Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:36

Magrathea schreef:
sureido schreef:
De randjes worden imo opgezocht omdat er zoveel kromme maatregelen zijn.

Nee joh. Het is echt niet zo lastig. Niet gaan zitten uitellen hoeveel bezoekers je legaal mag hebben op een feestje maar gewoon even nadenken. In de basis is het ook gewoon doodsimpel. Afstand houden. Contacten beperken. Omdat mensen dat te ingewikkeld vonden zitten we nu met een wirwar van maatregelen.

Zo denk jij, maar een heel groot deel van de bevolking niet.

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:47

ik kan me zelf ook niet zo druk maken zolang de vaccinatiegraad zo hoog ligt. Ja, ik vind het moeilijk dat we straks met elkaar corona er onder hebben en dat er een groep kan blijven brullen dat corona helemaal niet zo ernstig is en dat het toch is opgelost. Net als bij het RVP vind ik dat soms moeilijk te verteren, maar zal er ook niet slechter van slapen. Overigens niet persoonlijk tegen iemand bedoelt.

Ik heb wel moeite met sommige indianenverhalen die er langs gaan en ik vind dat daar gewoon een tegengeluid op mag zijn. Weloverwogen geen vaccin halen, prima. Verhalen over chips, bill gates, 5g of andere complottheorieën of vage kromme gedachtegangen heb ik wel moeite mee.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:53

Onder dat mom (ik weet dat het een beetje off topic is maar ook weer niet :+)
Een oudere man die zegt dat hij arts is, vertelt een verslaggever van AT5/NH Nieuws tijdens een live-uitzending dat "er nu geen corona is". Hij denkt dat mensen worden vermoord met vaccins. Ook meent hij dat er geen coronapatiënten op de intensive care liggen en dat dat artsen "alles faken en voor iedere patiënt 20.000 euro krijgen".
Dit kwam ik tegen net op NOS (toch glipt er soms nog wat door en dan kan ik het niet weerstaan om toch te lezen)

Maarrehhh, waar kan je je aanmelden voor €20.000?

Asking for a friend :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:55

en wie betaald die 20.000 euro? Want die moet wel heel veel centjes hebben. Hoe werkt dit? Waar krijgen ze die 20.000 euro dan voor? Want er ligt niemand op de IC, dus daar krijg je sowieso geen geld....

Dit soort verhalen zijn bijna hilarisch, stond dit in de reacties? :+

EDIT: oh ik zie het al, zou op het museumplein zijn verkondigd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:58

Er werd verwezen naar de live blog van NOS dus dacht even kijken, maar het ging over dat Gommers zich zorgen maakte over deze gevaarlijke uitspraken.

Dan ben je ook wel knettergek, helaas dat er toch echt mensen zijn die dit geloven. Ze zouden een soort ‘wappie’ tour moeten doen over de IC, zonder bescherming. :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:59

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:59

jeetje.... dit was ook op het museumplein. Ik ben echt in shock..

https://pbs.twimg.com/media/Er4grloXIAM ... name=large
blijkbaar denken sommigen dus zo over onze medemensen, onze oma's en onze ouders. Gatver, geen woorden voor.

EDIT: kan plaatje niet posten, er staat op een aanplakbiljet "ga op tijd dood #dorhout"

EDIT 2: de beste man op het plaatje is Piet van Herten, basisarts en natuurgeneeskundig weet ik wat voor arts. Hopelijk schrappen ze hem uit het BIGregister.
Laatst bijgewerkt door secricible op 18-01-21 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:01

DuoPenotti schreef:
Kunnen we aub de discussie over wappies loslaten?
Iemand als Jildau komt mij echt niet over als een wappie.
En ik begrijp heel goed waar haar manier van denken vandaan komt.
De media geeft zeker niet alles steeds zo fijn weer maar lijken wel tegen elkaar op te bieden wie het nieuws het spannendste kan brengen.

En de regels zijn natuurlijk zo krom als wat, de Niet werkende vodjes als mondkapje, eerste niet, toen aanbevelen, en ineens wel, terwijl ze zelf eerder aangaven ze werken niet.
Net als met kerst, zwager/vrouw 2 oudere kinderen en wij 2 mogen niet bij Moeder/oma eten. Maar wij 2 mogen moeder wel ophalen en naar zwager toe.

