4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:44

Ja het is pas anderhalve kilo maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam nu eindelijk de memo krijgt ofzo? Ik heb wel ook in een zwak moment de teatox pillen van B&F besteld dus er is best een kans dat het gewoon veel vocht is dat afgedreven wordt, maar als dat de boel een beetje kan herstarten vind ik dat niet eens heel erg.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:00

@Travel_Me: Wat vervelend van je hamstring. Niet super handig om te gaan hardlopen als je daar last van hebt, dat kan het verergeren. Dan kun je beter gaan wandelen. Als het aanhoudt even langs de fysio gaan.

@Twilight1: Lekker lijstje gister!

@Dilan93: Fijn he, om er even uit te zijn! Jij had ook al zo'n lekker lijstje gister.

@m9ara: Ja, sociale dingen zijn best wel lastig. Vooral als je echt veel eten hebt ingeslagen. Ik heb na mijn picknick mijn vrienden al het eten meegegeven haha. Hummus eet ik bijvoorbeeld graag als ik met iemand ben, maar alleen eet ik het eigenlijk niet omdat het toch vrij calorierijk is. En vooral zo'n hele bak is gewoon te veel voor mij alleen.

@Lino: Ja lastig is het, als je eenmaal wat alcohol op hebt zijn de verleidingen nog veel moeilijker te weerstaan. Daarom drink ik deze maand niet :Y).

@_mjwb: Echt zo balen van je school.. Niet leuk dit en heel stressvol lijkt me. Maar troost je, je kunt nog lang genoeg werken. Het is helemaal niet erg om er wat langer over te doen. Je koeken zien er heerlijk uit en ik hoop dat de volgende ook goed lukken! Ben heel benieuwd.

@Josien: Haha, ja best fanatiek he! Ik doe momenteel gewoon 5x per week de WOD. We hebben nu we buiten trainen niet echt de specialty classes zoals normaal, maar hebben wel strength/gymnastic based metcons. Dat is de gewone workout, maar dan iets meer gericht op de specialty. Ik wil dat wel graag gaan doen, alleen is het niet altijd op een gunstig tijdstip. De gymnastic class is bijvoorbeeld op zaterdag om 11 uur 's ochtends. Normaal train ik al om 8 uur dus dan is 11 uur echt onhandig.

Je deadlift PR is heel netjes! Ik heb dat al heel lang niet getest, maar binnenkort hebben we weer een testmoment, dus ben benieuwd. Ik deadlift alleen echt nooit. Mooie lijstjes!

@IMAY: Wat vervelend van je knieën, sterkte! Hopelijk valt het mee. Laat je weten wat de fysio zegt?

@Emma: Net lijstje, misschien alleen nog wat groente toevoegen? Super fijn dat je bent afgevallen!

Hier gisteravond weer de mist in gegaan. Ik voelde me behoorlijk depri, heb wat gezeik met het UWV en het gaat allemaal niet zoals ik had gehoopt. Had in de supermarkt Oreo double creme gehaald met het idee om er twee te eten, maar uiteindelijk heb ik ze allemaal opgegeten. Vanmorgen gelukkig wel een hele fijne en zware training gehad die me vrij goed af ging dus voel ik me nu wel wat beter.

Vandaag dus een beetje een compensatie lijstje:
L: Isey Skyr gebakken appel met 260 gram magere kwark, fruit en noten muesli en kaneel
T: 250 gram Hollandse aardbeien, salade van radijs, komkommer, gekookt ei, dille, yofresh en magere kwark
A: rundertartaar, 200 gram sperziebonen en 225 gram minikrieltjes
T: mango, proteineshake met magere kwark

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:09

Travel_me, we zaten in omgeving Leeuwarden :)

mjwb, echt heel erg oliebol van je school :(
Zelf HC koeken bakken is dan wel weer heel leuk :D

Emma, wat fijn dat het afvallen weer lukt :D

Maanlicht, balen van het gedoe met het uWV. :\
DIe oreo's zijn zo lekker :9

Vandaag wel weer mn eten bijhouden qua kcal. moeten wel nog 2 tompoucen op die tot vandaag houdbaar zijn, maar dat past binnen mn kcal :D

Vanocthend eerst hardgelopen. 1 km hardlopen, 100 meter wandelen. Uiteindelijk in totaal 5 km gedaan. Laatste ronde was maar 600 meter hardlopen. Ging prima op een lege maag.
Helaas heb ik nu wel stekende pijn in mn knieholte... misstap gezet denk ik

O: smoothie met whey vanille
T: Alpro Go On met een half schepje whey en een lepeltje honing
L: 2 knackebrod met cottagecheese en aardbei, 1 knackebrod met pindakaas en wat schijfjes banaan
T: tompouce
A: bloemkoolrijst met bonenschotel
T: weet ik nog niet, maar heb nog 180 kcal over.

