Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:00

Vannacht ben ik heel even misselijk geweest maar na drinken van wat water, wat vreemd naar metaal smaakte, niet meer. Vanaf half 5-8 wakker, daarna weer geslapen tot half 11.

Ik voel me eigenlijk best ok. Gisteren dus veel bewogen tot een uur of 21, daarna rust en die infrarood. Beetje spierpijn overal maar dat kan nog steeds van het bewegen komen. Beetje beurse plek op mijn schouder van de prik.

Ben benieuwd hoe ik me de rest van de dag /dagen voel. Morgen drukke dag met bezichtigingen voor mijn eerste eigen paard.

Mijn man heeft overigens de eerste Pfizer gehad vorige week en heeft behalve een beetje een zere arm nergens last van gehad.

Vervelend Morrie dat je je zo voelt.

Winged, ik was gelukkig niet zo gespannen van tevoren dit keer, weet niet waarom niet. Misschien dat die psychologe toch iets geholpen heeft. Ik weet helaas hoe dat is, naar voor je dat je je nu al druk begint te maken :(:)

sureido

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:37

Nou, ik ben gister niet helemaal fit geweest maar het viel me alles mee, nu voel ik me weer helemaal top. Vanavond gaan we de QR code testen *D eindelijk na al die tijd weer eens een avondje op stap.

Vind het ergens wel een beetje bijzonder dat het meteen direct na vaccinatie kan, maar ik denk dat dit ook een beetje is om meer jongeren over de streep te krijgen is zodat ze niet constant hoeven testen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:07

Lotus83 schreef:
Nu 3 uur na mijn 2e vaccinatie
Vorige keer vrijwel direct last van mijn arm, nu niet.

Maar ik ben moe. Hondsmoe :Z :Z
En een beetje wazig, dat had ik vorige keer ook..

En nu, behalve een wat beurse bovenarm helemaal nergens meer last van.. *\o/*

Ben blij dat ik nu klaar ben :j

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:41

Lotus83 schreef:
Lotus83 schreef:
Nu 3 uur na mijn 2e vaccinatie
Vorige keer vrijwel direct last van mijn arm, nu niet.

Maar ik ben moe. Hondsmoe :Z :Z
En een beetje wazig, dat had ik vorige keer ook..

En nu, behalve een wat beurse bovenarm helemaal nergens meer last van.. *\o/*

Ben blij dat ik nu klaar ben :j

Fijn dat je beide gehad hebt. Ik kreeg pas eind van de tweede dag na mijn 2de Pfizer de eerste heftige bijwerkingen. Zo was ik de tweede avond misselijk en heb ik vreselijk moeten overgeven, uren achter elkaar. En wat een hevige spierpijn. Echt voelde me doodziek. Nu een week na de tweede Pfizer nog steeds niet fit. Kan zeker nog enkele dagen duren voordat je immuunsysteem gaat reageren met zijn afweerreactie. Dit schijnt overigens juist een goede reactie van je lichaam te zijn maar leuk was anders.
Nu een week en dag na tweede Pfizer nog niet fit. Pijnlijke klier in oksel/borst en lichte verhoging, wat hoofdpijn en moe!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 01-07-21 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:44

Is het dan overigens wel echt te relateren aan de vaccinatie? Dat begint toch meestal binnen 24-48u? Tenminste, iedereen die ik heb gehoord met bijwerkingen hadden ze in ieder geval de volgende dag al wel...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:47

Sheran schreef:
Is het dan overigens wel echt te relateren aan de vaccinatie? Dat begint toch meestal binnen 24-48u? Tenminste, iedereen die ik heb gehoord met bijwerkingen hadden ze in ieder geval de volgende dag al wel...

Ja, als eerste maakt je lichaam lokaal een reactie aan met de ingespoten 'spikes' door bv spierpijn, dit is erger in de eerste prik dan tweede. Daarna gaat pas na 1 of enkele dagen (duurt dus even voordat je lichaam reageert op de ingespoten 'spikes' en de eiwitten van je afweer worden aangemaakt) je algehele afweerreactie van je lichaam reageren , en krijg je meer de systemische bijwerkingen(zoals koorts of misselijk, braken, hoofdpijn, spier/gerwrichtspijn, moeheid etc). Deze systemische reacties zijn vaker heviger na de tweede prik. Het vaccin blijft ongeveer 2 weken na de vaccinatie in je bloed werkzaam.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:56

RIVM noemt toch 48u... maar ja, het RIVM is ook niet altijd sluitend natuurlijk :)

Had laatst ook een collega die een week na vaccinatie ineens ziek werd. Tja, dan ben je toch 'gewoon' ziek, denk ik :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:07

Sheran schreef:
RIVM noemt toch 48u... maar ja, het RIVM is ook niet altijd sluitend natuurlijk :)

Had laatst ook een collega die een week na vaccinatie ineens ziek werd. Tja, dan ben je toch 'gewoon' ziek, denk ik :P

Ik had direct wat last maar na een week opnieuw. Echt hetzelfde gevoel dus denk dat het prima kan. Was ook zo snel weer weg als de eerste keer.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:23

@Sabri

Dat is heel vervelend..
Maar ik voel me dikke prima en ga ervan uit dat dit het is.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:24

Sheran schreef:

In mijn omgeving was dat ook zo, iedereen had Pfizer trouwens :j

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:34

Sheran schreef:

RIVM zegt na een of enkele dagen..
En (ernstige) bijwerkingen kunnen zelfs nog tot 3 weken na vaccinatie optreden

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:25

Ik ben na 3 dagen weer wat opgeknapt maar nog steeds niet fit..

