Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:29

Leuk om te lezen wat iedereen eet en lust inderdaad. Voor de moeilijke groente eters, goede bereiding scheelt heel veel! Lust je geen paprika, wortel (oke, warme wortel zou verboden moeten worden :r), bloemkool, coutgette? Probeer het dan eens te grillen met wat zout en kruiden! Of wokken met een lekker sausje. Nooit groente helemaal slap en pappig laten worden, dat is ook gewoon niet te eten. En soms is het ook een kwestie van wennen aan smaken.

Ik eet geen vlees en vis. Maar ook geen paddenstoelen en zo min mogelijk koemelk (en alles waar koemelk in zit) en tarwe. Is echt ontzettend zoeken want er blijft weinig over.

Mijn to go eten is curry. 400 gr Indiaanse wokgroenten van de ah, curry pasta (die groene van fair trade is echt heel lekker), kokosmelk light, 200 gr Bloemkoolrijst met 250 gr ananas en naans (die mag ik dus eigenlijk niet, maar ze moesten op en zijn zooo lekker <3).

Currypasta in de pan met de kokosmelk en groenten, ongeveer 8 minuten koken, rijst bakken in de pan en na een tijdje de ananas erbij, Naan in de oven en je bent echt binnen 10 minuten klaar. Ongeveer 500 Kcal per portie

poes

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:56

Mijn man was ook echt een vreselijk moeilijke eter. Hij at droge pasta of rijst met gemalen kaas en eventueel wat gebakken gehakt. Of biefstuk met frietjes of gebakken aardappelen. Als ontbijt simpele cornflakes. Enkel volkorenbrood met kaas.
Ikzelf ben een echte foodie en ben ook opgegroeid met elke dag lekker en vers eten. Groenten hoeven echt niet saai te zijn of duur of lang werk.

Goed ik heb mijn man dus wel alles doen proeven destijds. Inmiddels is het een heel makkelijke Eter en kan ik hem naar elk type keuken wel meenemen. Maar het heeft tijd gekost :D hij heeft pas dit jaar, Op zijn 34e, broccoli leren eten. En ipv de 2 grootste Stukken vlees neemt hij nu 1 klein stukje of eet hij vega mee met mij (wat voor mij zeker niet hoeft).

Ik ken veel moeilijke eters die toch een pak meer lusten dan ze denken als je hen maar de juiste dingen laat proeven. Dus ik geloof echt dat je daar altijd nog kansen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:01

Nou als jij dan bij mij komt koken iedere dag :D :+
Ik vind koken ook gewoon niet leuk, dus dan ga je ook niet vanalles proberen..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:06

Ik kook ook niet elke dag hoor! Gelukkig is mijn vent daar braver in haha. Maar 20 minuutjes is vaak lang zat, in die tijd kun je toch weinig anders opwarmen? En ik zou je aanraden: recept per recept. Probeer iets, is het lekker en makkelijk, maak het dan volgende week weer. Zo rustig opbouwen naar 10 makkelijke recepten.
Verder een slimme voorraadkast en je vriezer gebruiken.

Als je aardappelen en vlees kunt bakken lijkt en dat ook wel doenbaar toch?

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:16

Sowieso als je nieuwe smaken wilt gaan uitproberen: één smaak of één structuur tegelijk proberen. Net als bij kleine kindjes eigenlijk. Dat klinkt heel suf, maar zo werkt het voor veel mensen nu eenmaal. Als je soep lekker vindt: ideaal om nieuwe smaken mee te leren kennen, want gepureerd hebben ze allemaal vrijwel dezelfde structuur. En als je aan de smaak gewend bent, dan komt de structuur daarna wel. En dan kan het nog heel veel uitmaken hoe lang je iets kookt/stoomt/bakt/roostert of whatever.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:28

Jaaaa koken... <3

Ik hou ervan en kook (bijna) elke dag wel redelijk uitgebreid. We zitten massaal dagelijks uren achter de tv/computer/op social media, maar als het dan gaat om onszelf gezond te voeden mag het ineens geen tijd kosten. :+ Dus ja, ik besteed zowel aan mijn lunch als avondeten wel wat tijd en aandacht.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:32

Mag ik me hier ook melden. Ik hoef niet veel meer af te vallen. Eind 2016 woog ik met 1.58 zo goed als 87 kilo. Daarna op eigen kracht mijn leefstijl aangepast. Vanmorgen woog ik 61.4. Dus dat is prima, hoewel ik graag net even onder de 60 kilo zou willen wegen. Maar aangezien ik nu net weer fanatiek ben gaan sporten (krachttraining om wat strakker te worden) zal dat nog niet heel snel gebeuren. Ik heb tijdens mijn afvaltraject vooral gelet op calorie inname. Dat werkt het beste bij mij. Uiteraard was er ook voldoende ruimte voor af en toe een etentje of lekkere snack. Mijn grootste valkuil is nog steeds dat ik niet ergens 1 hapje of schaaltje van kan nemen. Het is alles of niets. Dus soms sta ik dat mezelf toe, maar vaak haal ik het gewoon niet in huis. Woon alleen dus dat is dan wel een voordeel.