Kcal: nu op 1393, maar daar komt nog een avondsnack bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:11

@Maanlicht ja lijstje is sowieso veranderd. Ik had geen geraspte kaas meer dus heb noodles met paksoi, paprika en vega worstjes gemaakt als lunch. Evenveel kcal maar iets voedzamer :))

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:12

@Mara: Jaa gelukkig is mijn hamstring bijna weg qua stijfheid. Valt dus mee. Ik heb vaker last van dingen, maar gelukkig is het voor mij makkelijk in te schatten wat mag en wat teveel is qua klachten.
Hmm ja dat is wel lastig, want je gaat toch snel anders eten op zulke dagen. Maar keertje teveel eten kan geen kwaad toch? Dan inderdaad gewoon netjes de 1800 aanhouden komende dagen.

@Linoleum: Jaa het is gewoon echt een bananenkoek. Eigenlijk hetzelfde als je met een bananenpannenkoek doet maar dan met roomkaas ipv bananen. Smaakt alleen anders natuurlijk. Oeps. Maar ja het was maar 1 dagje dat niet goed ging en ja verjaardagen zijn gewoon lastig.

@Mwjb: Wat rot allemaal! Maar er zijn maar weinig die netjes binnen de tijd afstuderen. Ik was zelf ook 24 en heb ook ¾ jaar er langer over gedaan (oa een buitenlandstage die te laag qua kwaliteit was en waardoor ik dus een extra stage moest lopen + 3 maanden wezen backpacken tijdens het collegejaar. Misschien is het allemaal heel oliebol nu, maar er zijn vast andere dingen te bedenken waardoor je volgend jaar een leuk jaar krijgt :)
Die koeken… Jammie!

@Josien: Hier net zo. Die koeken klinken heerlijk, maar ik moet ze niet kopen want eet ze helemaal op. Klinkt als een leuk weekendje!

@Immay: Auw! Dan heb je een flinke klap gemaakt zo te horen! Hopelijk lukt het einde van de week om normaal te buigen zodat je wielrennen wel door kan gaan. Wat houdt zo’n beginnerscursus in?

@Emma: Goed bezig! Soms moet je gewoon even zo’n opsteker krijgen qua afvallen en ben je meteen op de goede weg.

@Maanlicht: Hamstring valt wel mee. Het is vooral als die in volledige rek komt, zijn flink verkort al jaren dus opzich kan ik gewoon doortrainen, maar moet er iedere dag even voor zorgen dat ze losgemaakt worden. Maar dat komt wel goed. Rekken, foamroller en zelf sportmassage wissel ik af.
Wat oliebol van het UWV.. Echt een vervelende organisatie vind ik dat. Ze hebben dingen vaak ook gewoon niet op orde. Je work out zag er heavy uit, dus jammer van gisteren, maar dan nu wel weer gecompenseerd.

@Dilan: Oh mooi daar! Hahah wat erg dat die tompouchen vandaag op moeten. Hahaha
Hardlopen op een lege maag is fijn heh? Ik doe dat ook altijd. Tenminste nu met andere trainingen moet ik wat aanpassen en ook in de avond gaan lopen. Maar als ik ‘s ochtends loop dan ben ik voor 8 uur klaar en kan ik dan eten.

---------------------------
Hier een vrije dag, maar genoeg te doen. De dag begonnen met uur en kwartier crossfit (liep iets uit XD) en daarna nog 2x uur gewandeld om boodschappen te halen. Moet alleen nu de verslagen van mijn stagaire nakijken en haar een eindbeoordeling geven, maar snap er niks van. Heb zelf die studie niet gedaan en helft van de termen ken ik niet... Top....

Mijn lijstje:
O: 250gr magere kwark met chocolade cruesli
T: klein stukje pure chocola
L: bloemkool omelet met spek (beetje mislukt)
T: galia meloen met rauwe ham
A: zoete aardappel, tomaat, paprika en kip
T: 200 gr skyr

B: Uur Crossfit en 2x uur gewandeld.
Totaal 1953

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:37

Travel_me schreef:
@Immay: Auw! Dan heb je een flinke klap gemaakt zo te horen! Hopelijk lukt het einde van de week om normaal te buigen zodat je wielrennen wel door kan gaan. Wat houdt zo’n beginnerscursus in?

Laten we het er op houden dat het niet heel elegant ging...

Dit is wat er op de site van de cursus staat:

Je wordt ingedeeld op niveau en gaat met een groepje van maximaal 8 personen vijf keer 1,5 uur trainen. In de trainingen besteden we aandacht aan:

- Je houding op de racefiets.
- Bochten rijden.
- Remmen.
- De juiste versnelling kiezen.
- Waaieren (in een groep rijden).
- Trainingsschema’s.
- Voeding.
- Onderhoud van de racefiets.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:52

Imay, pijnlijke val zeg! :oo

Travel_Me, ja precies. ALs ik in de ochtend kan lopen, dan vaak op een lege maag. Tenzij ik echt langere afstande ga lopen. Maar dan nog maar licht ontbijten, kan niet lopen met teveel in mn maag

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:53

IMAY1990 schreef:
Travel_me schreef:

Laten we het er op houden dat het niet heel elegant ging...

