Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 00:16

Sannert schreef:
Neverland schreef:
Stroopwafels zou ik ook niet kunnen weerstaan hoor! :9 Een traktatie dat je zo goed bezig bent... ? <<)

Ja en af en toe een cheatmoment er tussen door. Zolang je erna niet denkt fiets maar op, maakt nu toch niet meer uit en de hele kasten gaat plunderen vind ik dat het wel moet kunnen.
Denk ook dat dat af en toe nodig is om het vol te kunnen houden.
Ik denk dat ik me van het weekend ook iets pak om te cheaten. :Y)
Vorige keer dat ik aan het afvallen was viel ik op een gegeven moment niet meer af maar bleef hangen. Dan at ik 1 dag in het weekend de grootste vette zooi zoals chips en pizza en friet. En dan daarna weer in het gareel en toen gingen de kilo's weer omlaag haha.

Oooh dat plateau, zo bekend... vreselijk! Kun je echt flink moedeloos van worden... Helpt dat ja? Gewoon een keer flink cheaten en daarna weer doorpakken? :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 00:40

DideH schreef:
Sannert schreef:
Ja en af en toe een cheatmoment er tussen door. Zolang je erna niet denkt fiets maar op, maakt nu toch niet meer uit en de hele kasten gaat plunderen vind ik dat het wel moet kunnen.
Denk ook dat dat af en toe nodig is om het vol te kunnen houden.
Ik denk dat ik me van het weekend ook iets pak om te cheaten. :Y)
Vorige keer dat ik aan het afvallen was viel ik op een gegeven moment niet meer af maar bleef hangen. Dan at ik 1 dag in het weekend de grootste vette zooi zoals chips en pizza en friet. En dan daarna weer in het gareel en toen gingen de kilo's weer omlaag haha.

Oooh dat plateau, zo bekend... vreselijk! Kun je echt flink moedeloos van worden... Helpt dat ja? Gewoon een keer flink cheaten en daarna weer doorpakken? :)

Volgens mij wel! Heb ooit iets gelezen (heb de bron atm even niet paraat) dat het juist heel goed is om om de paar weken een of meerdere dagen op of boven onderhoud te eten. (En het is gewoon ook best fijn dat weer een keer te mogen doen dan :)) )

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 01:01

78 pagina's al :wow:

Hier na kerst en oud&nieuw een kilo erbij. Van 82 naar 83.. (en 3 week niet gesport...) Morgen weer richting de personal training en eens zien hoe het er dan voor staat.
Ik heb het savonds rond 11u altijd heel erg moeilijk en dan is daar die verdoemde thuisbezorgd app :x
Mijn gewicht/bmi/vetpercentage wordt in een tabelletje gezet wat mij ontzettend motiveert!
Bij mij worden de calorieën bijgesteld aan mijn gewicht en doel idd. Staat ook mooi in een lijstje.

Afbeelding

Op naar 2020 waarin ik toch binnen een aantal week onder die 80 wil komen en het liefst in mei rond mijn streefgewicht van 68kg en ik ga beginnen met zwemmen! :j

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 07:46

magda_90 schreef:
Mijn vriend is stom. Mijn vriend kocht stroopwafels. Ik houd van stroopwafels. Daarom koop ik ze niet. Nu heb ik 3 stroopwafels gegeten. Mijn vriend is stom. :')

#ikhebheusweleeneigenwil

Ik was gisteren ook ergens waar koekjes lagen en ook stroopwafels, gevolg, twee koffiekoekjes en een chocoladestroopwafel naar binnen. Heb enkel een groot nadeel, mijn lijf reageerde meteen met als gevolg, dikke gezwollen pijnlijke buik. Kan niet tegen veel suikers ineens naar binnen daar reageren mijn darmen meteen op. Dus meteen afgestraft voor mijn snoeplust.

xxxmh

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 08:50

Iemand tips voor tussendoortjes die makkelijk zijn en gezond natuurlijk en vullend?

Ik werk in de kinderopvang en als we met de kinderen een tussendoortje eten om 15.30 dan merk ik dat ik echt een slecht moment dan heb want zij krijgen een koekje en het lukt mij dan niet om het te laten staan. Ik eet al vaak dan 2 mandarijntjes maar is schijnbaar niet genoeg zeker als ik tot 18.00 moet werken.