Echt een koker ben ik ook niet, dus ook ik kom met m'n maaltijden vaak op hetzelfde uit. Ik probeer daar wel in af te wisselen maar spectaculair is niet haha. Zo meteen maak ik als lunch havermout, met ongezoete amandelmelk, een halve banaan en doe ik er nog een theelepel pindakaas en 10 gram extra pure hagelslag doorheen. Echt super lekker.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:54

Het is bij mij vaak niet eens per se de smaak, maar echt structuren. Sommigen kan ik gewoon echt niet weg krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:59

Het gaat me niet om de tijd he, ik vind het gewoon stom.. Vooral omdat ik alleen woon. Heel veel recepten zijn daar echt niet geschikt voor tenzij ik 3/4 dagen hetzelfde wil eten kan ik heel veel weggooien..
Niet alles is lekker om in te vriezen (wat mij betreft alleen stamppot en pasta's) én als je dan ook nog veel niet lust wordt het gewoon lastig..

Airfryer zat ik ook ff naar te kijken, maar volgens mij kan ik datzelfde ook in de oven klaarmaken toch? Je kan ook alles in een ovenschaal mikken lijkt me..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:03

Ja bij mij ook een enorm structuurprobleem.

Airfryer vind ik zelf ideaal. Ik gooi er alles in. Vlees, aardappelen, frietjes, bitterballen. Ik heb ook een oven, maar die airfryer is gewoon ideaal voor dit soort dingen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:08

Airfryer gaat veel sneller en wordt krokanter.
Ik houd van koken, heb wel soms weinig tijd met een 40+ uur baan en een eigen paard op een dhz stal. Maar daar houd ik qua planning rekening mee, kook vaak in het weekend iets waar ik doordeweeks nog 2x van kan eten en op de andere dagen kook ik iets wat snel klaar is. Ben ook wel heel handig met combineren. Stoof chili eet ik bv 1x met rijst en salade, 1x met wraps en bv nog een keer met brood als lunch.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:10

Airfryer is inderdaad echt ideaal. Ik gooi ook alles er in. Soms vind het ook echt zonde om voor 1 broodje de oven aan te zetten. Die gaan dus ook gewoon in de airfryer.

@Relaxed daar loop ik ook tegen aan ja dat veel recepten voor 4 personen zijn. Ik hoef inderdaad ook niet 3 tot 4 keer in de week hetzelfde te eten :n

@gaucho, om het zo te doen is wel slim inderdaad, dan hou je toch nog een deel afwisseling.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:04

Welkom nog loveuggs! Idd pak een salade, lekker makkelijk!

Landvrouw wat knap gedaan, idd juist knap om te weten wanneer je hulp nodig hebt!

sportschool

Theadora dat lijkt me idd enorm goed! Normaal is het niet goed als je broek er van af zakt maar nu wel haha!

gaucho 0.5 kg wat lekker! Geniet van dat gevoel en hou het vast! Overleef je snackdag op kantoor een beetje tot nu toe?

Vulina past mooi en staat je goed! Leuke legging!

Butterfly geniet van je goede dag!

lizy29 goede instelling, niks is nog verloren, rustig blijven ademhalen en door! Ik had ook ff 2 "slechte" dagen, wel alles ingevoerd. 400 gr aangekomen maar goed nu weer doooorrr!

Juvil, stilstaan is iig niet achteruit!

Dustinlover 0.3 eraf is gewoon goed hoor, slow and steady wins the race toch!

En rockwitch? Ben benieuwd!

