Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:38

LinsxDot dat is balen zeg :(

Taartje lief van je, dankjewel <3

Jasia het is een sensitest :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:09

Al vanaf het begin stille meelezer dus als eerste heel voorzichtig gefeliciteerd Bhodi!

Zou ik me hier ook mogen melden? Wij zijn inmiddels in ronde 3, nu wachten op mijn nod, 24 december. Vind het erg spannend het hele proces, wij zijn (bijna 33) een 32 (ik), en ik heb in de familie mijn nichten die of zonder proberen direct zwanger zijn, of veel moeilijkheden ondervinden, IVF, miskramen en een stilgeboren kindje. Ben dus erg benieuwd hoe dat voor ons gaat zijn. Veel jonge kinderen en baby's in de omgeving wat ik vooral lastig vind, daar ik er al een paar jaar klaar voor was maar mijn partner niet. Gelukkig nu wel een is hij erg enthousiast

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:11

Bellex dankjewel! <3

Heel veel succes en hopelijk is het jullie ook snel gegund! :)

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:24

Spannend Bhodi! Voorzichtig gefeliciteerd :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:28

Bellex schreef:
Al vanaf het begin stille meelezer dus als eerste heel voorzichtig gefeliciteerd Bhodi!

Zou ik me hier ook mogen melden? Wij zijn inmiddels in ronde 3, nu wachten op mijn nod, 24 december. Vind het erg spannend het hele proces, wij zijn (bijna 33) een 32 (ik), en ik heb in de familie mijn nichten die of zonder proberen direct zwanger zijn, of veel moeilijkheden ondervinden, IVF, miskramen en een stilgeboren kindje. Ben dus erg benieuwd hoe dat voor ons gaat zijn. Veel jonge kinderen en baby's in de omgeving wat ik vooral lastig vind, daar ik er al een paar jaar klaar voor was maar mijn partner niet. Gelukkig nu wel een is hij erg enthousiast

Ja dat lijkt het hier ook te zijn in onze omgeving.
Of letterlijk in 1 keer zwanger of een hoop ellende verder...
niets er tussen in

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:32

Hier een dochter die al weer de hele ochtend met dr poppen in de weer is.
"Kijk mama is mijn zus!"

Maar het voelt verder weg dan ooit.. dat 2e kind.

Soms denk ik echt laat ik het opgeven en laten we kijken of mijn vrouw nog een keer een kindje kan dragen.
Ze heeft nog 2 embryo's in de vriezer en mag daarna sowieso meteen door voor ivf.

Maar aan de andere kant zo bang daar spijt van te krijgen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:39

Bellex schreef:
...zonder proberen direct zwanger zijn, of veel moeilijkheden ondervinden, IVF, miskramen en een stilgeboren kindje. Ben dus erg benieuwd hoe dat voor ons gaat zijn. Veel jonge kinderen en baby's in de omgeving wat ik vooral lastig vind...

Hier exact hetzelfde. Nu ben ik een van de verhalen waarbij we een stilgeboren kindje hebben maar ook ik zie in de omgeving enorm veel zwangeren en pasgeboren babys. Voelt enòrm oneerlijk. Ook vrouwen die perongeluk zwanger raken kan ik echt wel missen op t moment, dat doet zo'n pijn om aan te horen...
Ik weet dat onze tijd vast nog wel komt maar mensen die dat zeggen of zinnen zoals 'je krijgt het als je er klaar voor bent' kan ik wel iets aandoen :/
Ik wàs er klaar voor. Ik bén er klaar voor. Heel cliché maar ook dacht vroeger ook altijd kinderen te 'nemen'. Zeker omdat we zo snel zwanger waren van ons eerste kindje.
Maar niemand bereid je voor dat dat op 30 weken nog altijd mis kan gaan helaas :'(

Ik hoop heel snel terug zwanger te worden maar met mij hier natuurlijk nog enorm veel vrouwen.

Mijn kaarsje brandt voor iedereen hier :knuffel:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:55

Spannend bodhi!
Welkom Bellex :D
Heftig primavera hele dikke knuffel voor jou :knuffel:

Ik brand met kerst voor jullie allemaal een kaarsje. Zodat we hopelijk allemaal in het nieuwe jaar dit topic mogen verlaten❤️

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:03

Wat vreselijk voor jullie primavera,
Wat dat betreft is er eigenlijk veel onbekendheid over dingen die later mis kunnen gaan, daar wordt eigenlijk niet/weinig over voorgelicht.
Wij waren ons daar dan wel heel goed bewust van maar puur omdat wij beide in de zorg werken.
Mijn man had voor ik zwanger werd nog een vrouw die in de ambulance bij hem beviel van een kindje jonger dan 24 weken. Hij stond machteloos en kon niks.
Helaas was ik door deze en andere ervaringen ook juist totaal niet onbevangen, maar toch hoop je dat het bij jou wel goed gaat allemaal.
Nu het bij mij mis is gegaan hoor ik wel van veel mensen dat het bij hen ook gebeurd is, vreselijk voor hen maar het heeft mij ook echt hoop.

