Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:50

MightyMike schreef:
Oeh, welke ijsjes bedoel je karrij?

De Solero Exotic van Ola, die zijn zoooooo lekker en maar 98 calorieen en weinig aan koolhydraten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:18

Ik pak het weer op! Afgelopen maanden ben ik weer helemaal in mijn oude eetpatroon teruggezakt en heb ik niks meer bijgehouden en alles zonder erbij na te denken naar binnen gestouwd... dus nu zitten mijn broeken weer strak :+ Zelfs toen was de motivatie er eigenlijk niet om weer te beginnen met afvallen, maar zaterdag heb ik wat korte broeken gepast en toen zag ik in de spiegel dat er echt zo'n kwab over mijn knieën begint te komen, dat gaf de doorslag. _O-

Wegen durf ik nog even niet te doen, misschien over twee weken zodat de klap wat zachter komt. :') Eerst weer even met de app Mijn Eetmeter, nog even laagdrempelig alleen calorieën tellen. Dat geeft me weer wat beter inzicht dan de WW methode.

Even een vraag voor de mensen die op hun fitbit trainingen bijhouden; doen jullie dat ook voor paardrijden en zo ja: welke sport selecteren jullie daarvoor? Workout buiten, of hardlopen ofzo?

Cemlys

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:32

Ik heb een garmin en nog niet echt uitgevonden hoe ik dat het beste bij kan houden. Ik rij ook met een equestic clip die telt volgens mij ook voor ruiter mee maar zal meer bij benadering zijn.

Hier vanmorgen weer gewogen, mijn eerste weegdoel waar ik graag naartoe wou was 75kg en zit nu op 75.8 *\o/*
Dit is me met tellen, kha,... nog niet gelukt. Helemaal blij mee. Geeft weer extra motivatie.
Gisteren het eetswitch boek binnengekregen, wat een fijne recepten staan erin, allemaal vrij korte/snelle recepten. Hier kan ik weer een tijd mee vooruit. :Y)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 12:19

Lekker actief topic :)

Bij de start ervan dacht ik "even een stipje plaatsen, dan ga ik later lezen en hopelijk ook berichten plaatsen omdat ik dan met jullie mee aan het afvallen ben.

Inmiddels zijn jullie maar liefst 78 pagina's verder en ik ben eigenlijk nog geen kilo afgevallen :o

Tijd voor actie dus. De knop moet bij mij nu eindelijk eens goed om. Ik ben veel te zwaar geworden.

Ik begin met al die 78 pagina's door te lezen, wie weet werkt dat motiverend.

Ik meld me later weer, na die 78 pagina's. Benieuwd naar jullie ervaringen en resultaten :)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:32

Ik ben weer begonnen. Het hele operatiefeest is voorbij, maar dat heeft echt meer tijd gekost dan ik had verwachf. Conclusie: ik zit nu op 60 kg, terwijl ik altijd rond de 52 heb gewogen. Daar schrok ik best van.

Nu gewoon doorzetten, dus. :j

Het lijstje:

Ontbijt: groene smoothie van spinazie, twee sinaasappels en ananas
Lunch: courgettesoep met parmezaanse kaas
Tussendoor: blokje pure chocolade, zakje snack a jacks
Diner: salade van bloemkool, druiven, ewrtjes en broccoli met uitgebakken spekjes en een yoghurtdressing
Tussendoor: matcha latte havermelk

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:15

Ik ga ook weer beginnen. Afgelopen dagen op vakantie geweest en maximaal genoten :D Gelukkig wel véél gelopen...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:50

Dat bericht over ijsjes negeer ik, dat wil ik niet weten :))

Fijne vakantie gehad Zertab?