Dit is wat er op de site van de cursus staat:

Je wordt ingedeeld op niveau en gaat met een groepje van maximaal 8 personen vijf keer 1,5 uur trainen. In de trainingen besteden we aandacht aan:

- Je houding op de racefiets.
- Bochten rijden.
- Remmen.
- De juiste versnelling kiezen.
- Waaieren (in een groep rijden).
- Trainingsschema’s.
- Voeding.
- Onderhoud van de racefiets.

AH okeej klinkt wel goed! Ik ben destijds gewoon meteen bij een club begonnen, vandaar dat ik dacht: huh cursus? XD

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:21

Twilight, mooi lijstje! Ja, daarna zat ik ook wel propvol haha! Oeh pizza, heerlijk! Goede cheatdag had je.

Marlinde, zelf zou ik geen airfryer kopen, vind bv ovenhapjes ook top. Snap wel dat het fijn in gebruik is overigens.

Emma, mooi lijstje! Hmmm bijzonder. De meeste echt luxe restaurants waar ik kwam konden geloof ik altijd wel iets maken. Wel heel gek hoor. Lange dag had je! Fijn dat het gezond eten allemaal ook is gelukt. Wat fijn dat je bent afgevallen en dat je moeite eindelijk beloond wordt!

Jip, die frozen yoghurt klink heerlijk! Klinkt als een goede dag! Wat vervelend zo'n buurman! Gelukkig heb je daar geen last meer van :P 5 keer crossfit per week is trouwens fanatiek zeg, jeetje! Balen van het gedoe met het UWV -O-

Leoni, vervelend van je hamstring!

Dilan, fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad en lekker hebt gegeten +:)+ Dat valt heel erg mee voor een cheatday! Fijn om er even uit te zijn denk ik. Mooi bij Leeuwarden!

Mjwb, ik snap je gevoel, maar met studievertraging is echt niks mis! Wel echt zo balen van je school. Die koek ziet er echt heerlijk uit!

Josien, je weekend weg naar de Veluwe klinkt echt heerlijk! Lekkere lijstjes! Je deadlift PR is heel netjes!

Lino, jammer dat het plan om niet te veel te eten/drinken niet gelukt was, maar aan de andere kant, een leuke dag/avond is ook belangrijk! En heel logisch ook dat na wat alcohol bepaald eten lastiger te weerstaan is haha.

Imay, heel veel beterschap! Klinkt heel naar van je knie. Je cursus klinkt goed!

Mara, dat sociale dingen lastig zijn herken ik.

Gisteren 's middags lekker een paar stukjes Milka Oreo chocola op met een glas cola zero. Aan het einde van de middag lekker een tijdje gelezen (eindelijk weer tijd) en 's avonds weer een seizoen van Once Upon a Time afgekeken. Heerlijk gerelaxt na mijn schoolwerk dus. Wel iets te veel kcal op helaas, het avondeten had ik niet zo verwacht.
O: lichte cracker spelt met zoete pompoenhummus en nog een met halvarine en vruchtenhagel. (232)
T: banaan. (124)
L: drie boterhammen met filet americain, gekookte Gelderse worst en rosbief, aardbeien. (457)
T: Milka Oreo en cola zero. (202)
A: worst, half stokbrood, fruitesse, kruidenboter, fruitstroop, oude kaas, bruschetta, garnalen met kruidige cocktailsaus, rivierkreeftjes en als toetje zelfgemaakte poffertjes met poedersuiker en roomboter. (1456).
B: 10.000 stappen, 10 minuten fietsen, 25 minuten paardrijden en 120 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2471.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:02

Nog best netjes voor zo'n uitgebreide maaltijd als je naar t totaal kijkt ;)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:23

Emma, misschien maar 1,5 kilo. Maar na al die tijd dat er niks af ging, is dit wel een teken dat het toch wel kan. En dat is vast ook wel heel erg fijn.

Maanlicht, zelfbeheersing verdwijnt met alcohol op :') En normaal vind ik ook heel prima om niks te drinken of maar heel weinig. Maar na zo'n tijd geen gezelligheid met vrienden, liet ik me wat meeslepen. Volgende keer weer met mate.
Lastig dat gedoe met UWV. Heb zelf nooit mee te maken gehad, maar mijn beste vriendin wel veel, zit sinds paar jaar met flinke depressie thuis en dergelijke. En het is echt alleen maar gezeur. Dus kan me voorstellen dat het bij jou niet anders is.
Je lijst voor vandaag ziet er wel heel netjes uit!

