Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:28

Melanie_D schreef:
@Mriek: lekker dat je nu halve dagen kunt werken. Hopelijk valt het donderdag een beetje mee allemaal en is het allemaal niet voor niets.

@Ballard: die bijeenkomsten zijn wel fijn. Ook leuk om andere zwangeren te ontmoeten tijdens zulke dagen.

@Gnome: lange dag zeg. Zonder zwangerschap al pittig ;)

Gaan jullie ook nog iets van zwangerschapsgym of -yoga volgen? Of wellicht zijn jullie al bezig? Ik heb me zojuist ingeschreven voor een zwangerschapscursus bij de fysio. Zou het liefst yoga gaan doen, maar dat is helaas niet in de buurt. Deze cursus is vooral gericht op houding en spierbelasting tijdens de zwangerschap en heeft ook een vervolg na de bevalling. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook lessen gevolgd. Ik geloof niet dat ik ooit van mijn leven zó zwaar getraind had en ik ging dan ook behoorlijk fit de bevalling in }> Helaas is zij nu gestopt met de cursussen en heb ik naar iets anders moeten zoeken. Ben erg benieuwd naar deze!

Ik wou graag zwemmen maar dat is precies op dagen dat het mij niet echt past, ga ook nog even kijken naar yoga ja lijkt me ook leuk

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:31

Hier al 2 dagen hard aan het werk met spullen inpakken en uitpakken voor een groot evenement (KFPS hengstenkeuring) waar we met een grote stand staan. Vandaag lekker inrichten maar dit wordt wel een pittige week heel veel staan en tillen maar tot nu toe gaat het prima gelukkig :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:20

QueenE schreef:
Hier al 2 dagen hard aan het werk met spullen inpakken en uitpakken voor een groot evenement (KFPS hengstenkeuring) waar we met een grote stand staan. Vandaag lekker inrichten maar dit wordt wel een pittige week heel veel staan en tillen maar tot nu toe gaat het prima gelukkig :D

Succes.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:33

Alles mee gelezen en wel in mijn hoofd gereageerd :+ :o maar even te moe om te typen.

Hier gaat alles wel zijn gangetje. Doe rustig aan want soms er last van mijn buik. Als ik niet zoveel doe voel ik haar ook meer schoppen.

Gister begonnen met zolder op te ruimen. Als we volgende maand gaan verbouwen moeten wij daar tijdelijk slapen. Kijk er naar uit als de verbouwing klaar is en kamertje in orde kan makenz

Morgen naar het ziekenhuis. Kennismaking gesprek met gynaecoloog vind wel beetje spannend maar gaat goed komen. Eind van de dag pas dus duurt nog evrn :(

Hebben jullie naar een kolf gekeken? Ik wil sws de eerste weken borstvoeding geven als het lukt. Maar ik denk dat ik wel snel overstap op flesvoeding. Maar wil wel graag een kolf zodat ik kan kolven en mijn man ook voeding kan geven.
Maar er zijn zooo veel.

Gelukkig nog genoeg tijd.

Mmm over cursussen nog niet over na gedacht of yoga.

Weet wel dat zwemmen erg lekker is. Niks zit dan in de weg. Dus ga dat misschien wel vaker doen.

Moet nog even alles goed bekijken wat er hier in de buurt is

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:21

Melanie, gelukkig zijn er ook online trainingen ja. Kan het mooi op eigen tempo. :)

Marlis hoe was de bezichtiging? Wel gezellig een kleine in huis. Vind het vast niet erg om op de ondervloer te spelen ;)

QueenE zwemmen lijkt mij ook heerlijk om te doen. Succes bij de hengstenkeuring, hopelijk hou je het een beetje vol.

Freekieee gewoon reageren wanneer je er energie voor hebt. Mooi he dat schoppen. Zie je je buik ook al bewegen?
Spannend dat de verbouwing eraan komt.
Komt vast goed in het ziekenhuis. Hopelijk hou je er een goed gevoel aan over.
Ik had van de week ook hier gevraagd naar kolf ervaringen. Kreeg toen veel reacties dat huren eigenlijk de beste optie is omdat een kolf best wel duur is.
Ik wil er inderdaad ook één zodat mijn vriend ook de fles kan geven. Lijkt mij een heel aandoenlijk gezicht. <3

Heb vandaag een hele dag gewerkt, had nog een vergadering staan. En merk wel dat ik gelijk weer helemaal gesloopt ben. Gelukkig morgen, i.v.m. ziekenhuisbezoek, een thuiswerkdag. Leerlingen hebben huiswerk gekregen, dus kan ik weer een dagje rustig aan doen haha. ;)
Hoe gaat het met de rest hier?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 19:29

Hier goed! Ben gisterenavond wel ingestort na Amsterdam van maandag. 12 uur geslapen en nog moe wakker geworden.

Vandaag de babykamer gepoetst.. Hele vloer zat onder de verf :') zo nog even het hemeltje optuigen en dan is het grote werk echt klaar. Zal straks nog even een fotootje maken.