Doorzetten en de mindere periode accepteren en weer doorgaan is het beste wat je kunt doen :j

Ik heb de -10 bereikt, toch ook wel een mijlpaal *\o/*
Komende week vakantie dus lekker veel tijd om menu’s te maken en recepten voor te bereiden. En ik heb ook mooi tijd om wat nieuwe lesjes te proberen in de sportschool, dat is ook fijn want dat ritme moet ik wel weer even oppakken na een wat rommelige tijd thuis :j

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:36

Ingrid, haha, heel verleidelijk die ijsjes! Ik ga toch kijken in de winkel, vind dat met enorm warm weer altijd een gemis.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:21

Ja was erg gezellig! :D Vanaf vandaag dus weer beginnen en niet te veel van de Belgische chocolade opeten :')

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:39

xingridx schreef:
Ik heb de -10 bereikt, toch ook wel een mijlpaal *\o/*
Komende week vakantie dus lekker veel tijd om menu’s te maken en recepten voor te bereiden. En ik heb ook mooi tijd om wat nieuwe lesjes te proberen in de sportschool, dat is ook fijn want dat ritme moet ik wel weer even oppakken na een wat rommelige tijd thuis :j

Ik ook deze week de -10 aangetikt. Heel blij mee, begin het nu ook echt te voelen dat ik weer lekkerder in mijn vel kom.
Ik zit nog steeds heel steady op 1 kilo per week door sporten (kracht en cardio) en aangepast eetpatroon. Ik vind het allemaal nog heel goed vol te houden, geen honger en ook geen enorme trek in slechte dingen. Ik kan gewoon heel makkelijk nee zeggen momenteel. Dat komt bij mij echt door de combinatie met sport. Als ik niet sport heb ik continu zin in lekkere dingen maar als ik gesport heb vind ik dat zonde.

Op deze manier houdt ik het nog wel even vol...maar weet ook dat dat een utopie is. Als het resultaat gaat stagneren dan wordt het ineens allemaal stukken moeilijker. Maar ga er vanuit dat ik dan van mijn PT een welgeplaatste schop onder mijn ... krijg om mij op de rails te houden. :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:21

Ik ben aankomend weekend 2 weken bezig en gaat nog steeds goed! Ben benieuwd wat ik deze week kwijt ben. Vorige week 1x uiteten geweest en naar de bios. Dus heb toen frietjes gegeten maar geen toetje. En in de bios wel chips en popcorn maar mezelf niet overdreven vol gestopt en denken het zal wel. Bewust die dag niet voorgesteld te gaan maccen ofzo.

Aankomende zondag heb ik weer een bios dagje dus dat is dan mn 1x pw “cheatday”.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:43

Nah, ik opende aanvankelijk dit topic en heb een laaaaaange aanloop nodig gehad, maar inmiddels heb ik mijn draai gevonden.
Ik val af, heb geen moeite meer met gemotiveerd blijven en heb nu zo m'n weg gevonden dat ik het ook goed vol kan houden. Heel erg fijn. Inmiddels ben ik weer onder de 90 en beginnen mensen in m'n omgeving het ook echt te zien. Doet goed!

Hopelijk wil het bij jullie ook lukken. Ik ga weer een beetje actiever meelezen.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:56

Renee1991 schreef:
Nah, ik opende aanvankelijk dit topic en heb een laaaaaange aanloop nodig gehad, maar inmiddels heb ik mijn draai gevonden.
Ik val af, heb geen moeite meer met gemotiveerd blijven en heb nu zo m'n weg gevonden dat ik het ook goed vol kan houden. Heel erg fijn. Inmiddels ben ik weer onder de 90 en beginnen mensen in m'n omgeving het ook echt te zien. Doet goed!

Hopelijk wil het bij jullie ook lukken. Ik ga weer een beetje actiever meelezen.

Netjes zeg!! Weet jij waar/wat de omslag is geweest? Leuk hè, die reacties !
Welke weg volg je nu?

Ik heb het allemaal wat losser gelaten gezien de zomer. Feestjes, bier en stress op het werk. Dat maakt dat ik over het algemeen wat af val, maar ook tijden heb dat ik stil sta, wat ik accepteer.
Ik sport minder (doordat ik veel aan het werk ben).
Hopelijk kan ik dit binnenkort toch weer oppakken, gezien sporten echt helpt.

