Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:51

MarjanB schreef:
En dan zit je bazin tegenover je te hoesten en te snotteren.. echt why!! Blijf thuis.. zucht

Onbegrijpelijk inderdaad... Lekker voorbeeld ook.

Love_Rosie

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:37

Die 48u telt trouwens pas vanaf de volgende dag, niet direct vanaf moment van testen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:09

lenaa_tje schreef:
EdkingEnzo schreef:
Moeten jullie ook zo lang wachten voordat je getest kan worden?
Ik heb vanmorgen gebeld, kan donderdag terecht in een andere stad.

Ik dacht vorige week ergens op internet allemaal foto’s te zien van uitgestorven teststraten :=

Het ligt toch aan de laboratorium capaciteit?

Oh dat zou goed kunnen inderdaad. Maar de mevrouw aan de telefoon zei dat de twee dichtstbijzijnde testlocaties de hele week vol zitten. Zal wel zo zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:30

EdkingEnzo schreef:
Oh dat zou goed kunnen inderdaad. Maar de mevrouw aan de telefoon zei dat de twee dichtstbijzijnde testlocaties de hele week vol zitten. Zal wel zo zijn :D

GGD'en willen graag de teststraten ruimer open doen, maar als ze de monsters vervolgens niet kwijt kunnen aan een lab, heeft dat geen zin.

Vanaf vandaag wordt een deel van die bestaande testcapaciteit ook nog ingezet voor leerkrachten en zorgpersoneel, die voorrang krijgen. Daardoor moeten anderen nog langer wachten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:39

Macs schreef:
Ik vind het dan toch apart dat jij klachten hebt gekregen nadat je bij haar bent geweest maar de uitslag negatief is. Heel fijn voor jou, maar je zou het toch echt niet verwachten.

Ze heeft nog helemaal geen uitslag staat toch juist in die post? Daar gaat het over, dat die man van die vriendin wel snel de uitslag heeft en zij niet :7

En dat kan gewoon, je kan ook gewoon niet besmet raken als je bij een positief iemand bent. Je kan ook besmet raken met een ander rondvliegend virus. Het kan allemaal :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:47

verootjoo schreef:
Macs schreef:
Ik vind het dan toch apart dat jij klachten hebt gekregen nadat je bij haar bent geweest maar de uitslag negatief is. Heel fijn voor jou, maar je zou het toch echt niet verwachten.

Ze heeft nog helemaal geen uitslag staat toch juist in die post? Daar gaat het over, dat die man van die vriendin wel snel de uitslag heeft en zij niet :7

En dat kan gewoon, je kan ook gewoon niet besmet raken als je bij een positief iemand bent. Je kan ook besmet raken met een ander rondvliegend virus. Het kan allemaal :)

Een paar berichten later vermeld ze dat zij negatief is.

Vriendin van mij sliep met de studie in een schuur. Iedereen ziek bij thuiskomst, maar slechts één positief geteste.
Maar ik door dit soort verhalen snap ik heel goed dat er genoeg twijfelaars zijn over de huidige maatregelen. En nee ik ben geen viruswaanzingekkie en houdt me gewoon aan de maatregelen :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:52

Ik moet dan steeds aan dat verhaal van die oma van een Bokker denken.

Wel klachten, 2x negatief getest, met longklachten naar het ziekenhuis, overleden, toch positief.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:04

Macs schreef:
verootjoo schreef:

Een paar berichten later vermeld ze dat zij negatief is.

Vriendin van mij sliep met de studie in een schuur. Iedereen ziek bij thuiskomst, maar slechts één positief geteste.
Maar ik door dit soort verhalen snap ik heel goed dat er genoeg twijfelaars zijn over de huidige maatregelen. En nee ik ben geen viruswaanzingekkie en houdt me gewoon aan de maatregelen :)

Oh ja, ik zie het nu.

Maar het virus infecteert inderdaad niet iedereen die het inademt. Bij ons waren er een vader en een zoon die beiden zeer slecht op de IC lagen, en moeder en andere zoon hadden niks. Woonden bij elkaar in huis, en de helft van het gezin werd zeer ernstig ziek dus en de anderen niet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:37

Iris82 schreef:

Wel klachten, 2x negatief getest, met longklachten naar het ziekenhuis, overleden, toch positief.

