ratzel schreef:Zouden jullie nu evenementen uit de weg gaan, zoals huishoudbeurs, straks mss indoor Brabant. Ik denk dat je het dan ook wel kunt krijgen op weg naar je werk via de trein etc
Nee hoor, ik ga tot nader orde niets uit de weg.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ratzel schreef:Zouden jullie nu evenementen uit de weg gaan, zoals huishoudbeurs, straks mss indoor Brabant. Ik denk dat je het dan ook wel kunt krijgen op weg naar je werk via de trein etc
safina schreef:Dan is andere informatie dan je eerder deelde, Winged. Zo komen misverstanden de wereld in.
Is het een idee dat we afspreken dat we niet zomaar iets roepen, maar even een linkje naar de bron plaatsen? Dan voorkomen we dat er per ongeluk verkeerde info gedeeld wordt hier.
Ik zie hier in de toekomst ook nog wel allerlei speculatieve meldingen verschijnen over nieuwe gevallen, zoals in het rhino-topic ook nog vaak gebeurt. Moeten we ook niet willen, denk ik.
naomiiiii schreef:Veulen84 schreef:Ik snap ineens waarom ik een aantal mensen met mondkapje tegen kwam net. Was boodschappen doen in diemen.
Ik woon in overijssel, 'ver' weg van de 2 gevallen in Nederland en Duitsland maar hier leek het wel een zombie apocolypse.Ging even rustig brood halen dacht ik, vervolgens kom ik terecht in een overvolle jumbo waar iedereen snelwandelend alles in hun karretje gooien en zag zelfs mensen die hun hand voor de mond hielden?
![]()
Ik ben zelf verder niet in paniek ofzo. Ik heb inderdaad ook zoiets van als ik ziek word dan is het als het goed is zoiets als de griep. Ik ben verder gezond zover ik weet dus geen zwakke longen oid. Ik doe gewoon alles zoals ik eerst ook deed. Eten en drinken heb ik altijd wel voor 2 weekjes ongeveer in huis dus ga ook niets inslaan verder.
nynke55 schreef:Ben eigenlijk meer benieuwd naar de economische impact. Als ik zie dat in Zwitserland alle evenementen worden afgelast en de reisbranche ook op een laag pitje staat, terwijl dit normaal de drukste tijd van het jaar is, ben ik bang dat er nog wel wat bedrijven gaan omvallen.
Winged schreef:safina schreef:Dan is andere informatie dan je eerder deelde, Winged. Zo komen misverstanden de wereld in.
Is het een idee dat we afspreken dat we niet zomaar iets roepen, maar even een linkje naar de bron plaatsen? Dan voorkomen we dat er per ongeluk verkeerde info gedeeld wordt hier.
Ik zie hier in de toekomst ook nog wel allerlei speculatieve meldingen verschijnen over nieuwe gevallen, zoals in het rhino-topic ook nog vaak gebeurt. Moeten we ook niet willen, denk ik.
Ik kom er toch zelf op terug? Je kan ook op elke slak zout leggen als je niet doorleest hoe en wat. Daarnaast was het de info die gisteravond beschikbaar wasSTerker nog, in de nieuwsberichten van RTL nieuws staat bijvoorbeeld het laatste gegeven van de RIVM niet. En dat bericht is hooguit 16 uur oud.
juliedo24 schreef:nynke55 schreef:Ben eigenlijk meer benieuwd naar de economische impact. Als ik zie dat in Zwitserland alle evenementen worden afgelast en de reisbranche ook op een laag pitje staat, terwijl dit normaal de drukste tijd van het jaar is, ben ik bang dat er nog wel wat bedrijven gaan omvallen.
Wat is er dan afgelast in Zwitserland? Ik had juist het idee dat ze relatief nuchter reageerden (behalve de supermarkten op het platteland). Hier in Zürich merk ik er bijna niks van.
Neonlight schreef:Oke, ben dus niet de enige die uit een overvolle Jumbo kwam. Nu was ik er wel een uur later dan anders, maar ik schrok er van. Heb wel bewust gekeken wat mensen kochten, maar behalve een oudere man die veel potjes groentes pakte niets geks gezien. Zelf ook wel iets voorbereid, heb een dubbele portie brood gekocht en een extra zak aardappels. Mocht er quarantaine komen kan ik wel lang vooruit zonder boodschappen, heb altijd een flinke voorraad. Ereader staat vol met nog te lezen boeken, ik ben er klaar voor mocht het zover zijn.
En verder ga ik gewoon door met normaal te leven. Evenementen bezoek ik niet, ben daar gewoon niet van. Enige wat ik wellicht afzeg is een certificaat uitreiking bij de Sociaal Economische Raad. Zou daar met de trein naar toe moeten, terwijl ik nooit het OV gebruik. Krijg daar betaald verlof voor, maar ik vind het ook niet eerlijk tegenover mijn baas om dan extra risico te lopen (terwijl vanuit mijn baas meeste kans veel maatregelen genomen worden), terwijl dat papiertje ook opgestuurd kan worden. Maar, ligt dus aan de ontwikkeling van het virus, ik verwacht dat er genoeg gevallen bij komen.
Zelf zit ik niet in de risicogroep.
safina schreef:karuna schreef:Geneve gaat autobeurs niet door. Wielrenwedstrijd gestaakt elders.
Er zit dus per land verschil in hoe gereageerd wordt
De situatie is per land ook verschillend.
cursebreaker schreef:Nogal een statement om te maken; 'bedrijf uit Zeewolde heeft medicijn tegen coronavirus'
https://zeewolde-actueel.nl/algemeen/be ... LFu3lYI57I
'het lijkt te werken' staat er dan in...