Totaal nu -17,8 kilo.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:19

ik blijf dit een leuk topic vinden, dus leuk als het weer wat actief wordt. Jullie zijn ook allemaal goed bezig!

Zelf probeer ik voortaan in ieder geval te ontbijten (op mijn werk, meestal ergens tussen 10 en 11) met magere kwark en fruit. Normaal wachtte ik altijd met eten tot ik echt honger kreeg, en dan ging er koek/snoep naar binnen. Dus die gewoonte probeer ik er eerst uit te slijten. Tot nu toe lukt dat aardig

Daarnaast probeer ik om na het avondeten, niks meer te pakken. Als ik thuis kom, na het werk (rond half 6-6 uur), krijg ik het altijd even het moeilijkste en begin ik soms te snaaien tot ik het eten klaar heb, door op de andere momenten wat minder te snoepen, ben ik nu in ieder geval alvast 2 kg kwijt.

Nu nog even een systeem bedenken om dat snaaien bij thuiskomst te voorkomen. (ik heb dan vooral vaak zin in wat zoetigs wat een "gevuld" gevoel geeft, dus niet een appel bijvoorbeeld). Dus ik denk dat het beste zou zijn om rond 4 uur nog even iets te eten wat vult.
(ik lunch meestal rond 1 á 2 uur, en wat ik dan eet is altijd heel afwisselend, van soep tot crackers, van belegde rijstwafels tot salades, zelden dat ik tussen de middag brood eet)

Maar dus niet zo veel vult dat ik weer geen avondeten hoef. Iemand tips?
Het enige wat ik misschien nog kan bedenken, is om rond 4 uur een boterham met zoet beleg te eten bedenk ik me nu net......(bedenk ik me nu ik dit aan het typen ben, ga morgen eens vers brood halen om te kijken of ik die gewoonte er in kan krijgen)

En dan bijvoorbeeld beleggen met kaas en een speculaasje (vind ik echt lekker) of hagelslag. Ik weet dat dit niet gezond is, maar aan de andere kant alsnog minder calorieën dan dat ik anders waarschijnlijk thuis nog even snel naar binnen "snaai" ......

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:05

Ik moet van mijn diëtiste juist wel brood eten. Minimaal 4 plakjes per dag. Ze zegt dat het juist goed is en dat er dingen in zitten die ik anders niet binnen krijg.

Ik eet s ochtends 2 volkoren crackers met licht beleg (kipfilet, runderrookvlees, 20+kaas, 15+ smeerkaas).

Tussen de middag 4 broodjes met normaal beleg (vleeswaren, kaas, vis, jam)

Halverwege de middag 1 of 2 stuks fruit of een bakje yoghurt met vers fruit

Dan avondeten

Als ik s avonds ergens zin in heb dan
Komkommer/tomaat/rijstwafel/kale toastjes/cup-a-soup

Op deze manier heb ik nooit honger en probeer ik wel zoveel mogelijk verschillende dingen te eten. Qua drinken is het veel water, op het werk groene thee, 1 keer per dag een beker optimel zonder vet en soms een blikje cola.

Ik ben op deze manier (veel meer eetmomentjes op een dag) nu 15 kg afgevallen sinds januari. Helaas sta ik inmiddels 5 weken compleet stil qua gewicht, dat is wel frustrerend want ik wil nog 17 kg kwijt. Ik ga het woensdag even weer bespreken met mijn GLI-coach.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:20

ja jou volg ik inderdaad ook een beetje (via je topics, voor ik als een stalker klink..haha) en ik vind het echt knap! je ziet echt al veel verschil, je ziet er goed uit!

op zich wat je nu stuurt qua voeding, zou ik dan ook willen, maar dan in een iets andere volgorde. Dus s morgens kwark met fruit (ik krijg smorgens niet echt iets weg)..... en dan s middags gewoon zoals ik het nu doe, en dan later op de dag brood zodat ik niet met honger naar huis ga. Ik ga eens kijken of dat werkt :-) ik wil nu op niet al te lange termijn in ieder geval nog 5 kg kwijt....