Zat te denken yoghurt met een appel en kaneel ofzo?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:02

Ik heb vorige week de fout gemaakt om met berehonger boodschappen te doen en vervolgens een zak chips, een pak bueno's en een zak drop zo ongeveer te inhaleren. :=
Daarna was ik ff de motivatie kwijt, heb een cheatweekend ingelast en maandag de boel weer opnieuw opgepakt.
Niks meer in huis aan lekkers buiten evergreens, wortels, fruit en snack a jacks, zorgen dat ik niet meer met honger naar de winkel ga en vooral ook zorgen dat ik regelmatig genoeg eet zodat ik minder snel snaaitrek krijg. :)
Verder loop ik zoveel mogelijk, zo'n beetje alles binnen een half uur loopafstand doe ik nu lopend, de rest op de fiets.
Ik weeg of meet mezelf niet, wel merk ik dat kleding net wat losser zit en mijn buik zakt en minder opgeblazen is. *\o/*

Gisteravond had ik een nieuwjaarsetentje (fusion plaza, grotendeels buffet) waar ik wel van alles heb gepakt maar met mate.
Waar ik normaal 5-6x op en neer loop ben ik nu 1x voor tomatensoepje en stokbrood gegaan, 1x voor groenten & vleesjes enzo en 1x voor toetje (ijs, fruit en spekkoek :9).

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:05

Bij mijn zoontje op de opvang eten zelfs de kinderen een bekertje yoghurt 's middags.
De kwark van optimel vind ik zelf wel lekker, goed vullend en met een smaakje.

Yeah... Vanochtend gewogen 83,8 dat betekend deze week weer 0,8 eraf!

Gelukkig kan ik van stroopwafels heel goed afblijven. Wel fijn aangezien mijn vriend die heel graag eet.

Lor1_1984.... Daarom ga ik dus echt alleen maar boodschappen doen met een gevulde maag!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:08

Klopt hoor moet zeker kunnen haha. Ik bewaar deze momenten het liefste voor zaterdagavond voor wat chipjes bij de film en dan zondagochtend ovenbroodjes. Dat zijn mijn traktatie momenten zeg maar. :P
Nu doe ik morgenavond geen chipjes meer.

Boodschappen doen met volle maag is enorm fijn inderdaad! Ik maak ook altijd een lijst wat ik de hele week ga eten. Dan haal ik ook precies dat.

xxxmh, kwark, Griekse yoghurt, handje nootjes, banaan dat soort dingetjes helpen hier.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:24

Anniekskie schreef:
Bij mijn zoontje op de opvang eten zelfs de kinderen een bekertje yoghurt 's middags.
De kwark van optimel vind ik zelf wel lekker, goed vullend en met een smaakje.

Yeah... Vanochtend gewogen 83,8 dat betekend deze week weer 0,8 eraf!

Gelukkig kan ik van stroopwafels heel goed afblijven. Wel fijn aangezien mijn vriend die heel graag eet.

Lor1_1984.... Daarom ga ik dus echt alleen maar boodschappen doen met een gevulde maag!

Ze krijgen bij ons rauwkost en een cracker of koekje. Rauwkost lust ik niet behalve komkommer.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:25

magda_90 schreef:
Klopt hoor moet zeker kunnen haha. Ik bewaar deze momenten het liefste voor zaterdagavond voor wat chipjes bij de film en dan zondagochtend ovenbroodjes. Dat zijn mijn traktatie momenten zeg maar. :P

Boodschappen doen met volle maag is enorm fijn inderdaad! Ik maak ook altijd een lijst wat ik de hele week ga eten. Dan haal ik ook precies dat.

xxxmh, kwark, Griekse yoghurt, handje nootjes, banaan dat soort dingetjes helpen hier.

Nootjes gaat helaas niet ivm kindje op de groep die noten allergie heeft. Is Griekse yoghurt erg zuur? Kwark heb ik een tijd in de ochtend gegeten maar vind dat niet meer lekker en te zuur.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:33

xxxmh schreef:
magda_90 schreef:

Nootjes gaat helaas niet ivm kindje op de groep die noten allergie heeft. Is Griekse yoghurt erg zuur? Kwark heb ik een tijd in de ochtend gegeten maar vind dat niet meer lekker en te zuur.

Kwark met een smaakje? Ik vind de vanille smaak van Kvarg echt yum, wat diepvriesfruit erbij en je bent klaar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 09:33

Ik vind van niet, me <3 Griekse yoghurt :j

Maar goed, vroeger ging overal een aar scheppen suiker in, en tegenwoordig niet meer

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:40

Ik ben er ook gek op inderdaad. En als je zelf fruit toevoegd aan de kwark, is gzonder dan al met smaak kopen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:54

magda_90 schreef:

Ik haal meerdere keren per week boodschappen maar hou me ook aan het gemaakte lijstje.
Soms wel letterlijk blik op oneindig en langs de schappen met lekkers marcheren. :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:58

Ik eet ‘s ochtends altijd de Griekse yoghurt van de Lidl. Met havermout en wat granola. Soms gooi ik er eens iets anders doorheen. Behalve aardbeien vind ik fruit er doorheen doen dan juist weer niet lekker.

