IMANDRA schreef:Maar als er weinig over te zeggen valt, vooralsnog in ieder geval, dan kan je toch beter het zekere voor het onzekere nemen en het gewoon niet doen?
Nou ik vind wel een beetje dat men vanaf Maart tot september (en dan trekken we er twee maanden af want paniek) 5 maanden heeft gehad onder andere om te kijken naar besmettingsgevaar buiten..
Ondertussen zijn er al best wat events geweest wat superspreaders hadden kúnnen zijn, maar dat niet geweest zijn.. Dan gaat iemand zich toch achter zn oren krabben ipv bijvoorbeeld groepen jongeren (of gewoon 'mensen') uit parken/tuinen/straten blijven sturen (en daarbij de 'sociale controle' op mensen die illegaal in groepen buiten zijn, stimuleren)
Citaat:
Er is immers gewoon risico.
Nou, en dat vraag ik me dus af...
Ik zeg niet dat ik het niet geloof, maar ik twijfel daar wel aan...
Citaat:
En als je alleen jezelf in gevaar zou brengen is dat 1 ding, maar je brengt het ook op anderen over. Ook al is het virus 'al' sinds maart actief, er zijn nog best wat dingen die niet duidelijk zijn.
Anderen in gevaar, hoe dan?
Citaat:
Dan heb ik liever een overheid die te strenge maatregelen invoert, in plaats van maatregelen die niet streng genóég zijn.
Klopt hoor
bij niet streng genoeg denk ik aan de USA bijvoorbeeld...
Maar mensen mogen toch ook dingen afvragen... Het is niet zo dat we hier gewend zijn om monddood achter een regering aan te lopen..gelukkig! Wat dat betreft lijkt het wel dat de overheid zo hoog in het torentje zit dat ze niet lijken te weten wat er op straat speelt... Dat kan toch ook niet zo zijn?
Citaat:
En dan ook de vraag: Wat denk jíj dat de overheid tot doel heeft met deze maatregelen? Ze voeren ze echt niet zonder reden in. Het is nota bene een regering die normaal gesproken de economie heel belangrijk vindt (in plaats van het sociale aspect). Zijn ze perfect? Uiteraard niet.
Ik weet niet precies aan wie je dit vraagt, én ik weet niet over welke maatregelen je het hebt..
maar het is wel een beetje de toon van dit bericht waarvan ik denk 'het lijkt wat verontwaardigd cq aanvallend, waarom is dat? ik vraag me gewoon hardop dingen af.'.. Maar misschien lees ik dat verkeerd
Citaat:
Maar het is allemaal makkelijk roepen dat het zo verkeerd is, maar ga maar eens in de schoenen van de regering staan, met de beperkte en soms tegenstrijdige informatie die er is.
Oh, dat had ik even gemist 'dat het zo verkeerd is'..
Overigens, ook de regering heeft weet van de uitspraken van bijv Maurice de Hond.. maar ipv wetenschappelijk tegengas tegen zijn uitspraken komt er .. niks.. ? Althans, weinig.. Een soort van halfslachtige ontkenning (nee hij weet er niks van), maar dat is nu ook niet direct heel wetenschappelijk te noemen.
Als regering die merkt dat het onrustig wordt in het land zet je dan toch een groepje onafhankelijke (en dan echt onafhankelijke) mensen aan het werk die beweringen kunnen ontkrachten of bevestigen? Want je hebt toch het beste met je volk voor?
Citaat:
Sowieso: dat er bij grote bijeenkomsten geen noemenswaardige besmettingen zijn wil niet zeggen dat het niet een groot risico is. Het zal maar net een superspreader-event worden. En dan?
Dat vind ik nu niet meer opgaan.. Daarvoor zijn er teveel grote evenementen geweest die superspreaders hadden kunnen zijn...
DUS moeten ze gaan kijken wat het risico is en hoe het werkt. Want het lijkt nu net alsof jij schrijft 'het kan heel erg uit de hand lopen, dus we doen dat gewoon niet meer'..
(dan neig ik een beetje naar de kant van 'sigaretten, verkeer, suiker veroorzaken veel doden, dus gewoon niet meer doen' hoewel dat niet goed vergelijkbaar is..)
Citaat:
Fijn dat die Thomas Berge toegeeft dat de hashtag niet handig is, maar het kwaad is al gedaan. Want dit interview wordt lang niet zo breed bekeken als de hashtag bekeken zal worden. En nu? Hoe lossen we dat op?
Geen idee wat voor vragen dit zijn en aan wie je die stelt?
Maar als ik zou reageren: Het interview was op ochtendradio, en wordt sinds half 8 vanochtend ieder half uur herhaalt in het nieuws van 538.. dus sja..
En wat moet er opgelost worden? Ik weet niet wat voor kwaad er gedaan is, en wat de volgers van de BN-ers daadwerklijk menen te moeten ondernemen..? Of ze nu en masse de straat op gaan om .. ja, geen idee?