Dilan, vervelend dat je na hardlopen toch last hebt van je knie, ondanks dat je wel lekker gelopen hebt. Leeuwarden zelf is wel erg leuk in elk geval! Ben er vorig jaar met mijn vriend een dagje heen geweest, maar klein stukje met de trein, en hele leuke dag gehad. De omgeving ervan ben ik niet zo bekend mee.
Nice van de tompoucen binnen je kcal :D

Travel_me, wauw lekkere dag qua beweging. Succes met het beoordelen van de verslagen. Google ernaast en termen maar opzoeken??

Imay, klinkt wel als een fijne intro cursus in wielrennen. Bij mijn werkgever zijn ze ook heel fanatiek met wielrennen (mag ook wel als hoofdsponsor van wielrenteam), en ik begrijp wel eens dat het niet alleen simpelweg een stukje fietsen is, maar er veel meer bij komt kijken. De wielrenners van ons bedrijf krijgen jaarlijks ook een clinic van professionals, dat is wel gaaf.

Kimmie, Netflix en lezen, mijn favoriete ontspanningsbezigheden! Wat voor boek ben je aan het lezen? Je avondeten klinkt wel echt heerlijk.

--------

Hier is de werkdag weer bijna voorbij. Ben eigenlijk al vanaf 17.00 vrij, maar een paar rapportages willen niet snel draaien. Dus ben aan wachten tot systeem zover is en in tussentijd maar beetje huishouden aan het doen :')
Wel blij dat eten vandaag weer goed gaat, ondanks de twee mindere dagen. Voelt goed om het zonder moeite weer op te kunnen pakken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:16

Ben maar eens even achter de computer gekropen om een bijleespost te maken. :)

@linoleum, ik doe ook alles gewoon in het mandje. Snijd letterlijk de courgette boven het mandje en doe hem dan aan haha.
@m9ara, lekker zeg een terrasje en een wijntje! Halo top ijs vind ik ook erg lekker! <3
@Kimmie25501, lekker zo uitgebreid uit eten! ;9 En super dat je op gewicht bent!
@Maanlicht, klinkt als een heerlijk dagje in de soesterduinen! En balen van het UWV zeg... Oreo's zijn ook wel erg lekker. :9
@_mjwb, die koeken zien er heerlijk uit zeg! Zal eens kijken of ik daar een vegan recept van kan vinden haha.
@Josien_, klinkt heerlijk een weekendje veluwe! <3
@IMAY1990, klinkt niet goed van je knie zeg brrr

Ik dacht dat ik 1 vak zo slecht had dat ik niet eens mocht herkansen. Wij moeten namelijk minimaal een 4.0 halen om te mogen herkansen. Maar ik had een 5.3 dus heel bijzonder bijna een voldoende, dacht echt wauw. Dus 30 juni een herkansing. Ben alleen nog wel heel erg moe van de stress van de afgelopen tijd. Ben echt leeg. Dus lekker veel bankhangen en niksen de komende dagen.

O: 3 crackers met hazelnootpasta
L: dikke plak brood, groene pesto en gegrilde groenten (was ergens lunchen)
A: gekookte aardappelen, broccoli, jus en een vegan braadworst
T: wilde perziken

Ben dus erg moe, echt wandelen en sporten wil nu niet echt. Meestal trekt dit na een weekje weg. Maar heb ook weer wat last van hartkloppingen vandaag. Hoop het maar want moet wel gewoon vanaf woensdag leren voor de herkansing en werk ook nog eens een uurtje of 20-30 per week in de vakantie. Moet echt vechten om nu niet te gaan slapen. Terwijl ik wel echt lekker geslapen heb (8 uur dat is voor mij echt lang) :=

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 06:44

@maanlicht, volgensmij ga jij niet heel vaak de mist in dus kan je dit best een keer hebben en gister goed gecompenseerd met een mooi lijstje!

@dilan lekker zeg tompouce al heb ik er na 1 altijd wel genoeg.

@kimmie klinkt als een hele uitgebreid diner dat moet ook wel is kunnen.

@marlinderooz fijn dat je mag herkansen!
Ik kan goed begrepen dat stress moe maakt ik denk dat ik dat ook ga krijgen als ik weer op school zit!

Lijstje van vandaag
O: 300g franse magere kwark met 80g aardbeien
T: kiwi gold, zero ontbijtkoek
L: 2 fitbrood met 1 plak kaas (tosti), 1 ei
T: paprika, 150g komkommer
D: 400g courgetti 200g kip, 45g pesto
T: eiwit shake

B: lesgeven (dus zelf veel lopen in de bak) en zelf paardrijden.
Heb wel spierpijn heb 3 dagen achter mekaar best pittig getraind en hardlopen echt nog niet echt gewend dus we lopen het er lekker uit vandaag!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:09

Marlinde, achter de computer is wel veel handiger ja. Doe ik ook het liefste. Af en toe via mobiel tussendoor voor snel, maar uitgebreid altijd via computer. En heb nu twee schermen. Dus ene scherm met reactie typen en andere scherm al jullie posts :')
Fijn dat je toets nog goed genoeg was om te mogen herkansen. Een 5.3 is met twee weken extra tijd wel op te halen. Succes alvast! Neem wel je rust, want hartkloppingen en hele tijd moe zijn, zijn wel burn-out klachten.