In mijn omgeving nu ook 2 mensen die een hartstilstand hebben gehad waarvan de artsen het naar de vaccinatie terug leggen. ( iemand van midden 30 en iemand van 60 plus ) Je bloed schijnt toch ook te reageren op het vaccin, ik wordt hier allemaal niet zo vrolijk van. Nu komen ze alweer met het verhaal vaccineren tegen de nieuwe variant, nou mij niet meer bellen, ik ga niet meer.. :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:30

mvdbijl, ik ben wel benieuwd naar dat soort verhalen, of dat ook echt zo is. Klinkt als een indianenverhaal in mijn oren.
En je bloed schijnt te reageren? Waar komt die info vandaan.

Ik ben niet pro of anti, maar kritisch in deze. Geen persoonlijke aanval, puur belangstelling/nieuwsgierig!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:31

mvdbijl schreef:

In mijn omgeving nu ook 2 mensen die een hartstilstand hebben gehad waarvan de artsen het naar de vaccinatie terug leggen. ( iemand van midden 30 en iemand van 60 plus ) Je bloed schijnt toch ook te reageren op het vaccin, ik wordt hier allemaal niet zo vrolijk van. Nu komen ze alweer met het verhaal vaccineren tegen de nieuwe variant, nou mij niet meer bellen, ik ga niet meer.. :')

Gelukkig zijn er nog steeds 15 miljoen prikken goed gegaan.
Ik vraag me ook af waar deze verhalen vandaan komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:52

mvdbijl schreef:

Dit soort verhalen, triest genoeg trouwens , duiken overal op. Echter, artsen mogen helemaal niets concluderen en zeker niet zomaar vertellen ivm privacy. En het is altijd de vraag door of na vaccinatie. Waarbij 99,9 % na vaccinatie is na onderzoek.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:18

Ik denk dat je pas over een jaar helemaal duidelijk hebt hoe het zit qua bijwerkingen en zeldzame bijwerkingen. De vaccinaties bestaan nog niet zo lang... dus de informatie die er nu is, is nog beperkt...

Eerder bijvoorbeeld werd gezegd dat misselijkheid bij pfizer niet voorkomt,...nu blijkt dat dit ook een bijwerking kan zijn..
Net als dat nu blijkt dat sommige mensen meer last hebben van de eerste pfizer inenting dan van de tweede..t

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:20

Wellicht dat dan ook duidelijker wordt waarom sommige mensen heel heftig erop reageren en anderen niet of nauwelijks..

Misschien dat dan ook nog gerichter geadviseerd kan worden voor wie welk vaccin her meest geschikt is en welk vaccin minder bij je past

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:35

Ik voel me wel weer een stuk beter, nog wel misselijk en duizelig met vlagen.
Alleen nog enorm moe de hele dag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:46

Gewoon even je rust pakken, geldt voor iedereen die zich even minder fit voelt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:55

Ik hang in mijn stoel en kijk naar de Tour de France op tv. Ik voel me alsof ik zelf mee heb gefietst. Ben doodmoe.
Bij de eerste prik had ik hoofdpijn en verhoging en nu ben ik alleen moe.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:08

Welke vaccinatie heb jij gehad, morrie?

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:12

Ik bedacht net ook dat ik normaal nooit ziek ben..nooit verkouden, griep enzo..

Misschien dat bij mensen die zelden ziek zijn de vaccinatie juist meer bijwerkingen geeft omdat het lichaam meer schrikt?
Of dat, het feit dat je nooit ziek bent, betekent dat je afweer heel goed is, waardoor deze bij vaccinatie ook meer reageert? (Afweer die goed aan het werk gaat)

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:14

Ik heb pfizer gehad (tot nu toe 1 vaccinatie) en heb echt helemaal nergens last van gehad. De plek van de prik deed niet eens noemenswaardig pijn.

Mijn hele familie heeft geen last van bijwerkingen gehad (zijn niet allemaal met pfizer geprikt).
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 01-07-21 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:15

Swanzie schreef:
Welke vaccinatie heb jij gehad, morrie?

Ik heb AZ gehad

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:26

Ik ook en wel iets vermoeider, dus net pizza besteld :D , geen zin om te koken maar verder gelukkig geen last van de AZ prik. Houd het voor de komende weken wel even in de gaten maar kijkend op lareb zijn er zeer weinig bijwerkingen doorgegeven voor de tweede AZ.