Ik eet het liefst alle dagen maaltijdsalades, lekker en makkelijk. :+

Momenteel echt wat moeite om op t rechte pad te blijven. Ben in afwachting van de ppid test van mijn ponietje. Ze is steeds sneller hb. En ik heb voor mezelf al een beetje besloten dat als ze geen ppid heeft en ze de rest van haar leven veroordeeld is tot eenzame opsluiting op een paddockje met hooi terwijl de kudde op de wei staat, ik haar ga laten gaan. De gedachte alleen al kan ik om janken. Ik hoop dat ze met medicatie gewoon weer mee de wei op kan... Kost veel moeite om niet te gaan stress eten nu.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:17

Gypsy, pas om half 6, al was het net wel even via de mail dat gevraagd werd hoeveel uur en dat ik eigenlijk 24 wil en hun voor 33 uur iemand zoeken. Nou zijn zij flexible in de indeling daarvan, maar je moet wel 5 dagen per week daar aanwezig zijn, maar goed ik kan misschien wel een constructie bedenken dat ik 3 lange en 2 korte dagen werk, want ik heb een dochter van 3 die nog geen hele dagen naar school gaat, dus 2 dagen kan ik gewoon minder uren werken, maar na maart zit zij op school en dan kan het wel weer. Dan is het alleen voor de vakanties even puzzelen. Maar goed eerst maar eens kijken of ik dat met hun bespreekbaar kan maken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:28

sterkte gypsy, ik hoop dat je pony nog beter kan worden. hb is zo'n rotziekte.. hier helaas gisteren een paard moeten laten inslapen vanwege HB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:52

He gatsie, vervelend voor jullie beide :(:)
Rockwitch, succes!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:51

Dit is toch wel leuk om te zien. Verschil van 22.05- 14.07.
De -getalletjes zijn de aantal cm die eraf zijn. Dit is wel ook echt waarom ik meet, zo fijn om dat te zien omdat mijn kleren het nog niet echt laten zien.
Afbeelding

Oooh ik dacht altijd dat ik de enige was met een structuur-probleem. Zo vaak als ik iets niet lekker vind is het de structuur, behalve bij Selderij en Paprika. Ik heb bijvoorbeeld super lang geen tomaat gegeten. Soep was heerlijk, maar tomaat nee dankje. Uiteindelijk de binnenkant eruit gehaald en dan ging t wel.. Nu houd ik echt van snoeptomaatjes, nooit gedacht. En nee, ik haal ze niet (meer) leeg.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:56

Dat met tomaat heb ik ook :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:11

Goede reminder, ik moet ook maar weer eens meten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:18

Oh wat netjes landvrouw en dat nog niet eens met zo heel veel kilo's!

Gypsy helemaal gelijk in! Wat rot van je pony! Hopelijk valt het mee!

Ik heb soms met koken ineens dat ik denk Ja zin in!! Dan worden het wel niet zo'n beste schotels of laatst dan keer die gevulde courgettes.. Maja hier ook 40 uur baan en nog 9 ponys op een eigen weiland.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:55

Oh, nu ongeveer dus rockwitch, haha! Ja lijkt me lastig als je nog rekening met kinderen moet houden, maar niet onmogelijk.

och juval wat verschrikkelijk, sterkte zeg. ;( Echt een rotziekte is het ook...

thx relaxed!

landvrouw wauw wat een verschil op je buik ook al! Leuk om zo'n tabel te zien zeg!

Gelukkig belde vandaag mijn held van een da al! Waardes zijn zeker verdacht, ook icm haar klinische beeld. Ook was er heel duidelijk insuline resistentie uit de test af te leiden. Morgen kan ik de medicatie ophalen, de hoop is dat de insuline resistentie samenhangt met de cushing en dat ze door de medicijnen wel weer met de rest mee kan op de wei. Ik heb er zelf eigenlijk een hard hoofd in, maar ik wil haar alle kansen geven. Ze is al vaker op wonderbaarlijke wijze opgekrabbeld. Nu iets minder stress gelukkig, hoewel nog steeds wel bang dat ze toch niet voldoende opknapt. We gaan t zien.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:15

Wat bijzonder dat er zo veel zo weinig lusten. En ook niet van koken houden.

Fijn dat je al uitslag hebt Gypsy, ik hoop dat de medicijnen aanslaan.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:13

Hopelijk slaat het aan gypsy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:53

justkid schreef:
Wat bijzonder dat er zo veel zo weinig lusten. En ook niet van koken houden.

Fijn dat je al uitslag hebt Gypsy, ik hoop dat de medicijnen aanslaan.

Hoezo is dat bijzonder? Toch ook niet iedereen houdt van paarden? :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:15

Hier helaas weer +0.2kg. Niet veel maar had gehoopt dat er weer wat af was net als vorige week. :+
Maar we houden vol