De beige is trouwens toegezegd inmiddels.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 20:05

Hierbij de foto's. Altijd lastig maar het is echt precies geworden wat ik in gedachten had. Zo blij ook met het hemeltje.

Nu op ons gemak alles aankleden en die gruwelijke lamp vervangen :+

Linksachter komt nog een lekkere stoel te staan. Hopelijk een schommelstoel maar kan online echt niks vinden, tenzij 400 euro en dat gaat me echt veel te ver. Voor de rest dus heel veel ruimte over. Heerlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:15

Mooi geworden! Op marktplaats staan trouwens heel veel schommelstoelen, misschien kan je er daar nog eentje op de kop tikken :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 20:20

Ballard_L schreef:
Mooi geworden! Op marktplaats staan trouwens heel veel schommelstoelen, misschien kan je er daar nog eentje op de kop tikken :)

Klopt mja dan wil ik 'm eerst goed uitproberen en dat vind ik met markplaats altijd een beetje lastig :o

Heb mooi een lijstje gemaakt van wat we nog moeten hebben. Vandaag nog een trip trap op de kop getikt en een badje. Schiet mooi op zo.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:26

Ik heb vandaag de blije doos van de prenatal uitgepakt. Van wat ik online zag zat er niet zo veel in maat die van mij is heel fijn gevuld.

Naar de avatar film geweest, ben helemaal kapot nu maar was wel fijn.

Babykamer nog niet gedeeld zie ik.
Afbeelding
Is iets meer groenig dan blauw maar close enough. Nog even die vieze inbouwkast schuren en verven..
De meubels moeten nog komen, cosleeper etc mogen er nu even uit de weg staan :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 21:11

Azmay schreef:
Ik heb vandaag de blije doos van de prenatal uitgepakt. Van wat ik online zag zat er niet zo veel in maat die van mij is heel fijn gevuld.

Naar de avatar film geweest, ben helemaal kapot nu maar was wel fijn.

Babykamer nog niet gedeeld zie ik.
[ [url=m/iajUTM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is iets meer groenig dan blauw maar close enough. Nog even die vieze inbouwkast schuren en verven..
De meubels moeten nog komen, cosleeper etc mogen er nu even uit de weg staan :+

Leuk! Erg benieuwd naar het eindresultaat :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:13

O ja als je hem goed wilt testen is dat inderdaad lastig Gnome

En ook een mooi kamertje al Azmay! Leuk al die kamers die al (bijna) af zijn! Ik ben al blij als straks mijn keuken af is :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:14

Gnome schreef:
Hierbij de foto's. Altijd lastig maar het is echt precies geworden wat ik in gedachten had. Zo blij ook met het hemeltje.

Linksachter komt nog een lekkere stoel te staan. Hopelijk een schommelstoel maar kan online echt niks vinden, tenzij 400 euro en dat gaat me echt veel te ver. Voor de rest dus heel veel ruimte over. Heerlijk.

[ [url=m/3tmFEB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/puBboY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZqaWRk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi!

Mocht iemand nog belang hebben bij zo’n soortgelijke hemel/klamboe, doe mij even een pbtje. Iets met impulsaankopen en het bonnetje weggooien… hij past helemaal niet bij de verf die wij hebben gekocht :') . Mag voor een klein prijsje weg

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:58

Gnome schreef:

Waauw wat mooi, echt een hele mooie warme kleur!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 22:09

Thanks <3 is een kleur van flexa dus als iemand interesse heeft, kan ik 'm doorgeven.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:11

Gnome schreef:

Leuk geworden!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:51

Mooi geworden Gnome.
Ik begin nu ook te merken dat mijn lichaam af en toe ho aangeeft.
Gisteren werdt het opeens heel druk op het werk wat inhoud veel lopen en bukken. Aan het einde was ik duizelig en moest ik overgeven. Ik ga dit wel in de gaten houden. Mocht ik dit vaker hebben dan ga ik overleggen om een andere klant te doen.

Morgenavond gaat een vriendin voor mij een babykamer en cosleeper ophalen. Als ik ze heb zal ik ze hier delen.

Deze kinderwagen wil ik gaan bestellen:
https://www.babyentiener.nl/born-lucky- ... -base.html

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 00:09

@Freekieee: lekker rustig aan doen dan! Qua kolf heb ik eerder ook het huren van de Meleda aangeraden. Zeker als je snel wilt stoppen. Deze heeft verschillende standen om de melkproductie goed op gang te brengen. Nadeel is dat het een grote, zware kolf is en je 'm dus niet makkelijk kunt meenemen. Je kunt huren via bijvoorbeeld Medipoint.

Gnome: heel mooi geworden!!

Azmay: ook heel mooi, lekkere frisse kleur dat blauw/groen

Nicje: echt rustig aan doen hoor, goed naar je lichaam blijven luisteren. Zwanger zijn is niet niks.

Ik zag vandaag een grappig filmpje op insta over wat je organen allemaal te verduren krijgen tijdens de verschillende trimesters. Zal eens kijken of ik het kan terugvinden, ik vond het wel grappig en herkenbaar.

