Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ik denk dat de reguliere pcr test niet zo heel veel vals negatief of positief geeft. Die is zo goed ingesteld dat het misschien in 0,0001 % fout gaat. En de collega? Misschien was hij gewoon negatief en twee dagen later positief??
moonsparkle schreef:Als ik zo ook me heen hoor en lees lijkt het mij een goed idee om maar 1 iemand met kerst te mogen ontvangen, dan kan iemand die alleen is toch naar iemand toe. Maar ik lees en hoor zoveel dat mensen gewoon op beide dagen visite krijgen of op visite gaan. Mijn ouders hebben er ook moeite mee dat ik dit jaar niet kom, maar het voelt voor mij niet oké.
Coby schreef:Gezien de cijfers zag ik liever strengere maatregelingen rondom Kerst. Ik voorzie flinke kerstinkopen en dan balen dat het diner niet door kan gaan en dan alsnog doen.
Wanneer ik zie dat er dit weekend nog 20 kratten bier gekocht worden met een groep zie ik nog veel feestjes komen.
lenaa_tje schreef:friezenfan2 schreef:Er is inderdaad nog kans dat we voor kerst een nieuwe persco krijgen met wel strengere maatregels.
Dan heb je gewoon veel meer eten en hopelijk ruimte in de diepvries.
Ik ga ook dan niet uit van winkels sluiten. Dat was in maart ook niet zo, maar goed
friezenfan2 schreef:Why not?
Denk je dat er iemand is die dit leuk vindt? Lijkt me stug.
Als we ons nou gewoon allemaal houden aan deze maatregels kan er werkelijk ook meer.
Of misschien deze is beter als we ons allemaal aan de maatregels hadden gehouden waren we nu niet hier.
Als we ons nou gewoon allemaal houden aan deze maatregels kan er werkelijk ook meer.
Of misschien deze is beter als we ons allemaal aan de maatregels hadden gehouden waren we nu niet hier.
Coby schreef:Hier ook vreselijk in dubio. Ieder jaar kerst met zus en haar gezin en onze ouders.
Ouders en zus vinden zijn absoluut niet Coronaproof en hebben Sinterklaas goed gevierd zonder enige regel. Wij zaten thuis want ook nog schoonvader die terminaal is en die wij in de laatste periode niet willen besmetten.
En dan kerst ja gewoon aantreden kan eigenlijk niet. Vier personen op bezoek. Zijn dan met acht. Maar dan dikke heibel ben ik bang.
mvdende schreef:[
Er mag niet gecontroleerd worden achter de voordeur.
Of je nu 1, 3 of 10 mensen op visite mag krijgen, welke regels (adviezen) de regering ook geeft, mensen gaan zich er niet aan houden.
Citaat:In Rotterdam brak de politie in de nacht van vrijdag op zaterdag een studentenfeest in een huis aan de Kortenaerstraat af. De feestgangers deden de deur niet open voor de dienders. Die begaven zich vervolgens naar de achtertuin, waar een groep studenten zich verstopte. Uiteindelijk zijn 27 studenten bekeurd voor het overtreden van de coronaregels.
Citaat:En in Rotterdam maakte de politie een eind aan een bruiloft met 35 gasten, waar geen mondkapjes werden gedragen en geen afstand werd gehouden.