Twilight, wat is dat fitbrood eigenlijk precies? En met lesgeven in de bak heb je vast wel aardig beweging ook!

Ik vandaag hele dag vergaderingen en overleggen zo ongeveer. Alles via Teams. Dus gaat een saai dagje worden. Morgen is gelukkig mijn vrije dag. En vanavond naar de sportmasseur, ben heel benieuwd wat dat gaat doen.

Mijn lijstje van gisteren is hetzelfde gebleven, alleen hoeveelheden wat aangepast bij sommige dingen. Dus uiteindelijk op 1.771 kcal uitgekomen.
Weegschaal vanmorgen zat weer boven de 71kg, maar na dit weekend had ik dat wel verwacht. Ik ga proberen in weekend ook zoveel als mogelijk rond de 1.700 kcal te zitten. zeker gezien ik nauwelijks beweging heb ik op het moment, is dat wel nodig denk ik.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:42

@Linoleum, Nou toch fijn dat ik niet de enige ben haha! :') Maar aan de andere kant mocht het natuurlijk ook wel gewoon een keer, helemaal nu we zo lang thuis hebben gezeten! Ik heb inderdaad ook geen moeite om het normale ritme weer op te pakken. Ik ben zelfs extra gemotiveerd omdat ik me toch nooit helemaal top voel na veel wijn en slecht eten!

@_mjwb, Ik snap dat je echt enorm baalt van je studie zeg.. Het blijft zo oneerlijk voelen. Maar, zoals anderen al zeggen, wat studievertraging is zo erg nog niet. Ik was super streberig tijdens mijn jaren aan de universiteit, haalde altijd alles in 1x. Mijn vriendinnen niet, die hebben allemaal wat langer over hun studie gedaan/tussendoor wat geswitcht. Heel eerlijk gezegd had ik er achteraf gezien ook liever wat langer over gedaan. Vooral ook om mezelf wat beter te leren kennen, in plaats van alleen maar focussen op goede studie output. Wie weet had ik dan ook wel een switch gemaakt tijdens mijn studie, want ik denk niet dat ik mijn leven lang gelukkig ga worden van mijn huidige functie. Wat rustiger aan met je studie en op tijd een switch maken is in mijn ogen daarom alleen maar goed! Die koeken zien er echt fantastisch uit zeg!! Water loopt me in de mond haha. Leuk dat anderen al bestellingen bij je geplaatst hebben, leuke nieuwe hobby! :D

@IMAY, Oei dat klinkt echt als een nare val zeg.. Ik denk dat het goed is om er even iemand naar te laten kijken als het niet snel minder wordt! Hopelijk knap je snel op. Extra balen als je ergens naar uitgekeken hebt en het daardoor niet door kan gaan.

@Emmaa, Oh super fijn zeg dat je wat bent afgevallen! 1,5e kilo is toch weer een mooi begin, hopelijk wil je lichaam deze lijn vasthouden :D

@Maanlicht, Zelf let ik wel op dat ik een beetje met beleid eten insla als ik vrienden over de vloer krijg, zodat het ook wel op gaat op die dag zelf. Alleen waren we zaterdag dus naar anderen toe en zij hadden echt enorm veel ingeslagen voor ons. Dan vind ik het toch rot om bij alles 'nee dankje' te zeggen en eet je al snel te veel. Super balen zeg, dat gedoe met het UWV, kan me voorstellen dat je jezelf daar aardig klote door kan voelen! Een keer de mist in is dan begrijpelijk. Je sport heel veel, dus ik zou me er niet al te veel zorgen om maken :)

@Dilan, Lekker hoor, leftover tompouce! Super balen van je knieholte, is het al wat minder nu?

@Travel_Me, Alsnog een super actieve vrije dag zo te lezen! Ik kan me voorstellen dat dat verslag nakijken even een dingetje is als je niet thuis bent in de termen. Wordt het vakinhoudelijk niet ook nog bekeken door een docent, zodat jij de grootste focus op praktijk gerelateerde dingen kan leggen?

@Kimmie, Wel heerlijk zo'n uitgebreid dinertje! Dan is dat aantal kcal helemaal niet erg zo voor een keer toch, helemaal als je niet perse meer hoeft af te vallen. Gewoon van genieten :D En top dat je weer wat hebt kunnen relaxen met een boek en een serie!

@Marlinde, Pas wel een beetje op jezelf hoor! Als jouw lichaam nog behoefte heeft aan extra slaap is het nu misschien goed om daar toch aan toe te geven? Wel fijn dat je alsnog mag herkansen, dat is een fijne verrassing!

@Twilight, Lekker gesport de afgelopen dagen dus :D Dan komt een dagje veel lopen goed uit om alles lekker los te maken ja.