Hier vandaag een goede 13 weken echo gehad. Kindje was iets aan de kleine kant, maar het kan zijn dat het gewoon een kleiner kindje is of dat de uitgerekende datum een paar dagen te vroeg is ingeschat. Over 2 weken weer een echo om te kijken of de groei niet stagneert. Ons andere zoontje was ook klein bij de geboorte, dus vooralsnog maken we ons niet zoveel zorgen. Verder gelukkig alles goed. We konden meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek en daardoor nog een aantal mooie 3d plaatjes kunnen bekijken. Dat was dan wel weer een mazzeltje :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 07:41

Nicje87 schreef:
Mooi geworden Gnome.
Ik begin nu ook te merken dat mijn lichaam af en toe ho aangeeft.
Gisteren werdt het opeens heel druk op het werk wat inhoud veel lopen en bukken. Aan het einde was ik duizelig en moest ik overgeven. Ik ga dit wel in de gaten houden. Mocht ik dit vaker hebben dan ga ik overleggen om een andere klant te doen.

Morgenavond gaat een vriendin voor mij een babykamer en cosleeper ophalen. Als ik ze heb zal ik ze hier delen.

Deze kinderwagen wil ik gaan bestellen:
https://www.babyentiener.nl/born-lucky- ... -base.html

Jasses! Goed om in de gaten te houden inderdaad. Erg benieuwd naar de spulletjes.

En mooie kinderwagen! Klinkt heel goed allemaal. Jammer dat er geen 360 stoeltje bij zit. Dan had ik 'm ook even genoteerd als optie.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 07:41

Melanie_D schreef:
@Freekieee: lekker rustig aan doen dan! Qua kolf heb ik eerder ook het huren van de Meleda aangeraden. Zeker als je snel wilt stoppen. Deze heeft verschillende standen om de melkproductie goed op gang te brengen. Nadeel is dat het een grote, zware kolf is en je 'm dus niet makkelijk kunt meenemen. Je kunt huren via bijvoorbeeld Medipoint.

Gnome: heel mooi geworden!!

Azmay: ook heel mooi, lekkere frisse kleur dat blauw/groen

Nicje: echt rustig aan doen hoor, goed naar je lichaam blijven luisteren. Zwanger zijn is niet niks.

Ik zag vandaag een grappig filmpje op insta over wat je organen allemaal te verduren krijgen tijdens de verschillende trimesters. Zal eens kijken of ik het kan terugvinden, ik vond het wel grappig en herkenbaar.

Hier vandaag een goede 13 weken echo gehad. Kindje was iets aan de kleine kant, maar het kan zijn dat het gewoon een kleiner kindje is of dat de uitgerekende datum een paar dagen te vroeg is ingeschat. Over 2 weken weer een echo om te kijken of de groei niet stagneert. Ons andere zoontje was ook klein bij de geboorte, dus vooralsnog maken we ons niet zoveel zorgen. Verder gelukkig alles goed. We konden meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek en daardoor nog een aantal mooie 3d plaatjes kunnen bekijken. Dat was dan wel weer een mazzeltje :)

Fijn dat de echo goed was :) laten we er vanuit gaan dat het inderdaad gewoon een kleiner kindje is maar super gezond!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:46

Fijn dat de echo goed was Melanie!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:09

mriek1990 schreef:
Ik had van de week ook hier gevraagd naar kolf ervaringen. Kreeg toen veel reacties dat huren eigenlijk de beste optie is omdat een kolf best wel duur is.
Ik wil er inderdaad ook één zodat mijn vriend ook de fles kan geven. Lijkt mij een heel aandoenlijk gezicht. <3

Kijk even naar je verzekering, sommige vergoeden een gedeelte van de kolf. En huren is volgens mij echt wel duurder dan kopen. De kolf die ik voor 2 kids gebruikt heb kost nu €165. Waarvan ik €75 vergoed krijg. Ik heb de kolf per kind ongeveer een jaar of misschien 1,5 gebruikt. Stel je voor dat je voor zolang een kolf huurt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:37

@melanie fijn dat het allemaal goed is gegaan!

@gnome ik wil de kleur wel graag weten :D

Ik heb gisteren de geslachtsbepaling gehad en meegenomen in een envelop. Ik wou gisteren de envelop samen openmaken maar dat wou mijn vriend niet. Hij wil het graag met confetti doen, dus ik vandaag op pad voor zo'n confetti kanon. Terwijl die envelop mij elke keer aanstaart.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:06

Melanie_D schreef:
@Freekieee

Ik denk dat je deze bedoeld: https://www.instagram.com/reel/Cm5x_kAJ ... JmNzVkMjY= ik had hem opgeslagen en vond hem ook erg passend _O-

Ik lees verder rustig mee, gisteren weer check gehad en was allemaal goed! Morgen lekker een lang weekend weg, ook niet verkeerd en voor het eerst met buik zwemmen!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:37

_O- _O- _O- dat filmpje

Ik bedenk mij nu indd dat jullie het al over kolven hebben gehad :+

En wat een mooie leuke kamers zie ik al voorbij komen! Mooie kleuren allemaal zeg!