De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:32

ratzel schreef:
Zouden jullie nu evenementen uit de weg gaan, zoals huishoudbeurs, straks mss indoor Brabant. Ik denk dat je het dan ook wel kunt krijgen op weg naar je werk via de trein etc

Nee hoor, ik ga tot nader orde niets uit de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:34

ratzel schreef:
Zouden jullie nu evenementen uit de weg gaan, zoals huishoudbeurs, straks mss indoor Brabant. Ik denk dat je het dan ook wel kunt krijgen op weg naar je werk via de trein etc

De huishoudbeurs mijd ik sowieso als de pest. :D

Volgens de persconferentie in Tilburg hoefden grote evenementen niet afgelast te worden.

"Burgemeester Weterings zegt op de persconferentie in Tilburg dat er geen reden is om evenementen, sporttoernooien en festival in zijn gemeente af te gelasten."
https://nos.nl/liveblog/2324902-patient ... -goed.html

Wat je zelf fijn vind moet je natuurlijk helemaal zelf beslissen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:35

Geneve gaat autobeurs niet door. Wielrenwedstrijd gestaakt elders.

Er zit dus per land verschil in hoe gereageerd wordt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:36

Ach ja ga donderdag lekker werken bij Feyenoord heerlijk 5 uur in kou staan en hopelijk is het wel droog, maar anders is het ook nog heerlijk in de regen staan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:38

karuna schreef:

De situatie is per land ook verschillend.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:40

safina schreef:
Dan is andere informatie dan je eerder deelde, Winged. Zo komen misverstanden de wereld in.

Is het een idee dat we afspreken dat we niet zomaar iets roepen, maar even een linkje naar de bron plaatsen? Dan voorkomen we dat er per ongeluk verkeerde info gedeeld wordt hier.

Ik zie hier in de toekomst ook nog wel allerlei speculatieve meldingen verschijnen over nieuwe gevallen, zoals in het rhino-topic ook nog vaak gebeurt. Moeten we ook niet willen, denk ik.

Ik kom er toch zelf op terug? Je kan ook op elke slak zout leggen als je niet doorleest hoe en wat. Daarnaast was het de info die gisteravond beschikbaar was :') STerker nog, in de nieuwsberichten van RTL nieuws staat bijvoorbeeld het laatste gegeven van de RIVM niet. En dat bericht is hooguit 16 uur oud.
Laatst bijgewerkt door Winged op 28-02-20 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:41

naomiiiii schreef:
Veulen84 schreef:
Ik snap ineens waarom ik een aantal mensen met mondkapje tegen kwam net. Was boodschappen doen in diemen.

Ik woon in overijssel, 'ver' weg van de 2 gevallen in Nederland en Duitsland maar hier leek het wel een zombie apocolypse. :') Ging even rustig brood halen dacht ik, vervolgens kom ik terecht in een overvolle jumbo waar iedereen snelwandelend alles in hun karretje gooien en zag zelfs mensen die hun hand voor de mond hielden? :+

Ik ben zelf verder niet in paniek ofzo. Ik heb inderdaad ook zoiets van als ik ziek word dan is het als het goed is zoiets als de griep. Ik ben verder gezond zover ik weet dus geen zwakke longen oid. Ik doe gewoon alles zoals ik eerst ook deed. Eten en drinken heb ik altijd wel voor 2 weekjes ongeveer in huis dus ga ook niets inslaan verder.

Al die paniek maakt ook dat mensen rare dingen gaan doen. Door dat ze rare dingen gaan doen als hand voor hun mond, gaan ze meer verspreiden.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:42

nynke55 schreef:
Ben eigenlijk meer benieuwd naar de economische impact. Als ik zie dat in Zwitserland alle evenementen worden afgelast en de reisbranche ook op een laag pitje staat, terwijl dit normaal de drukste tijd van het jaar is, ben ik bang dat er nog wel wat bedrijven gaan omvallen.

Wat is er dan afgelast in Zwitserland? Ik had juist het idee dat ze relatief nuchter reageerden (behalve de supermarkten op het platteland). Hier in Zürich merk ik er bijna niks van.

karuna
Drukke kabouter

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:46

Een grote autobeurs in Geneve gaat niet door onder andere

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:47

Oh sorry, overheen gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:48

Winged schreef:
safina schreef:
Dan is andere informatie dan je eerder deelde, Winged. Zo komen misverstanden de wereld in.