Ik moet zeggen dat ik mezelf gisteren verbaasde. Normaal gesproken heb ik wel wat moeite met me aan mijn eet-planning houden als ik wat moe en katerig ben. Moe staat al snel gelijk bij het idee dat ik honger heb bij mij. Gisteren had ik er helemaal geen moeite mee, dus super fijn!

Planning voor vandaag:
O: 275gr Optimel appel-kaneel met 5gr whey crispy en een flesje yakult
T: Zelfgebakken gezonde appel-kaneel-kokoskoek en een halve nectarine + 100gr kersen
L: Wortel-havermouttaartje (45gr havermout, 100gr geraspte wortel, 1/2 ei, 10gr whey vanille, 50gr magere kwark, 10gr walnoten, kaneel)
T: Body & fit pro bar + nog een appel-kaneel-kokoskoek
D: Rijstsalade met o.a. groene asperges, oude kaas en appel
T: 200gr melkunie protein
Totaal 1801 kcal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:25

Twilight, lesgeven is veel lopen idd

Linoleum, succes vandaag met alle vergaderingen. Hier loopt ook alles via Teams, soms zo onhandig! Maar het thuiswerken vind ik dan weer wel fijn.

Mara, fijn dat het goed ging met eten ondanks de vermoeidheid.

Mijn knieholte is wat minder pijnlijk, maar heb mn krachttraining van vandaag naar morgen verschoven.
Net een rondje wezen wandelen. Werk begint pas om 9.30u
Maar het was nog steeds zo vies benauwd :\ Niet mijn weer dit....

Gisteren wel een hele mooie stap met Mattvey gemaakt. Gelongeerd met zadel op en beugels omlaag. Daarna geprobeerd mn voet in de beugel te zetten. En dat ging zo goed dat ik zelfs wat druk kon zetten en kon hupsen naast 'm :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:03

Linoleum - Ja dat klopt helemaal! Ik vind het vandaag al een stuk minder erg dan gisteren.
Super fijn dat het eten weer goed gaat!

IMAY - Wat naar! Heel veel beterschap! Even rustig aan doen en een paar dagen minder eten is helemaal niet erg!

Emma - Dankje! Oreo’s in combinatie met nutella is zo hemels <3
Dat is helemaal zo! Ik zou eigenlijk volgend jaar op stage gaan in Londen maar dat is door de uni geannuleerd dus ik ben benieuwd of het dat jaar daarop wel kan. Naar minors heb ik gekeken en ik heb een hele leuke gevonden! Ik ga vandaag een mailtje sturen om informatie erover te vragen.
Wat gaaf in Zuid-Afrika!
Super goed van het afvallen! Echt heel top!

Maanlicht - Dankje! Die van gisteren zijn een beetje mislukt maar vandaag of morgen een nieuwe poging!
Jammer van de oreo’s maar voor een keer niet erg! Je sport al zoveel dat je het echt wel kunt hebben.

Dilan - Lekker van het hardlopen, alleen heel jammer van de pijn in je knieholte!
Lekker een tompouce <3

Travel - Klopt helemaal! Wat gaaf; backpacken! Dat wil ik ook zo graag nog een keer doen!
Lekker actief dagje! Is het nog gelukt met de beoordeling?

Kimmie - Fijn dat je eindelijk even hebt kunnen relaxen naast school! Je lijst ziet er heel lekker uit!

Marlinde - Ik zal ook eens voor je zoeken! Ze zijn ook heel makkelijk te maken.
Jammer van de herkansing maar wel hoger dan je dacht! Nog even doorzetten en dan ben je er vanaf. Ik heb vandaag een herkansing en 24 juni en dan ga ik ook niet meer aan school denken haha.

Mara - Wat fijn om het ook zo van jouw kant te horen. Wel heel jammer dat je denkt dat je het niet heel je leven lang gaat volhouden in de functie. Heb je eventueel wel nog een alternatief?
Lekker lijstje!

Ik heb gisteren weer 4 verschillende smaken gebakken en daar moest van geproefd worden haha. Dus mijn lijstje is lekker slecht:
M - twee bolletjes ijs
T - drie geroosterde boterhammen met oude kaas en avocado
A - gnocchi met spinazie, ui, champignons en strooikaas
T - kwart bacon koek, kwart speculoos koek, kwart likeur koek, kwart monchou koek

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:20

Sorry dames, ik heb jullie verwaarloosd de afgelopen dagen!

Ik voelde me wat van slag na mijn nachtdiensten (waren de eerste volledige diensten na mijn burn-out + het omgooien van mijn ritme) dus ik had even een té vol hoofd om hier mee te lezen en te posten.
Maar ik ga vanaf nu weer proberen bij te houden!

