bevalling dat onze meid een sterrenkijker was maar moest er toch uit :+ heb geen vergelijkinsmateriaal maar makkelijk is het toch niet om dat eruit te krijgen :')

Yesterday schreef:
Maartje van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid! Wel vervelend hoe de bevalling begonnen is, maar fijn dat je eigen verloskundige alsnog mocht komen en je er goed op terug kijkt!

Jojoni, ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter Charlotte! Een sterrenkijker is niet fijn.
Hoe is het met je man gegaan tijdens de bevalling? Jullie hadden een poos terug daar al goede voorbereidingen voor gedaan toch? :)

Hier een poosje stil geweest ivm alle drukte rondom afronding van de verbouwing! Gelukkig is de slaapkamer (op een halve pax kast na) en de babykamer af, want met 37+5 ben ik afgelopen woensdag bevallen van ons zoontje!
‘s morgens spontaan begonnen met gebroken vliezen, en uiteindelijk poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Op de juiste plek bleek achteraf want de placenta kwam niet los. Deze is op de OK verwijderd, bloedverlies wel flink, maar na een nachtje ziekenhuis nu lekker samen thuis, wennen aan elkaar en zoeken naar een ritme!

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje, gezellig met mij bij de 10% van de gebroken vliezen :+ vervelend dat je placenta niet vanzslf kwam, maken jullie het nu verder wel goed?

Wie geven er hier trouwens borstvoeding? Verloopt het naar wens?

Hier gaat de borstvoeding nu goed met een tepelhoedje maar deze morgen ook afspraak met lactatiekundige.
ImkeTarek schreef:
Wat vervelend dat je zo'n lastige start had in het ziekenhuis Maartje! Je ongewenst voelen in zo'n situatie waar je ontspanning het meeste nodig hebt lijkt me erg zwaar!
Gelukkig kon je eigen VK het over nemen en kun je uiteindelijk fijn terug kijken op je bevalling!

Gefeliciteerd met je dochter Jojoni, fijn dat ze er eindelijk is!
Wel ook vervelend voor jou dat het zo'n lange en zware weg was!

Deze verhalen laten me wel echt heeeeeel hard hopen dat mijn meisje toch voor die 42 weken komt, zodat ik in alle rust thuis kan bevallen!
Met zoontje in het ziekenhuis (in Engeland) bevallen, maar die kwam met 36+4 zo onverwachts en binnen 11uur (en 6uur vanaf start weeën), dat ik dat allemaal maar over me heen heb laten komen, waardoor ik super ontspannen heb kunnen blijven..
Ben nu echt wel meer nerveus dan toen en dat voelt niet fijn -O- ...

Hoe komt het dat je nu meee nerveus bent? Woon en ben je nu nog in Emgeland? Ik weet het niet meer sorry. Hoeveel weken ben je nu?

Zo aardif beetje bijgelezen en gereageerd nu :D

Dank voor alle felicitaties. De naam doe ik trouwens bewust niet openbaar online plaatsen :)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:28

Yesterday schreef:

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!
Fijn dat je op de juiste plek was en heerlijk nu alweer thuis, aan elkaar wennen en genieten!

@Maartje. We wonen nu weer in Nederland, dus het is/gaat hier sowieso allemaal net wat anders. Ben nu meer nerveus door meerdere redenen denk ik. Als eerste al doordat mijn zoontje dus (net) prematuur geboren was en dus wat dat betreft onverwacht kwam. Daarbij toen een droom bevalling gehad eigenlijk (lekker vlot, 0 complicaties, zelfs geen hechtingen, zei na zo'n 15 minuten al dat ik dat best nog n keer kon doen), dus kan dat nu alleen maar tegenvallen, hahaha.
Zit nu op 40+3, dus baby is nu natuurlijk een stuk groter ook..
En toen hadden we nog geen hond en had ik natuurlijk nog geen andere kinderen, dus kon ik van te voren al veel meer rust pakken en me voorbereiden op "mijn bubbel", waardoor ik over het algemeen veel meer ontspannen was, dan dat ik nu ben..

Nouja, redenen dus waardoor ik meer nerveus ben.. En dat moet ik los laten, want ik weet dat ik het kan (zoals alle vrouwen natuurlijk ;) ), maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:25

Bedankt voor de felicitaties allemaal!
Het was inderdaad allemaal best heftig maar we zijn allebei heel blij nu.
Ondertussen heb ik net bevestiging gekregen dat ik inderdaad teveel bloed verloren heb/verlies. Dus ik krijg zo meteen bloed bij -O- . En morgen zal ik waarschijnlijk nog hier moeten blijven..

@ellinora, is de baby wel al ingedaal bij jou?

@imketarek, sorry ik wou je niet zenuwachtig maken!

@yesterday, het was een hele fijne ervaring voor mijn man. We waren heel blij met de voorbreiding want iedereen hield er super rekening mee. Hij is alleen even weggegaan op t einde van t persen. Denk een beetje combinatie van toch een beetje hoofdpijn, veel mensen en een hoop dat aan t gebeuren was. Maar er stond een stoel klaar en hij werd meteen rustig geroepen toen ze er was dus echt complimenten aan t personeel daar.
Jij ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Geniet ervan en zoek maar rustig na jullie ritme!