Kinderen zitten met 30 in een klas, maar zouden ze dat buiten in de frisse lucht doen mag het niet.

Nou ja, jullie kennen ze zelf ook wel die tegenstrijdige regels.
En ja dan kan ik me voorstellen dat als alles zo krom is dat er word gedacht, wat is er nog meer krom wat ze ons wijs willen maken. Dus ook over het vaccin.
En eerlijk, niemand weet de lange termijn gevolgen, niemand. Want dat kan nog niet :)

Ik geef toe dat ik eerder ook enorm twijfelde. Niet omdat ik een wappie ben, niet omdat ik tegen vaccineren in het algemeen ben Maar wel omdat ik niet in een risicogroep val en dan iets in me laat spuiten.
Maar nu ik heb gezien dat iedereen op de IC, arts en verplegkundige zich heeft laten enten. De mensen dus in het werkveld die er 1000 keer meer weten dan ik denk ik, als ik aan de beurt ben laat ik me enten.
Maar die ervaring hebben andere weer niet.

En als ze besluiten zich niet te enten is er ook niets aan de hand. Genoeg die het wel doen dus het virus gaat minder kans krijgen.

Ik ben het dus hiermee eens ,er zijn veel te veel kromme regels en die maken mensenlevens stuk ( niet in de zin van ziek of dood maar je levenswerk aan diggelen en de gevolgen daarvan )
We zijn bijna 10 maand verder en nog steeds weinig onderzoeken naar wat WEL kan ipv alles verbieden en op slot te laten
Bij ons dan bvb de fysio mag een kapper behandelen maar omgekeerd mag niet ,dat is toch erg krom als beide het in veilige omstandigheden doen ? Of 1 iemand buiten je gezin mag in je bubbel op bezoek komen ..maar je gezin mag niet bij die ene op bezoek komen ??
En zoveel andere dingen die veilig zouden kunnen maar die ons gewoon ontnomen worden
Nu ook met de vaccinaties ,als ze vinden dat het zo belangrijk is ,dat het "de oplossing " zal zijn naar onze vrijheid waarom liggen er dan gisteren reeds 250.000 vaccins in de diepvries ,prik dan door verdorie

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:09

weet je wat het is besita, heel veel van die krommigheden ontstaan ook doordat je ergens moet zien te handhaven. Je eigen voorbeeld is er daar eentje van

"kappers mogen niet iedereen behandelen. Maar wel mensen die in de medische sector werken, want die mogen andersom elkaar ook behandelen". Dat is niet te handhaven natuurlijk, dat geeft bergen onduidelijkheid. En ook ongelijkheid, want ik mag dus wel naar de kapper, maar jij niet? Hoe oneerlijk is dat... Dus moet je een lijn trekken "niet-medische beroepen mogen niet werken". Gewoon, simpel.

Idem voor de huishoudens. Je moet ergens een lijn trekken, hoe kun je anders die bezoeken inperken met elkaar? Ja, tuurlijk is wat jij zegt krom. En als iedereen gewoon netjes eigen verantwoordelijkheid zou nemen en zijn contacten zou beperken zou het ook niet nodig zijn, maar dat gebeurt niet. En dus moet je mensen ergens een grens geven.

De vaccins die in de vriezer liggen, zijn de vaccins die over 3 weken gegeven moeten worden. Op die manier garanderen ze dat er ook daadwerkelijk een tweede vaccin beschikbaar is voor iedereen die al een keer geprikt is. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan (zoals nu met Pfizer) dat een producent ineens te weinig levert en je dus geen tweede prik kan garanderen.
Alle vaccins die we krijgen in NL zijn al gereserveerd, dus we lopen gewoon mee met de leveringen die we krijgen. Alleen kiezen ze er in deze onzekere tijd voor om dat tweede vaccin alvast veilig te stellen. Ik vind die garantie juist wel geruststellend, het zal je gebeuren dat ze "oepsie, foutje" geen tweede vaccin voor je hebben omdat pfizer of moderna ineens niet kan leveren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:32

Ik denk dat er zo weinig onderzoek wordt gedaan naar wat wel kan omdat ze hopen dat die vaccins ons allemaal gaan redden en daarom die onderzoeken niet nodig zijn.