Afgelopen weekend overigens niet super op mijn eten gelet, kregen vrijdagavond eters, die hadden ook taart mee genomen + wijntjes gedronken, zaterdag met mijn vriend uiteten geweest en zondag bbq bij de buren (overigens alleen kip, dus dat scheelt al wel weer haha)
Dus sinds gister weer de draad opgepakt :)

Lijstje van gister:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 50 gr blauwe bessen, 1/2 banaan, 200 ml optimel.
T: eierkoek, 1 rijstenwafel met 15 gr jonge kaas
L: 40 gr rucola, 45 gr geitenkaas, 1/2 appel, 10 gr walnoten en een theelepel honing.
T: leev oerkoek
A: 75 gr volkoren mie, bami kruiden, 150 gr groente, 60 gr kipfilet en 45 gr satésaus.
T: 150 gr stracciatella kwark.

Lijstje voor vandaag:
O: 175 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 1/2 appel, 15 gr musli en wat kaneel. 200 ml optimel.
T: 2 bbq rijstwafels
L: 2 volkoren wraps met kruidenkaas, kipfilet, rucola en komkommer
T: eierkoek
A: vega krokante snitzel, 200 gr chineese wokgroente, 250 gr krieltjes.
T: 100 gr witte druiven, 125 gr stracciatella kwark

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:33

Dilan, nee viel niet tegen idd! Lekker zeg, tompoes! Daar kan ik er zo meerdere van wegwerken haha (alleen niet achter elkaar :') ).

Leoni, wow! Goede dag qua beweging! Het kan zijn dat ik dit al gezegd heb trouwens, maar soms weet ik niet meer waar ik wel en waar ik nog niet op had gereageerd :')

Lino, ik doe dus de opleiding tot Leraar Nederlands en daarbij is het belangrijk dat je heel veel jeugdliteratuur leest. Ik moet er dus niet per se een opdracht voor school voor maken, maar het is wel heel belangrijk om daar veel van te lezen zodat je leerlingen goed kunt adviseren. Gelukkig vind ik het zelf ook leuk om te lezen. Heb eerst Paper Towns van John Green uitgelezen, daarna Zeb van Gideon Samson en ben nu bezig in Lampje van Annet Schaap. Succes vandaag met alle vergaderingen!

Mara, lekker hoor, een terrasje en een wijntje! Fijn dat het eten goed ging ondanks de vermoeidheid.

Jip, volgens mij gaat het niet vaak mis bij jou, dus dit kan je prima hebben. Sowieso heb je goed gecompenseerd met een mooi lijstje!

Marlinde, fijn dat je mag herkansen! Achter de computer is idd een stuk handiger. Ik maak ook altijd mijn bijleesposten op mijn laptop. Bijlezen doe ik wel met telefoon en iPad, maar als je ver moet bijlezen, werkt dat vaak niet goed. Pas wel goed op met jezelf hè!

Twilight, ik ben ook wel benieuwd naar dat fitbrood! Lekker gesport de afgelopen dagen zo te horen *\o/* Lesgeven is zeker veel lopen idd.

Gisteren ging overdag goed, maar 's avonds mis. Ik werd vlak voor het eten gebeld door mijn staleigenaresse dat mijn paard mijn bijrijder vrij ernstig had verwond. Die waren naar de spoedeisende hulp ondertussen. Zelf op dat moment niet meer naar stal geweest, mijn paard had een klein wondje (wss zichzelf raak getrapt) en die is verzorgd door een stalgenootje. Door de stress 's avonds veel te veel gegeten (hetzelfde avondeten als de dag ervoor, dus dan snap je het wel). Gelukkig vanmorgen mijn bijrijder nog gesproken en het gaat best oke. Ze wil mijn paard nog blijven verzorgen, dus dat is heel fijn. Ik pak haar zelf wel de rest van de week over (ze zou eigenlijk vandaag en morgen nog verzorgd worden door haar) zodat zij thuis rustig kan genezen. Soms kan ik dat paard van mij wel schieten haha!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:55

Ohjee, wat had je paard gedaan dan? :oo

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:55

@Dilan: Balen van je knieholte. Mooi lijstje gister! Ik train ook altijd het liefst op een lege maag, zit het ook niet zo in de weg. Het is inderdaad vies benauwd, heb mijn CrossFit training al gehad vanmorgen en dat was echt zweten haha. Had ook een lange legging aan omdat ik dacht dat het kouder zou zijn. Fijn dat je een mooie stap hebt gemaakt met Mattvey!

@Travel_Me: Actief dagje gister voor jou! Goed bezig! Moet je ook echt helemaal inhoudelijk ingaan op de verslagen van de stagiare? Lijkt me wel lastig als je zelf dingen niet begrijpt.

@IMAY: Leuk die wielren-trainingen. Klinkt lekker uitgebreid. Ik ben vooral benieuwd naar het stukje voeding. Kun je daar wat met mij over delen, eventueel via PB? ben altijd nieuwsgierig naar dat soort dingen. Hoe voel je je nu?