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:51

Probeer inderdaad voedingsmiddelen te kiezen die je langer verzadigen.
Ik eet om de 2,5 uur. De eerste dagen had ik alsnog zin in zoetigheid en lekkere dingen of kreeg ik niks naar binnen omdat ik nog vol zat van de vorige maaltijd. Maar dit helpt om de hele dag door te komen. Als ik iets over sla heb ik daar de rest vd dag last van. Ik eet ei, soep, kwark, fruit, Volkoren producten, en veel groente.

Af en toe vervang ik een tussendoortje voor een snack (muffin, ijsje) alleen dat werkt de dagen daarna wel weer iets tegen.

Er zijn bij de AH rijstwafels met een laagje chocola en caramel zeezout. Heerlijk op momenten dat je iets chocoladerigs wil :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:04

@Muronia: ik moest toen ook gewoon brood eten en ook gewoon aardappelen, rijst, etc. Eigenlijk gewoon normaal eten, en dan de porties aanpassen. En niet snoepen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:08

Het zijn vaak de gewoontes die doorbroken moeten worden. Te weinig eetmomenten, te veel in 1 keer. Ik had ook vaak s avonds nog zin in iets en dan kwam de chocolade of de chips te voorschijn. Nu ik vaker wat eet, is die behoefte helemaal weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:06

Vliendertje, het helpt mij toch het meest om bij te houden in een app wat ik eet. Ik weeg geen dingen af, maar het geeft wel leidraad om te zien hoeveel kcal ik per dag heb gegeten. Ik heb met mijn personal trainer ook een richtlijn opgesteld qua calorieën per dag, eiwitten, vetten en koolhydraten. En dat gaat super :j
Wow maar jouw gewichtsverlies tot dusver is echt super! :oo

Sky_As, als ik thuiskom en honger heb, dan eet ik meestal een pakje dunne maiswafels met kaassmaak. Deze; https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... aas-4-pack
Voelt een beetje alsof ik chips aan het eten ben en het stilt de ergste trek bij mij wel.

In het algemeen; hier verzadigt m'n yoghurt met diepvriesfruit, havermout en lijnzaad heel lang. Ik ontbijt meestal pas rond 10/11 uur en heb dan pas ver voorbij lunchtijd honger.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:35

Als je niks afweegt kan je geen kcal doel stellen in mijn ogen. Schatten is zo simpel niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:51

Ik heb een tijdje wel afgewogen, inmiddels weet ik wel ongeveer hoeveel gram lijnzaad er bijv. in m'n ontbijt gaat. Het zal niet keurig op de gram kloppen, maar dat hoeft ook niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:01

Renee1991 schreef:
Ik heb een tijdje wel afgewogen, inmiddels weet ik wel ongeveer hoeveel gram lijnzaad er bijv. in m'n ontbijt gaat. Het zal niet keurig op de gram kloppen, maar dat hoeft ook niet.

Ja dan na een tijdje wegen dan kan dat inderdaad wel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:19

Ik heb mijn ontbijt een tijdje afgewogen. En nu weet ik ook prima zonder te wegen hoeveel kcal het is. (Natuurlijk zal het niet kloppend op de milligram zijn)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:23

Ik blijf wel wegen. Ik weet van mijzelf dat als ik een tijdje niet weeg, die porties toch iedere keer weer wat groter worden. Niet bij de dingen waar het niet uitmaakt, zoals sla en groente...maar juist bij de dingen waar 10 gram een behoorlijk verschil kan maken in aantal calorieën.

Keuken weegschaal staat gewoon op mijn aanrecht naast de koelkast. Zo gepiept en ik kan niet mijzelf voor de gek houden.