Daarbij vergeten ze dat het vaccin misschien wel niet het beoogde wondermiddel is en dat dit zo nog eens kan gebeuren, met een ander virus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:36

Ik vond dit artikel op de site van Maurice de Hond. Ik vind het goed om het ook eens van een andere kant te gaan bekijken, als het riedeltje wat we nu via de media en de experts horen: https://maurice.nl/2021/01/17/een-avond ... jdingsdag/
Ik vind dat er hele goede alternatieven in staan om wel te kunnen versoepelen, in plaats van tot de zomer in een lockdown te zitten zoals ons nu boven het hoofd hangt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:37

secricible
Die complottheorieën die jij opnoemt kan ik ook niet zo goed tegen.
Mensen die duidelijk de ene keer zwart roepen dan weet wit om de boel op te kloppen ook niet.
Maar de kritische maar netjes discussiërende mensen onder wappies plaatsen gebeurt ook en daar krijg ik ook kromme tenen van.
Ook al zeggen ze iets wat niet klopt. Of gewoon anders gedacht is. Dat mag gewoon.

Maar die artsen krijgen dan 20.000 euro, maar de patiënten dan?
Het veelvoudige toch wel, want potver aan de beademing gelegd worden voor de neppes is ook wat zeg :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:47

tegelijkertijd hoor ik ook wel dat er veel onderzoek gedaan wordt, nationaal en internationaal, maar dat dat onderzoek allemaal vrij lang duurt voor je er iets mee kan. En dan snap ik ook wel dat als je weet dat we over 7 maanden er hopelijk uit zijn door de vaccins dat vrij zinloos is.

Artikel dat jij post vind ik op een paar punten erg sterk Susan. En op een paar punten (lees: rondom de UK-variant) hoop ik dat hij gelijk heeft, maar zou ik het risico niet durven nemen dat hij ongelijk heeft.

Ik zie ook wel goede maatregelen er tussen, maar bij sommige dingen vind ik hem ook grandioos naïef en zie ik nu al de uitroeptekens hoe mensen er misbruik van gaan maken op alle manieren. Kentekens op de weg? Dan gaat Jantje voortaan beide auto's gebruiken, of komt er een wildgroei aan auto-uitleen. Alleen op dagen van je achternaam naar bepaalde winkels? Hoe ga je dat monitoren?

Ik deel wel dat er afgelopen zomer teveel achterover geleund is, dat heb ik toen ook al meerdere keren genoemd. Er had toen een goed plan gemaakt moeten worden, concreter als wat we nu doen. En dan kun je nog niet alles afvangen, maar het had wel duidelijkheid gegeven.

DuoPenotti schreef:
secricible
Die complottheorieën die jij opnoemt kan ik ook niet zo goed tegen.
Mensen die duidelijk de ene keer zwart roepen dan weet wit om de boel op te kloppen ook niet.
Maar de kritische maar netjes discussiërende mensen onder wappies plaatsen gebeurt ook en daar krijg ik ook kromme tenen van.
Ook al zeggen ze iets wat niet klopt. Of gewoon anders gedacht is. Dat mag gewoon.

Maar die artsen krijgen dan 20.000 euro, maar de patiënten dan?
Het veelvoudige toch wel, want potver aan de beademing gelegd worden voor de neppes is ook wat zeg :+

Eens hoor, maar ik ervaar dat dus niet zo. Wel dat je met die mensen in discussie kan gaan en er op kan reageren. MAar zoals gezegd, ik heb nu tijdens mijn zwangerschap al 2 vaccinaties bewust geweigerd (zowel covid, waar je je nog kan verschuilen achter "mag niet" alsook kinkhoest, die toch echt al heel geaccepteerd is) en als ik beargumenteer waarom, dan merk ik weinig dat mensen daar iets op tegen hebben.
En die patiënten, maar dat snap ik dus niet. Want enerzijds zegt hij dat de IC leeg is... en anderzijds krijgen ze 20.000 per patiënt. Waarom zijn die IC's dan leeg? DAn zouden ze toch juist ramvol moeten liggen, of hebben die dokters een slecht verdienmodel?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:50