@Kim: Fijn dat je lekker de tijd had om te lezen en een serie te kijken. Ik vind lezen ook heel ontspannend, doe het eigenlijk altijd voor het slapengaan. Overdag heb ik er geen geduld voor. Leuke opleiding doe je! Nederlands was altijd 1 van mijn favoriete vakken. Wat naar dat het mis is gegaan met je bijrijder, wat is er gebeurd? Gelukkig wil ze wel blijven, anders zat je daar ook nog mee..

@Lino: Fijn dat je het eten na twee mindere dagen zo goed kan oppakken. Scheelt een hoop! veel succes bij de sportmasseur, hopelijk helpt het goed! Mijn scharrel heeft me gister gemasseerd, heel fijn. Maar een sportmassage is toch een stuk effectiever. Kun je nog een stukje wandelen vandaag? Dan heb je toch wat beweging gehad en zit je niet de hele dag achter je scherm.

@Marlinde: Gelukkig mag je herkansen. Ik snap wel dat je moe en leeg bent. Lekker rustig aan doen en een beetje ont-stressen. Een beetje wandelen kan ook veel goeds doen om je hoofd wat leeg te maken. Van alleen bankhangen kun je zo lamlendig worden en dat is ook niet fijn natuurlijk.

@Twilight1: Mooi lijstje, wel handig dat je met het lesgeven zoveel loopt, scheelt weer. Lekker de spierpijn eruit lopen.

@m9ara: Oh zo, ja ik snap dat het lastig is om weinig te eten als mensen speciaal voor jou eten hebben gehaald. Gelukkig kom ik niet vaak in die situatie :Y). Wat goed dat je je aan je eetplanning hebt kunnen houden ondanks de moeheid! Goede ervaring is dat. Kun je dit onthouden voor de volgende keer dat je erg moe bent en geneigd bent om veel te gaan eten? Dat je even terugdenkt aan dit moment en weet dat je niet naar dat zeurderige, hongerige stemmetje hoeft te luisteren? Ik ben heel jaloers op je lijstje. Heb je recepten voor de koek en het havermout taartje? Heb door jou en Maxime helemaal zin om te gaan bakken haha.

@Mjwb: Ik wacht rustig af totdat ze wel lukken :Y), laat maar weten! Ik bak nooit koeken omdat ik dan alles moet proeven inderdaad :P

@Lis_Ol: Lastig dat ritme met die nachtdiensten, zou niets voor mij zijn. Hoe gaat het nu met je? Nette lijstjes!

Iedereen denkt hier dat ik weinig de mist in ga, voor mijn gevoel doe ik dat juist heel vaak :+. Maar misschien dat ik niet alles plaats hier. Ik had natuurlijk eergisteren die Oreo's, waardoor ik op 2500 calorieën uitkwam, de dag daarvoor overdag te weinig gegeten waardoor ik 's avonds een halve H&C koek, een grote Snickers en een halve bak Halo Top heb gegeten. Die dag heb ik niet geteld qua calorieën. Vrijdag heb ik mijn eerste fitness fotoshoot, dus ik probeer wat magerder te eten zodat ik wat droger ben dan. Zit denk ik meer tussen mijn oren dan dat ik voor die tijd echt wat kan bereiken, maar het gaat om het idee. Gister heb ik me heel netjes aan mijn lijstje kunnen houden en had ik ook absoluut geen honger, dus dat gaan we gewoon weer proberen.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Isey skyr gebakken appel, 300 gram magere Franse kwark met 125 gram aardbeien en 20 gram fruit en noten muesli
L: komkommer, radijs, dille eiersalade, halve paprika, 100 gram sperziebonen
T: stevige speltcracker met schouderham, halve mango
A: kabeljauwhaasje in zelfgemaakte tomatensaus, minikrieltjes en 200 gram sperziebonen
T: halve mango, proteïneshake met magere kwark en 125 gram aardbeien
B: uur CrossFit, 7 km wandelen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:20

Maanlicht, zelfs al zit het tussen je oren. Als het voor jou idee fijner is om nu even magerder te eten, moet je dat zeker doen. Kwaad kan het niet, en als je je daardoor zelfverzekerder voelt, straalt dat ook door in je foto's :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:35

Fitbrood:
Afbeelding
Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:02

Dilan en Jip, ze was in de buitenbak, aan de hand aan het wandelen en toen gingen ze met crossmotoren in het bos aan de gang. Alleen stonden er hindernissen in de buitenbak, dus het was moeilijk om mijn paard om haar heen te manoeuvreren. Wss is ze toen gaan bokken, springen, rennen, steigeren etc. en uiteindelijk bij een rare sprong heeft ze haar hoofd/knie tegen haar gezicht gekregen en is ze achterover geklapt. Ze stuurde me een foto en jeetje. Ze heeft een gescheurde wenkbrauw, gescheurde lip, flinke bloedneus en gekneusde bijholte. Gelukkig niks blijvends en is het goed afgelopen. Maar wel erg schrikken en ik weet wat ik moet gaan trainen nu :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:21

Zo dan :oo dat is wel een hele nare verwonding ja := Sterkte voor je bijrijdster