Maar, hoe dan ook, ik blijf het apart vinden dat wat je vertelt niet in lijn ligt met de Nederlandse cijfers of de verhalen van verpleegkundigen & artsen die ik zelf van ze hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Excuus ik had inderdaad gelezen dat je niet op de IC werkte maar had daardoor in mijn hoofd dat je niet met COVID-patiënten werkt. Via-via was een vraag, niet een statement.
Maar, hoe dan ook, ik blijf het apart vinden dat wat je vertelt niet in lijn ligt met de Nederlandse cijfers of de verhalen van verpleegkundigen & artsen die ik zelf van ze hoor.
lovee schreef:Ik werk zelf in het ziekenhuis, ook op de COVID afdelingen. Wat wij zien is dat mensen langer op de verpleegafdelingen liggen, waardoor de doorstroom een stuk minder is. Vorige golf gingen er meer mensen dood of naar de IC, maar door de vaccins houden mensen het langer vol. Er liggen vehoudings gewijs ook veel meer mensen op de afdelingen dan op de IC.
De IC heeft het ook druk met andere erg zieke patiënten, het personeels tekort is ook dramatisch. Op de verpleegafdelingen net zo.
Sizzle schreef:Zou het misschien kunnen zijn dat de verspreiding in de zomer zo goed geremd is dat het nu extra hard opspeelt?
Avalanche81 schreef:Firelight schreef:Ik denk dat het meer met de Delta variant te maken heeft Sizzle.
Delta is sowieso veel besmettelijker, maar als mensen hun kapje onder de neus of zelfs onder de kin gaan dragen, kunnen ze net zo goed geen mondkapje opzetten natuurlijk.
truus1957 schreef:Ik ook heel blij met verbod. Nu was het sowieso niet heel erg met vuurwerk in de straat waar ik woon, maar toch…..
Dochter woont met haar kinderen in volksbuurt in Harderwijk. Daar was geen enkel verschil met voorgaande jaren. Nog steeds oorlog. Niet normaal.
Shenavallie schreef:truus1957 schreef:Ik ook heel blij met verbod. Nu was het sowieso niet heel erg met vuurwerk in de straat waar ik woon, maar toch…..
Dochter woont met haar kinderen in volksbuurt in Harderwijk. Daar was geen enkel verschil met voorgaande jaren. Nog steeds oorlog. Niet normaal.
Dat tokkie-gedrag omtrent vuurwerk trekt sinds vorig jaar ook deze kant van het land op... Ze zijn de afgelopen week hier al begonnen en telkens schijnheilig laat op de avond op uitwijkplekken. Mijn pony is er ' s avonds helemaal van de regel van. En ik erger me er kapot aan. Waarom dat domme gedrag, zowel qua vuurwerk als de rellen rondom de Covid-vaccinatie...
Sizzle schreef:Noem het toevallig en waarschijnlijk is dat ook zo, maar uitgerekend in de 2 gebieden waar FFP2 maskers verplicht was (Beieren en Oostenrijk) lopen de ziekenhuizen enorm vol.
Zou het misschien kunnen zijn dat de verspreiding in de zomer zo goed geremd is dat het nu extra hard opspeelt?
Is maar een gedachte hoor, ik heb geen idee.