@maartje, ik geef ook borstvoeding. Tot nu toe vindt ik het wel moeilijk. Pijnlijk en echt een beetje zoeken. Mijn vroedvrouw thuis werkt ook met een lactatiedeskundige dus ik hoop dat t nu allemaal gevoelig is door de opstart en dat ze mij dan thuis wel kunnen helpen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:34

Yesterday gefeliciteerd! <3

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:11

Jojoni ja hier is de kleine heel flink ingedaald,vanmorgen zelfs nog duidelijker dan van de week.

38+2 afgelopen woensdag
Afbeelding

Vanmorgen 38+6
Afbeelding

Wat vervelend dat je zo toch een transfusie nodig hebt.
Je zult je denk ik ook goed moe voelen.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:27

Hee, daar hoef je geen sorry voor te zeggen Jojoni ;) . De zenuwen waren er al helaas..

Vervelend dat je nu ook nog n transfusie moet zeg! Hopelijk snel alles terug op orde en snel vertrouwd naar huis! Dat beide zal de bv ook goeddoen denk ik!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:46

Dat is zeker wel duidelijk Eilinora!

Wat vervelend dat je nog een bloedtransfusie moet hebben Jojoni.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 12:53

ImkeTarek schreef:
Yesterday schreef:

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!
Fijn dat je op de juiste plek was en heerlijk nu alweer thuis, aan elkaar wennen en genieten!

@Maartje. We wonen nu weer in Nederland, dus het is/gaat hier sowieso allemaal net wat anders. Ben nu meer nerveus door meerdere redenen denk ik. Als eerste al doordat mijn zoontje dus (net) prematuur geboren was en dus wat dat betreft onverwacht kwam. Daarbij toen een droom bevalling gehad eigenlijk (lekker vlot, 0 complicaties, zelfs geen hechtingen, zei na zo'n 15 minuten al dat ik dat best nog n keer kon doen), dus kan dat nu alleen maar tegenvallen, hahaha.
Zit nu op 40+3, dus baby is nu natuurlijk een stuk groter ook..
En toen hadden we nog geen hond en had ik natuurlijk nog geen andere kinderen, dus kon ik van te voren al veel meer rust pakken en me voorbereiden op "mijn bubbel", waardoor ik over het algemeen veel meer ontspannen was, dan dat ik nu ben..

Nouja, redenen dus waardoor ik meer nerveus ben.. En dat moet ik los laten, want ik weet dat ik het kan (zoals alle vrouwen natuurlijk ;) ), maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

Ik heb meermaals lopen roepen dat ik niet begreep dat vrouwen dit vrijwillig een 2e keer deden :') (vooral vanwege de pijn en ondanks dat ik het niet gehad heb snap ik de keuze voor pijnbestrijding heel goed) gelukkig konden wij ieder 1x doen :+ maar fijn dat dat voor jou anders was :D

Hopelijk ga je dadelijk hier/nu ook een fijne bevalling hebben. Heb je alles wel goed geregeld qua verzorging en opvang van je zoontjr en hond?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 12:54

jojoni schreef:
Bedankt voor de felicitaties allemaal!
Het was inderdaad allemaal best heftig maar we zijn allebei heel blij nu.
Ondertussen heb ik net bevestiging gekregen dat ik inderdaad teveel bloed verloren heb/verlies. Dus ik krijg zo meteen bloed bij -O- . En morgen zal ik waarschijnlijk nog hier moeten blijven..

@ellinora, is de baby wel al ingedaal bij jou?

@imketarek, sorry ik wou je niet zenuwachtig maken!

@yesterday, het was een hele fijne ervaring voor mijn man. We waren heel blij met de voorbreiding want iedereen hield er super rekening mee. Hij is alleen even weggegaan op t einde van t persen. Denk een beetje combinatie van toch een beetje hoofdpijn, veel mensen en een hoop dat aan t gebeuren was. Maar er stond een stoel klaar en hij werd meteen rustig geroepen toen ze er was dus echt complimenten aan t personeel daar.
Jij ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Geniet ervan en zoek maar rustig na jullie ritme!

@maartje, ik geef ook borstvoeding. Tot nu toe vindt ik het wel moeilijk. Pijnlijk en echt een beetje zoeken. Mijn vroedvrouw thuis werkt ook met een lactatiedeskundige dus ik hoop dat t nu allemaal gevoelig is door de opstart en dat ze mij dan thuis wel kunnen helpen.

Vervelend dat je bloed bij moet krijgen. Hopelijk knap je er desondanks wel van op.

Mijn lactatiekundige zegt dat borstvoeding echt geen pijn mag doen wel even een "wauw" gevoel msar geen pijn. Kan er nu al een lactatiekundige mee kijken? Want hebbej ze in het ziekenhuis toch ook?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:58

Wat balen Jojoni! Ik hoop dat de mogelijke bijwerkingen uitblijven en je je vooral snel wat beter voelt :*

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:45

Ja, opvang voor zoontje en hond is gelukkig goed geregeld Maartje :) .