secricible schreef:
De vaccins die in de vriezer liggen, zijn de vaccins die over 3 weken gegeven moeten worden. Op die manier garanderen ze dat er ook daadwerkelijk een tweede vaccin beschikbaar is voor iedereen die al een keer geprikt is. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan (zoals nu met Pfizer) dat een producent ineens te weinig levert en je dus geen tweede prik kan garanderen.
Alle vaccins die we krijgen in NL zijn al gereserveerd, dus we lopen gewoon mee met de leveringen die we krijgen. Alleen kiezen ze er in deze onzekere tijd voor om dat tweede vaccin alvast veilig te stellen. Ik vind die garantie juist wel geruststellend, het zal je gebeuren dat ze "oepsie, foutje" geen tweede vaccin voor je hebben omdat pfizer of moderna ineens niet kan leveren.

Dit is dus niet juist
Tuurlijk weet ik dat er een buffer nodig is voor de tweede prik maar niet bijna 4 x het aantal wat je al geprikt hebt
Er zijn er ruim 76000 geprikt..en er liggen er 250000 te wachten
Zelfs met een hele ruime veiligheidsmarge konden er al 60000 mensen een eerste prik krijgen ..daar was het hele zieknhuispersoneel al mee geprikt
Maar wel de mensen bang maken met de britse variant , de zuid-afrikaanse variant enz ..en dan zelf geen tandje bij steken
Er zijn gisteren ( want de is zondag ? )
600 mensen gevaccineerd..serieus ?
Ik krijg gewoon het gevoel dat ze dit nog heel lang in stand willen houden

Ik heb al weinig met politiek en overheden maar bij mij is het vertrouwen echt tot -10 gezakt
En dan heb ik het over Belgie -het is tenenkrommend om te zien hoe zij tegenover( of liever boven ) het gewone volk staan

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:53

SusanH schreef:
Ik vond dit artikel op de site van Maurice de Hond. Ik vind het goed om het ook eens van een andere kant te gaan bekijken, als het riedeltje wat we nu via de media en de experts horen: https://maurice.nl/2021/01/17/een-avond ... jdingsdag/
Ik vind dat er hele goede alternatieven in staan om wel te kunnen versoepelen, in plaats van tot de zomer in een lockdown te zitten zoals ons nu boven het hoofd hangt.

Ik vind dit ook wel een sterk artikel.

Ik zou het echt erg vinden als we nog 5 maanden zo moeten leven als nu. Ik word er een beetje verdrietig van moet ik zeggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:02

besita schreef:
Dit is dus niet juist
Tuurlijk weet ik dat er een buffer nodig is voor de tweede prik maar niet bijna 4 x het aantal wat je al geprikt hebt
Er zijn er ruim 76000 geprikt..en er liggen er 250000 te wachten
Zelfs met een hele ruime veiligheidsmarge konden er al 60000 mensen een eerste prik krijgen ..daar was het hele zieknhuispersoneel al mee geprikt
Maar wel de mensen bang maken met de britse variant , de zuid-afrikaanse variant enz ..en dan zelf geen tandje bij steken
Er zijn gisteren ( want de is zondag ? )
600 mensen gevaccineerd..serieus ?
Ik krijg gewoon het gevoel dat ze dit nog heel lang in stand willen houden

Ik heb al weinig met politiek en overheden maar bij mij is het vertrouwen echt tot -10 gezakt
En dan heb ik het over Belgie -het is tenenkrommend om te zien hoe zij tegenover( of liever boven ) het gewone volk staan

Deze week worden er weer 60.000 gevaccineerd, dus je hebt 130.000 vaccins nu nodig in reserve + 10% spillage (we verspillen ongeveer 5% maar houden een hogere marge aan, aangezien andere landen een spillage van 10-20% hebben) dus 130.000 vaccins voor de medewerkers verpleeghuizen.
Daarnaast worden er deze week 15.000 mensen gevaccineerd in de instellingen X 2 + 10% = 35.000