Vanaf zondag nog op hetzelfde gewicht hier. Maar is niet erg. Best veel gegeten en weinig bewogen, dus m’n doel was ook om in elk geval niet aan te komen, dat is gelukt. Nog even een paar dagen en dan weer volop er tegenaan.

De verleiding met boodschappen doen kan ik wel goed weerstaan meestal. Maar ga ook nooit met een lege maag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:07

Oeps, zie her en der toch wat cheatdingetjes voorbij komen := Lukt het iedereen nog om vol te houden?
Ik schommel hier echt als een malle. Eten houd ik goed vol, geen moeite mee. Maar jeetje, in één dag 700 gram er af, toen weer een kilo er bij en nu zoetjes aan weer aan het zakken |o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:09

Op gisteren na gaat het goed hier. Zo weer even wegen. Dat schommelen herken ik, irritant!

We zijn de vriezer aan het leeg eten en ik zit te bedenken hoe ik die pizza goed in mijn menu kan laten passen haha. Denk dat ik er die dag maar een KHA dag (totdat de pizza op gaat bedoel ik dan) van maak zodat het niet een grote inslag is. :P

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:11

Hier kan ik het nog goed volhouden.
Al klinken die stroopwafels wel erg lekker :=

Ik heb het invoeren van eten en "afvallen" nog niet eerder als zo makkelijk ervaren.
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik bij eerdere pogingen echt te weinig at, iets wat er echt ingebakken zat.

Wel weeg ik pas weer als we verhuist zijn over anderhalve week ong.
Ook niet erg, word het ook niet zo'n obsessie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:13

Hier ook redelijk stabiel qua gewicht, maar ben trots dat ik gisteren op de verjaardag van mijn moeder het volgende heb weerstaan: pizza, ijs, taart, toastjes...
En ik had tussen de middag ook nog een lunch met iemand en daar heb ik gekozen voor een tosti, die overigens erg lekker was!
Op de verjaardag van mijn moeder was het ook makkelijker om dingen af te slaan omdat mijn zusje ook aan het afvallen is, samen sterk zullen we maar zeggen :D

En ik heb me opgegeven voor 9 zaterdagen bootcamp training... dat betekent dat ik de komende weken sowieso 4 keer per week sport (maar in de praktijk minstens 5 keer...)

@kosje: ik ben net zo lang (nou ja kort) als jij en weeg een paar kilo meer, en die combi dat is gewoon een nadeel met afvallen, dat gaat gewoon niet zo snel. 2 weken is gewoon heel kort, je moet eerder denken aan een kilo per maand.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:24

Wat knap Achterom! Ik vind verjaardagen vaak wel heel lastig, de taart kan ik wel weerstaan maar vaak de hapjes :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:26

Ik vind het ook lastig, daarom was ik een beetje trots :')
Laatst ook, had ik toch maar taart genomen omdat ik geen zin had in gezeur, nam de jarige zelf niet eens taart van ja, al zoveel gesnoept afgelopen tijd... toen dacht ik, oké, dat doe ik dus niet weer. Dan maar risico op gezeur.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:54

Hier gaat het wel lekker, sport best een hoop en het eten gaat ook oké. Wat bij mij helpt is dat ik probeer een tijd te vasten, dus na half 7/7 uur ‘s avonds eet ik niets meer. Dat scheelt echt bij mij, ben ook 1,5 kilo kwijt :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:56

Voordat ik naar verjaardagen ga eet ik vaak een beetje volle kwark. Ik zit dan zo bomvol dat ik eigenlijk niets meer aanneem. Gezien daarover oxideert mij echt aan mijn reet.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:59

Ik vind dat gezeur altijd zo jammer. Het zou zoveel schelen als mensen je dan steunen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:01

Rene, dat schommelen is normaal, laat je je daar niet door afleiden, alleen de lijn op langere termijn is relevant.
Ik vind verjaardagen ook vaak lastig vanwege de hapjes. De taart kan ik wel makkelijk laten staan vaak, tenzij ik hem echt heel lekker vind.
Kosje, met die lengte + gewicht is een halve kilo in 2 weken prima. Het gaat dan gewoon niet zo snel meer. Gewoon gezond en genoeg blijven eten.
Griekse yoghurt vind ik niet echt zuur, juist lekker romig.

Hier gaat het heel goed qua eten en bewegen. Gister wel een stukje chocola gepakt, maar dat bleef gelukkig bij één stukje, dus dan mag het. Voel me alleen wel opgeblazen, weet niet zo goed waar dat vandaan komt.
Ook een verkoudheid te pakken, dus mn hardloopje van vanmiddag sla ik over.