Nog zon cliché, je kunt in ieder geval wel zwanger raken, tsja.. Wie weet was dit een toevalstreffer en lukt het nooit meer zeg ik dan.
(ik wil dat zelf persoonlijk niet denken hoor en doe dat ook niet, maar het is mogelijk natuurlijk).

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:18

Exact taartje dat hoor ik ook heel vaak! Ja dus? Dat geeft geen garanties he... Wie weet was het idd een toevalstreffer of hadden we een lot uit de loterij.

Ik kan niet ontkennen dat ook hier wel eens de gedachte spelen dat we niet meer vruchtbaar zijn hoor. En dat een tweede niet of niet zonder hulp gaat lukken... Achja meer als afwachten kunnen we helaas niet maar het wordt moeilijker en moeilijker elke maand.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:22

Heb het zo met jullie te doen! Dikke knuffel

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:37

Primavera wat heftig zeg! Dikke knuffel :(:)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:57

Afbeelding
Lieve meiden ik wens jullie heel veel gezondheid geluk en vruchtbare 2023 toe !!!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:12

Ik wens jou niks minder! <|-

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:16

Ik wens hier ook iedereen fijne feestdagen en hopelijk veel kleine wondertjes in 2023!

Hier mag ik plaats nemen op het wachtbank. Zaterdag en zondag het gezellig gehad en hij is er nu vandoor zag ik zojuist.. 30 december zou mijn nod zijn.. spannend!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:19

Jullie ook Lins! En iedereen in dit topic!

Spannend Lin, met de feestdagen gaat de tijd wellicht wat sneller voorbij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:52

Gefeliciteerd Bhodi, ik hoop dat hij blijft plakken!

Ik ben helaas ongesteld geworden, flink balen maar ik ben blij dat mijn cyclus weer normaal is na de miskraam. Geen gek tussentijds bloedverlies, exact dezelfde luteale fase als voorheen dus ergens ben ik wel tevreden. En met een keer sex en allebei flink ziek zijn had ik ook niet anders verwacht, maar ben toch teleurgesteld.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:14

Angela_ schreef:
Gefeliciteerd Bhodi, ik hoop dat hij blijft plakken!

Ik ben helaas ongesteld geworden, flink balen maar ik ben blij dat mijn cyclus weer normaal is na de miskraam. Geen gek tussentijds bloedverlies, exact dezelfde luteale fase als voorheen dus ergens ben ik wel tevreden. En met een keer sex en allebei flink ziek zijn had ik ook niet anders verwacht, maar ben toch teleurgesteld.

Wat jammer! :knuffel:

Ik wens iedereen hier ook een heel vruchtbaar nieuw jaar <3 ! Dat we allemaal maar moeder mogen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:39

LinsxDot schreef:
Mijn test is negatief hopelijk snel ongesteld. En dan wachten tot na kerst uitslag van ziekenhuis

Ik heb hier overheen gelezen :(:) Jammer.. Ik duim voor een goede uitslag voor je.

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:43

Spannend Bhodi, hopelijk mag het deze keer wel goed gaan.

Ik ben helaas vandaag ook ongesteld geworden. Ff flink gehuild van de pijn, maar ook door de teleurstelling.

Ik duim voor iedereen, dat we in het nieuwe jaar de kans krijgen om zwanger te mogen worden.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:45

Volgens mij zitten paar hier echt in dezelfde week en dagen.
Ben benieuwd wanneer ik ongesteld word voor eerst na miskraam weer. Zou rond gisteren of vandaag moeten zijn maar me lichaam laat me wel vaker in de steek

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:17

Welkom Bellex!

Heftig Primavera.. mensen zouden moeten stoppen met zulke opmerkingen en goedbedoelde adviezen..

Angela, balen!

Linsxdot, vervelend dat de test negatief is!

Voor jullie ook allemaal fijne feestdagen!

Zou er iemand met mijn testen mee willen kijken via pb? :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:19

Je mag een pb sturen hoor!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:22

Wil ook best mee kijken hoor. Tegenwoordig na 6 maanden wel pro in testen :')
Hier ongesteld geworden! :knuffel: gelukkig wel rond kerst er weer vanaf

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:24

Ah lins balen zeg! Hopelijk ben je er snel doorheen.