Patiënt bij ons: 1e test in ander ziekenhuis positief, 2e test bij ons paar dagen later negatief, iets later (ik meen 2 dagen) nog een keer getest: positief.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 23:13

Ik heb sinds vrijdag klachten, zaterdagavond afspraak gemaakt en ik kon voor vandaag kiezen uit twee locaties en evt morgen op een andere locatie. Vanmorgen rond 11.30u ben ik getest, vanavond 22.30u uitslag gekregen (negatief) echt heel bizar dat het zoveel kan schelen. Had op woensdag gerekend dat ik de uitslag zou krijgen.
(wel opgelucht trouwens :) )

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 00:42

DiantaM schreef:
Macs schreef:

Er zijn toch tig verkoudsheidsvirussen die nu rond dwalen? Zo vreemd is dat denk ik niet..

Klopt. Gewoon toeval dat ik verkouden ben geworden waarschijnlijk. Haar man is ook negatief, dat vind ik dan wel weer apart.

Het is zo vaag dat het de ene keer als een razende om zich heen lijkt te grijpen, en de andere keer zich niet eens verspreid..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 01:12

Hilary schreef:
Iris82 schreef:

Patiënt bij ons: 1e test in ander ziekenhuis positief, 2e test bij ons paar dagen later negatief, iets later (ik meen 2 dagen) nog een keer getest: positief.

Dat is niet zo gek. De test is ongv voor 85% accuraat.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:42

Kimm4 schreef:
Ik heb sinds vrijdag klachten, zaterdagavond afspraak gemaakt en ik kon voor vandaag kiezen uit twee locaties en evt morgen op een andere locatie. Vanmorgen rond 11.30u ben ik getest, vanavond 22.30u uitslag gekregen (negatief) echt heel bizar dat het zoveel kan schelen. Had op woensdag gerekend dat ik de uitslag zou krijgen.
(wel opgelucht trouwens :) )

Wauw dat is vlot!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:23

Heb je daar toevallig een bron van voor me, Hannanas? Heb dat cijfer nog niet eerder gezien.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:24

Mijn man heeft ook geen klachten gekregen. Het geluk dat ik in de nachtdienst zat toen ik ziek werd. Dan zien we elkaar gewoon bijna niet. Daarbij was er bij mij ook geen sprake van hoesten of niezen dus dan is de kans ook klein om het over te dragen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:56

Urbiezira schreef:
Heb je daar toevallig een bron van voor me, Hannanas? Heb dat cijfer nog niet eerder gezien.

Staat ook ergens op Nu.nl dacht ik.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:24

Hier nu ook de uitslag binnen, en zoals verwacht negatief, mijn huisarrest is weer over. :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:13

Vanochtend geprobeerd om online een testafspraak te maken, de enige vrije plek die ik kreeg is vrijdag in Maastricht. Joehoe, ik woon in Friesland.
Vanmiddag nog maar eens proberen of er ergens anders plekken vrij zijn gekomen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:27

MizzMontana schreef:
Vanochtend geprobeerd om online een testafspraak te maken, de enige vrije plek die ik kreeg is vrijdag in Maastricht. Joehoe, ik woon in Friesland.

:') Wat een systeem.

Ik kon kiezen uit Ljouwert, Drylst en Lelystad.
Weet dat in drachten ook een teststraat zit. Anders wellicht bellen.
Lijkt mij niet de bedoeling dat je in Maastricht terecht komt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:30

Dat je die optie überhaupt te zien krijgt! Ik had vorige week klachten. En heb elke random postcode ingetikt. Kwam niks naar voren. Laat dan maar zitten hoor -O-

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:36

Heb al meer gehoord dat het niet helemaal werkte, wellicht dan toch maar bellen om een afspraak te maken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:36

Renske welke postcode heb jij ingevoerd?
Ik alle grote plaatsen, Groningen, Leeuwarden, Sneek, Assen, Heerenveen, Hoogeveen, Zwolle, Deventer, en ga nog maar even door.
Pas bij Eindhoven kreeg ik een plek in Maastricht.
Wat zou de radius zijn van de gestolen die je krijgt toegewezen bij de postcode?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:00

MizzMontana schreef:

Haha wait what? :') AL zou je hier eigenlijk om moeten huilen...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:26

MizzMontana schreef:
Renske welke postcode heb jij ingevoerd?
Ik alle grote plaatsen, Groningen, Leeuwarden, Sneek, Assen, Heerenveen, Hoogeveen, Zwolle, Deventer, en ga nog maar even door.
Pas bij Eindhoven kreeg ik een plek in Maastricht.
Wat zou de radius zijn van de gestolen die je krijgt toegewezen bij de postcode?

Heb je een pb gestuurd. :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:07

Het is na telefonisch contact Deventer vandaag om 18u geworden.
Alles in Friesland/Drenthe/Groningen kon niet eerder dan zaterdag en de meeste plaatsen zelfs pas maandag.