Is het een idee dat we afspreken dat we niet zomaar iets roepen, maar even een linkje naar de bron plaatsen? Dan voorkomen we dat er per ongeluk verkeerde info gedeeld wordt hier.

Ik zie hier in de toekomst ook nog wel allerlei speculatieve meldingen verschijnen over nieuwe gevallen, zoals in het rhino-topic ook nog vaak gebeurt. Moeten we ook niet willen, denk ik.

Ik kom er toch zelf op terug? Je kan ook op elke slak zout leggen als je niet doorleest hoe en wat. Daarnaast was het de info die gisteravond beschikbaar was :') STerker nog, in de nieuwsberichten van RTL nieuws staat bijvoorbeeld het laatste gegeven van de RIVM niet. En dat bericht is hooguit 16 uur oud.

Niet persoonlijk bedoeld, Winged. Je komt er inderdaad keurig op terug. Dus sorry, ik bedoelde het niet als verwijt.

Het is meer dat ik me in het algemeen wat zorgen maak over hoe makkelijk mensen soms hier aannames of iets wat ze 'ergens hebben gehoord' als feit presenteren. Vanuit hele goede bedoelingen, dat dan weer wel. Maar het zaait wel verwarring bij mensen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:48

juliedo24 schreef:
nynke55 schreef:
Ben eigenlijk meer benieuwd naar de economische impact. Als ik zie dat in Zwitserland alle evenementen worden afgelast en de reisbranche ook op een laag pitje staat, terwijl dit normaal de drukste tijd van het jaar is, ben ik bang dat er nog wel wat bedrijven gaan omvallen.

Wat is er dan afgelast in Zwitserland? Ik had juist het idee dat ze relatief nuchter reageerden (behalve de supermarkten op het platteland). Hier in Zürich merk ik er bijna niks van.

Grote evenementen met meer dan 1000 bezoekers worden per direct afgelast.

Ik ga van het weekend gewoon naar de HHB. Tot het RIVM (of mijn werk) anders adviseert ga ik gewoon door met leven...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:52

ratzel schreef:

Nee, ik zou daar gewoon naartoe gaan, maar dat is nu juist iets waar ik niets te zoeken heb, maar dat terzijde.
Ik heb sowieso geen lichamelijk contact met mensen. Dus dan wordt de kans al heel erg klein.
Laatst bijgewerkt door germie op 28-02-20 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:53

karuna schreef:

Dat is zo. Nederland reageert heel laks. Andere landen reageren heel rigoreus. maar in jouw geval zie je dat ook artsen het niet met elkaar eens zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:54

Nope nog steeds niks gehoord.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:56

Ik werk in de kinderopvang. Dat zijn al lekkere virus- en bacteriehaarden. Normaliter heb ik een dijk van een weerstand, maar doordat ik net uit een scheiding kom en nog bezig ben met eigen woonruimte, slaap ik idioot slecht. Weerstand zal wel lager zijn dan normaal. Vet fijne combi dit dan. Voorlopig staat covid-19 nog niet aan de Wijchense en Nijmeegse deuren te kloppen, maar dat zal vast komen. Ik ben uitermate benieuwd hoe mijn werkgever daar mee omgaat. Of we een specifiek te hanteren protocol gaan krijgen. Handen wassen en alles poetsen is al aardig schering en inslag op mijn werk, persoonlijk contact veelvuldig aanwezig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:01