Dan zit je al aan 165.000. We hebben er 200.000 in voorraad (jij zegt 250.000, ik las op NOS 200.000, waarvan er dus ruim 80.000 gereserveerd liggen) en krijgen er volgende week weer 100.000-150.000 binnen volgens plan ( dat worden er al minder volgens Pfizer, volgens mij is niet bekend hoeveel minder) en tot nu toe groeit het aantal vaccinaties in de instellingen de aankomende tijd alleen maar. Volgens mij lopen we dus redelijk gelijk op met wat we geleverd krijgen en slinkt de voorraad in aardig tempo door zo, zeker nu onze aanlevering in gevaar komt dankzij Pfizer.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:07

Ik spreek over Belgie
Dat staat ook in mijn posts
76000 gezet ,250000 in voorraad

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:08

excuus, dan praten we lekker langs elkaar heen :D Niks gezegd haha

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:13

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:15

Dat artikel van de Hond zitten natuurlijk waarheden in.
Ik heb steeds gezegd tot eind maart zitten we hier mee want zolang duurt een griepvirus ook voordat het mindert.
Niet dat ik zeg Corona is griep, maar het is en blijft een virus en voor een deel bewandeld het dezelfde weg.

Maar dat op naam en kenteken gedoe is natuurlijk onzin. Dat is niet te doen.
En ja vanaf oktober had veel op slot gemoeten met zeggen tot eind maart, maar hadden ze nooit voor elkaar gekregen. Nu met beetjes beter denk ik.
Heeft het nut die regels vast wel, maar er blijven ook regels niet kloppen zoals de vliegvakanties. Dat is niet uit te leggen vind ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:16

sureido schreef:
SusanH schreef:

Ik vind dit ook wel een sterk artikel.

Ik zou het echt erg vinden als we nog 5 maanden zo moeten leven als nu. Ik word er een beetje verdrietig van moet ik zeggen.

Je kunt je er beter op voorbereiden. Ik zie dit jaar echt nog niet anders worden dan waar we nu in zitten. Misschien gaan in maart de winkels weer open.
Maar zoals voor de crisis gaat het dit jaar nog niet zijn

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:18

Weetje, ik vind t prima als je je vol wil laten spuiten met dat spul, be my guest
Maar het moet wel vrije keuze zijn, en dan bedoel ik niet iets als "als je geen vaccin hebt mag je ook niet naar dit en dit concert", dat is anders ook niet zo bij de griepprik..
Het feit dat men in sommige landen al een vaccinatie passport hebben is al best eng

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:20

Pandora2 schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/17 ... van-damme/
Volgens dit artikel liggen er 127.000 vaccins in de vriezer in Belgie en zullen die deze week bijna allemaal opgebruikt zijn.
Artikel is van gister.

180.000 in de diepvries en 97000 toegediend gewoon het dashbord volgen
De msm smijten en goochelen gewoon met cijfers
Bovendien gaat pfizer alsnog de vooropgestelde aantallen ( of slechts een heel klein aantal minder -7000 ofzo ) leveren ,dat hebben ze gisteren laten weten
Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:22

Carol_Beer schreef:
Weetje, ik vind t prima als je je vol wil laten spuiten met dat spul, be my guest
Maar het moet wel vrije keuze zijn, en dan bedoel ik niet iets als "als je geen vaccin hebt mag je ook niet naar dit en dit concert", dat is anders ook niet zo bij de griepprik..
Het feit dat men in sommige landen al een vaccinatie passport hebben is al best eng

corona is geen griep en ook geen griepprik. Dankzij de griep hebben we nog nooit ondanks allerlei sociale maatregelen onze IC-bedden hoeven opschalen in de mate als we met corona gedaan hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:25

Over twee weken wordt Oxford vaccin goedgekeurd waarschijnlijk dus dan krijgen we daar wel een bak van binnen, dat scheelt wel nu Pfizer minder levert.

Is er eigenlijk al wat van Moderna binnen?

@purny: tot maart vind ik fijner klinken dan tot mei :+ ik reken echt niet dat ik in april in de kroeg zit maar een avondje uiteten of naar de kapper zou mijn gemoedstoestand al verbeteren haha.