Oke, ben dus niet de enige die uit een overvolle Jumbo kwam. Nu was ik er wel een uur later dan anders, maar ik schrok er van. Heb wel bewust gekeken wat mensen kochten, maar behalve een oudere man die veel potjes groentes pakte niets geks gezien. Zelf ook wel iets voorbereid, heb een dubbele portie brood gekocht en een extra zak aardappels. Mocht er quarantaine komen kan ik wel lang vooruit zonder boodschappen, heb altijd een flinke voorraad. Ereader staat vol met nog te lezen boeken, ik ben er klaar voor mocht het zover zijn.
En verder ga ik gewoon door met normaal te leven. Evenementen bezoek ik niet, ben daar gewoon niet van. Enige wat ik wellicht afzeg is een certificaat uitreiking bij de Sociaal Economische Raad. Zou daar met de trein naar toe moeten, terwijl ik nooit het OV gebruik. Krijg daar betaald verlof voor, maar ik vind het ook niet eerlijk tegenover mijn baas om dan extra risico te lopen (terwijl vanuit mijn baas meeste kans veel maatregelen genomen worden), terwijl dat papiertje ook opgestuurd kan worden. Maar, ligt dus aan de ontwikkeling van het virus, ik verwacht dat er genoeg gevallen bij komen.
Zelf zit ik niet in de risicogroep.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:02

Die vrouw uit Diemen is een collega van mijn moeder, ik hoop maar dat ze niet op dr werk mensen heeft lopen besmetten want dan is het einde wel zoek..

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:04

Neonlight schreef:
Oke, ben dus niet de enige die uit een overvolle Jumbo kwam. Nu was ik er wel een uur later dan anders, maar ik schrok er van. Heb wel bewust gekeken wat mensen kochten, maar behalve een oudere man die veel potjes groentes pakte niets geks gezien. Zelf ook wel iets voorbereid, heb een dubbele portie brood gekocht en een extra zak aardappels. Mocht er quarantaine komen kan ik wel lang vooruit zonder boodschappen, heb altijd een flinke voorraad. Ereader staat vol met nog te lezen boeken, ik ben er klaar voor mocht het zover zijn.
En verder ga ik gewoon door met normaal te leven. Evenementen bezoek ik niet, ben daar gewoon niet van. Enige wat ik wellicht afzeg is een certificaat uitreiking bij de Sociaal Economische Raad. Zou daar met de trein naar toe moeten, terwijl ik nooit het OV gebruik. Krijg daar betaald verlof voor, maar ik vind het ook niet eerlijk tegenover mijn baas om dan extra risico te lopen (terwijl vanuit mijn baas meeste kans veel maatregelen genomen worden), terwijl dat papiertje ook opgestuurd kan worden. Maar, ligt dus aan de ontwikkeling van het virus, ik verwacht dat er genoeg gevallen bij komen.
Zelf zit ik niet in de risicogroep.

Maar als er een gebied in quarantaine wordt gezet mag je gewoon boodschappen doen hoor.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:07

Sintara schreef:
Die vrouw uit Diemen is een collega van mijn moeder, ik hoop maar dat ze niet op dr werk mensen heeft lopen besmetten want dan is het einde wel zoek..

Ik werk er ook. Net bericht vanuit werk gehad. Al maak ik mij nog steeds geen zorgen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:10

safina schreef:
karuna schreef:

De situatie is per land ook verschillend.

Precies.
Die wielerwedstrijd in de Emiraten is gestopt omdat er 2 verzorgers van een Italiaanse ploeg
besmet zijn met het virus.
Anders was die koers gewoon uitgereden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:16

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:44

Ik meld mij even, longinhoud van 30%
altijd 3x pw aan de AB en de nodige extra kuren vanwege longontstekingen.

WEIGER om mee te doen aan paniekvoetbal als het mijn tijd is ga ik, anders pest ik nog ff door.

Dagelijks vallen er meer slachtoffers en toch stapt iedereen in de auto.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:45

karuna schreef:
Ok, huisarts gaat weer ggd bellen. Complete onduidelijkheid. :? Zij vinden me risico en willen me niet langshebben. ggd ziet geen probleem -O- erg helder weer allemaal.

Beetje bang aangelegde huisarts geloof ik..Heb je koorts eigenlijk?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:46

cursebreaker schreef:
Nogal een statement om te maken; 'bedrijf uit Zeewolde heeft medicijn tegen coronavirus'

https://zeewolde-actueel.nl/algemeen/be ... LFu3lYI57I

'het lijkt te werken' staat er dan in...

Ja zij produceren gewoon dat medicijn dat vroeger ontwikkeld is voor patiënten met Malaria.. Het is niet zo dat je het slikt als een Disney tegengif, maar je bent als je dat neemt minder lang en wat minder hevig ziek.